• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Opel Meriva (met FlexDoors)

Auteur: robbie, gepost 5 januari 2010 om 08:47 – 68 Reacties

Opel Meriva 2010
De conceptcar zagen we reeds in 2008 en in 2009 werden we doodgegooid met spyshots, maar de nieuwe Opel Meriva is nu eindelijk onthuld. En zoals we al op de spyshots konden zien heeft Opel de ballen gehad om de FlexDoors (‘suicidedoors’) in productie te nemen. Een zeer gewaagde keuze (want de productiekosten liggen hoger).

In maart tijdens de autosalon van Geneve kunnen we voor het eerst live snuffelen aan de nieuwe Meriva en komende zomer staat de tweede generatie Meriva bij de dealer. Oorspronkelijk zou dat al halverwege 2009 het geval zijn, maar door de perikelen bij moeder GM was de introductie van de Meriva op de lange baan geschoven.

De nieuwe Meriva is een hele flexe auto, want hij heeft niet alleen FlexDoors maar nog veel meer Flexe zaken. Een opsomming:
FlexSpace-systeem: Het vergt nu nog minder inspanningen om de stoelen in hun verschillende posities te brengen of neer te klappen. Het geheel is nog intuïtiever en gebruiksvriendelijker. Flexrail bestaande uit verwisselbare opbergvakken, die op rails tussen de voorstoelen kunnen schuiven, bieden een handige en aanpasbare opbergruimte voor elke toepassing. ecoFLEX: een extra zuinige motor voor natuurliefhebbers. En tot slot een geïntegreerde FlexFix-fietsdrager

De motoren kennen we al uit de Astra en de vermogens lopen uiteen van 75 tot 140 pk.

Ook interessant!

  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Opel Manta GSe ElektroMOD is officieel een hebbedingetje
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2010, meriva, Opel

Vorig bericht: « Grappig: BMW M Power Meter voor je iPhone
Volgend bericht: Dik: Cadillac CTS-V Coupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. rfw1994 zegt

    5 januari 2010 om 08:50

    leuk karretje :)

    Login om te reageren
  2. JohnA zegt

    5 januari 2010 om 08:51

    Mooie auto! Veel beter dan het vorige model! Met die Flexdoors zal het wel makkelijker instappen zijn achterin!

    Login om te reageren
  3. sta zegt

    5 januari 2010 om 08:51

    Suicide doors af fabriek op een Opel, moet toch niet gekker worden..

    Login om te reageren
  4. Harry zegt

    5 januari 2010 om 08:52

    De instapruimte achterin lijkt wel redelijk beperkt door de suicide doors. Verder zoveel uber blije mensen op de foto’s dat je er treurig van wordt.

    Login om te reageren
  5. Dimglor zegt

    5 januari 2010 om 08:52

    Belachelijk lelijk…
    En bij een eerste blik op dit karretje doet hij mij denken aan zowel de laatste nieuwe Renault Scenic en ook aan de Mercedes A-klasse…

    Login om te reageren
  6. Einser zegt

    5 januari 2010 om 08:54

    Goed bezig, Opel! Mooi bakkie inderdaad.
    Jammer dat er nog steeds een B-stijl in zit. Dat had helemaal mooi geweest met die suicide-doors…

    Login om te reageren
  7. HDM zegt

    5 januari 2010 om 08:57

    Die achterkant doet me denken aan die F-Zero dingen van Mercedes (die groene B-klasse achtige dingen)…

    Mooi ding, vorige Meriva was een oudbollige bejaardebolide tot en met. Alleen dat rare knikje tussen voor en achter deuren hoeft niet zo (onderlijn van de zijruiten).

    Login om te reageren
  8. Ahura zegt

    5 januari 2010 om 09:00

    Frisse verschijning maar echt teveel designelementen van andere merken. Na de Astra (Leon/Mazda3 kloon) weer een weinig originele Opel. Ik vind die gigantische koplampen trouwens niks en met wieldoppen valt het vele kale plaatwerk ook teveel op ben ik bang..

    Login om te reageren
  9. Lustigson zegt

    5 januari 2010 om 09:01

    Rolls-Royce doet ’t, dus ineens moet iedereen het (weer) hebben… ;)

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    5 januari 2010 om 09:01

    Oudere mensen (of die slecht ter been zijn) hebben bij het achterinstappen nu geen steun meer door die deuren. En zeker jammer dat de B-stijl er nog in zit. Dan gaat het hele effect verloren.
    Sowieso zonde op een Opel. Niets ten nadelen van Opel, maar suicide doors zijn gewoon iets van een hogere klasse vind ik. Net zoals standaard ledverlichting achter op een Twingo…

    Login om te reageren
    • Oxymoron zegt

      5 januari 2010 om 16:46

      @Laurens: Dat was mijn gedachte ook, maar Opel heeft voor ouderen een handgreep op de B-stijl gezet. Uitstappen is makkelijker, voor instappen moet je inderdaad een draai maken. Geef mij maar een gewone deur.

      Login om te reageren
  11. DaBaZZ zegt

    5 januari 2010 om 09:01

    tsja wat zal ik er van zeggen.. flex

    Login om te reageren
  12. Bart_V zegt

    5 januari 2010 om 09:04

    had niet verwacht dat het de productie zou halen.
    vind het bij de RX8 wel mooier door b stijl weg te laten

    Login om te reageren
  13. enveekaa zegt

    5 januari 2010 om 09:11

    Mwoaahhh. Voor een Opel Meriva… best aardig!
    Die knik in die achter portier word ik niet echt wild van.

    Login om te reageren
  14. RJ zegt

    5 januari 2010 om 09:39

    Maak je het juist niet onhandiger instappen?
    volgens mij moet iemand mij de handigheid van die deuren eens even uitleggen.
    Misschien moet ik gewoon eens langs de showroom gaat als hij er staat dan kan ik het voordeel zelf eens uitproberen (als er al een voordeel is).

    Login om te reageren
  15. RJ zegt

    5 januari 2010 om 09:40

    Oh ja voor de rest best een geinige wagen alleen die deuk in de zijkant had voor mij weg gemogen.

    Login om te reageren
  16. BePa zegt

    5 januari 2010 om 10:09

    Dagelijks merk ik hoe moeilijk het is om je peuters met de riempjes vast te klikken in de autostoel, vooral op de parking van de supermarkt, waar de parkeervakken veel te smal zijn en je amper tussen deur en C-stijl in kan. Niet te begrijpen waarom er op typische gezinswagens (monovolumes) dan ook nauwelijks schuifdeuren worden voorzien. Deze suicide-doors zijn misschien een tussenoplossing…

    Login om te reageren
  17. ErikkNL zegt

    5 januari 2010 om 10:12

    Het is in ieder geval een verbetering op het oude model, maar de persfoto’s zijn belachelijk het lijkt wel een Amerikaanse lachtape en toch heb ik het gevoel dat deze auto weer super populair gaat worden bij mensen die 80 i.p.v. 120 of harder op de snelweg rijden!

    Login om te reageren
  18. PCCB zegt

    5 januari 2010 om 10:20

    Wederom een verbetering voor Opel, maar ik kan niet wennen aan de geknakte lijn in het achterdeur alsook aan de gigantische voorlichten.

    Login om te reageren
  19. JanJansen zegt

    5 januari 2010 om 10:24

    Zal wel niet verkopen.
    De doelgroep houdt nl. van lelijke auto’s
    ps is brons het nieuwe wit?

    Login om te reageren
  20. Laue zegt

    5 januari 2010 om 10:26

    voor het bejaarde/famillie segment. best leuk!

    Login om te reageren
  21. JT zegt

    5 januari 2010 om 10:32

    Een paar gekke lijnen maar eindelijk durft Opel eens iets dus kga niet negatief zijn ;)

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    5 januari 2010 om 10:36

    Ziet er erg leuk uit! En die deuren, ja, dat is natuurlijk helemaal geweldig! Echt gaaf dat een simpel merk zoals Opel de ballen heeft om suicide-doors op een familiebak te zetten, 10 punten!

    Login om te reageren
  23. Huin zegt

    5 januari 2010 om 10:58

    Toch lijkt het met die B stijl alsof een tuner de scharnieren en handvatten van de deuren heeft omgedraaid. Het leuke van suicide doors is toch dat je door het ontbreken van een middenstijl makkelijker achterin kan stappen?
    Dubbele misser dus, en het lijkt alsof het een Ford Ka is waar ze 50cm tussen hebben gelast. Yeck!

    Login om te reageren
  24. 2001 zegt

    5 januari 2010 om 11:03

    vreselijk lelijk ding , net zoals die andere opel’s

    Login om te reageren
  25. J.W. van Stuijvenberg zegt

    5 januari 2010 om 11:15

    Zoals we van Opel gewend zijn: een lelijk smakeloos ding. Nu lijkt de auto wellicht even mooi, maar hij zal binnen 4 jaar gedateerd zijn. Hij is gewoon te 2009… Suicide doors is grappig, maar meer niet. Het is een gadjet. Iets wat niet op deze auto past. Iets wat niet meer doet dan opleuken… Gewoonweg fout ding dus. De motoren zijn om te janken 75 tot 100 pk en ze lopen en voelen schraal. kortom: Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      5 januari 2010 om 16:30

      @J.W. van Stuijvenberg: Voordat je denkt het zo goed te kunnen afkraken, leer eerst eens lezen. En hoe kun jij nou weten hoe die motors zijn? En of de auto over 4 jaar gedateerd is, moet je niet nu maar over 4 jaar bepalen.

      Login om te reageren
      • mrtn zegt

        5 januari 2010 om 16:34

        @Lucb: Simpel, dat is met de Astra H het geval, de Corsa wordt met gemak verslagen door designgenoot i20 en ook met de Agila/Splash moet zo hip mogelijk worden omgegaan. Verleden zegt heel wat. Overigens, ik denk dat het met de nieuwe Astra hetzelfde gaat gebeuren. De Insignia is een leuke bak, maar niet mijn smaak.

        Login om te reageren
  26. 8C_Competizione zegt

    5 januari 2010 om 11:24

    Ze zullen er in 2010 vast meer Meriva’s door gaan verkopen, dus ik zeg doen als je een instap familieauto zoekt of in de doelgroep seniororen valt… En wat maakt het uit als je auto over 4 jaar gedateerd is? Ruil je hem toch in tegen een nieuwere (sl)opel… Of je koopt meteen een Toyota/VW of iets dergelijks?!

    Login om te reageren
  27. York zegt

    5 januari 2010 om 11:38

    Waarom heet hij niet gewoon Opel Flex ??

    Login om te reageren
  28. blogie zegt

    5 januari 2010 om 12:00

    @ J.W stuijvenberg:
    De motoren lopen tot 140pk. En verder is het gewoon klasse dat Opel een keer wel de concept ideeën doorvoert tot in het eindproduct, iets wat veel andere producenten niet kunnen zeggen. Ze komen vaak met mooie concepts, maar het eindproduct is weer saai en voorspelbaar.

    (en het is gadget, niet gadjet)

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    5 januari 2010 om 12:23

    Zoals we gewend zijn bij een Opel: In het begin oogt hij best aardig, maar de houdbaarheid van het ontwerp is twijfelachtig. Doe maar ’n C3 Picasso dan. ;)

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      5 januari 2010 om 15:42

      @Citrofiel: hoezo gewend? Juist de vorige generatie Opels zagen er prima uit door hun strakke lijnen zoals de Astra en Vectra GTS

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        6 januari 2010 om 18:28

        @Ahura: Ik heb zelf in ieder geval vaak bij Opels dat ze na een tijdje vervelen of snel verouderd ogen. En dat heb ik wel van meer mensen gehoord… Ford heeft dit nog sterker imo… Maar iedereen ervaart dat natuurlijk anders.

        Login om te reageren
  30. Mathias zegt

    5 januari 2010 om 12:30

    Heeft de knik in de achterdeur waar de ruit begint zoals de C4 Picasso 5pl.

    Login om te reageren
  31. Tombnolz zegt

    5 januari 2010 om 13:14

    Opel Vomit

    Login om te reageren
  32. mrtn zegt

    5 januari 2010 om 13:52

    Een typisch Opel vormloos ontwerp. Kijk eens naar de knik bij de achterdeuren, die hockeystickvouw (de fuck, waar slaat dat op?) en die ongelooflijke goedkope achterkant die het hele geval weer hoog en ielig maakt. Was vorig jaar misschien nog leuk geweest, met twee jaar een aftands bewezen ontwerp. Als het overigens een mix was tussen dat andere vormeloze ontwerpmerk Peugeot met hun RCZ en een Corsa was het geen flauwe grap geweest.

    Login om te reageren
  33. asdddffgg zegt

    5 januari 2010 om 14:00

    gaaf. allen voor die deuren zou ik hem kopen.

    Login om te reageren
  34. Megakix zegt

    5 januari 2010 om 14:15

    Alweer 100% beter dan het huidige zeer droeve model ! Maar ik begrijp niet waarom er op de promo-foto 2 swingende stelletjes (ex kids) staan ? Ik bedoel…als goed uitziende 2-verdiener ga je toch niet in zo’n mongolenbak rondrijden ????

    Login om te reageren
  35. Mr. Dj M. zegt

    5 januari 2010 om 15:10

    Geinig ding, maar niet bepaald een schoonheid. De grille en het zwarte deel op de kofferklep waar het Opel logo in staat dat zijn de grootste dompers. Dat stuk achter moet gewoon in de kleur van de auto en de grille moet een sportievere inhoud krijgen!

    Login om te reageren
  36. amg zegt

    5 januari 2010 om 15:21

    Waarom niet gewoon suicide doors, verzint weer zo`n stagaire zeker.

    Login om te reageren
  37. Stan zegt

    5 januari 2010 om 15:22

    Ik zou toch zo zeggen Mercedes :p

    Login om te reageren
  38. chef zegt

    5 januari 2010 om 15:35

    walgelijk… echt lelijker kan bijna niet, weer zo’n truttenschudder erbij

    Login om te reageren
  39. dopje zegt

    5 januari 2010 om 15:59

    Zoals alle opels …een puik karretje.
    Andere merken zullen jaloers zijn,die durven niet,op een uitzondering na dan.
    Zal een verkoopsucces woden denk ik.

    Login om te reageren
  40. bmw zegt

    5 januari 2010 om 16:11

    Wat een verschrikkelijk lelijke auto. In eerste instantie dacht ik een B-klasse van Mercedes te zien, aangevuld met inconsistente design-elementen. Echt, juk, ik zou de nieuwe Doblo nog haast mooier gaan vinden.
    En die deuren, tja, geef een kind een snoepje en het is blij. De kritische autokoper wil wel meer dan een averechts openslaande deur…

    Login om te reageren
  41. Autoliefhebber zegt

    5 januari 2010 om 16:56

    Mooie auto.
    Heeft van de achterkant wel wat weg van de Kia Venga.

    Login om te reageren
  42. Jordi zegt

    5 januari 2010 om 16:57

    Wat een gedrocht van de achterkant!

    Login om te reageren
  43. F458I zegt

    5 januari 2010 om 18:48

    deze deuren horen gewoon niet bij een opel!

    Login om te reageren
  44. joop538 zegt

    5 januari 2010 om 18:54

    los van het feit of het functioneel is: ik ben zelfs nog nooit bij een auto met zulke deuren in de buurt geweest, moet ik toch een ding opmerken.

    wat is er in godsnaam met opel aan de hand, zijn die gasten door de bliksem getroffen oid. eerst de insignia, daarna de astra en nu deze… je kan zeggen wat je wil, maar ze zijn stuk voor stuk gewaagder dan alle voorgangers ooit zijn geweest.

    what’s next? een corsa volt?

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      6 januari 2010 om 21:02

      @joop538: wat is er gewaagd aan de Astra? Dat is een kloon van de Leon en Mazda3
      @Citrofiel: de Astra GTC zie ik nog steeds graag. De 5d en station zie je gewoon teveel

      Login om te reageren
  45. BananaFlip zegt

    5 januari 2010 om 18:57

    Best een grappig wagentje, jammer dat er geen 1.6 Turbo met 180 peekee’s in ligt.

    Login om te reageren
  46. sven2 zegt

    5 januari 2010 om 19:24

    ik heb nog geen kinderen, maar ik denk dat ouders het wel makkelijk vinden als hun kleine spruit achter op de bank moet worden vastgeklikt, de deur staat niet in de weg bij het vastklikken enzo, dus kan je makkelijker bij je spruit dus kunnen ze de deuren mischien ook Flex-Child noemen :P

    Login om te reageren
  47. robert-123 zegt

    5 januari 2010 om 19:42

    Waarom in godsnaam moet alles bij Opel zo een goedkope naam krijgen? FlexDoors! OMG! Kan je die buigen? “Suicide” klinkt toch veel stoerder?

    Login om te reageren
  48. Robert zegt

    5 januari 2010 om 19:50

    Leuk ding, hij heeft wel wat. Moet nog wel even wennen aan die knik, maar dat komt omdat het anders is dan wat ik gewend ben. Erg gedurfd om met zo’n model op de proppen te komen. Chapeau Opel!

    Login om te reageren
  49. Jippie zegt

    5 januari 2010 om 19:58

    Misschien een rare vraag maar is dat nou handiger suicide doors?

    Login om te reageren
  50. citro-feel zegt

    5 januari 2010 om 20:01

    ohh, GEWELDIG!
    ze hebben op een lelijke wagen iets belachelijks gezet :roll:

    Login om te reageren
  51. Thijsj zegt

    5 januari 2010 om 20:03

    Veel beter dan de vorige modellen ;)

    Login om te reageren
  52. carpicture555 zegt

    5 januari 2010 om 21:03

    als opel zo doorgaat staan ze vast weer boven vw en ford in de nederlandse verkooplijsten!
    vanaf 2008 maken ze echt gewoon goede auto’s; de insignia en new astra zijn ook gewoon topproducten!

    Login om te reageren
  53. toyotaprius zegt

    5 januari 2010 om 21:08

    Maar is dit nu dan DE Opel, die de fabriek in Belgie moet gaan redden?

    Login om te reageren
  54. KaCh1ng zegt

    5 januari 2010 om 21:16

    best wel leuk eigenlijk :P

    Login om te reageren
  55. epo zegt

    5 januari 2010 om 22:34

    Die suicide doors bieden toch enkel een ruimere instap achter indien de B-stijl er niet tussen zit? Mis een beetje waarom dit zo opgelost is, eerlijk gezegd…

    Login om te reageren
  56. tvrspeedsix zegt

    5 januari 2010 om 23:11

    handig voor het NED elftal,……………………….

    kunnen ze penalty’s oefenen :P

    Login om te reageren
  57. fastshiter zegt

    5 januari 2010 om 23:23

    @ epo: eens, het nut is compleet weg! Alleen zullen de Opelrijders het wel cool vinden…

    Login om te reageren
  58. clubbtraxx zegt

    6 januari 2010 om 01:47

    Met B-stijl zijn die flutdoors volkomen zinloos geworden en nu dus behalve zinloos alleen nog maar gevaarlijk, ipv ‘handig’ maar maar wel gevaarlijk…

    Eventjes wachten tot de eerste peuter geplet word tussen de deur en de auto bij een aanrijding en zo gaan er vanzelf weer af.

    Login om te reageren
    • ssssmokey zegt

      18 juni 2010 om 20:27

      @clubbtraxx: als je je peuter aan de juiste kant uit de auto haalt moet de wagen die je peuter wilt pletten op het voetpad rijden, hoop dat je geen kinderen hebt (had)

      Login om te reageren
  59. bartinspace zegt

    6 januari 2010 om 17:14

    Ik heb even snel het knikje eruit gehaald.
    Ziet er ineens een stuk beter uit vind ik…

    :D

    Login om te reageren
  60. jens zegt

    16 januari 2010 om 22:11

    We zullen zien hoeveel bal ze nog zullen hebben als de verkoopcijfers tegenvallen.

    Dat begrijp je toch niet, Opel zit in een zware coma en wil hier even de held uithangen met even hogere productiekosten te tolereren.

    En eerlijk, ik koop dat gedrocht niet in 100000 jaar.

    Login om te reageren
  61. Huurder zegt

    3 december 2010 om 16:56

    Ik heb deze Opel gehuurd voor een paar dagen.
    Mijn conclusie over de deuren is: Heel vervelend bij tegelijk instappen.
    Je moet wachten tot de ander klaar is en zijn deur dicht heeft of open voor de ander in kan stappen. Je zit elkaar dus behoorlijk in de weg als je tegelijk in stapt.
    Een versie zonder de “Suicide doors” is voor mensen zonder kinderzitje dus een stuk praktischer.

    P.s ik ziet in video’s nergens 4 mensen tegelijk in stappen, is dat toeval?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North