• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voormalig Ferrari honcho ziet niks in Ferrari SF90

Auteur: jaapiyo, gepost 24 februari 2019 om 15:16 – 38 Reacties

Luca-Shuey


Lekker dan.

Voormalig eindbazen die wat te zeuren hebben over hun opvolgers, het is een even onwenselijk als menselijk fenomeen. De mannen (m/v) die zich ooit met hart en ziel ingezet hebben voor de zaak komen daar maar moeilijk los van als iemand anders al lang en breed het roer heeft overgenomen. Denk bijvoorbeeld aan Jan Marijnissen, Johan Derksen en Luca di Montezemolo. Luca di Montezemolo? Wel jazeker!

Luca di M. heeft namelijk aan Formula Passion laten weten dat hij het helemaal niks vindt, de nieuwe aanpak waarmee zijn voormalig werkgever dit seizoen aan de start verschijnt in de Formule 1. Het gaat dan niet om opvallende keuzes die gemaakt zijn in de managementstructuur van het team, de techniek van de nieuwe auto of de rijderskeuze, maar om de kleur van de nieuwe SF90.

Ferrari opteerde ervoor om de Fezza van dit jaar uit te voeren in mat rood. Niet omdat ze zo graag trends uit 2009 nieuw leven inblazen, maar omdat dat volgens de renstal kostbare grammetjes gewicht zou besparen. Het is dus een competitief voordeel, maar Luca is niet overtuigd. Hij vindt het heiligschennis dat de traditionele rode kleur aan stijl heeft ingeboet en vergelijkt het met het veranderen van een nationale vlag, dat soort dingen doe je niet.

Toch is Di Montezemolo niet onvermurwbaar. De pensionado geeft aan dat als Ferrari de titel wint met deze auto, hij bereid is om alles te vergeten en te vergeven. De huidige leiders van het team weten dus wat hen te doen staat.

Ook interessant!

  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
    Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • 1.000 pk Ferrari SF90 Assetto Fiorano crasht hard
    1.000 pk Ferrari SF90 Assetto Fiorano crasht hard

Nieuwste artikelen

  • Kwalificatie Formule 1: Wie annexeert de pole position in Canada?
  • Tesla geeft gratis Model Y weg: zo kun je winnen
  • Is de goedkoopste Polestar 2 op Marktplaats betaalbaar genoeg?
  • Video: overal een gaatje zien
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Luca-di-Montezemolo, Racing, rood, sf90

Vorig bericht: « Heeft Mercedes eindelijk de boot gemist in de F1?
Volgend bericht: Kopen! BMW met Verstappen livery en puik kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. toniominestrone zegt

    24 februari 2019 om 15:23

    De beste man heeft helemaal gelijk, een Ferrari hoort uitgevoerd te zijn in scharlaken rood gecombineerd met witte accenten en een bies in de kleuren van de Italiaanse vlag.

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      24 februari 2019 om 15:54

      @toniominestrone: Die kleur rood met witte vlakken komt van de langlopende sponsor marlboro, niet van Ferrari. De Italiaanse racekleur is bloedrood en dat waren ze dus ook, voor de deal met marlboro.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        24 februari 2019 om 16:50

        @piedlourd: incorrect, in de jaren zeventig reed Ferrari zonder Marlboro sponsoring, ook toen reden zij rond met een grote witte Airbox.

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        24 februari 2019 om 16:59

        @piedlourd: Ook met Marlboro-reclame zijn er bloedrode Ferrari’s geweest. Denkt u echt dat Ferrari zijn kleur aanpast voor een sponsor?

        Login om te reageren
        • piedlourd zegt

          24 februari 2019 om 17:45

          @skinnybmw: zeker. Dat is mij door medewerkers van Ferrari zelf verteld maar ik wist het al want het is algemeen bekend. Google maar

          Login om te reageren
          • toniominestrone zegt

            24 februari 2019 om 18:10

            @piedlourd: Wisten diezelfde medewerkers je ook te vertellen dat het rood/witte kleurenschema op de 312 T1 en T2 niet van Marlboro afkwamen?

            Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    24 februari 2019 om 15:27

    Vind de mat kleuren juist wel gaaf op een F1 auto en ook dus op de Ferrari.

    Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    24 februari 2019 om 15:41

    Dat gezeik over ‘t uiterlijk van die wagens altijd. Het gaat maar om 1 ding: zo snel mogelijk zijn. Zolang ‘ie een tint rood is en er een geel schild met paard op staat is het een Ferrari.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      24 februari 2019 om 21:22

      @trustmeiamanengineer: amen to that. Gemekker om niks.

      Login om te reageren
  4. willeme zegt

    24 februari 2019 om 15:53

    Als het echt gewicht scheelt, snap ik niet dat de rest niet volgt. Bij straatauto’s vind ik mat echt verschrikkelijk staan. Net alsof het ding nog in de grondverf staat. Maar eerlijk is eerlijk: bij de Red Bulls vind ik het best vet staan.

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      24 februari 2019 om 15:57

      @willeme: ik denk dat het wel meer onderhoud en spuitwerk kost, dus geld.

      En dat voor 400 gram. Ik zeg slimmere oplossingen met minder flapjes en vleugeltjes en de coureur naar de wc voor de race. Scheelt meer dan 400 gram, moi je trouve..

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        24 februari 2019 om 17:25

        @piedlourd: matte lak is zwaarder, maar je hebt er minder voor nodig als voor een gladde glanzende lak. Zeg maar, een lichtmetalen velg, maar dan andersom.

        Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        24 februari 2019 om 23:56

        @piedlourd: geld maakt geen flikker uit in de f1. de auto’s worden toch elke race idioot goed schoongemaakt, kan je t net zo goed herspuiten.

        Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      24 februari 2019 om 15:59

      @willeme: Er is toch een minimumgewicht? Natuurlijk is het zo dat iedere gram die je bespaart dan weer op een zelf te kiezen, gunstiger plek geplaatst kan worden, maar het voordeel van matte lak lijkt me in dat opzicht redelijk te verwaarlozen.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        24 februari 2019 om 16:25

        @vaakbenjetebang: Dat is een beetje de eigenschap van de F1. Allemaal kleine, ogenschijnlijk zinloze en wel heel marginale verbeteringen. Jouw antwoord is daarom precies wat ik bedoel: een zo laag mogelijk gewicht is altijd het uitgangspunt van de F1. Dus snap ik niet dat de rest niet volgt.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          24 februari 2019 om 16:29

          @willeme: Dat begrijp ik, maar als ik het dan op een bierviltje doorreken is dit echt zò marginaal qua gewichtsverdeling dat het niet eens meer lachwekkend is. Wat ik, cynicus, dan zie is dat Ferrari dit voor de bühne doet na een seizoen waarin het zelf de nederlaag voor de poorten van de overwinning heeft weggesleept: “dit jaar zijn we zò ontzettend toegewijd, dat we zelfs de traditie van de onze kleur uit het raam gooien”.

          Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            24 februari 2019 om 16:33

            @vaakbenjetebang: Daarbij laat ik het vermeende aerodynamische effect even buiten beschouwing, dat is veel moeilijker op een bierviltje uit te rekenen. Wellicht doet het op dat vlak meer.

            Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        24 februari 2019 om 21:14

        @vaakbenjetebang: je zegt het zelf al, je wilt gewicht zo laag mogelijk en die de verf zit relatief hoog, het gewicht dat je bespaart gebruik je dus beter wat lager op de auto.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          24 februari 2019 om 21:43

          @sketcher: Maar dan nog, ik houd van sommetjes. Er werd hierboven over 400 gram gesproken (ik vind van dat getal verder zo snel geen bron, maar laat het kloppen). Grofweg kun je stellen dat 10kg extra massa (zie bv brandstof) op een gemiddeld F1-rondje zo’n 0.3 seconde scheelt (ja, ik weet: dat is wel heel algemeen gesteld, maar het gaat even om de orde van grootte). De 400 gram van de lak zou dan iets meer dan een honderdste van een seconde op kunnen leveren – ware het niet dat je die massa alsnog mee moet nemen, zij het misschien iets gunstiger geplaatst dan verdeeld over de gehele body. In een ideaal scenario win je er dus een honderdste van een seconde mee. Natuurlijk moet je ‘gratis’ honderdsten niet laten liggen als de kwalificatietijden soms zo dicht bij elkaar liggen, maar dit vind ik toch vrij potsierlijk overkomen. Hoe veel gram aan massa en aerodynamische verstoring aan pick-up, stof en vliegjes zou je onderweg eigenlijk verzamelen in een kilometer of 300 tijdens de race? En zou matte lak daar iets in kunnen betekenen?

          Login om te reageren
  5. piedlourd zegt

    24 februari 2019 om 15:59

    Trouwens willeme, hoe krijg jij een spatie voor die twee puntjes van lincoln. Op mijn telefoon lukt het niet. Kiekmoar.. Potverdikkemus

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      24 februari 2019 om 16:17

      @piedlourd: even kijken of die het bij mij wel doet ..

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        24 februari 2019 om 16:18

        @pindakoning: Geen probleem ..

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 februari 2019 om 16:26

      @piedlourd: Ik weet niet hoe Lincoln dat doet.

      Hij zal wel hoger opgeleid zijn ..

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        24 februari 2019 om 16:29

        @willeme: hoger opgeleid weet ik niet ..
        Maar het is sowieso wel een kenniseconoom ..

        Login om te reageren
      • piedlourd zegt

        24 februari 2019 om 16:34

        @willeme: ja, ikzelf ook en de ontwerper van mijn telefoon waarschijnlijk ook, vandaar. Die dacht natuurlijk puntjes, die horen aan het eind van de zin, dat is dus logisch snif..
        Hij doet het gewoon weer niet, die spatie! Al dat gekwek over Brexit, wanneer wordt dit spatieprobleem nu eens aangepakt! Prioriteit!

        Login om te reageren
        • jules713 zegt

          25 februari 2019 om 16:57

          @piedlourd: Maar .. dat moet je eigenlijk helemaal niet willen .. toch ??

          Login om te reageren
    • verplicht zegt

      24 februari 2019 om 21:35

      @piedlourd: O nee ..
      Hebben we nu een officiële naam voor de 2 puntjes van Lincoln?

      Lincolnpuntjes ..

      Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    24 februari 2019 om 16:30

    Wanneer beginnen ze met haaienpakken op de lak? Als het voor zwemmers vloeiender is moet dat voor auto’s ook zo zijn toch?

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    24 februari 2019 om 16:41

    Hoe meer hij tegen is hoe meer ik voor matte lak ben. Ik ga straks ff mijn auto met een schuursponsje wassen.

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    24 februari 2019 om 16:56

    Lica di M.

    Klinkt als een verleider uit Temptation Island..

    Login om te reageren
  9. jiltjes zegt

    24 februari 2019 om 17:05

    Verandering is een bitch en niet altijd meteen goed. Vroeger was vroeger ook al altijd beter. We zullen het zien, maar tot nu toe ziet de verandering er goed uit….

    Login om te reageren
  10. Rohrl-fan zegt

    24 februari 2019 om 18:43

    Bullsh*t!

    Het huidige fluorood (Rosso Scuderia) is jaren geleden ingevoerd omdat de wagens zo mooier rood toonden op TV.

    Vergelijk die tint maar eens met het rood dat Ferrari gebruikte in de jaren ‘50. Lijkt me toch ook niet hetzelfde te zijn…

    Login om te reageren
    • verplicht zegt

      24 februari 2019 om 21:47

      @rohrl-fan: Of iets minder ver terug: 2007.

      https://www.racefans.net/f2007-ferr-raik-nurb-2007/

      Login om te reageren
  11. Design_Driven zegt

    24 februari 2019 om 21:16

    Ik moet zeggen toen ik het zag geloofde ik het bijna niet maar in tegenstelling tot de beste man verwelkom ik de vernieuwing wel. Het staat mooi vind ik, dat het ook het zwaartepunt een beetje verlaagt wist ik niet.

    Login om te reageren
  12. vroaaar zegt

    24 februari 2019 om 23:37

    Luca di Ouwezemelaar…

    Login om te reageren
  13. dray zegt

    25 februari 2019 om 00:22

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. autoriteit zegt

    25 februari 2019 om 00:26

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. olivierc zegt

    25 februari 2019 om 10:24

    Zegt de beste man die de V12 vervangen heeft door een V10.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North