• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 10 september 2019 om 00:01 – 27 Reacties

Afbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pkAfbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pkAfbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pkAfbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pkAfbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pkAfbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pkAfbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pkAfbeelding Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk

Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk
Na de gloednieuwe RS 6 Avant kon de RS 7 Sportback natuurlijk niet achterblijven.

Het lekkerste voor het laatst bewaren. Dat doet Audi in het geval van de RS 7 Sportback. Het bleven even stil na de onthulling van de nieuwe RS 6 Avant, maar hier is ‘ie dan. Net als de bloedverziekend snelle stationwagen is ook deze Audi weer een RS-product om je vingers bij af te likken.

In vergelijking met een reguliere A7 Sportback herken je de RS 7 aan zijn opgeklopte wielkasten, agressief bumperwerk en de nieuw vormgegeven achterbumper. Net als de achterkant van de RS 6 Avant, zal ook het achterwerk van deze RS 7 Sportback zorgen voor de nodige discussie. De auto is uitgerust met een actieve achterspoiler die bij 120 km/u omhoog komt.

Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk

De vijfdeurs Audi beschikt over 535 liter bagageruimte. Met de achterstoelen plat is er maximaal 1.390 liter bagageruimte beschikbaar. Net als bij de reguliere A7 zijn er twee fraaie schermen in het interieur geplaatst voor de bediening van MMI en de climate controle. Uiteraard huist er ook voor de neus van de bestuurder een scherm, het inmiddels welbekende Virtual Cockpit.

Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk

Het echte feest speelt zich onder de motorkap af. Een 4.0-liter biturbo V8 mild hybride is verantwoordelijk voor 600 pk en 800 Nm koppel, beschikbaar tussen 2.100 en 4.500 tpm. 0-100 km/u doet de RS 7 Sportback in 3,6 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. Met het optionele Dynamic pakket ligt de top op 280 km/u. Is dit nog niet voldoende dan is er het nog het Dynamic Plus pakket. Dan kun je maximaal 305 km/u blazen.

Audi plaatst de RS 7 Sportback standaard op 21-inch velgen met 275/35 banden. Tegen bijbetaling kun je de 22-inch vijfspaaksvelgen op 285/30 banden krijgen. De snelle Duitser is optioneel met carbon keramische remschijven te krijgen. De remklauwen kunnen dan optioneel in het grijs, rood of blauw worden gespoten. Deze remmen wegen 34 kg minder in vergelijking met de standaard stalen remmen.

De Audi RS 7 Sportback komt er in dertien kleuren, waarvan 2 specifieke RS-kleuren. Het gaat hier om Nardo Grey en Sebring Black. Daarnaast zijn er nog vijf matte kleuren te kiezen voor de RS 7 Sportback.

In de eerste helft van 2020 is de Audi RS 7 Sportback te bewonderen bij de dealer. De wereldpremière is deze week op de IAA in Frankfurt.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, iaa-2019, rs7, sportback

Vorig bericht: « Koreanen steken nu ook hun vingers in laadpalen
Volgend bericht: Dit is de voordeligere 911 met vierwielaandrijving »

Lees Interacties

Reacties

  1. lotuselises2 zegt

    10 september 2019 om 00:12

    Krijgt deze ook van die mooie nepuitlaten?

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      10 september 2019 om 00:21

      @lotuselises2: https://images.app.goo.gl/vVANXLX9sH8yGNw89

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        10 september 2019 om 09:41

        @lotuselises2: Het staat er zelfs bij, deze afbeelding is van een diesel…..

        @Autoblog ‘Het bleven even stil na de onthulling van de nieuwe RS 6 Avant’ het bleven idd even stil. Ben geen fan van dit soort platgeslagen auto’s en kan ze uberhaupt niet betalen dus zo erg vond ik het niet ?

        Login om te reageren
    • Yzord zegt

      10 september 2019 om 00:23

      @lotuselises2: kan je ook nog iets anders bedenken als er een nieuw model wordt aangekondigd? Wordt echt zo vreselijk saai die kinderlijke opmerkingen.

      Login om te reageren
      • cavin zegt

        10 september 2019 om 02:37

        @yzord: VAG-bashen schijn je hier op autoblog standaard plusjes voor te krijgen helaas..

        Login om te reageren
        • tttijn zegt

          10 september 2019 om 05:57

          @cavin: ja lijkt wel of de knulletjes die bij autoweek eraf gegooid zijn nu hier huilie doen.

          Login om te reageren
        • leaper035t zegt

          10 september 2019 om 07:07

          @cavin: Gaat hem niet over VAG. Ik vind het een terechte opmerking omdat ik het vreselijk vind dat een merk als Audi valse uitlaten, die bijzonder cheap ogen, op hun sportieve modellen plaatst. Sportieve modellen die dan nog eens door een diesel worden aangedreven. Dat is een teleurstelling die niet merkgebonden is. De opmerking vind ik dus terecht. Of ze nog eens herhaald moet worden bij de RS6 of RS7 is weer iets anders want die hebben overduidelijk nog lekkere schoorstenen. Gelukkig maar.

          Login om te reageren
          • james82 zegt

            10 september 2019 om 07:45

            @leaper035t: Bovendien, automodellen die een basisprijs hebben van een ton.

            Login om te reageren
          • marinepower zegt

            10 september 2019 om 07:50

            @leaper035t: inderdaad, het is wel enigszins belachelijk met die nep stortkokers. Mijn buurman heeft een recente Passat met dubbele uitlaten waar een Cruiseschip jaloers op zou zijn, maar die 1.4 komt net boven de 100 pk uit. Dikdoenerij van V.A.G.

            Login om te reageren
            • hollow zegt

              10 september 2019 om 08:33

              @marinepower: bij bmw heb je nu ook een uitlaat links en rechts als optie bij je 316i.

              Login om te reageren
        • lotuselises2 zegt

          10 september 2019 om 09:38

          @cavin: gaat niet om VAG bashen, ik heb een hekel aan al die neppe zooi die je tegenwoordig op veelal Duitse en ook Franse auto’s ziet. Wat mij betreft een doodzonde.

          Login om te reageren
          • cavin zegt

            10 september 2019 om 10:22

            @lotuselises2: ben ik helemaal met je eens..
            Maar je bent het toch wel met me eens wat betreft het gemiddelde commentaar wat betreft VAG producten…

            Vergelijk voor de grap maar eens de comments op het “nieuwe” vw logo en het “nieuwe” logo van Lotus.
            In feite eenzelfde soort vereenvoudiging van een logo, maar omdat het vw betreft zijn de opmerkingen geheel tegenovergesteld

            Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      10 september 2019 om 08:59

      @lotuselises2: als je de laatste tijd een beetje had opgelet, dan had je geweten hoe het met de uitlaten bij de RS6 zit. Dan kan je er van uitgaan dat de RS7 dezelfde heeft.

      Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        10 september 2019 om 09:37

        @circlestorm69: ik heb niet opgelet, dus ik ben benieuwd

        Login om te reageren
  2. porschelars zegt

    10 september 2019 om 00:16

    Staat hem beter dan de rs6!

    Login om te reageren
  3. Ram-G-maN zegt

    10 september 2019 om 00:24

    Wederom een 48V mild-hybrid dus.

    Login om te reageren
  4. fendercd60 zegt

    10 september 2019 om 00:35

    Ik vind hem geslaagd.

    Login om te reageren
  5. cavin zegt

    10 september 2019 om 02:36

    Die carbon lijsten staan een stuk sjieker dan het matgrijze…

    Verder weinig verrassend, maar wel een dikke sjaak

    Login om te reageren
  6. Ot92 zegt

    10 september 2019 om 02:41

    Kwijl…

    Login om te reageren
  7. mpgc zegt

    10 september 2019 om 06:35

    Vind deze er net als de nieuwe RS6 erg fraai uit zien

    Login om te reageren
  8. gilettelubbers zegt

    10 september 2019 om 07:03

    Wat een mega dik apparaat!

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    10 september 2019 om 07:44

    Knap! Ik zou alleen er een station variant van willen…

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      10 september 2019 om 07:59

      @cossiekiller: Exact, had Audi maar een rs station…

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        12 september 2019 om 21:30

        @mcaa: Inderdaad. Mijn leven zou àf zijn dan.

        Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    10 september 2019 om 08:03

    De eerste A7 vond ik echt een mispeer van de bovenste plank, dat kwam voornamelijk omdat die achterkant eruit zag als de uitgezakte reet van mn buurvrouw. Alles hing naar beneden, zowel en profile, als de achterlichten wanneer je erachter stond.

    Dat is bij deze versie echt 100x beter en ineens vind ik de auto prima te pruimen!

    Login om te reageren
  11. oliejunk zegt

    10 september 2019 om 08:24

    Baazig weer zo’n lekker model

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    10 september 2019 om 08:55

    Weer een wijs ding. Zo’n vermoeden dat deze in de VS een stuk beter gaat verkopen dan de RS6. Over die laatste gesproken, is het oude model lekker aan het zakken in prijs? Ik zie ze nu bijna dagelijks. In het verleden was een RS6 in het wild echt een unicum.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North