• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oettinger-upgrades voor GTI, officieel bij dealer

Auteur: willeme, gepost 17 februari 2022 om 08:59 – 12 Reacties

Oettinger-upgrades voor GTI

Met de Oettinger-upgrades voor de GTI maak je ‘m net even wat dikker.

Vroeger, in de jaren ’80 kwam je niet weg met een standaard Golf GTI. Heel erg leuk natuurlijk, maar die moest je eigenlijk nog op smaak brengen met wat zorgvuldig geselecteerde upgrades. Daarin kon je heel erg veel gaan, maar er ware zat tuners die relatief subtiele accessoires hadden van prima kwaliteit. Denk daarbij aan Projektzwo, Kamei en Zender. Maar de bekendste zijn natuurlijk Oettinger en ABT.

ABT is inmiddels een bijna OEM-leverancier geworden. In veel gevallen werken Volkswagen (en Audi) samen met de tuner Allgau. Zowel qua tuning als motorsport. Maar dat is voornamelijk voor Europa. In de VS gaat Volkswagen ‘vreemd’ door samen te werken met die andere VW-veredelaar: Oettinger.

Oettinger-upgrades voor GTI

Oettinger-upgrades voor GTI

Dat is opmerkelijk, want we horen de laatste tijd erg weinig van de tuner uit Friedrichsdorf (vlak boven Frankfurt). In dit geval is het specifiek Oettinger die samenwerkt met de Amerikaanse tak van Volkswagen. Het gaat om een hoop upgrades voor de GTI (die bij ons Golf GTI heet).

  • Oettinger-upgrades voor GTI
  • Oettinger-upgrades voor GTI

Er is een nieuwe splitter aan de voorkant. Deze ‘loopt’ over de gehele breedte en geeft de GTI net even wat meer presence. Op de voorkant ervan is er een subtiel Oettinger-logo. Iets minder subtiel is de achterspoiler. Nu zijn dakspoilers vaak veel te subtiel, dus op zich vinden we het niet erg. Ook hier is er een Oettinger-logo, zodat men kan zien dat jij je GTI smaakvol hebt verbeterd. Ten slotte is er aan de achterzijde is er een lip om de auto iets dikker te maken.

  • Oettinger-upgrades voor GTI
  • Oettinger-upgrades voor GTI
  • Oettinger-upgrades voor GTI

Geinig

Dan nog een paar geinige accessoires. In samenwerking met Osram zijn er nieuwe knipperlichten voor in de buitenspiegels. Deze gaan niet simper ‘aan-uit’ maar hebben zo’n geinige ‘swoosh’. Dan zijn er nog naafdopjes. Geen gekke rode van BBS (dat is smaakloos), maar ‘GTI’- of ‘R’-caps die recht blijven staan.

  • Oettinger-upgrades voor GTI
  • Oettinger-upgrades voor GTI

Dan kunnen de mensen aan de wielen zien door wat voor auto ze in gehaald worden. Over motorische wijzigingen is er niets bekend. De onderdelen zijn nu te bestellen bij Volkswagen US, maar je kan ze vast wel naar Nederland laten verzenden.

Meer lezen? Dit zijn alle Golf GTI Mk4-modellen op een rij. Allemaal!

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Oettinger Golf 8 GTI
    Oettinger Golf 8 GTI is keurig en subtiel. Huh?
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, oettinger, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Porsche Macan T is sportieve instapper
Volgend bericht: BREEK! Mercedes livery voor 2022 gelekt! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 februari 2022 om 09:09

    Best smaakvol eigenlijk. Persoonlijk zou ik de spoiler wel in carrosseriekleur willen. Nog een setje BBS wielen er onder en hij is weer helemaal af. Al blijf ik wel van mening dat de Golf 8 de minst geslaagde Golf is. Als GTI of R dan lijkt het nog wel wat, maar in standaard trim is het echt geen knappe auto.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 februari 2022 om 09:53

      De 8 is zeker niet de best gelukte maar zo erg als mislukt generatie 5 is het toch ook weer niet?

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        17 februari 2022 om 10:57

        De minst geslaagde Golf is voor mij toch echt de Golf 3, vooral als GTI.
        De 5 GTI kreeg destijds behoorlijk lovende kritieken (maar ik heb er nooit in gereden, dus ik weet niet of het klopt).

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          17 februari 2022 om 11:54

          @basman147: Grappig, dat is mijn favoriet. De GTI was niet best, al helemaal niet als 8 klepper. Pas bij de 20 jahre ging het er een beetje op lijken. Zelfde verhaal met de 4 GTI. Maar de basis was goed, en veel beter dan de Escorts en Astra’s van destijds. Al vond ik de Astra denk ik wel fijner rijden in standaard vorm. Echter waren de VR6 modellen van de 3 en 4 de beste, erg fijne wagens in die uitvoering.

          Login om te reageren
          • AudiRS zegt

            17 februari 2022 om 22:59

            @dutchdriftking: Golf 4 V6 zeker gaaf. Net als die fijne V5 170pk. Of de ARL 150pk 4M TDI. Maar ook een gechipte 25year edition erg gaaf. Met 260pk :-)

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 februari 2022 om 11:51

        @mashell: Die vond ik dan wel weer geslaagd. Zeker als GTI. Zo’n mooie rode 30 jahre is altijd fijn.

        Login om te reageren
  2. erwinlagcher1977 zegt

    17 februari 2022 om 09:29

    Ik kan maar niet wennen aan die neus.

    Login om te reageren
  3. flyerbunch zegt

    17 februari 2022 om 10:50

    Jammer dat ze telkens een zilveren badge overal op plakken..

    Login om te reageren
  4. rogerzz zegt

    17 februari 2022 om 10:52

    Hmm, het grootste probleem van de GTI is toch wel dat 85% van de Golf GTI 5/6/7 generatie wordt afgetrapt door ballonnenboys, nachtapothekers en ander tuig waarmee je niet geassocieerd wilt worden. De trieste pops and bangs’in winkelstraten voor aandacht en ff de 50/60 km/u aantikken en over een paar jaar groeit die groep dan ook in de Golf 8 GTI. Dat zou mij toch ergens een ongemakkelijk gevoel geven om heel eerlijk te zijn.

    Overigens vind ik een Golf 7 toch nog echt een stuk mooier, zowel qua interieur als exterieur, daar helpt dit pakketje op de 8 niet genoeg voor.

    Login om te reageren
  5. lecomte zegt

    17 februari 2022 om 11:08

    Dan moet ik zeker ook een nek-/heuptasje erbij aanschaffen. Op zich ziet de Golf er best wel ok uit zo maar ik hou het toch maar bij mijn aktentas 😉

    Login om te reageren
  6. Poulusma zegt

    17 februari 2022 om 11:56

    Dat zijn wel fraaie upgrades!
    Goed stukje tekst ook….

    Login om te reageren
  7. st33fie zegt

    17 februari 2022 om 12:21

    Die kan je in Nederland via shop.oettinger.de kopen, de spoiler is 425€ Valt redelijk mee nog

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North