Officieel: Lamborghini Sián met 820 pk

Auteur: , 42 Reacties

Met een streepje op de A.

De nieuwste supersportauto van Lamborghini is hier. Zoals verwacht is het een V12 supercar geworden met een hybride aandrijflijn. Het uiterlijk en de specificaties zijn absoluut Lamborghini. Oftewel een krankzinnig voorkomen en duizelingwekkende specificaties.

De Sián heeft een 785 pk V12, met een 48 volt hybridesysteem dat goed is voor nog eens 34 pk. Het systeemvermogen komt uit op 819 pk. Daarmee overtreft de Sián de Aventador SVJ en is het de snelste V12 Lamborghini ooit. De acceleratie naar de honderd gaat in 2,8 seconden. De topsnelheid ligt boven de 350 km/u. Mede dankzij de hybride constructie accelereert deze Sián 1,2 seconden sneller van 70 naar 120 km/u. Dit laatste is overigens mooie praat. In de praktijk zal dat verschil nauwelijks te merken zijn. De twaalfcilinder jankt door tot 8.500 tpm.

Lamborghini gaat 63 stuks bouwen van de Sián. Het is een verwijzing naar 1963, het jaar dat Lamborghini werd opgericht. Zoals we al konden melden is de supercar volledig uitverkocht. De naam Sián betekent flits of bliksem in een Bolognese dialect. Elk exemplaar zal individueel samengesteld worden door middel van Lamborghini Centro Stile in samenwerking met Ad Personam.

Het exemplaar dat Lambo gaat meenemen naar de IAA is Verde Gea van kleur in combinatie met Oro Electrum (gouden) details.



42 reacties

Lijkt wel een bij vanaf achteren. Verder wel indrukwekkende prestaties maar is niet moeders mooiste.
@tiemegommer: noem me raar, maar ik vind de achterkant vooral op een Chevy Impala uit de jaren ’60 lijken.
@tiemegommer: Eindelijk weer een lelijke Lamborghini, heerlijk!
Oh shit, de man met de regenjas had nog gelijk ook…
Prima beleggingsobject!
Ik zie alleen maar tekeningen. Niet echt officieel he?
Echt een Lamborghini geworden.
@sonnybonds: eensch! De auto is totaal over-de-top. Dit hoort bij een Lambo en de V12 met een enorme inhoud. De zuurpruimen zullen het een Audi vinden ;-))
@911targa: Dat is het ook.
Dit is dus de auto die lambo tijdens de Holy trinity hadden moeten launchen?
Ik bedoel, gaaf ding. Maar het merk is niet echt meer zo bijzonder als het geweest is, de markt is echt verandert met de nieuwe spelers..
Zal de nieuwe V10 hypercar wel een leap worden? (Ik bedoel de track only opvolger van de sesto elemento)
Alweer een speciale super exclusieve Lamborghini. Dat doen ze zo vaak, dat het me verbaast dat de klanten er nog in mee gaan.
@mashell: ik ben er ook mee gestopt, om iedere keer weer de laatste Lambo te kopen.
@911targa: ik ook, ik koop enkel nog de eerste
Wow 48V voor 34pk…
Met een basisvermogen van 785 pk zul je die 34 extra niet echt voelen, of heeft die e-motor alleen maar iets met het opschakelen te maken?
@fapfap: de v12 trekt er pas bij hogere toeren echt lekker aan, ik vermoed dat de ondersteuning vooral bij lagere toerentallen een bijdrage levert. En dat scheelt waarschijnlijk best veel.
Ik vind hem wel mooi, eindelijk nog eens een specialere lambo …
Kleur staat hem ook goed
Andere kleur misschien, maar verder wel een dik apparaat. Op de één of andere manier heb ik bij lambo’s altijd het idee dat vorm boven functie gaat. Zal vast niet, maar het zijn altijd zulke uitgesproken designs…
@brammetjedeb: Bij Lambo staat vorm inderdaad voorop. Het is bij hun vooral ‘vorm mag functie niet teveel in de weg zitten’.
@dondeboer: Ze kennen hun doelgroep, die kopen zo’n auto om te showen, niet om te racen.
@dondeboer: ik vind dat altijd een gevalletje ‘net niet’… Net als de civic type R luchthappers heeft die nergens voor dienen…
Heel erg tof 😍
Dik apparaat zeg. Vind de kleur groen alleen iets te fel. Denk dat Verde Draco of Verde Hydra nog net wat toffer staat.
wel ruig ding, alleen die naam? Ik dacht dat ze hun auto’s naar stieren vernoemde?
@michiel1: Niet altijd, Countach is een uitdrukking van verbazing in het piedmontese dialect. Schijnbaar was het een stopwoordje van een van de medewerkers bij Lamborghini en men vond het wel toepasselijk
@basman147: dit is inderdaad een geweldig verhaal. Was het stopwoordje van volgens mij een outsider die hielp met de ontwikkeling. Voor de grap noemden ze het project Countach zoals die man dus altijd zei, maar het is uiteindelijk de naam van de auto geworden. Zo knotsgek was Lamborghini dus in die tijd.
Gaaf! Doe mij maar een gele.
Zou toch leuk zijn als ze tegenwoordig wat mooiere auto’s maken ipv snel net zoals bijvoorbeeld de E-type of DB9 werkelijk waar prachtig.
Lekker agressief en extreem, zonder dat het lelijk wordt. Als je een ingetogen auto wilt ga je maar naar een ander merk.
pfff….3 achterlichten per kant ipv 2?…. dan hoef k em niet….
Dit is een concept mag ik hopen…? Ik ben fan van Lamborghini, maar dit gaat mij net te ver.
Het heeft wel wat weg van de Canto, zo schuin van achteren…
Hey weer een Aventador met een bodykit…net als de Centenario en Veneno. Boeit me niet of er misschien een hoop vernieuwd is, dat is wat het uiterlijk mij zegt.
Staat wel leuk, zo naast mn record breaking chiron op de oprit
Doet me denken aan de mitsuoka orochi qua styling
Leuk voor Ad, dat hij mee mag werken aan alle 63!
Zie wel wat design elementen van oudere modellen (wielkast achter, achterlicht units) en idd extreem, maar kan me niet bekoren.
Die achterkant! Wat een gedrocht
“Mede dankzij de hybride constructie accelereert deze Sián 1,2 seconden sneller van 70 naar 120 km/u. In de praktijk zal dat verschil nauwelijks te merken zijn.”

Dus in plaats van (pak ‘em beet) 3,5 seconden van 70-120 gaat het in 2,3 seconden, nee dat verschil zul je inderdaad nauwelijks merken…??!!
@poekie: die snapte ik ook niet helemaal. Als je al in 2,8s van 0-100 gaat, lijkt me dat 70-120 ook best vlot gaat. 1,2s sneller dan voorheen is wss wel 25-50% vlotter
Wauw. Zoals een Lamborghini hoort te zijn. Meteen verliefd 😍
Buitenom de overdreven looks spreekt de naam mij ook niet aan; klinkt niet als Murceilago, Diablo of Miura… Sián.. lijkt meer Koriaans ofzo, ’t smoelt gewoon niet lekker.
Buiten is niet helemaal overtuigend (zoals bijvoorbeeld Siesto Elemento dat wel is) en ik had eigenlijk op 1000+ pk gehoopt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).