Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk

Auteur: , 27 Reacties

Na de gloednieuwe RS 6 Avant kon de RS 7 Sportback natuurlijk niet achterblijven.

Het lekkerste voor het laatst bewaren. Dat doet Audi in het geval van de RS 7 Sportback. Het bleven even stil na de onthulling van de nieuwe RS 6 Avant, maar hier is ‘ie dan. Net als de bloedverziekend snelle stationwagen is ook deze Audi weer een RS-product om je vingers bij af te likken.

In vergelijking met een reguliere A7 Sportback herken je de RS 7 aan zijn opgeklopte wielkasten, agressief bumperwerk en de nieuw vormgegeven achterbumper. Net als de achterkant van de RS 6 Avant, zal ook het achterwerk van deze RS 7 Sportback zorgen voor de nodige discussie. De auto is uitgerust met een actieve achterspoiler die bij 120 km/u omhoog komt.

Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk

De vijfdeurs Audi beschikt over 535 liter bagageruimte. Met de achterstoelen plat is er maximaal 1.390 liter bagageruimte beschikbaar. Net als bij de reguliere A7 zijn er twee fraaie schermen in het interieur geplaatst voor de bediening van MMI en de climate controle. Uiteraard huist er ook voor de neus van de bestuurder een scherm, het inmiddels welbekende Virtual Cockpit.

Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk

Het echte feest speelt zich onder de motorkap af. Een 4.0-liter biturbo V8 mild hybride is verantwoordelijk voor 600 pk en 800 Nm koppel, beschikbaar tussen 2.100 en 4.500 tpm. 0-100 km/u doet de RS 7 Sportback in 3,6 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. Met het optionele Dynamic pakket ligt de top op 280 km/u. Is dit nog niet voldoende dan is er het nog het Dynamic Plus pakket. Dan kun je maximaal 305 km/u blazen.

Audi plaatst de RS 7 Sportback standaard op 21-inch velgen met 275/35 banden. Tegen bijbetaling kun je de 22-inch vijfspaaksvelgen op 285/30 banden krijgen. De snelle Duitser is optioneel met carbon keramische remschijven te krijgen. De remklauwen kunnen dan optioneel in het grijs, rood of blauw worden gespoten. Deze remmen wegen 34 kg minder in vergelijking met de standaard stalen remmen.

De Audi RS 7 Sportback komt er in dertien kleuren, waarvan 2 specifieke RS-kleuren. Het gaat hier om Nardo Grey en Sebring Black. Daarnaast zijn er nog vijf matte kleuren te kiezen voor de RS 7 Sportback.

In de eerste helft van 2020 is de Audi RS 7 Sportback te bewonderen bij de dealer. De wereldpremière is deze week op de IAA in Frankfurt.



27 reacties

Krijgt deze ook van die mooie nepuitlaten?
@lotuselises2: https://images.app.goo.gl/vVANXLX9sH8yGNw89
@lotuselises2: Het staat er zelfs bij, deze afbeelding is van een diesel…..

@Autoblog ‘Het bleven even stil na de onthulling van de nieuwe RS 6 Avant’ het bleven idd even stil. Ben geen fan van dit soort platgeslagen auto’s en kan ze uberhaupt niet betalen dus zo erg vond ik het niet 😅
@lotuselises2: kan je ook nog iets anders bedenken als er een nieuw model wordt aangekondigd? Wordt echt zo vreselijk saai die kinderlijke opmerkingen.
@yzord: VAG-bashen schijn je hier op autoblog standaard plusjes voor te krijgen helaas..
@cavin: ja lijkt wel of de knulletjes die bij autoweek eraf gegooid zijn nu hier huilie doen.
@cavin: Gaat hem niet over VAG. Ik vind het een terechte opmerking omdat ik het vreselijk vind dat een merk als Audi valse uitlaten, die bijzonder cheap ogen, op hun sportieve modellen plaatst. Sportieve modellen die dan nog eens door een diesel worden aangedreven. Dat is een teleurstelling die niet merkgebonden is. De opmerking vind ik dus terecht. Of ze nog eens herhaald moet worden bij de RS6 of RS7 is weer iets anders want die hebben overduidelijk nog lekkere schoorstenen. Gelukkig maar.
@leaper035t: Bovendien, automodellen die een basisprijs hebben van een ton.
@leaper035t: inderdaad, het is wel enigszins belachelijk met die nep stortkokers. Mijn buurman heeft een recente Passat met dubbele uitlaten waar een Cruiseschip jaloers op zou zijn, maar die 1.4 komt net boven de 100 pk uit. Dikdoenerij van V.A.G.
@marinepower: bij bmw heb je nu ook een uitlaat links en rechts als optie bij je 316i.
@cavin: gaat niet om VAG bashen, ik heb een hekel aan al die neppe zooi die je tegenwoordig op veelal Duitse en ook Franse auto’s ziet. Wat mij betreft een doodzonde.
@lotuselises2: ben ik helemaal met je eens..
Maar je bent het toch wel met me eens wat betreft het gemiddelde commentaar wat betreft VAG producten…

Vergelijk voor de grap maar eens de comments op het “nieuwe” vw logo en het “nieuwe” logo van Lotus.
In feite eenzelfde soort vereenvoudiging van een logo, maar omdat het vw betreft zijn de opmerkingen geheel tegenovergesteld
@lotuselises2: als je de laatste tijd een beetje had opgelet, dan had je geweten hoe het met de uitlaten bij de RS6 zit. Dan kan je er van uitgaan dat de RS7 dezelfde heeft.
@circlestorm69: ik heb niet opgelet, dus ik ben benieuwd
Staat hem beter dan de rs6!
Wederom een 48V mild-hybrid dus.
Ik vind hem geslaagd.
Die carbon lijsten staan een stuk sjieker dan het matgrijze…

Verder weinig verrassend, maar wel een dikke sjaak
Kwijl…
Vind deze er net als de nieuwe RS6 erg fraai uit zien
Wat een mega dik apparaat!
Knap! Ik zou alleen er een station variant van willen…
@cossiekiller: Exact, had Audi maar een rs station…
@mcaa: Inderdaad. Mijn leven zou àf zijn dan.
De eerste A7 vond ik echt een mispeer van de bovenste plank, dat kwam voornamelijk omdat die achterkant eruit zag als de uitgezakte reet van mn buurvrouw. Alles hing naar beneden, zowel en profile, als de achterlichten wanneer je erachter stond.

Dat is bij deze versie echt 100x beter en ineens vind ik de auto prima te pruimen!
Baazig weer zo’n lekker model
Weer een wijs ding. Zo’n vermoeden dat deze in de VS een stuk beter gaat verkopen dan de RS6. Over die laatste gesproken, is het oude model lekker aan het zakken in prijs? Ik zie ze nu bijna dagelijks. In het verleden was een RS6 in het wild echt een unicum.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).