Je herinnert je misschien nog wel de Ferrari 360 die onlangs onzacht in aanraking kwam met een vangrail. De jarige job achter het stuur ging gelukkig niet verloren, maar de auto wel. Je kan de gehavende Italiaan nu kopen.
Het zal je maar gebeuren. Je bent jarig en krijgt een Bongobon cadeau. Een stukje sturen in een heuse Ferrari zie je wel zitten, dus het belooft een mooie dag te worden.
Maar de dingen lopen een beetje anders dan je waarschijnlijk gehoopt had. Ten eerste is het op de dag dat je achter het stuur kruipt een beetje regenachtig, wat sowieso al niet ideaal is. Ten tweede glibber je door de nattigheid op de snelweg met de Fezza tegen de vangrail aan. Het eindresultaat: dit troosteloze plaatje dat vastgelegd werd door @blackspeed79.
Afgaande op een comment van @jonas_thienpont onder ons originele artikel over deze kwestie, heeft de bestuurder in ieder geval 1.500 Euro moeten dokken voor de opgelopen schade. Maar dat is natuurlijk bij lange na niet voldoende om het raspaardje weer te laten steigeren. Wellicht mede daarom heeft de eigenaar van de 360 de auto nu te koop gezet.
De ‘bomvolle auto’ heeft een vraagprijs van 42.500 Euro. Dat lijkt best veel als je de linkerkant van de auto bekijkt. Over de hele lengte van de linkerflank zit flinke schade. Probeer daar maar eens een paar goedkope paneeltjes voor te vinden bij de sloop. De goedkoopste 360 die momenteel op Marktplaats staat zónder schade heeft een vraagprijs van 60.000 Euro.
Het goede nieuws is dat volgens de advertentie alle airbags, de motor en het frame oké zijn. Durf jij de koop aan en klop je er de deukjes zelf wel even uit, of brand je de vingers liever niet aan deze hete supercar? Laat het weten in de comments.
baklava zegt
Ook al had ie geen schade. 42.500 voor een gewone 360 met zoveel gebruikssporen is belachelijk veel.
ukbob zegt
@baklava: dat! En t feit dat dit een ‘huurauto’ was zou mij eerder van de aankoop weerhouden dan t schade gebeuren..
unknown32 zegt
@ukbob: Vooral een handgeschakelde huurauto… Ooit met een huurauto gereden die enkele duizenden kilometers had; koppeling slipte meer dan wat anders!
Robert zegt
‘…en klop jij de deukjes er zelf wel even uit’
LOL! Die carbon panelen repareer je toch gewoon met een beetje polyester? Kost geen drol, dat spul.
jaapiyo zegt
@rrrobert: deze heeft nog niet zoveel carbon. Zelfs nu kiest Ferrari nog vaak voor alu en staal (in geval van de F12 bijvoorbeeld een bewuste keuze).
kannito zegt
@jaapiyo: en daarom loopt McLaren jaren voor op ferrari
bakbanaan zegt
@kannito: en toch kent iedereen ferrari
kannito zegt
@bakbanaan: Ferrari 70jaar, mclaren 5jaar. Voor een 5 jarig bestaan zijn ze toch wel beetje ver gekomen niet?
MaartenD zegt
@kannito: in het maken van klinische auto’s zonder emotie wel ja
HzR zegt
@kannito: de McLaren voor spatborden zijn ook alu…
123bat zegt
@rrrobert: Gewoon met pur en een spuitbus ‘Rosso corsa’ van de lokale Action!
Robert zegt
@123bat: kijk, jij snapt ’t.
ivofga zegt
Ik zou er een Peugeot 406 van maken??
ukbob zegt
@ivofga: briljant! Omgekeerde wereld idd ;)
rob5nismo zegt
@ivofga: sleeper alert
mrdj zegt
Perfecte basis voor een replica van een Pontiac Fiero!
Boomer zegt
Wow dat interieur. Dat is echt outdated.
futse zegt
@airc: t is ook een auto van een paar jaar oud he
VeniVidiVici zegt
Man man het kenteken afplakken voor de foto. Schroef ze er dan gewoon af…
posthumus zegt
Handig om die Becker codekaart erop te zetten
m-tfsi zegt
Bizarre vraagprijs die ik vaak niet snap.
€42,5k, dan heb je dus een ex huurbak, “bekende” wagen qua kenteken en dan moet je hem dus ook nog oplappen.
Terwijl je voor €20k meer zoals hierboven gemeld je een strakke wagen kan kopen, zonder schade en wss zonder verhaal cq schade cq ex huur.
Vaag.
singer911 zegt
Het is tenminste een handbak. Met die achterlijke prijzen voor klassieke en semi klassieke ferrari’s is dit ding over 10 jaar toch het dubbele waard. Misschien toch rendabel om hem op te knappen.
bluemoon0092 zegt
@singer911: denk dat het goedkoper is om die van 60 000 gewoon te kopen waar over geschreven is.
Dutchdriftking zegt
Ga je serieus een Ferrari met handbak verhuren? Idioot.
boomhauwer zegt
@dutchdriftking: een F1 verkracht je ook makkelijk hoor
Dutchdriftking zegt
@boomhauwer: alles kan kapot, maar het scheelt wel.
Gulli zegt
Ben wel blij dat de linker zonneklep nog goed zit, scheelt een hoop geld!
Oh en maar goed dat het kenteken is afgeplakt, anders zou de eigenaar nog wel eens mot kunnen krijgen met de verzekering :P
jackass266 zegt
Je betaald toch rest bpm tot een leeftijd van 9 jaar. Kan je de 360 beter in Duitsland halen, kost je slechts 52k.
isleofman zegt
Het is maar een vraagprijs. Verwacht dat – als de auto al wordt verkocht – er circa 20k voor zal worden afgetikt.
joosstra zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lekbak zegt
Binnenkort staat deze toch volledig gerepareerd en met slechts 46000 kilometer te koop bij een officiële Ferrari dealer.
pjotr zegt
Rolletje rode ductape en je bent het mannetje…
porsche928 zegt
Koop een Engelse die aan de andere kant tegen de vangrail aangezeten heeft, voeg ze samen en verkoop de spares die over zijn. Snel voordat Jet cars er mee aan de haal gaar.
hallobanaan zegt
Zie ik dat nu goed dat ze de beschadigde delen rood hebben ingekleurd? Zowel voor als achter. En het lijkt net of de plamuur (van een eerdere reparatie) eraf is gesprongen.
rufctr01 zegt
Nee dank je
jorden zegt
Hoe zeldzaam zijn handgeschakelde 360’s? Dat kan de prijs verklaren. Dit is een prima verzameling onderdelen voor een restaurateur.