• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: haaienvinnen en T-wings worden verboden

Auteur: jaapiyo, gepost 25 april 2017 om 21:12 – 14 Reacties

Haai


Ain’t no thing but a chicken T-wing. De F1 Strategy Group nam vandaag wat keiharde besluiten over vleugels, olie en herstarts.

Slecht nieuws voor iedereen die haaienvinnen graaft: het aerodynamische addendum aan menig F1-motorkap wordt volgend jaar definitief in de ban gedaan. Vandaag werd dit besloten tijdens een bijeenkomst van de F1 Strategy Group in Parijs.

Daarmee valt definitief het doek voor de omstreden onderdelen waar dit jaar al zoveel om te doen is geweest. De haaienvin kwam terug omdat de hoogte van de achtervleugels vanaf dit jaar weer lager is dan voorheen en de T-wings zijn het resultaat van een maas in de FIA-wet.

Christian Horner van Red Bull zal blij zijn dat beide zullen moeten verdwijnen. Hij liet zich al meermaals negatief uit over de looks van de haaienvinnen en ook de T-wing kan hem niet bekoren. Vooral niet als die net zoals in Bahrein van een Mercedes afwaait en schade veroorzaakt aan de auto van Max. Cynici zullen overigens nog steeds zeggen dat het feit dat Red Bull om een of andere reden geen T-wing op de auto heeft te maken heeft met Christian’s aversie tegen de extra vleugel, maar soit.

Er is echter nog meer goed nieuws voor iedereen die niks te maken heeft met Mercedes in de F1. Naast het bannen van de vleugels zijn er namelijk nog wat meer dingetjes besproken. Zo mogen teams vanaf 2018 nog maar één type motorolie gebruiken tijdens het raceweekend. Dit is een directe respons op de aantijgingen van sommigen dat Mercedes olie zou gebruiken als brandstof. Dat zou een van de redenen zou zijn waarom de Merc-motor zo goed is, met name in de kwalificaties. Vanaf 2018 is deze praktijk ten strengste verboten.

Tijdens de meeting werd verder nog afgesproken dat het transpante ‘Shield’ de plaats van de Halo zal innemen. Daarnaast komt er na rode vlaggen een staande herstart en mag Pirelli weer oude spec auto’s en wielen gebruiken om de Cinturato’s verder te verbeteren. Zowaar een behoorlijke dosis daadkracht dus van de Strategy Group, maar ben jij ook blij met de besluiten?

Bedankt Dennis voor de tip!

Ook interessant!

  • Max Verstappen blikt met Christian Horner terug
    Video: Max Verstappen blikt met Christian Horner terug
  • Slaat Christian Horner door in zijn passie voor Max?
    Slaat Christian Horner door in zijn passie voor Max?
  • Lewis Hamilton is officieel beter dan Max Verstappen
  • Ook in 2022 rijdt Sergio Perez naast Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, fia, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Kuso! Red Bull wil niet dat Mercedes Honda helpt
Volgend bericht: De door een jarige job gecrashte Ferrari staat te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. erik_leenheer zegt

    25 april 2017 om 21:22

    Als het aan mij lag gingen er nog veel meer randjes, spoilertjes, piefje en palletjes verdwijnen. Schrap ook maar gelijk een hoop electronische foefjes. Mooi glad en strak zoals in de jaren 70 en 80. Toen gingen de wagens ook bloedhard, klonken ze mooier en werden de kerels van de jongens gescheiden.

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      25 april 2017 om 21:30

      @erik_leenheer: en laat ze er dan ook weer een lekkere V10 in gooien svp. Kan niet wennen aan die vreselijke stofzuiger die er momenteel in hangt.

      Login om te reageren
    • 964rs zegt

      25 april 2017 om 21:35

      @erik_leenheer: toen seks nog veilig was en racen gevaarlijk

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      25 april 2017 om 21:40

      @erik_leenheer: en daarbij op het stuur geen knoppen meer voor rembalance, benzine afstelling enz enz.
      De auto voor de race afstellen en daar doe je het maar mee

      Login om te reageren
      • futse zegt

        25 april 2017 om 22:37

        @lekkerlinksrijden: mss moet iedereen gewoon eens naar de Historics beginnen kijken dan…

        Login om te reageren
  2. MARS zegt

    25 april 2017 om 21:23

    Yes!

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    25 april 2017 om 21:23

    Cadillac had in 1959 ook vinnen ..
    Maar die hadden wel echt nut ..

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      25 april 2017 om 21:44

      @lincoln: yup. De vinnen maakten de Cadillacs tot droomauto’s. Niet alleen in 1959. Ook in 2017

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    25 april 2017 om 21:32

    Kinkt positief.

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    25 april 2017 om 21:38

    Wat ik een stuk erger vindt is dat er dus weldegelijk een soort halo komt. Vreselijk! What’s next? Airbags?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      26 april 2017 om 17:18

      @str8six: die hebben ze in de motogp etc al ;)

      Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    25 april 2017 om 21:50

    Nooit verwacht dat die Mercedesen blijkbaar op mengsmering lopen

    Login om te reageren
  7. sracert zegt

    26 april 2017 om 00:01

    Ze sjoemelen wat af die Duitsers met hun stookolie.

    Login om te reageren
  8. krauwbak zegt

    26 april 2017 om 03:38

    Volgend seizoen schijnt NASA ook met een team mee te doen. Met teambaas Griet Titulaer … Idd weg met al die hocus pocus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North