• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Caterham F1 overgenomen, Albers stapt in

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 juli 2014 om 16:18 – 32 Reacties

Caterham-bolide tijdens de GP van Oostenrijk


In navolging van eerdere berichtgeving vandaag heeft Caterham zojuist bevestigd dat het is overgenomen door een consortium van investeerders uit Zwitserland en het Midden-Oosten. F1-teambaas Colin Kolles adviseert de nieuwe eigenaren, Christijan Albers gaat het team leiden.

Albers wordt in zijn taken ondersteund door Manfredi Ravetto. Hij vervangt Cyril Abiteboul, die bij Caterham vertrekt ‘om nieuwe uitdagen aan te gaan’. Uh-huh.

Albers heeft nu de schone taak Caterham als achterste team in het veld verder naar voren te schuiven. Hij zegt in een reactie:

“We are aware of the huge challenge ahead of us given the fight at the bottom end of the Championship and our target now is to aim for tenth place in the 2014 Championship. We are very committed to the future of the team and we will ensure that the team has the necessary resources to develop and grow and achieve everything it is capable of.”

Ook interessant!

  • Christijan Albers dreigt Bugatti aan te klagen
    Christijan Albers dreigt Bugatti aan te klagen
  • Video: Camry doet Christijan Albers na
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

caterham, Christijan Albers, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « BREKEND: Belastingdienst veilt Spyker-boedel
Volgend bericht: Pure pracht: James Glickenhaus onthult carbon racechassis »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    2 juli 2014 om 16:28

    “Balen, balen, balen” Ik dacht dat CA en Colin Kolles niet echt op goede voet stonden met elkaar? Desalniettemin is het fijn voor Christijan “Da’s balen” Albers, dat er tegenwoordig niet meer getankt wordt in de F1…

    Login om te reageren
  2. ramshoek zegt

    2 juli 2014 om 16:29

    Albers, ik wens je alle succes!
    Eén tip. Kies voor talent dat punten kan brengen. Punten leveren veel meer dollars op dan paydrivers.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      2 juli 2014 om 18:09

      @ramshoek: klopt ook niet, een talent rijd niet 3 seconden van de tijd af en rijd dus ook buiten de punten en dan twijfel ik ook nog of die punt(en) meer opleveren dan tussen de 5 en 10 mil die word meegebracht.
      Geef 1 reden waarom een F1 team dat niet zou doen als je stelling hout had gesneden ?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        2 juli 2014 om 18:33

        @thierryvth: De combinatie van een talent en een paydriver heeft Marussia anders wel hun eerste puntjes opgeleverd. En diezelfde mix hanteert Williams ook; Massa met zijn Braziliaanse sponsoren als ervaren paydriver en Bottas als het talent. Dat talent heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen een podiumplek te pakken.

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          3 juli 2014 om 09:34

          @Edge: het gaat er om dat het zo goed als een andere tak van sport is

          Login om te reageren
  3. Darahan zegt

    2 juli 2014 om 16:33

    Het volgende gerucht is dat het team de naam veranderd in Maximum Attack F1 team…

    Login om te reageren
  4. KEV9 zegt

    2 juli 2014 om 16:42

    nieuwe sponsor is ook al binnen, fabrikant van tankstations

    Login om te reageren
    • mauricerma zegt

      2 juli 2014 om 16:50

      @soulmaster: dit is de slechtste grap die ik vandaag ga lezen denk k

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        2 juli 2014 om 18:08

        @mauricerma: dat dus…

        Login om te reageren
  5. str8six zegt

    2 juli 2014 om 16:45

    https://www.flickr.com/photos/tbwaneboko/4343290990/

    Login om te reageren
  6. toniominestrone zegt

    2 juli 2014 om 17:31

    Onbegrijpelijk dat er nog lieden zijn die hun geld steken in zo’n hopeloos avontuur, ik wens Christijan alle wijsheid toe, hij zal het nodig hebben.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    2 juli 2014 om 17:40

    De reden dat Albers uit de F1 vertrok was toch hopelijk niet dat hij geen sponsors kon vinden? Want dan wordt het nu voor hem een bijzonder grote uitdaging om sponsors voor een heel team te vinden.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      2 juli 2014 om 17:57

      @mashell:

      Een heel team is anders een stuk makkelijker te verkopen dan Christian Albers in z’n uppie.

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      2 juli 2014 om 18:03

      @mashell: wereld vreemd ben je als je een persoonlijke sponsor die je stoeltje betaald vergelijkt met sponsors die een marketing budget hebben van noem een dwarsstraat 50 mil.
      het is een verzameling dombo’s hier af en toe dat het ongekend is, gelukkig kunnen ze wel allemaal heel goed spellen

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 juli 2014 om 19:19

        @thierryvth: dat van die dombo’s daar heb je gelijk in. De domste vallen anderen persoonlijk aan door ze bijvoorbeeld wereldvreemd te noemen…
        Het lijkt me evident dat een kleine persoonlijke sponsor veel gemakkelijker te vinden is dan een bedrijf met 50 miljoen marketing budget. Niet voor niets hebben Caterham maar ook een legendarisch team als Williams grote problemen een hoofdsponsor te vinden maar geen moeite om betaalcoureurs aan te trekken. Als de kleine sponsors al lastig blijken worden de grote wellicht een probleem. Ik wens meneer Albers veel succes met deze uitdaging.
        Meneer Albers gaat grote uitdaging aan.

        Login om te reageren
      • topless zegt

        2 juli 2014 om 20:26

        @thierryvth:

        Betaalt moet hier met een t.

        Login om te reageren
      • phaeton zegt

        2 juli 2014 om 21:33

        @thierryvth: Even kort een persoonlijk iets: ik lees nu twee keer dat je ‘mil’ zegt. Dat is best verwarrend/apart aangezien ‘mille’ kort is voor duizend. Wat ik begrijp bedoel jij met ‘mil’ een miljoen, maar gebruik dan gewoon de gangbare afkorting ‘mln’.

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          3 juli 2014 om 09:33

          @phaeton: ook weer wereld vreemd, 50 mil is spreektaal als 50K, spreektaal met mln werkt niet dat het niet officieel is net zoals 50K doet er niet toe, zeker niet op internet

          Login om te reageren
  8. thierryvth zegt

    2 juli 2014 om 18:01

    en de autoblog kids gaan weer los met dom gezwets en uber flauwe tankstation grapjes.
    Voorlopig heeft die prutser het beter gedaan dan jullie bij elkaar, hij rijd in die dingen waar jullie hier van lopen te kwijlen. En als je ook een betere TD bent waarom zou je dan niet eens een sollicitatie doen ? of moet ik inkoppen waarom het vooral gelul van achter je toetsenbordje is ?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      2 juli 2014 om 18:30

      @thierryvth: Mee eens! TD zijn is iets heel anders coureur zijn, dus zijn blunders achter het stuur zijn totaal irrelevant. En als ik me niet vergis heeft hij nog niet eerder als TD gewerkt dus is het ook nog te vroeg om te oordelen of hij wel of niet een geschikte TD is. Hij kent het F1 wereldje in iedergeval al en heeft nu al meer gepresteerd dan menig ander.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      2 juli 2014 om 18:43

      @thierryvth: je mag hier zeggen wat je vindt, why so serious?

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    2 juli 2014 om 18:25

    Het volgende gerucht is misschien wel het vermelden waard en een aanvulling op het Abiteboul-verhaal: Red Bull Racing zou op het punt staan de F1-motorentak van Renault over te nemen, waarbij Cyril Abiteboul een van de sleutelfiguren zou moeten worden en Adrian Newey het proces zou begeleiden. Deze Red Bull motoren zouden dan gebruikt worden door Red Bull zelf, Toro Rosso, Caterham en eventueel het nieuwe Roemeense team.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 juli 2014 om 00:22

      @Edge: Update: Renault heeft inderdaad Cyril Abiteboul aangesteld als nieuwe CEO van hun motorendivisie. So far so good, wat die geruchten betreft.

      Login om te reageren
  10. norge zegt

    2 juli 2014 om 18:45

    Mooi gedaan van Albers, ik weet nog een jong leuk en snel meisje wat een plekje nodig heeft in de toekomst.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 juli 2014 om 18:48

      @norge: Mwah… denk dan toch dat Max Verstappen meer kans maakt!

      Login om te reageren
      • pieterveer zegt

        2 juli 2014 om 19:50

        @VeniVidiVici: Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Verstappen jr. de Caterham-route over gaat slaan.

        Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    2 juli 2014 om 18:45

    Ik zie dan een racestoeltje voor Frijns naderen… :-)

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    2 juli 2014 om 20:10

    Nu snap ik de veiling van Spyker spullen ineens… Müller had ff de centjes voor deze deal nodig! ;-)

    Login om te reageren
  13. topless zegt

    2 juli 2014 om 20:28

    Hij wordt teambaas om een F1 team zo goed mogelijk te runnen, niet om Nederlanders aan een zitje te helpen.

    Login om te reageren
  14. cthijs zegt

    2 juli 2014 om 20:42

    Ik weet niet hoe dik het is tussen cristian en Max misschien krijgt hij dan toch nog een kansje

    Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    2 juli 2014 om 20:44

    Hij had altijd redelijk wat commentaar op de teamleiding, dus nu kan hij bewijzen dat hij het zelf beter kan.

    Albers is zeker geen domme jongen, en hij kan serieus hard rijden (zie DTM). Ik hoop echt dat hij de capaciteiten heeft om een team als dit erbovenop te helpen.

    Login om te reageren
  16. phaeton zegt

    2 juli 2014 om 21:31

    Opvallende move. Ik snap niet waarom hij niet nog 5 jaar GT wagens gaat rijden bij Mercedes of zo. Dit kan later ook. Zeker, het komt nu op z’n pad, maar ik wens hem veel succes met deze zware taak. Ben benieuwd naar een interview met zijn beweegreden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North