• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Aston Martin Vantage GT8

Auteur: jaapiyo, gepost 15 april 2016 om 13:27 – 31 Reacties

Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8Afbeelding Officieel: Aston Martin Vantage GT8

Vantage-GT8
De Special Projects divisie van Aston Martin komt met een vlijmscherpe Vantage.

Aston Martin is inmiddels druk bezig met het ontwikkelen van splinternieuwe modellen. Met de DB11 hebben we al een goede indicatie van waar het merk heengaat in de toekomst. Vasthouden aan oude waardes, maar tegelijkertijd ook meegaan met de tijd is het motto. De rest van het gamma wordt echter niet verwaarloosd. De V12 Vantage S krijgt in Nederland zelfs een gratis handbak.

Ter ere van het succes in de GT3 en GT4 raceklasses, komt Aston nu met een extreme straatversie van de Vantage op de proppen. Deze is geïnspireerd op de Aston Martin V8 Vantage GTE die de circuits bestormt in 2016. De GT8 is de lichtste en krachtigste V8 Vantage ooit, in the world. Het in het oog springende carbon fibre bodywork is gevormd om aerodynamisch efficiënt te zijn en het chassis is opgezet om supersnel te zijn op de racebaan. Als James May’s rug dat maar overleeft. Powah komt van een herziene, 446 pk sterke versie van Aston Martin’s 4.7 liter V8 blok en schakelen gaat naar keuze met een manuele zesbak of een zeventraps ‘SportshiftTM II’ flipperkast.

David King, directeur van Aston’s Special Projects and Motorsport divisie, heeft het volgende te zeggen over de nieuwe creatie:

“We long held the desire to create a road car that truly reflects our racing activity at Le Mans. With the Vantage GT8, we’ve finally been able to achieve that. By focusing on weight savings and aerodynamics, we’ve taken the V8 Vantage to an entirely different level of agility and aggression. It’s a hugely exciting car honed to the keenest possible edge.”

Dat je het maar weet. Gelukkig is er ook een mooie video en dikke plaatjes om een en ander te illustreren. Er worden 150 exemplaren gemaakt dus mocht je er een willen hebben is het waarschijnlijk zaak om er snel bij te zijn.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Aston Martin toont glimp van hardcore Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Racing, v8vantage, vantage, vantage-gt8

Vorig bericht: « Ferrari 458 Spider sneuvelt in Arnhem [updated]
Volgend bericht: Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland [editie 2016] »

Lees Interacties

Reacties

  1. subaru555 zegt

    15 april 2016 om 13:29

    Jammer genoeg amper te onderscheiden van een GT12, maar Aston is goed bezig de laatste tijd!

    Login om te reageren
    • debleuchamp zegt

      15 april 2016 om 14:00

      @subaru555: Waarom denk je dat ze GT8 en GT12 heten…

      Login om te reageren
      • subaru555 zegt

        15 april 2016 om 14:54

        @debleuchamp: dus een 911 GT2 en GT3, of F12 en F12tdf moeten ook dezelfde body hebben? Wat een onzin zeg

        Login om te reageren
        • debleuchamp zegt

          15 april 2016 om 15:42

          @subaru555: Porsche en Ferrari moeten helemaal niks.
          De GT8/GT12 zijn vrijwel identieke auto’s alleen met een andere motor, waar dat bij de 911 juist andersom is en beide in de basis hetzelfde blok hebben. De F12 is al helemaal niet relevant, de TDF is gewoon extra protserig met wat meer vermogen. Je vergelijking is inderdaad onzinnig.

          Login om te reageren
      • Edge zegt

        15 april 2016 om 17:28

        @debleuchamp: Omdat Aston Martin de GT12 eigenlijk GT3 wilde noemen (en deze dan dus GTE of GT4 zou gaan heten) maar ze eieren voor hun geld kozen toen Porsche dreigde naar de rechter te stappen om het gebruik van de naam GT3. Achterlijk overigens, want GT3 verwijst naar de raceklasse waar de wagen op gebaseerd is, maar GT3 is sinds 2011 een geregistreerd handelsmerk van Porsche.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 april 2016 om 18:58

      @subaru555: Amper? Hoe duidelijk wil je het hebben. Ze hebben er andere bumpers op geschroefd en de verschillen zijn zelfs aangegeven met een fluorkleurtje! ;)

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    15 april 2016 om 13:30

    Smeer een prachtige vrouw teveel lippenstift op en schep haar wat pep in de neus en je krijgt een beetje hetzelfde als dit. Nergens voor nodig.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      15 april 2016 om 13:46

      @berlinetta: Je hebt wel een punt. Dit is als die gevaarlijke stoot uit de club. Je wil er best een nacht lol mee beleven. Als het moet, durf je er zelf wel eens mee gezien worden. Maar voor de langere relatie, wil je toch liever een typetje wat net iets minder scheeuwerig is.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 april 2016 om 14:25

        @gregorius: Precies. Een “lady on the streets and a freak in the sheets en geen freak on the streets en iemand die je verscheurt in the sheets”.

        Login om te reageren
  3. cadrez zegt

    15 april 2016 om 13:36

    Wat maakt Aston toch tijdloze wagens. Dat neusje blijft echt topdesign. stiekem vind ik het ook nog een fijne kleurencombo. Niet stijlvol, wel leuk.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 april 2016 om 13:48

    Mooi hoor. Raar eigenlijk dat we anno 2016 446pk eigenlijk niet zo veel meer vinden. Of tenminste, voor een auto van dit caliber. Er zullen weinig reagluurders zijn die het voor de deur hebben staan.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      15 april 2016 om 14:04

      @dutchdriftking: Dat heeft een Alfa 159 ook helemaal niet nodig.. Wel gaaf ding zeg!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 april 2016 om 14:26

        @fmgarcia: Als ik het artikel van @willeme lees, kan de 159 die power wel goed gebruiken om zijn gewicht te verbloemen.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          15 april 2016 om 18:29

          @berlinetta: was dat artikel van hem. Ja zag het die 1.8. Heb er zelf helaas ook eens in gereden en beaam het!

          Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      15 april 2016 om 14:47

      @dutchdriftking: Haha. Ik wilde net reageren dat ik het idd wat weinig vind.

      Wat ik heb staan? 50pk, maar wel in een motor….

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    15 april 2016 om 13:49

    Is het al bekend wat er in de volgende V8 Vantage komt te liggen?
    Gaan ze bij AMG nog moeilijk doen om daadwerkelijk een ander blok tov het 4.0biT ‘63amg’ te ontwikkelen voor de ‘kleine AM’?

    Zelf zou ik het wel vet vinden als ze bij AMG een 3.0 V8 turbo blok gaan ontwikkelen; 450-500 pk-ish.

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      15 april 2016 om 14:48

      @gregorius: Weinig inhoud met veel cilinders is leuk idd

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 april 2016 om 18:49

      @gregorius: Ik verwacht geen heel nieuw AMG blok voor Aston Martin. Ik denk eerder dat ze gewoon hetzelfde blok krijgen als de 63 AMG’s, of à la Pagani een aangepast blok krijgen dat wel heel sterk verwant is aan het AMG-blok.

      Login om te reageren
  6. 100octane zegt

    15 april 2016 om 13:56

    Tis een moeilijke: een sjieke stijlvolle aston, die eruitziet waarvoor ie bedoeld is, de gentlemancruiser. Of één – veronderstel ik toch – die goed rijdt. Beide combineren lukt aston vooralsnog niet. Toch de GT8 want een softe wagen wordt ik snel moe.

    Login om te reageren
  7. danone zegt

    15 april 2016 om 14:03

    Dus een een GT12 met 4 cilinders minder.
    Wel heel heel mooi!

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    15 april 2016 om 14:16

    Lekker racy maar met radio, top! Zou alleen een ander kleurtje overwegen

    Login om te reageren
  9. jasvl zegt

    15 april 2016 om 14:34

    Ik vind astons heel gaaf maar dit… Ontzettend lelijk zeg!

    Login om te reageren
  10. biohazardracer zegt

    15 april 2016 om 14:42

    Ik ben denk ik 1 van de weinige hier maar deze is echt super dik gewoon ? de perfecte straatracer ? ik wil hem!!

    Login om te reageren
  11. martijn11 zegt

    15 april 2016 om 15:29

    Heerlijk zulke auto’s

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    15 april 2016 om 15:59

    Prachtig!

    Login om te reageren
  13. lowlow zegt

    15 april 2016 om 16:26

    Ik onthoud 2 zaken: zeer gedateerd model aan het worden en less is more: ik vind de fluo opsmuk gewoon niet mooi en ook al een beetje passé

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    15 april 2016 om 16:59

    Je zou toch net een gt12 gekocht hebben

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 april 2016 om 18:54

      @mrrallycross: Dan heb je 4 cilinders en 156pk extra ten opzichte van iemand die een GT8 koopt. Oh, en de GT12 is met zijn 100 gemaakte exemplaren ook nog eens zeldzamer dan de GT8.

      Login om te reageren
  15. aquila2003 zegt

    15 april 2016 om 16:59

    Mooi man die chique groene fast and the furious details.

    Login om te reageren
  16. scaglietti612 zegt

    15 april 2016 om 18:17

    Vind die wagen mooi. Alleen hoeven die fluo-kleurtjes voor mij niet echt.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    15 april 2016 om 20:42

    Een hele verbetering. De V8V is imo toch wel de minst mooiste AM.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North