• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani Zonda Cinque Roadster in Geneve

Auteur: autoblogger, gepost 2 maart 2010 om 09:48 – 19 Reacties

Pagani Zonda Cinque


Pagani Roadster met mighty V12!

De V12 beschikt over een slordige 678 pk en 780 Nm. Dat alles met slechts 1210 kg gewicht, waarvan 53% op de achterwielen drukt. Die achterwielen zijn verantwoordelijk voor de aandrijving van dit overheerlijke stukje automobile porno. De Zonda Cinque Roadster doet 3.4 seconden om de 100 km/u aan te tikken, en het duurt slechts 6.2 seconden om de 200 km/u te bereiken!


Ook interessant!

  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • De Huayra Roadster BC Supernova en zijn eigenaar
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

cinque, geneve-2010, pagani, roadster, Supercars

Vorig bericht: « Heel stoer: Citroen Survolt Concept
Volgend bericht: Officieel: Ferrari 599 HY-KERS “vettura laboratorio” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Treff zegt

    2 maart 2010 om 09:50

    Gadverdamme, wat maakt Pagani toch heerlijke auto’s! Bruut, snel en nog mooi ook :-)

    Login om te reageren
  2. Gnermo zegt

    2 maart 2010 om 10:04

    Wouter op foto 7, en foto 8. Dat kunnen we dus verwachten!

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    2 maart 2010 om 10:05

    Niet mooi, sorry. De rode accenten zijn overdreven, het blote carbonfiber in het interieur knalt je op een negatieve manier tegemoet en ze hadden van die achterspoiler ook iets mooiers kunnen maken.

    De spoiler van de gewone zonda was tenminste mooi gedaan!

    Login om te reageren
  4. Dimglor zegt

    2 maart 2010 om 10:07

    Dit is gewoon een lekkere wagen.. Punt!

    Login om te reageren
  5. JvT zegt

    2 maart 2010 om 10:13

    @Gnermo: Vergeet foto 4 niet :)

    Erg bruut, alleen jammer dat er zó weinig worden gemaakt..

    Login om te reageren
  6. adil zegt

    2 maart 2010 om 10:19

    ik neem aan dat het 3.4+6.2 is voor dat ie 2 barkie rijd

    Login om te reageren
  7. MLTB zegt

    2 maart 2010 om 11:30

    Omg.. 6.2 naar de 200 KM/h. Zieke shit :)

    Login om te reageren
  8. hugo zegt

    2 maart 2010 om 11:37

    Dat ding gaat dus sneller van de 100 naar de 200 dan van 0 naar 100

    Login om te reageren
  9. Svensson zegt

    2 maart 2010 om 11:43

    De 0-200 km/h is duidelijk fout, dat zou ‘m sneller maken dan de Veyron. Het is inderdaad 9,6 sec (3,4+6,2) zoals “adil” al zei.

    Hier zeggen jullie het wel goed:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/03/och-heden-de-pagani-zonda-cinque-roadster

    Login om te reageren
  10. Esco zegt

    2 maart 2010 om 12:21

    Ziet er zoals gewoonlijk geweldig uit. Kan niet wachten op de nieuwe versies.

    Login om te reageren
  11. Bo1972 zegt

    2 maart 2010 om 12:39

    Zo’n spoiler is niet meer van deze tijd……een boer uit nederland heeft ook zo’n taartschep op zijn auto. Tevens zijn de snelheden voor dit soort bedragen niet meer bijzonder. Een 458 gaat ook in 3.4 en is aanzienlijk goedkoper. Tevens heeft de 458 geen spoiler meer nodig omdat de aerodynamica voor voldoende druk zorgt. Zij moeten dat nog compenseren met een spoiler die ook op een Toyota zou kunnen…..

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 18:37

      @Bo1972: Een Pagani is niet zomaar een supercar. Dit is echt een bijzonder stukje automobiele kunst.

      Login om te reageren
    • Svensson zegt

      2 maart 2010 om 18:43

      @Bo1972:

      Volgens mij snap je het idee niet helemaal. Alsof je zo’n auto alleen maar koopt om de snelste bij het stoplicht te zijn. Zo’n auto koop je vooral voor de looks, de sound, het rijgenot, de exclusiviteit, de perfecte bouwkwaliteit.. kortom de emotie. Snelheid is daar slechts een gedeelte van. Duurder is lang niet altijd sneller. Zelfde idee met een Spyker, maar dan is de Zonda nog even de overtreffende trap.

      Login om te reageren
  12. Fout zegt

    2 maart 2010 om 13:18

    lekkerste wagen OOIT (tot pagani een nieuwe zonda uitbrengt)

    Login om te reageren
  13. WEDhicks zegt

    2 maart 2010 om 14:33

    Wat een vreselijk lelijk ding zeg. De binnenkant alleen al en zoals “Bo1972” al zegt; die taartschep achterop. Bah.

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 18:37

    Dat geluidje erachter zal ook niet verkeerd zijn ;)

    Login om te reageren
  15. Bo1972 zegt

    2 maart 2010 om 19:57

    Over smaak valt niet te twisten, en daar is niks mis mee. Wat ik wil aangeven is dat een bedrijf die dit soort auto’s op de markt brengt technisch wel de beste technieken moet gebruiken. Anders is het alleen omdat er zo weinig van gemaakt worden niet meer voldoende om het te kopen.

    Login om te reageren
  16. Reinbergen zegt

    2 maart 2010 om 20:41

    PRACHTIG! Wàt een beest zeg!

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 14:16

    Dit is gewoon hoe een echte hypersportscar er aan de top van het segment er uit hoort te zien! Echt dikke complimenten, prachtig apparaat! Zou hem behoorlijk graag willen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North