• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de voordeligere 911 met vierwielaandrijving

Auteur: Loek, gepost 10 september 2019 om 00:37 – 18 Reacties

911 Carrera 4
Na de Carrera 4S, Carrera S en Carrera is hier de logische Carrera 4.

Toen de Porsche 911 (992) werd onthuld begon het merk uit Zuffenhausen met de 911 Carrera S en 4S. Dat houdt in dat de drieliter boxer zo’n 450 pk op de weg zet, verdeeld over alle wielen of alleen de achterwielen. Dat alles komt wel met een prijs, 156.700 euro. Voor ietsje minder kregen we daarna de Carrera, zonder (4)S. Dat houdt in dat hij ietsje minder pk heeft, maar ook op geen enkele manier vierwielaandrijving. Het prijskaartje valt met 141.400 euro mee. Dan is er maar één combinatie in de Carrera-serie over: de Carrera 4, zonder S. Die krijgen we op de dag dat de IAA start, te zien.

Het belangrijkste zijn natuurlijk de prestaties. Even ter administratie: de Carrera (de instapper) heeft 385 pk, doet 293 km/u en sprint van 0 naar 100 km/u in 4,2 seconden (4,0 met Sport Chrono-pakket). De Carrera S en 4S hebben 450 pk, afhankelijk van de S- of 4S-configuratie doet hij de sprint in 3,7 of 3,6 seconden. De 911 Carrera 4 is wat dat betreft krek eender met de Carrera, 4,2 seconden naar de 100 (4,0 met Sport Chrono) en een topsnelheid van 291 km/u. Oftewel, wil je topsnelheid, dan moet je de Carrera hebben. We zouden nu zeggen dat de sprinttijd dan de reden is om de Carrera 4 te kiezen, maar dat is niet het geval. De cabriolet levert 0,2 seconden in op de dragstrip én 2 km/u aan topsnelheid.

De Carrera 4 leent wat techniek van zijn grote broers Carrera en Carrera S door het optionele elektronische differentieelslot met torque vectoring. Ook optioneel is PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) zodat je net even wat eerder stil staat.

Mocht je een 992 tegenkomen, dan kun je herkennen dat het een 4 is door een chromen accent op de motorklep. Echter, als je dit kan zien dan kun je de typeaanduiding (mits geselecteerd in de optielijst) ook zien. Prijzen zijn nog niet bekend, de auto staat vanaf eind oktober in de showrooms.

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, carrera, carrera-4, iaa-2019, Porsche

Vorig bericht: « Officieel: Audi RS 7 Sportback met 600 pk
Volgend bericht: Maak een feestje van je oude BMW 3 Serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. weijs zegt

    10 september 2019 om 02:16

    Voor een normaal mens is dit toch niet meer te volgen?

    En voor mij ook niet trouwens.

    Login om te reageren
    • cavin zegt

      10 september 2019 om 02:39

      @weijs: als je een voertuig hebt welke binnen de 4,5 seconden naar de 100km/u gaat dan kan je redelijk volgen hoor ?

      Login om te reageren
    • bugboy zegt

      10 september 2019 om 06:39

      @weijs: Met een 4 erachter heb je vierwielaandrijving, met een S een snelle uitvoering. Dan heb je nog de carossorievormen coupé, targe of cabriolet. Niet alle combinaties bestaan, maar het scheelt niet veel. Dat valt nog wel mee dus. Het wordt pas lastiger met de GT3, GT3 RS, GT2 RS, GTS, Turbo en Turbo S.

      Login om te reageren
      • hollow zegt

        10 september 2019 om 08:31

        @bugboy: had je ook niet een GT3 touring zonder dikke spoiler, zodat hij voor de niet-kenner op een gewone 911 lijkt? Voor de eenvoud.

        Login om te reageren
        • bugboy zegt

          10 september 2019 om 08:46

          @hollow: Ja, maar natuurlijk ook nog de 911 R, een 911 T en een Speedster. Daarbij werd de Speedster op basis van de 991.2 uitgebracht, terwijl de 992 al was aangekondigd. Daarbij wordt een 991 ook wel een 911 genoemd, dus dat sommige mensen langzaam wat confuus zijn is wel te begrijpen. Je zou er wel een leuk artikel over kunnen schrijven…

          Login om te reageren
  2. jorden zegt

    10 september 2019 om 05:20

    Waarom zou je hier voor kiezen? Als je een S niet kan betalen, moet je wellicht geen 911 kopen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 september 2019 om 06:29

      @jorden: waarom eigenlijk? Als iemand 150.000 of meer op een auto stukslaat lijkt mij het ‘niet kunnen betalen’ een beetje een vreemde redenatie :)

      Reden is simpel: keuze voor iedereen! Basis-Porsche is al bizar snel, dus daar hoef je niet de upgrade voor te maken. In sommige Alpenlanden, maar ook veel Noord-Europeanen, Noord-Amerikanen en Canadezen kiezen automatisch voor de ‘AWD’-optie.

      Login om te reageren
    • basv zegt

      10 september 2019 om 08:00

      @jorden: Een standaard Carrera is al rap zat. Die extra seconde heb je heus niet perse nodig. Zo moet je tenminste een beetje werken voor de snelheid.

      Login om te reageren
  3. enricoleerdam zegt

    10 september 2019 om 05:22

    SUV 911. Ongelukkig kenteken gekozen

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      10 september 2019 om 09:00

      @enricoleerdam: voor als je toch eigenlijk een suv wilt.

      Login om te reageren
  4. qoekje zegt

    10 september 2019 om 06:25

    Kwam in Duitsland de targa tegen vind ik tot nu de mooiste 992 krijg de fotos alleen niet op autojunk

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 september 2019 om 07:17

      @qoekje: Wanneer was dt dan? Ik zal nu meteen even voor je kijken of ‘ie in het filter is blijven hangen. Dan komt alsnog door!

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      10 september 2019 om 09:03

      @qoekje: ?? Is de Targa al uit dan of heb ‘k iets gemist?

      Login om te reageren
  5. superhans zegt

    10 september 2019 om 07:53

    Stel dat Porsche slechts 1 uitvoering zou aanbieden die met tuning- en accessoirepakketten uit te breiden is, wat zou dat dan doen met de restwaarde van die opties? Al die verschillende uitvoeringen lijken mij in het belang van de eerste koper.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    10 september 2019 om 08:52

    Zo zie je maar weer, voor iedereen komt er een perfecte 911.

    Login om te reageren
  7. carspotterwoerden zegt

    10 september 2019 om 09:53

    Haha het enige verschil zijn de uitlaten volgens mij

    Login om te reageren
  8. iphonistvongates zegt

    10 september 2019 om 10:47

    Een 911 (992) Carrera 4 GTS bitte sehr! Smurfin Blau met titaniumkleur wielen. Danke schön!

    Login om te reageren
  9. stephisto zegt

    10 september 2019 om 18:48

    2wd, 4wd. S of niet. Who cares? De meest legendarische sportwagen is al zo’n 10 maanden gelanceerd als 992 en het woord «handbak» is nog niet gevallen! heiligschennis!!
    Allen in koor nu: HANDSCHALTGETRIEBE!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North