• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Porsche Macan Turbo is terug, nu met 440 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 29 augustus 2019 om 08:03 – 28 Reacties

Afbeelding De Porsche Macan Turbo is terug, nu met 440 pkAfbeelding De Porsche Macan Turbo is terug, nu met 440 pkAfbeelding De Porsche Macan Turbo is terug, nu met 440 pkAfbeelding De Porsche Macan Turbo is terug, nu met 440 pk

De Porsche Macan Turbo is terug, nu met 440 pk
En het is een lekkere dikkerd geworden.

De snelste Macan is terug van weggeweest. Porsche introduceert de Turbo-variant met de Macan facelift. In vergelijking met het oude model is er 10 procent aan vermogen gewonnen. Een opvallend detail is dat de cilinderinhoud 20 procent minder is geworden. De Macan Turbo heeft namelijk een 2.9-liter biturbo zescilinder onder de kap. Zijn voorganger had een 3.6-liter zespitter.

De nieuwe Macan Turbo beschikt over 440 pk en 550 Nm koppel. Uiteraard komt de SUV standaard met een PDK en het snelle apparaat doet 0-100 in slechts 4,3 seconden. De topsnelheid is 270 km/u mits je het Sport Chrono pakket aanvinkt. De 2.9-liter motor kenden we al uit de Cayenne en de Panamera. Audi Sport gebruikt het blok voor de RS 4 Avant en de RS 5.

Een Turbo heeft een lekker bombastisch uiterlijk. De Porsche rolt op 20-inch jetsers, heeft drie grote luchtinlaten aan de voorkant, een vaste achterspoiler en een sportuitlaatsysteem met vier pijpen. De standaarduitrusting bestaat onder meer uit adaptieve sportstoelen, een alcantara dakhemel, een Bose surroundset en een 10,9-inch Full HD touchscreen. Dat mooie stuurtje dat je ziet op de foto’s is dan weer niet standaard. Voor het GT Sportstuur, bekend van de 992, moet je bijlappen.

Porsche heeft meteen een prijs bekendgemaakt van de Macan Turbo, want de orderboeken zijn vanaf heden geopend. Het begint bij 136.300 eurie. De eerste leveringen starten eind oktober.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

groen, iaa-2019, macan, Porsche, turbo

Vorig bericht: « Officieel: Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC
Volgend bericht: Peugeot pompt 300 pk in de 3008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. flatsixx zegt

    29 augustus 2019 om 08:08

    Soon, wat een wagen!

    Login om te reageren
  2. emping zegt

    29 augustus 2019 om 08:08

    Dat is een smak geld zeg, wel een lekker kleurtje dat groen.

    Login om te reageren
  3. pa045 zegt

    29 augustus 2019 om 08:53

    Bijbetalen voor een hogere topsnelheid en een stuur.
    Mensen laten zich wat aanpraten. Ik zou het gevoel hebben dat ze de hele wagen in mijn reet willen steken.

    Login om te reageren
    • amphiby zegt

      29 augustus 2019 om 12:46

      @pa045: ja ik vind dat ook wel een ding. Natuurlijk zetten ze m lekkerder op de persfoto’s dan dat ie in de ‘basis’ is, maar als je al €136K erop kapotslaat klinkt bijbetalen voor een stuurtje van de foto wel zuur..

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      29 augustus 2019 om 13:00

      @pa045: zoo ben je wakker

      Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    29 augustus 2019 om 08:56

    0-100 net zo snel als een 718 Cayman GTS, moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    29 augustus 2019 om 09:22

    Toch liever een Stelvio Q, dan blijft er zelfs nog geld over voor een leuke uitlaat en chip

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      29 augustus 2019 om 10:08

      @allesmetturbo: maar deze blijft heel en rammelt/kraakt niet. Daarnaast schrijft een Alfa zo hard af dat je wel heel erge liefhebber moet zijn om er nieuw een te kopen. Porsche’s zijn super waardevast.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 augustus 2019 om 10:42

        @rutgerg: Daarom pik je nu Cayenne’s op voor een tientje. Deze zal ook hard afschrijven hoor.

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          29 augustus 2019 om 11:41

          @berlinetta: Waar pik je een Cayenne op voor een 10 tje? Voor 10k zie je wel een bak van 10 jaar oud. De concurrenten zijn allemaal minder waard (kijk maar naar de eerste X5 of M klasse).

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            29 augustus 2019 om 13:05

            @laptom: Op Autoscout begint de Cayenne vanaf net iets minder dan 6k. X5 en M vanaf 2,5 respectievelijk 2k. Zijn uiteraard wel de oudste modellen, maar ze schrijven dus allemaal keihard af. Ook de Porsches.

            Login om te reageren
            • rutgerg zegt

              29 augustus 2019 om 13:19

              @berlinetta: moet je voor de grap eens kijken voor gebruikte Stelvio’s. Staan er heel veel voor 40/43K vanuit 2017. De Macan’s uit dat bouwjaar beginnen pas rond de 65K.

              Login om te reageren
            • rutgerg zegt

              29 augustus 2019 om 13:21

              @berlinetta: zoek eens naar gebruikte Stelvio’s. Voor 40/45K vind je er heel veel uit 2017. Macan’s uit dat bouwjaar beginnen pas rond de 65K.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                29 augustus 2019 om 13:50

                @rutgerg: Maar de Macan heeft ook een veel hogere vanafprijs (87k tegen over 59k voor de Stelvio). Nogal logisch dat een Macan uit 2017 meer moet opbrengen dan een Stelvio uit 2017. En procentueel schrijft die Macan net zo hard, zo niet harder af dan die Stelvio.

              • rutgerg zegt

                29 augustus 2019 om 13:56

                @rutgerg: excuses 1keer te veel. Kan helaas niet verwijderen

      • karaya zegt

        29 augustus 2019 om 15:13

        @rutgerg: Porsche’s gaan niet stuk, de onderdelen zijn heel erg goedkoop, de garage rekent zeer lage uurlonen. Bovendien schrijven ze amper af.

        Stelvio’s rammelen. (heb ik laatst gehoord op een verjaardag)

        Waarom rijdt niet iedereen Porsche?

        Login om te reageren
        • rs18011 zegt

          29 augustus 2019 om 16:47

          @karaya: de onderdelen zijn goedkoop? De garage rekent lage uurlonen? Waar baseer je dit op?

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            29 augustus 2019 om 18:10

            @rs18011: Ik maakte een grapje. Je sarcasme radar is stuk.

            Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          29 augustus 2019 om 16:53

          @karaya: nou precies! Gek he

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            29 augustus 2019 om 18:10

            @rutgerg: Jammer genoeg is het een opgedirkte Audi en geen Porsche.

            Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    29 augustus 2019 om 09:23

    Dit zal waarschijnlijk de best sturende auto uit z’n klasse zijn, misschien wel sowieso de beste auto. Maar ik kan hem echt niet mooi vinden. De pre facelift had al zo’n rare achterkant en deze nieuwe vind ik nog raarder. Ik vind vrijwel al zijn concurrenten mooier.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      29 augustus 2019 om 13:01

      @berlinetta: inderdaad, dan liever een leuke Velar of een Stelvio.

      Login om te reageren
    • karaya zegt

      29 augustus 2019 om 15:14

      @berlinetta: De Stelvio zal toch wel beter sturen. Heeft een veel mooier onderstel.

      De Maycan is een Q5 plus.

      Login om te reageren
  7. tttijn zegt

    29 augustus 2019 om 10:15

    Lekker dat dat irish green weer een comeback maakt.

    Login om te reageren
  8. brera22 zegt

    29 augustus 2019 om 12:26

    Al die autos van boven de ton schrijven enorm af,..alleen al de Bpm op dit soort autos is soms wel 30k tot 50K…
    Daarboven komt nog de btw…
    Dus deze kost met opties makkelijk 165K Ik denk na 4 jr is er nog 65 K van over…

    Dus afschrijving in 4 jr 100K…….

    Login om te reageren
  9. brera22 zegt

    29 augustus 2019 om 12:27

    Dus wat is waardevast????

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    29 augustus 2019 om 14:59

    Dit blok had ook in de S4/S6 gekunt…..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 augustus 2019 om 17:41

      @dutchdriftking: Dit is het RS4/RS5 blok, zit ook in de US S6 en S7 ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North