• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Auteur: RubenPriest, gepost 29 augustus 2019 om 07:39 – 34 Reacties

Afbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATICAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATICAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATICAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATICAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATICAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATICAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATICAfbeelding Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC
Het compacte ruimtewonder is er nu ook als AMG.

De GLB deelt zijn genen met de A- en B-klasse. Toch kun je er optioneel zeven mensen in kwijt. Na de onthulling van de reguliere GLB, is hier de variant van Mercedes-AMG. Het recept is geen verrassing voor wie bekend is met de A 35 en de CLA 35.

De Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC komt inderdaad met een tweeliter turbomotor, in dit geval goed voor 306 pk en 400 Nm koppel. Het maximale koppel is vanaf 3.000 t/min beschikbaar. De vierwielaangedreven SUV doet het sprintje naar de honderd in 5,2 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. Het blok is gekoppeld aan een AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie. Wie meer pit wenst zal geduld moeten hebben tot de GLB 45 ten tonele verschijnt.

Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Het uiterlijk van een AMG 35-model is inmiddels wel duidelijk. De AMG Panamericana grille is te vinden aan de voorzijde. Van achteren twee uitlaatsierstukken die laten zien dat dit nog niet het topmodel is. Vier uitlaatsierstukken zijn exclusief voor de AMG 45-modellen. Deze ‘AMG Light’ staat standaard op 19-inch lichtmetalen velgen. Optioneel kun je tot 21-inch shoppen bij Mercedes-AMG.

Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

De AMG GLB 35 4MATIC zal op de IAA in Frankfurt voor het eerst te zien zijn. Informatie over een marktintroductie en prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, glb, GLB35, iaa-2019, Mercedes, mercedes-amg, SUV

Vorig bericht: « BMW presenteert nu ook de X5-zeef
Volgend bericht: De Porsche Macan Turbo is terug, nu met 440 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    29 augustus 2019 om 07:48

    Is hier echt markt voor?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      29 augustus 2019 om 07:59

      @viezefreddyw: Ik denk het wel. Een zevenzitter ziet men tegenwoordig liever als SUV dan als MPV en daarbij wordt dit de ‘goedkoopste’ 7-zitter die Mercedes-Benz aanbiedt. En BMW en Audi hebben er niet echt een antwoord op. Hooguit VW met de Tiguan Allspace.
      Persoonlijk vind ik het best een aardige auto, alleen ik vraag me altijd af hoe je zoveel mensen tegelijk kan voeren en nog steeds megawinsten noteert. Begreep eerder dat Mercedes-Benz het gamma gaat uitdunnen, maar dan nog.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        29 augustus 2019 om 08:00

        @granlusso: mensen=modellen

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 augustus 2019 om 08:00

        @granlusso: Ja, qua model begrijp ik het wel. Ik doelde meer op het feit dat het een AMG’tje is. Is daar markt voor? Kan ik me haast niet voorstellen.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          29 augustus 2019 om 08:10

          @viezefreddyw: ook de ouderen hebben het steeds drukker…. van de kno arts naar de golfbaan, terug naar de reumatoloog naar de veluwe om te fietsen…. hoe sneller hoe beter

          Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      29 augustus 2019 om 10:53

      @viezefreddyw: ik zou hem wel willen, maar zou jij mij willen sponsoren?.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 augustus 2019 om 15:01

      @viezefreddyw: ver boven budget, maar deze of de SQ2? Sowieso deze. Mooie wagen voor de vrouw dacht ik.

      Login om te reageren
  2. rutgerg zegt

    29 augustus 2019 om 07:55

    De exclusiviteit van het AMG label is steeds verder te zoeken! Iedere benz met iets meer pk’s wordt nu standaard AMG genoemd. Jammer…

    Login om te reageren
    • nout zegt

      29 augustus 2019 om 08:21

      @rutgerg: precies mijn gedachten, AMG ALL the things! Zeer jammer. Maar centjes.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        29 augustus 2019 om 09:45

        @nout: Great news! Volgend jaar komt er een Dacia Sandero AMG!!

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      29 augustus 2019 om 13:10

      @rutgerg: er komt vanzelf wel weer een label om de échte AMG zaken te scheiden van de optie pakketjes. Al is het maar wanneer de topmodellen qua imago teveel moeten inboeten.

      Login om te reageren
  3. zeevink zegt

    29 augustus 2019 om 07:56

    Op zich een gaaf ding. Maar ik kan alleen moeilijk inschatten hoe groot deze auto is. B klasse segment? Tiguan formaat of meer richting T-roc?.

    Login om te reageren
    • ewoudhoed zegt

      29 augustus 2019 om 08:06

      @zeevink: de GLC heeft meer het formaat tiguan/Q5/X3. Ik zou inschatten dat de GLB even groot is als een X1, die is namelijk ook groter dan een GLA.

      Login om te reageren
      • alassad zegt

        29 augustus 2019 om 08:37

        @ewoudhoed: GLB is van gelijke lengte als de glc

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 augustus 2019 om 08:36

      @zeevink: Tiguan all space formaat zou ik denken. Maar de verschillen met de modellen zoals de GLC zitten veel meer in techniek en de prijskaartjes dan in het formaat.

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        29 augustus 2019 om 09:02

        @mashell: Hoe krijg je in vredesnaam plek voor 7 stoelen in een Tiguan Allspace? Deze moet wel groter zijn.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          29 augustus 2019 om 09:06

          @loserboi932: een tiguan allspace is ook een zevenzitter ?

          Login om te reageren
          • loserboi932 zegt

            29 augustus 2019 om 21:30

            @rutgerg: Dankje, wist ik niet.

            Login om te reageren
  4. autodidact zegt

    29 augustus 2019 om 07:59

    He kijk eens aan! De nieuwe Hyundai Matrix!

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    29 augustus 2019 om 08:38

    Voor een AMG ziet dit er toch wel bijzonder netjes uit, hier zou je zelfs in kunnen rijden als je niet in de drugshandel zit.

    Login om te reageren
  6. reactief zegt

    29 augustus 2019 om 08:38

    Haha… wat een auto. Ziet er niet uit. De normale GLB is al twijfelachtig. Maar deze AMG variant die een beetje verlaagd lijkt te zijn met de grotere wielen ziet er helemaal uit als een mislukte combinatie van MPV en station.

    Login om te reageren
  7. loserboi932 zegt

    29 augustus 2019 om 08:57

    Wéér die plastic wielkassen rand. Ik koop geen auto meer die dat heeft. Of ze nu mee gespoten zijn in de lak kleur of goedkoop plastic zoals dit. Ze moeten ermee stoppen.
    Just stahp!!!

    Login om te reageren
  8. autodrome zegt

    29 augustus 2019 om 09:18

    Ik zie een opgezwollen Skoda Yeti, anoniem en lelijk dus …

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    29 augustus 2019 om 09:20

    Ik vind het net een pausmobiel op anabolen. Ziet er toch niet uit dit?

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      29 augustus 2019 om 09:50

      @berlinetta: ja precies, een glazen koets. Zijramen zijn veel te hoog.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 augustus 2019 om 11:58

        @vroaaaaaaaaaar: visueel misschien (eigenlijk is het gewoon weer even wennen aan wat vroeger normaal was), maar een groter glasoppervlak is meer zicht en meer licht en rijdt daardoor gewoon prettiger.

        Login om te reageren
  10. alper zegt

    29 augustus 2019 om 09:23

    Lijkt wel een kruising tussen een citan en tiguan(vorig model) met AMG badge. Voor dat geld koop je gewoon een mooie Stelvio ?

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    29 augustus 2019 om 09:25

    Even dat ding tussen/rondom de uitlaatmonden donker(der) maken en fertig ist Klaus. Vind ‘t wel een aardige auto om te zien.

    Login om te reageren
  12. trustmeiamanengineer zegt

    29 augustus 2019 om 09:58

    Wat een sneu hok zeg….. Voor de bejaarde met haast die z’n hoed in de auto op wilt houden?

    Login om te reageren
  13. mvdd zegt

    29 augustus 2019 om 10:09

    Als je het plastic even wegdenkt staat er gewoon een MPV

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    29 augustus 2019 om 10:17

    Dan ben ik de eerste die het zegt: ik vind het best een geinig ding zo.
    Op de foto’s komen de verhoudingen goed over. Dat hij iets lager lijkt te staan doet m ook goed. Dat laatste achterraampje, met die knik van onderen is een truuk die vele autobouwers gebruiken om een relatief kleinere auto’s er toch beter uit te laten zien (want er is een gevoel dat het niet klopt als je de onderste lijn gewoon doortrekt). Vaak vind ik het lelijk uitgewerkt, maar hier past het wel bij.
    Waar MB nu coupe versie heeft van hun SUVs; lijkt dit bijna een ruimte-versie van een SUV; en zo hoort het. Een SUV is groot en zwaar; maar je hebt niet altijd meer ruimte dan in een stationwagen.
    Daarnaast is het waarschijnlijk prima om in een auto als deze een 300pk 2.0 te hebben en ook nog eens redelijk wat koppel. Of je dat ding dan AMG moet noemen; ach; dat zegt toch al niks meer tegenwoordig.
    Dus als je meer dan 2 kids hebt die nog achterin moeten zitten, is dit gewoon een goede optie. Ander opties zijn dan een Sharan (of 1 van zn broers) of je gaat al snel richting de Koreaanse hoek.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      29 augustus 2019 om 12:19

      @gregorius: ik vind hem heel tof ook!

      Login om te reageren
  15. jpvdb zegt

    29 augustus 2019 om 21:34

    Eensch! Het feit dat er daadwerkelijk uitlaten zitten ipv plastic ‘nog iets’ vind ik een zeer goede ontwikkeling. Daarnaast vind ik op de laatste facelift van de S-Kasse, deze auto sinds tijden weer eens iets wat om aan te gluren is uit de koker van MB. Mijn pa heeft jarenlang Mercedes gereden, moeders al bijna 20 jaar haar nieuw gekochte A-klasse die ze nog steeds heeft. Toentertijd was ik onwijs fan van MB, maar die liefde is de afgelopen jaren zo bekoeld, doodzonde. Het lijkt erop dat vrijwel alle auto’s die ze uitbrengen iets ordinairs moeten hebben. Hier hebben Audi en BMW ook wel een handje van, maar nette bakken brengen ze ook nog wel uit. Ik vind het toppunt ook die zogenaamde giga uitlaten die dan van dichtbij plastic blijken te zijn en als je er dan onder kijkt dat er zo’n lullig pijpje ergens op een totaal andere plaats onder de auto hangt, meer wannabe wordt het niet. Kort verhaal lang, ik vind het best een aardig ontwerp.

    Login om te reageren
  16. jpvdb zegt

    29 augustus 2019 om 21:37

    *… van de S-Klasse na*

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North