• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oettinger geeft Golf GTI Edition 30 330 pk

Auteur: Dennis, gepost 10 mei 2007 om 19:08 – 23 Reacties

Volkswagen Golf GTI Oettinger

Dat Duitse tuner Oettinger wel raad weet met pk’s hebben wij persoonlijk kunnen ervaren toen we op pad mochten met de 280 pk sterke Golf GTI en er ook nog een aantal gespierde Audi’s voor ons klaarstonden. Ondertussen heeft Oettinger natuurlijk niet stilgezeten en is er flink doorgesleuteld aan de jubileum Golf GTI Edition 30. Deze werd in twee stappen gepeperd tot 305 en 330 pk.

De powerboost tot 305 pk is goed voor 400 Nm koppel, een acceleratie naar 100 km/u in 6,2 seconde en een top van 252 km/u. Dit wordt bereikt door het motormanagment aan te passen en kost in Duitsland slechts 1.390 euro.

De 330 pk variant is goed voor 430 Nm koppel, legt het sprintje af in 5,9 seconden en topt op 258 km/u. Hierbij werd naast het motormanagement ook het uitlaatsysteem aangepast. Hieraan hang in Duitsland een prijskaartje van 3.450 euro.

Je zou kunnen roepen dat de prestaties in relatie tot het aantal pk nog redelijk tam zijn en dat klopt op zich ook wel, maar daar is de prijs dan ook naar. Mocht het allemaal nog gewelddadiger moeten, dan zijn er aanvullende maatregelen nodig om het vermogen een beetje verantwoord op de weg te houden. Denk dan aan aangepaste vering, remmen ed. hetgeen uiteraard van invloed zal zijn op het prijskaartje (bron: Oettinger).

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Oettinger Golf 8 GTI
    Oettinger Golf 8 GTI is keurig en subtiel. Huh?
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, oettinger, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Gelekt: officiële foto’s Saab 9-3
Volgend bericht: Irmscher Seven Turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. cl600 zegt

    10 mei 2007 om 19:13

    piep piep piep piep piep piep…(schakel) piep piep piep piep : 100 :D

    Login om te reageren
  2. Fova' zegt

    10 mei 2007 om 19:18

    op de voorwielen….

    Login om te reageren
  3. Jordey zegt

    10 mei 2007 om 19:20

    woem woem,, en daar gaat bassie met zn vw gti 330 pkaatjes.. gevolgt door adriaan in een audi s3.. o nu is het weer andersom

    Login om te reageren
  4. Patjuh zegt

    10 mei 2007 om 19:23

    Volgens mij klopt de homepage niet helemaal, het hele verhaal van de Golf staat erop.
    Maar ff on-topic: Voor dat geld zou ik het denk wel laten doen, maar het mag NOG bruter…

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    10 mei 2007 om 19:28

    @Patjuh: fixed!

    Login om te reageren
  6. Joris zegt

    10 mei 2007 om 19:34

    is wel lekker oettinger ownd wel

    Login om te reageren
  7. MustangZwerver zegt

    10 mei 2007 om 19:46

    Nouu ik vraag me af of die voorwielaandrijving dat wel aankan en niet dat je in de 2 weg moet rijden ofzo :P

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    10 mei 2007 om 20:12

    Nu nog een paar duizend watt speakers erin en Sjonnie is weer helemaal het mannetje!

    Login om te reageren
  9. joris zegt

    10 mei 2007 om 20:20

    als een mazda 3 mps 260 pk op de voorwielen amper aankan met het met 330 pk een drama worden

    Login om te reageren
  10. Tenck zegt

    10 mei 2007 om 20:20

    @ Rick Dos

    En alleen de kenteken optisch getuned ;)

    Login om te reageren
  11. cl600 zegt

    10 mei 2007 om 20:24

    @ rick dos : lol :P

    denk als je bij stilstaan je gas even half intrap, koppeling rusitg laat opkomen, en zodra je voelt dat die wil uitschieten gelijk in ze 2 ( mits je al redelijk vaart heb ) dat het dan nog wel redelijk op de weg te komen zal zijn, zo deed ik het vroegáh iig altijd, werkte prima, beter dan volgas in ze 1 en beslist beter voor me banden. een tuner als oettinger zal daar ook toch wel aan gedacht hebben qua wielspin denk…

    Login om te reageren
  12. Ewout zegt

    10 mei 2007 om 20:25

    Wauwie wat een mooi wagentje!

    p.s. “Hieraan hang in Duitsland een prijskaartje van 3.450 euro” Moet dat niet hangt zijn? ;)

    Login om te reageren
  13. Remon zegt

    10 mei 2007 om 20:25

    Tuurlijk, het is weer een Sjonnie-bak volgens meneer de kenner, alsof je een Golf waarvan de uiterlijke vertoning zich beperkt tot een paar brute velgen en een sportieve grill gelijk weer een Sjonnie-bak is…
    Een prijs van 41.200 euro vindt ik ook niet erg Sjonnie..

    Maar ja, vooroordelen zullen er altijd zijn en altijd blijven.

    Login om te reageren
  14. Remon zegt

    10 mei 2007 om 20:28

    He, je hebt gelijk: het moet hangt zijn, verdorie, scherp opgemerkt!
    Heb je de rest van het artikel wel gelezen?

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    10 mei 2007 om 20:39

    330pk op de voorwielen, bah.
    hier een gratis video hoe het gaat rijden , teveel vermogen op de voorwielen.
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/07/straatrace-maar-dan-anders

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    10 mei 2007 om 20:40

    @Tenck

    LOL! :D

    @Remon

    “het is weer een Sjonnie-bak volgens meneer de kenner”

    Bedankt, maar dat is te veel eer.

    ennuh….

    “Een prijs van 41.200 euro vindt ik ook niet erg Sjonnie..”

    Vind zonder t graag. U is toevallig Sjonnie?! :D

    Login om te reageren
  17. Kevski-Style zegt

    10 mei 2007 om 21:21

    Ik durf te wedden dat JD het goedkoper kan, met waarschijnlijk nog een betere resultaat….

    Login om te reageren
  18. bmwF zegt

    10 mei 2007 om 21:28

    die golf tunen met pk’s da wordt wel afgezaagd hier hoor hoeveeste keer is dat wel al niet

    Login om te reageren
  19. pt0x zegt

    11 mei 2007 om 00:00

    uh, ja

    http://www.youtube.com/watch?v=C5ptO6IXeiQ

    Login om te reageren
  20. steven zegt

    11 mei 2007 om 08:19

    “Je zou kunnen roepen dat de prestaties in relatie tot het aantal pk nog redelijk tam zijn en dat klopt op zich ook wel”

    wat ik opvallender vind is dat volgens de site de 310 pk versie (normaal dus niet editie 30) ook in 5,9s sprint

    http://www.oettinger.de/navi.php?motor_id=1050 editie 30

    http://www.oettinger.de/navi.php?motor_id=1010 gewone

    en een sper diffje tussen de voorwielen een sportkoppelingtje, kan je ook met het koppel overweg.

    Login om te reageren
  21. Baronnetje zegt

    11 mei 2007 om 08:55

    330 pk en dan van 0-100 in 6 seconden, dat valt tegen, hoe zwaar weegt die bak joh?

    Login om te reageren
  22. clijde zegt

    11 mei 2007 om 13:17

    leuk speelgoed, alleen blijft het maar een golf van een ton (in guldens)

    Login om te reageren
  23. Dorus zegt

    13 januari 2008 om 22:02

    Nahja,

    330PK op een voorwielaangedreven auto, koop dan gelijk een R32…
    wel lachen dat je op de snelweg goed kan planken en echt iedereen van links tot rechts wegjaagd…

    Onderhoud wordt wel extreem voor een Golfje :)

    Ik zou voor een R32 gaan maar dat ben ik dan hea!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North