• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: verbeterde Jaguar E-Pace is gearriveerd

Auteur: willeme, gepost 28 oktober 2020 om 08:57 – 21 Reacties

verbeterde Jaguar E-Pace

Je hebt er op zitten wachten. Dít is de nieuwe verbeterde Jaguar E-Pace!

Jaguar. Jaaaaag. Grace, pace en space. Sir Williams Lyons. De E-Type. Statige XJ’s. Leer, hout, chroom en een plasje olie. Bij Jaguar zijn er voldoende connotaties. Sommigen zijn zelfs legendarisch. Fabrikanten zouden willen dat ze kunnen bogen op zo’n merkhistorie en imago.

Compacte crossover

En waar komen ze mee op de proppen? De E-Pace. Een compacte crossover. Dit segment is onnoemlijk populair en het is dus logisch dat Jaguar eraan mee doet. We gaan er even vanuit dat wereldwijd een succes is, want in Nederland slaat het model niet heel erg aan. Het huidige model is in 2018 op de markt gekomen. Sindsdien zijn er nog geen 400 van verkocht in ons koude kikkerlandje.

  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace

Vernieuwde Jaguar E-Pace

Gelukkig is er een vernieuwde Jaguar E-Pace in aantocht. Dit is namelijk het gefacelifte model. Mocht je denken: “Dat is toch dezelfde?”, dan kunnen we niet anders dan instemmen. De koplampen zijn nu anders dan het uitgaande model. De dagrij-verlichting is nu een ‘J’. Van Jaguar, weet u wel. Ook de voorbumper is helemaal nieuw. Het ziet er iets strakker uit. Mocht je het verschil niet zien, check dan even bovenstaande video, waarin @Wouter de auto aan de tand voelt.

  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace

Techniek verbeterde Jaguar E-Pace

Nee, de grootste veranderingen zijn op technisch gebied. We beginnen met de motoren. Eerst de blasfemie: er is een driecilinder motor leverbaar! Deze 1.5 is goed voor 160 pk en drijft de voorwielen aan. De prestaties zijn matig: 0-100 km/u duurt langer dan 10 seconden en de topsnelheid bedraagt minder dan 200 km/u. Uiteraard is de motor voorzien van een 48V-generator. De enige motor die NIET geleverd wordt met 48V-assistentie is de instapdiesel met 165 pk, voorwielaandrijving en handbak.

  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace PHEV

De belangrijkste toevoeging is de plug-in hybride. Deze heeft de net genoemde 1.5 driecilinder, maar die levert nu 200 pk. Deze wordt bijgestaan door een elektromotor van 108 pk. Deze versie kan in 6,1 naar de 100 km/u accelereren. Op een volle accu kun je 54 km ver rijden. De PHEV heeft een achttraps automaat.

  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace
  • verbeterde Jaguar E-Pace

Nieuwe motoren

Daarnaast zijn er ook nog drie nieuwe of vernieuwde benzinemotoren voor de verbeterde Jaguar E-Pace met 200 pk, 250 pk en 300 pk. Die laatste vind je in de ‘E-Pace 300 Sport’, een soort topmodel uit de range en waarschijnlijk de leukste E-pace. Het is in feite de Ingenium-motor uit de F-Type met 300 pk en 400 Nm. Alle E-Paces met automaat hebben een negen versnellingen (behalve de PHEV, dus).

Aangepast interieur verbeterde Jaguar E-Pace

Ook in het interieur kun je zien dat de vernieuwde E-Pace wel degelijk is aangepast. Zo is er een nieuwe ‘PiviPro’-infotainmentsysteem. Ook het digitale instrumentarium is vernieuwd. Het is 48% groter en drie keer zo helder.

Het geheel ziet er nu een stukje strakker en moderner uit. Ook is er een 15W-smartphone lader aan boord. Handig! Daarnaast zijn de materialen, de knoppen en de plastics onder handen genomen om zo een meer premium gevoel te geven. Erg prettig. Het huidige model scoorde op zich niet verkeerd, maar een beetje meer ambiance in een Jaguar is altijd prettig.

De vernieuwde Jaguar E-Pace is vanaf nu leverbaar in het Verenigd Koninkrijk. Nederland zal op een later moment volgen.

Ook interessant!

  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, crossover, Diesel, e-pace, facelift, Hybride, Jaguar, plug-in, Video, Vierwielaandrijving

Vorig bericht: « 3 gekke dingen die je kunt doen met je auto’s als geld geen rol speelt
Volgend bericht: Kia: wegligging Kia beter dan BMW 330i (video) »

Lees Interacties

Reacties

  1. dalmore zegt

    28 oktober 2020 om 09:02

    Voor een auto van dit formaat is dit toch wel een hele knappe.
    Waarom ze dat handvat rechts naast het schakelpookje hebben geplaatst is mij een raadsel..

    Login om te reageren
    • Rossi zegt

      28 oktober 2020 om 10:30

      @dalmore: holy fuck. Vind je echt? Ik dacht een opgehoogde Ford Fiesta te zien. ?

      Login om te reageren
      • Goed_Koopman zegt

        28 oktober 2020 om 19:37

        @rossi: Of een Xsara Picasso in een jurk en op hakken.

        Login om te reageren
    • stationcar zegt

      28 oktober 2020 om 11:54

      Dat handvat zit daar zodat je je vast kan houden.

      Login om te reageren
  2. olsie zegt

    28 oktober 2020 om 09:04

    Dat interieur en dash… gewoon wowww… Hier wil je toch nooit meer uitstappen?!

    Login om te reageren
    • 007 zegt

      28 oktober 2020 om 09:56

      Ik zie zelfs weer fysieke knoppen. Netjes.

      Login om te reageren
  3. dper4mance zegt

    28 oktober 2020 om 09:19

    Weegt zo’n ding niet 1900 kilo? Dat zal wel de reden zijn dat hier niemand hem wilt. Dat zal door een hybride met een zware accu niet beter worden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 oktober 2020 om 09:29

      De E-Pace was zelfs zwaarder dan de F-Pace. Dat maakt de wagen dorstig, daardoor duur en daardoor in Nederland totaal oninteressant naast de F-Pace.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        28 oktober 2020 om 09:35

        @mashell: en dus nog steeds niet naar de obesitas-kliniek geweest?!?!?

        Login om te reageren
      • weetikveel zegt

        28 oktober 2020 om 12:27

        Heeft iemand enig idee waarom deze auto zo zwaar is?

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          28 oktober 2020 om 12:39

          @weetikveel: omdat de basis in 2006 ligt met een Mondeo koets eromheen

          Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      28 oktober 2020 om 11:38

      @dper4mance: vandaar dat die prestaties met 160pk zo matig zijn. M’n a1 met iets meer dan de helft vh vermogen haalt dezelfde prestaties..

      Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    28 oktober 2020 om 09:22

    Miljaar: een 3-pitter in een Jaaag…

    Login om te reageren
  5. argonaut zegt

    28 oktober 2020 om 09:40

    Tja..wel grace maar geen space en pace en als laatste puntje de price dan snap ik wel dat er niet veel van verkocht worden. Concurreert qua formaat volgens mij met een X2 of XC40 maar zit qua prijs snel een klasse groter (X3 etc). Vindt het wel een mooi ontwerp.

    Login om te reageren
  6. raoufff zegt

    28 oktober 2020 om 10:38

    Laat de harde Brexit maar komen en dit ding als eerste weigeren op het Europese vasteland, wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2020 om 10:41

    Tja, als deze nu niet verkocht werd omdat de XE zo populair was dan zou het niet zo’n ramp zijn. Helaas is dat niet het geval.

    Login om te reageren
  8. rs18011 zegt

    28 oktober 2020 om 12:13

    Kijk al een tijdje rond voor een e-pace maar die dingen blijven verdomd duur.

    Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    28 oktober 2020 om 14:02

    Bij voorbaat kansloos in Nederland. Dit ding weegt zelfs met de lichste motoren al bijna 1900kg meen ik. Zal mij niets verbazen als die PHEV ver boven de 2 ton komt. Die PHEV is de enige die een beetje de verkoopaantallen in Nederland kan opstuwen, want de rest is veel te zwaar waardoor die veel te veel uitstoot en dus veel te duur is in Nederland

    Login om te reageren
  10. vpowert zegt

    28 oktober 2020 om 15:27

    Het is wel interessant om te weten dat deze facelift op een nieuw platform staat volgens AutoCar (https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2020-jaguar-e-pace-major-update-brings-new-platform-phev-option).
    Het grootste probleem met de E-Pace was z’n gewicht, veroorzaakt door het oude JLR D8 platform waar de Evoque 1 ook op stond. Nu is de vraag of ie met het nieuwe platform ook echt lichter geworden is. In het persbericht van Jaguar Nederland staat niets over gewichtsreductie en het nieuwe platform wordt wel genoemd maar niet echt benadrukt. Vreemd. https://jlrnederland.pr.co/192661-nieuwe-jaguar-e-pace-dynamisch-geelektrificeerd-en-verbonden

    Login om te reageren
  11. kennone zegt

    28 oktober 2020 om 21:55

    Wat ooit een mooi en elegant merk was..

    Login om te reageren
  12. hemdem zegt

    28 oktober 2020 om 22:02

    De reden dat de wagen niet zo’n succes is, niet alleen in Nederland maar beetje overal, is het feit dat het te zwaar was. Hebben ze daar iets aan gedaan? Nee? Dan gaat dit facelift niet veel zoden aan de dijk zetten. Verkopen zullen nog altijd laag liggen. Jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North