• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTI

Auteur: willeme, gepost 25 februari 2019 om 20:04 – 26 Reacties

Afbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTIAfbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTIAfbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTIAfbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTIAfbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTIAfbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTIAfbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTIAfbeelding Oettinger bouwt eindelijk de ultieme GTI

Oettinger Golf GTI TCR '19
Het heeft even geduurd.

Er zijn onnoemelijk veel verschillende snelle Golfjes van de huidige (de zevende) generatie. In principe heb je aan de Golf GTI meer dan voldoende. Maar voor de mensen die net dat beetje meer wensen, heeft Volkswagen een hele hoop modellen in de aanbieding (gehad). Denk aan de GTI Performance, de Club Sport, de Golf R en de Golf TCR. Met name bij die laatste hadden wij iets meer spektakel verwacht. Niet dat het een slechte auto is. Integendeel. Het probleem is dat Volkswagen te braaf is. Men had destijds het plan om de Golf R400 te lanceren. De auto was zo goed als productierijp. Echter gooide dieselgate roet (pun intended) in het eten.

Gelukkig kunnen we rekenen op een schare tuners die met iets extreems komen. Ditmaal komt het nieuws van een van de oudste Volkswagen tuners: Oettinger. Op basis van de Golf GTI en de Golf R heeft de Duitse tuner twee extreme Golfjes gebouwd. De witte (met nummer 001) is gebaseerd op de Golf GTI, maar heeft in dit geval 360 pk. Omdat het een GTI is, is de auto uiteraard voorzien van voorwielaandrijving. Het rode exemplaar is gebaseerd op de Golf R. Deze heeft de beschikking over vierwielaandrijving. Niet alleen dat, de Golf R heeft ook een sterkere variant van de 2.0 TSI motor, waardoor er meer vermogen uit te halen valt. Oettinger is lekker bezig geweest, want ze kwamen uit op 500 pk!

Ondanks dat was het absoluut niet de bedoeling om slechts snel te zijn in een rechte lijn. Bij beide auto’s is het onderstel zwaar aangepast. Naast een 80 mm grotere spoorbreedte staat de auto ook lager op zijn wielen. Beide auto’s zijn voorzien van 380 mm grote remschijven aan de voorkant. Op een Golf. Ook is het interieur grotendeels gestript en is er een rolkooi aanwezig. De bodykit, afgeleid van de race-Golfjes, kost bijna 10 mille. De achterspoiler gaat je 1.400 euro kosten. Wat het totaalplaatje gaat worden, is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-7, golf-r, gti, oettinger, TCR, Volkswagen

Vorig bericht: « Alfa brengt Giulietta facelift en Giulia ‘GTA’ naar Genève
Volgend bericht: Ook Abarth komt met heet nieuws voor Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. creative zegt

    25 februari 2019 om 20:15

    Oettinger is back! Kan me nog die posters van die vierkante golfjes met grote uitlaten herinneren boven Mn bed.. ah… those were the days ?‍♂️?‍♂️

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 februari 2019 om 21:51

      @creative: ik had vooral iets met koplampen qua posters op m’n kamer

      Login om te reageren
      • mar10us zegt

        26 februari 2019 om 08:51

        @gulli: ik heb hem gevonden denk… https://goo.gl/images/auUNyJ

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          26 februari 2019 om 09:23

          @mar10us: geyl

          Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    25 februari 2019 om 20:15

    Snel misschien wel…
    maar wat een kermiskar

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    25 februari 2019 om 20:17

    De hele kit, inclusief de velgen en schaalstoelen kost meer dan €15.000,-, zo is mij verteld op Essen Motorshow, waar aldaar een knalrood exemplaar stond met gouden velgen, lekkere uitvoering!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      25 februari 2019 om 20:18

      @ghost: verder dan 2 foto’s kijken, levert die rode uitvoering op..voortaan eerst kijken dan reageren?

      Login om te reageren
  4. jajeroenja zegt

    25 februari 2019 om 20:23

    Die rode graag! Maar dan zonder die rare sticker op de klep. Dan nog liever “Ich bin ein Berliner!”

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      25 februari 2019 om 20:59

      @jajeroenja: ja en met een compleet interieur

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2019 om 20:49

    Gaaf! Al ga ik liever naar JD. Stage4 is ook 500pk, maar dan met de normale looks. Toch fijner.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 februari 2019 om 21:52

      @dutchdriftking: ben je voor stage 4 niet ook al rond de 10k oid kwijt?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        25 februari 2019 om 23:10

        @gulli: minimaal. Wel 540pk. : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2183118418401428&id=367621829951105

        Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    25 februari 2019 om 21:14

    Zonder achterzetels = lichte vracht hier in België = bijna geen belastingen op te betalen. Perfecte keuze voor mijn nieuwe lease zodat ik eindelijk snel en op tijd bij mijn klanten raak? Als die dan niet even snel van mij weglopen tenminste wanneer ze zien dat dit ding vol afzichtelijke omgekeerde vliegtuigvleugels hangt…

    Login om te reageren
    • Mukmans zegt

      25 februari 2019 om 21:41

      @Volvo_440_turbo: hoe wilt u dat doen met dat asfalt daar?

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        25 februari 2019 om 23:00

        @mukmans: De vleugels omdraaien?

        Login om te reageren
        • piquet1986 zegt

          26 februari 2019 om 06:17

          @karhengst: ? haha

          Login om te reageren
  7. rhellema zegt

    25 februari 2019 om 21:15

    Binnenkort te zien bij uw lokale Turkse bruiloft!

    Login om te reageren
    • momo zegt

      25 februari 2019 om 22:29

      @rhellema: ??‍♂️

      Login om te reageren
    • mk7r zegt

      25 februari 2019 om 23:46

      @rhellema: Je bedoelt de Marokkaanse zeker, deze is en segment te laag bij Turken.

      Login om te reageren
  8. schuifkantelraam zegt

    25 februari 2019 om 21:19

    Petje op en gaan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 februari 2019 om 07:00

      @schuifkantelraam: …naar de parkeerplaats van de McDonald’s.

      Login om te reageren
  9. jcjc zegt

    25 februari 2019 om 23:37

    Snelle planga op en gaan. Deze Golf is zeeer vlot

    Login om te reageren
  10. snowbird zegt

    26 februari 2019 om 07:35

    Zielige uitvoering…altijd een markt voor. voor dit soort golfjes…maar goed waarom ook niet ieder z’n eigen smaak..

    Login om te reageren
  11. ericc zegt

    26 februari 2019 om 07:52

    Op het YT-kanaal van Daniël Abt kan je volgen hoe ze momenteel bij ABT-tuning een Audi A1 onderhanden nemen. Het resultaat moet als de witte Golf zijn. Bredere wielkasten en carbon rondom.
    Neemt niet weg dat ook Oettinger goed bezig zijn. Of moet ik zeggen “terug goed bezig”?

    Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    26 februari 2019 om 12:32

    Gouden velgjes 1000x beter dan die afzichtelijke sterdingen…

    Login om te reageren
  13. daniel1975 zegt

    27 februari 2019 om 07:36

    Ik vind de echte R400 uitbouw mooier, dat ze die niet gekopieerd hebben…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North