• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Ferrari 599 HY-KERS “vettura laboratorio”

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2010 om 10:19 – 14 Reacties

Ferrari 599 HY-KERS
Maak officieel kennis met de eerste hybride van Ferrari, hij heet: HY-KERS vettura laboratorio (experimenteel voertuig). We zagen onlangs al de eerste gelekte foto’s en nu heeft Ferrari het hele persbericht vrijgegeven.

Deze 599 is voorzien van een 40 kilo zware elektromotor die gekoppeld is aan de 7-traps double clutch F1 transmissie. Deze motor levert meer dan 100 pk. Elke kilo gewichtstoename wil Ferrari namelijk compenseren met minimaal 1 pk. Uiteraard ligt voorin nog gewoon een V12.

Dankzij deze hybride aandrijflijn en een start-stop systeem is de CO2-uitstoot met 35% omlaag gegaan en stoot de 599 HY-KERS nog maar 280 gram CO2 per kilometer uit. Persoonlijk vind ik alleen het matgroene kleurtje wel leuk op deze Ferrari. Die hybride aandrijflijn mogen ze wat mij betreft houden.

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Officieel: elektrische Ferrari komt in 2025
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

599, concept, Ferrari, geneve-2010, groen, hy-kers, Hybride, mat

Vorig bericht: « Pagani Zonda Cinque Roadster in Geneve
Volgend bericht: Bentley Continental Supersports cabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. EJS zegt

    2 maart 2010 om 10:27

    Leuk kleurtje! En de aandrijflijn is niet slecht, zolang hij maar niet een periode lang op alleen elektriciteit kan rijden, dan zou je namelijk ’t geluid kwijt zijn:O

    Login om te reageren
  2. Eric zegt

    2 maart 2010 om 10:30

    Staat de 599 GTO er niet? Ben benieuwt hoe dit ding accelereert.

    Login om te reageren
  3. 397 zegt

    2 maart 2010 om 10:30

    Doe mij de Porsche 918 maar.

    100x gaver, mooier en beter.

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    2 maart 2010 om 11:22

    Dit is als het plaatsen van een windmolen onderaan een helling, leuk voor het gezicht…

    Login om te reageren
  5. Treff zegt

    2 maart 2010 om 11:28

    ferarri en elektromotoren :'( WAAROM!!
    (kleurtje daarin tegen, die is zo lekker als een appeltje)

    Login om te reageren
  6. jan zegt

    2 maart 2010 om 11:29

    Ben ik de enige die dacht bij het lezen van de naam, Ferrari 599 HY-KERS Concept, dat deze Ferrari uitgerust zou zijn met het KERS-systeem uit de F1???

    Login om te reageren
  7. Relief zegt

    2 maart 2010 om 11:46

    Als iedereen nou eens de definitie van hybride leert, dan houdt het eeuwige gezeik over hybride ook eens op.

    Hybride
    Een combinatie van twee of meer technieken: bvb analoog en digitaal of mechanisch en elektrisch.

    Hybride betekent niets meer dan dat er gebruikt wordt gemaakt van een combinatie van twee technieken. Ferrari heeft door deze technieken een lagere emmissie zonder dat het ten koste gaat van de prestatieverlies.

    Ik zie dus het hele probleem niet. :)

    Login om te reageren
  8. Relief zegt

    2 maart 2010 om 11:47

    @jan

    Waarschijnlijk zit er dus ook een launchbutton erin die ervoor zorgt dat je tijdelijk tientallen pk’s erbij krijgt. ;)

    Login om te reageren
  9. ErikkNL zegt

    2 maart 2010 om 11:58

    Deze 599 is toch ook sneller dan het origineel (zonder elektromotor)? Dus de prestaties gaan erop vooruit terwijl je qua motorinhoud niks hoeft in te leveren. Zie niet direct wat daaraan fout is.

    Ben wel benieuwd naar de eerste reviews hiervan.

    Login om te reageren
  10. Kuukske zegt

    2 maart 2010 om 15:16

    Ah dat mat-groen is echt lekker!!

    Login om te reageren
  11. Rikus zegt

    2 maart 2010 om 16:14

    in die kleur is het een prachtige wagen..
    maar ja, hybride techniek in een Ferrari is toch een beetje als de clisma’s van patty brard:
    Al is het goed en gezond, het betekent niet dat je het dan ook moet doen!

    Ach het zal de prestaties vast niet negatief beinvloeden. Van die Ferrari dan he..

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 18:38

    Nou, goed dan. Hoewel het totaal niet Ferrari is… benzineverbranders zijn altijd beter.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      2 maart 2010 om 21:34

      @BananaFlip: Het is nog steeds met benzinemotor, er is gewoon een elektromotor aan toegevoegd om de co2 uitstoot te verlagen ;)
      Dit is wel een goed initiatief als je het mij vraagt ;)

      Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 14:19

    Kleurtje is idd leuk, hybride niet…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North