• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen ID.7 nu zonder camouflage

Auteur: Onno, gepost 12 april 2023 om 10:27 – 80 Reacties

Officieel: Volkswagen ID.7, een Tesla Model 3 concurrent

Volkswagen komt met de ID.7 die dé concurrent moet worden van de Tesla Model 3. Nu te zien zonder camouflage.

Tesla is natuurlijk hét elektrische merk. Andere merken hobbelden daar eerst een beetje achteraan. De laatste tijd is daar natuurlijk verandering ingekomen. Steeds meer en meer merken komen gewoon met goede elektrische auto’s die zeker hun mannetje staan. Volkswagen introduceert nu de ID.7. Nog niet officieel, dat is volgende week pas. Maar hij komt er dus aan.

Nieuwe info en gelekte foto’s

Het aftellen is begonnen, want op 17 april aanstaande wordt de nieuwe auto aan het publiek gepresenteerd. De elektrische Volkswagen ID.7 is het nieuwe vlaggenschip binnen de ID.-serie. Volkswagen geeft vooruitlopend op de onthulling nu wat meer informatie vrij over de auto. Tevens zijn er wat foto’s gelekt waar we een ID.7 kunnen zien zonder camouflage. En heel eerlijk, de auto ziet er best oké uit. Paar maatjes grotere velgen eronder (jammer dan voor het bereik) en je hebt een dikke bak onder je kont.

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7

De ID.7 komt met een nieuwe aandrijflijn. De power unit is ontwikkeld door Volkswagen Group Components in Kassel en wordt daar ook geproduceerd. De actieradius is het meest opvallend: die ligt op 700 kilometer (WLTP). Het snelladen gaat met een vermogen tot 200 kW en dat maakt de ID.7 tot een geduchte concurrent voor brandstof aangedreven kilometervreters. De auto is uitgerust met een adaptieve onderstel (DCC), dit is echter wel een optie. De rijervaring is dan in te stellen, dankzij verschillende rijprogramma’s.

Volkswagen ID.7 vooral voor Amerika

De nieuwe auto van Volkswagen is nog wel gehuld in camouflage en zal deze week te zien zijn op het CES (Consumer Electronics Show) in Las Vegas. De onthulling op deze beurs in de Verenigde Staten is geen toeval. De ID.7 is een sedan en is echt gericht op de Amerikaanse markt. In tegenstelling tot de ID.6, die exclusief voor China was, komt de ID.7 ook naar markten buiten de VS. Volkswagen brengt de ID.7 in Noord-Amerika, China en Europa op de markt.

De verf die we zien op de afbeeldingen noemt VW ‘digitale camouflage’ en bestaat uit wel 40 lagen. Zo’n 22 delen verf worden geëlektrificeerd onder de bovenste laag om het unieke resultaat te krijgen. Helaas kan je deze ‘kleur’ niet bestellen. Na corona hebben veel mensen een hekel gekregen aan QR codes, toch gebruikt VW ze. Ze staan met deze EV immers op een techbeurs, dan moet je toch een link verzinnen met technologie nietwaar?

Het is ook de eerste keer dat Volkswagen officieel het naamplaatje ID.7 heeft gebruikt. Het Duitse merk zet hoog in met deze elektrische auto en de verwachtingen zijn aanzienlijk. VW heeft, zeker ook in Nederland, tegenwoordig veel concurrentie dus moet het met een auto komen die aan alle eisen voldoet van de huidige automobilist.

De Volkswagen ID.7 komt met hetzelfde elektrische aandrijfmatrixplatform dat wordt gebruikt in de andere elektrische auto’s van de fabrikant. Echter, het is natuurlijk wel een stuk groter. De ID.7 heeft een wielbasis van 2.97 meter. Dit moet de bestuurder en de inzittenden merken aan de ruimte in de auto, maar ook aan het luxe interieur.

Tech

Volkswagen garandeert dat de ID.7 ramvol moderne tech zit om te kunnen concurreren met de Tesla Model 3. Denk aan een 15-inch touchscreen scherm, een augmented reality head-up display, verlichte aanraakschuifregelaars en digitaal gestuurde ventilatieopeningen. Uiteraard zal de auto komen met spraakbedieningen.  

De prijs is nog onbekend. Het design, dat je nu toch wat meer kan zien, moet bijdragen aan de strijd. Zal het een kans maken tegen Tesla?

Dit artikel is op 12 april 2023 van een update voorzien.

Ook interessant!

  • Tesla groter dan Volkswagen in Duitsland
  • Volkswagen Golf keihard
    Volkswagen Golf keihard van de troon gestoten
  • Volkswagen showt volgende week nieuwste ID-model
  • Nieuwe elektrische SUV van Volkswagen is uniek

Nieuwste artikelen

  • Video: Motorrijder denkt aan crash te ontkomen
  • Haters willen Nürburgring-expert van circuit verbannen
  • Engler Mosslr is een nieuwe SLR Stirling Moss (met V12)!
  • Tesla Cybertruck heeft een sportautobroertje
FacebookTweetPinLinkedIn

ces-2023, concept, Elektrisch, ID7, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Uniek: Nederlandse ‘barnfind’ van 230 auto’s!
Volgend bericht: Wanbetalers opgelet! Je auto wordt automatisch uitgeschakeld  »

Lees Interacties

Reacties

  1. scrmeagle zegt

    4 januari 2023 om 08:12

    Weer een rijdende tablet

    Login om te reageren
    • ooo-V-ooo zegt

      4 januari 2023 om 08:19

      [opa] 15 inch scherm. Ik weet nog dat ik ooit blij was met 15 inch velgen [/opa]

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        4 januari 2023 om 08:37

        Hahaha mijn vader had 13″ lm onder zijn Datsun Cherry en was daarmee helemaal het mannetje…

        Login om te reageren
      • bischero zegt

        6 januari 2023 om 12:17

        Ronal A1 15” .. yeah!

        Login om te reageren
    • steephh zegt

      4 januari 2023 om 09:02

      @scrmeagle

      Veel praktischer dan een miljard knopjes voor elke functie, met bijbehorende dikke kabelboom. Zolang de hoofdfuncties die je tijdens het rijden nodig hebt maar aanwezig zijn rondom het stuur!

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        4 januari 2023 om 09:23

        Voor de fabrikant ja. Niet voor de klant. VW staat er om bekend zo ongeveer het slechtste systeem van de markt te hebben, ik geloof dat dit nog niet per sé een nieuwe generatie is met verbeteringen.

        Moet er niet aan denken dat iedere bijrijder maar rond gaat zitten tikken op dat scherm omdat m’n 60.000€ auto te cheap was voor handmatige luchtroosters en temperatuursettings of stoelverwarming.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 januari 2023 om 09:52

          VW heeft meerdere systemen. Dit is een ander systeem dan in de Golf. Het Infotainment dat bij MEB hoort wordt behoorlijk doorontwikkeld (moest ook wel nadat het in het begin bij de ID.3 echt gruwelijk slecht was) en is inmiddels behoorlijk goed. De ID.7 krijgt het nieuwste niveau en dat is gewoon erg goed.
          Handmatige luchtroosters zijn ook wel armoede, ook in de Taycan gaan die elektrisch en je kunt gewoon roepen, “Hé Volkswagen mijn kont is koud” om de stoelverwarming aan te zetten.

          Login om te reageren
          • karhengst zegt

            4 januari 2023 om 12:10

            En je krijgt geen middelvinger in je HUD als je je Porsche met “Hey VW” aanspreekt? Bug of feature?

            VW heeft in ieder geval nog veel werk te verrichten, hun laatste modellen uit 2022 zijn bijvoorbeeld bij Carwow nog altijd door de mangel gehaald qua bedienbaarheid.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              7 januari 2023 om 17:02

              En anderen die minder irritant en zelf ingenomen zijn dan Mat Watson van Carwow vinden het helemaal goed. Meningen van anderen kunnen inspireren maar je moet even goed je eigen mening vormen.

              Login om te reageren
        • wimof zegt

          12 april 2023 om 11:56

          Niet meer, vraag het maar aan Car Maniac
          Ze zijn van het ene naar het andere uiterste gegaan.
          Goed zo.

          Login om te reageren
      • Onehp zegt

        4 januari 2023 om 09:26

        Maar nog steeds touch knoppen zo te zien op het stuur. Uitermate irritant, steeds je blik van de weg moeten nemen om zeker te zijn dat je de juiste knop indrukt.
        Na de id.4’s heb ik nu terug fysieke knoppen op de EV6 en die kan ik blindelings bedienen, heerlijk! Ook de stoelverwarming en stuurverwarming kan ik blind vinden, de temperatuur ook, worden veel gebruikt in het hoge noorden waar ik woon.

        Alles wat niet/zelden tijdens het rijden bediend moet worden mag graag op het scherm, maar helemaal geen fan van de bediening van de id. noch de Teslas van deze wereld.

        Login om te reageren
        • steephh zegt

          4 januari 2023 om 10:51

          @onehp

          “Alles wat niet/zelden tijdens het rijden bediend moet worden mag graag op het scherm”

          Hier ben ik t dus ook mee eens!

          Login om te reageren
        • b00st zegt

          12 april 2023 om 11:45

          Sinds Tesla enige updates terug automatische stoelverwarming heeft toegevoegd ben ik er niet meer aan geweest, werkt perfect :)

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 januari 2023 om 09:27

        De bijbehorende dikke kabelboom is er al tientallen jaren niet meer, zo’n knoppenmodule stuurt gewoon een berichtje op een CAN bus.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        4 januari 2023 om 09:29

        Noem eens een onderzoek waaruit blijkt dat het praktischer is voor de bestuurder.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 januari 2023 om 09:53

          Pilotenopleiding Boeing 737. Want zonder schermen gaat een auto lijken op een cockpit van een vliegtuig.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            4 januari 2023 om 10:54

            Of autofabrikanten moeten eens stoppen met zoveel onzinfuncties toe te voegen waardoor auto’s ook veel te duur worden. Heb je ook niet zoveel knoppen nodig.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              4 januari 2023 om 11:42

              De fabrikanten doen dat omdat de klant het vraagt. Klanten van nu zijn vastgekleefd aan hun mobieltje, als het infotainment bijvoorbeeld geen spotify interface heeft dan gaan de klanten dat vanaf hun mobieltje gebruiken. De fabrikant neemt dus gewoon verantwoordelijkheid om het rijden veilig te houden.
              Overigens onzin functies? Ik kan me nog herinneren dat ik zelf moest schakelen, koppelen, licht en ruitenwissers zelf bediende, zelf de klimaatregeling moest bedienen. Dat gaat tegenwoordig allemaal automatisch.

              Login om te reageren
              • rollingstoned zegt

                12 april 2023 om 11:04

                ” Ik kan me nog herinneren dat ik zelf moest schakelen, koppelen, licht en ruitenwissers zelf bediende, zelf de klimaatregeling moest bedienen. Dat gaat tegenwoordig allemaal automatisch. ”

                M.a.w. je houdt niet van autorijen? Gezien je nogal enthousiast lijkt over het gegeven dat tegenwoordig alles automagisch en met onhandige touchscreens gaat? ;-)

        • Jeroen zegt

          4 januari 2023 om 10:49

          Hoe vaak ik aan het scherm zit tijdens het rijden? Vrijwel nooit. Alles staat vooraf al goed ingesteld en de auto reageert zelf tijdens het rijden (het idee van Tesla: als de auto de setting zelf niet goed heeft, dan heeft het systeem gefaald). En mocht ik iets willen aanpassen, dan kan dat via stem opdrachten.
          Het grote voordeel voor de berijder is dat je nieuwe functionaliteiten erbij krijgt. Dit is in een conventionele ‘knoppen’ auto niet mogelijk, immers, elk knopje is hard verbonden aan een specifieke functie.
          Dus ja, voor de berijder is het zeker praktisch.
          Uiteraard is het scherm voor Tesla een kostenbesparing, Het zal goedkoper zijn om een scherm erin te zetten dan tig verschillende knopjes.
          Randvoorwaardelijk is wel dat de software goed moet werken en snel moet reageren. En dat is denk ik bij VW op een lager niveau dan bij Tesla.

          Login om te reageren
          • b00st zegt

            12 april 2023 om 11:47

            Exactly. De recent toegevoegde automatische stoelverwarming bij Tesla had met fysieke knoppen gewoon niet mogelijk geweest.

            Login om te reageren
        • FB_1780308851 zegt

          4 januari 2023 om 11:31

          https://www.ad.nl/auto/ouderwetse-knoppen-in-auto-veel-veiliger-dan-touchscreens~aa774f9e/

          Alstu @berlinetta

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            4 januari 2023 om 16:03

            Ja dit was inderdaad het onderzoek dat uitwijst dat knoppen veiliger zijn. Ik was benieuwd naar een onderzoek dat het tegendeel bewijst.

            Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        12 april 2023 om 11:52

        @steeph vandaar ook dat men in de racerij massaal is overgestapt op touchscreens i.p.v. knoppen en schakelaars… oh wacht.

        Login om te reageren
        • steephh zegt

          12 april 2023 om 20:08

          @rollingstoned

          De gemiddelde consument is niet iemand die raced. Zoals ik al heb ik gezegd: je wil dat de dagelijkse functies gewoon om/op het stuur zitten. Alle overige zaken kan je prima weg stoppen achter een slim te bedienen touchscreen. Werkt een stuk beter dan 124 miljard knopjes à la cockpit en/of een draaiwiel waarachter je een uur aan het draaien bent om je voorkeuren in te stellen.

          Login om te reageren
      • dawwg zegt

        12 april 2023 om 12:32

        Lol; totdat het stuk gaat … en dan ben je de sjaak. En tot die tijd werkt het gewoon K.U.T. Er komen steeds meer spookverhalen van PHEV en EVs die spontaan uitvallen en andere elektronische-gremlins hebben die niet te verhelpen zijn ondanks duizenden euro’s aan reparaties. De oude Renault Megane’s zijn er niets bij …

        Login om te reageren
        • steephh zegt

          12 april 2023 om 20:36

          @dawwg

          Omdat EV’s relatief nieuw zijn is het veel interessanter om daarover te schrijven. Klikken mensen tenminste op, zowel voor als tegenstanders. Wanneer een benzineauto in de hens gaat lees je er lang niet altijd over, zo spannend is dat namelijk niet meer. Met een elektrische auto is dat een ander verhaal. Je zou je bijvoorbeeld het idee kunnen krijgen dat EV’s veel vaker in de fik vliegen, het tegendeel is echter waar.

          Naarmate er steeds meer elektrische auto’s op de markt komen, komen er ook steeds meer bedrijven dieze kunnen repareren. De eerste mobieltjes waren ook afgeschreven als ze kapot gingen, tegenwoordig vind je – bij wijze van – op elke straathoek wel een tentje die je mobieltje kan fixen. Das het voordeel van schaalvergroting. Ga je straks ook zien bij elektrische auto’s.

          En omdat EV’s relatief eenvoudig in elkaar zitten (batterijpakket + BMS + elektromotoren) zijn ze ook veel gemakkelijker en goedkoper te produceren én repareren (mits je schaalvergroting ver genoeg doorvoert). Brandstofauto’s worden juist steeds complexer omdat ze aan steeds meer milieueisen moeten voldoen, met alle negatieve gevolgen van dien. Kijk maar naar de 1.2L motoren van Stellantis, feestje hoor als je die een hebt.

          Login om te reageren
    • Habanero zegt

      12 april 2023 om 19:38

      Over de veiligheidsrisico’s van zo’n allesbepalende aandacht-intensieve lichtbak die je ogen van de weg zuigen kan je zowieso een hele dikke boom opzetten. En de auto zelf, wat heeft die ook weer een lelijk, atypisch design. Er is iets met de verhoudingen dat niet klopt, hij lijkt lang en erg smal. De voorpartij mag geen naam hebben. Waarom moeten al deze EV’s breken met de harmonische lijn en verhoudingen die een auto mooi maken?

      Login om te reageren
      • steephh zegt

        12 april 2023 om 20:09

        @habanero mooi punt haal je daar aan; zelf heb ik in mijn wat ouderwetse auto alles qua helderheid maximaal omlaag gedraaid

        Login om te reageren
  2. mp014 zegt

    4 januari 2023 om 08:17

    Als de prijs vergelijkbaar is met een model 3 dan zal deze id7 wel wat potten breken hoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat de massa klaar is met VW, het is geen volks wagen meer zeg maar …

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    4 januari 2023 om 08:21

    Geen clunky cross-over/SUV! Altijd +1.

    Kijken we hier ook naar de opvolger van de Passat? Ik denk eerder dat dit gaat concurreren met bijv. de Mercedes EQE. Als die claim van 700 km range kan worden waargemaakt geef ik ze zeker een kans. En onze (West-)Europese markt de kans op een full size elektrische stationwagon.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      4 januari 2023 om 12:04

      In plaats daarvan een clunky sedan, hoezee.

      Login om te reageren
  4. rutgerg zegt

    4 januari 2023 om 08:31

    Ziet er goed uit, van de zijkant een beetje een Audi A5 neus…

    Maar wat een verschrikkelijk filmpje… die stem ook. Net of je kijkt naar zo’n inflight safety video in een vliegtuig.

    Login om te reageren
  5. ukbob zegt

    4 januari 2023 om 08:36

    Verlichte aanraakschuifregelaars, jaja!
    Een hoop ID 3,4,5 rijders veren nu op en denken: verdomme VW, het kan dus wel gewoon in 2023..
    wat een feest.

    Zo, nu weer in de daily springen met een draai- druk-knop om de toestanden op het multimedia scherm te bedienen en – heel ouderwets – knoppen!! voor klimaat bediening. Ow the good old times (het ding komt uit 2020…)

    Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      4 januari 2023 om 09:10

      @ukbob

      Ik kan me herinneren dat mijn vader die ook in zijn Golf MKII had!
      Een schuifregelaar die je kon aanraken die tevens verlicht was…..

      Login om te reageren
  6. utregcity zegt

    4 januari 2023 om 08:37

    Waarom is ie toch nog zo hoog? Een Model 3 is veel platter. Alles zal afhangen v/d prijs.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2023 om 09:30

      Is ook mijn gevoel, dat de wagen toch nog behoorlijk hoog is.

      Login om te reageren
    • ggj1987 zegt

      12 april 2023 om 11:05

      Er zitten een hoop batterijen in de bodem. Met een normale verhouding van de carrosserie zoals een sedan houd je een stuk minder ruimte over in het interieur

      Login om te reageren
  7. Onehp zegt

    4 januari 2023 om 09:20

    Qua prijs misschien een concurrent voor de Model 3.

    Qua binnenruimte verwacht ik dat de achterbank ruimer is dan de Model S.

    Login om te reageren
    • CYBRTRK zegt

      12 april 2023 om 11:05

      Ik denk niet dat de ID7 qua prijs gaat concurreren met de Model 3, aangezien de ID3 al duurder is dan de Model 3. En ik verwacht dat de ID7 wel wat meer gaat kosten dan de ID3.

      Login om te reageren
  8. karhengst zegt

    4 januari 2023 om 09:26

    Een sedan! Eindelijk. De enige vorm samen met een station die zinvol is voor de lange afstand.

    Alleen maak ik me direct zorgen als men het heeft over “een model voor de Amerikaanse markt”. De afwerking en het materiaalgebruik van VW is niet wat het geweest is en dat zal er dan zeker niet beter op worden.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      4 januari 2023 om 22:10

      Waarom zou een hatchback, coupe, suv of cabrio niet geschikt zijn voor de lange afstand?

      Login om te reageren
  9. kamikaz3 zegt

    4 januari 2023 om 09:28

    Bijna 5m, dus ik vraag me af, waarom de vergelijking met een Model3?
    Een model 3 is een beetje de elektrische variant van een Ford Focus, duidelijk een “C-segmenter”.
    Deze ID7 is toch veel groter, bijna zoals de passat.

    Zou er ook een break versie komen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2023 om 09:55

      De Model 3 is zo groot als een BMW 3 serie. Dus een kleine D segmenter. Wagens als de Skoda Superb en Opel Insignia hebben dat D segment tot de 5 meter lengte gebracht.

      Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    4 januari 2023 om 09:30

    Wat een onzin die regel over de verf die de PR afdeling er nu weer uitgeperst heeft. Is gewoon een sticker of een render.

    En verlichte schuifregelaars? Volgens mij was het ontbreken van verlichting niet het enige dat mensen irritant vinden aan de HID in de ID’s, het gebrek aan knopjes was de hoofdzaak en ik dacht dat ze nou juist daar hadden gezegd op terug te komen. Apart.

    Verder een prima auto, fijn om te zien dat niet iedere nieuwe EV een crossover hoeft te zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2023 om 11:58

      Dat gebrek aan knopjes was door een manager vorig jaar erkend, maar daarna duurt het natuurlijk nog wel twee jaar voor er nieuwe onderdelen productie klaar zijn.

      Login om te reageren
  11. peekaas zegt

    4 januari 2023 om 09:48

    Er gaan ook geruchten dat Tesla binnenkort komt met de concurrent voor de VW Kever 🕵️

    Login om te reageren
  12. dolledries zegt

    4 januari 2023 om 10:00

    Nutteloze auto

    Login om te reageren
  13. Donstil zegt

    4 januari 2023 om 10:25

    Als het interieur net zo treurig is als bij de ID3/4 dan mogen ze hem houden.

    Login om te reageren
  14. schuimbekje3 zegt

    4 januari 2023 om 11:01

    Ehm, een sedan moet toch een kofferbak hebben?
    Dit is net zoveel sedan als mijn Nissan GTi-R…

    Login om te reageren
    • ggj1987 zegt

      12 april 2023 om 11:03

      Het is een liftback

      Login om te reageren
  15. Batterijlikker zegt

    4 januari 2023 om 11:33

    Op PPE-basis zeker een Tesla-concurrent. Maar helaas is het weer een MEB, dus traag laden, traag optrekken, trommelremmen en brakke software, maar dan in een wat grotere doos.

    En een performance-uitvoering die alleen zijn vermogen levert bij volle maan als het exact 17,3 graden is en de bestuurder maximaal 67 kilo weegt.

    Login om te reageren
  16. William zegt

    4 januari 2023 om 12:14

    De enige reden om een sedan op de markt te brengen is de huidige primitieve accu technologie. Daardoor komt een vergelijkbare SUV veel minder ver.
    Jammer van het armoedige gribus schermpjes interieur. Tesla nadoen is vaak niet de slimste aanpak.

    Login om te reageren
  17. harrie zegt

    4 januari 2023 om 12:18

    Alweer een ID model met de charme van een gemiddelde wasmachine. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om continu dit soor zouteloze lauwe prak auto’s te maken. Hoe ging de design briefing, laat hem aub niet teveel vloeken met de twee obligate Kliko’s ernaast op de oprit?
    Die wrapper zou wat van zijn LSD aan de design afdeling moeten doneren.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      4 januari 2023 om 13:13

      Eens, ondanks dat de Born in grote lijnen dezelfde auto is als de ID.3 hebben ze die toch een stuk spannender weten te tekenen.

      Login om te reageren
  18. pier zegt

    4 januari 2023 om 13:14

    Het interieur is zo saai dat ze de luchtstromen er maar ingetekend hebben, my God. Wel +1 dat dit een lekker formaat sedan is.

    Login om te reageren
  19. 718s zegt

    4 januari 2023 om 20:53

    Volkswagen zal de komende 5 Jr zeker geen concurrentie worden van tesla…
    – Rechter wieltje op je stuur in tesla drukken en zeggen : ik heb ’t koud
    Je tesla zet de verwarming 1,5gr warmer.

    En dit kan die nog meer https://www.tesla.com/nl_nl/support/voice-commands#:~:text=Om%20spraakbediening%20voor%20uw%20Model,de%20toon%20uw%20opdracht%20in

    Volkswagen kost veel en kan niks… (en heeft weinig pk en de range van 350km geloof ik… Maar wat ze adverteren kan je vergeten…. 😁

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      12 april 2023 om 13:53

      Ja, maar de downside is wel dat je in een Tesla strikt genomen geen moment privacy kent; want de auto kan op elk moment je afluisteren en video-opnames maken en delen met Tesla; en dat gebeurd ook – gestructureerd – op grote schaal. Tevens steelt Tesla al je lokatie-gegevens om er geld mee te verdienen en kan die op afstand ge-brickt worden by design. Allemaal absoluut niet nodig om een fatsoenlijk werkend voice-control systeem te hebben … M.a.w. het is helemaal niet alleen maar positief. En door het succes van Tesla gaan andere merken ook nog meer graaien.

      Login om te reageren
  20. flyerbunch zegt

    5 januari 2023 om 09:16

    Dit is zogenaamd de ID aero waar men over sprak, nu omgedoopt tot ID7. Raar dat niemand hier de link legt. De auto is al meermaals gespot zonder al die camouflage. https://carbuzz.com/news/volkswagen-id-aero-spied-impersonating-a-jetta

    Login om te reageren
  21. Groninger zegt

    12 april 2023 om 10:52

    Toch raar dat ik hedendaags liever een nieuwe Hyundai zou kopen dan een Volkswagen.
    Volkswagen verandert van allemansvriend tot hipstermerk, enige VW die ik nu nog zou willen is de ID Buzz.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      12 april 2023 om 13:54

      Wat is hier hipster aan?
      Burgelijker dan dit wordt het echt niet hoor.

      Login om te reageren
  22. ggj1987 zegt

    12 april 2023 om 11:06

    Hoe weet VW het iedere keer weer voor elkaar te krijgen om een saaiere auto te ontwerpen dan het vorige model? De Passat bedoel ik dan, want dit is natuurlijk een nieuw model

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    12 april 2023 om 11:13

    weet je nog, dat we de Passat nogal saai vonden? Vergeleken bij deze rijdende zetpil viel dat nog wel mee…

    Login om te reageren
  24. alfaqv zegt

    12 april 2023 om 11:24

    Gaan we langzaam aan van de SUV af? Ioniq 6, Byd Seal en de ID7 hebben allen grofweg dezelfde lijnen en alle 3 sedans (soort van).
    Weet overigens, gezien de styling, niet of het een vooruit gang is…

    Login om te reageren
  25. racerx zegt

    12 april 2023 om 11:51

    Opzich wel aardig, nog een tikkeltje aan de hoge kant maar heel wat fraaier dan die afschuwelijke iD5… dat is echt een gedrocht.

    Login om te reageren
  26. waterisnat zegt

    12 april 2023 om 11:52

    Ford Mondeo met een VW logo en 500kilo batterijen

    Login om te reageren
  27. mc96 zegt

    12 april 2023 om 12:11

    Vond m met camouflage mooier 🙃

    Login om te reageren
  28. jensoffbutton zegt

    12 april 2023 om 12:12

    Hoezo concurrent model 3?

    De ID3 wordt dan flink goedkoper? Want is nu al een concurrent voor de model 3. En De Model Y eerder vs ID5.

    Login om te reageren
  29. nicooos zegt

    12 april 2023 om 12:16

    Heeft ie een 5e deur als een model s if een kofferbakje zoals de model 3?

    Login om te reageren
  30. erce zegt

    12 april 2023 om 12:27

    Wat een onvoorstelbaar saai hok.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      12 april 2023 om 12:35

      Nou dat dus; ik zou er niet eens gratis in willen rijden. Zo’n gekleurde QR-camouflage wrap maakt het al stukken beter en meestal vind ik dat maar vreselijk. De hele EV range van VW is zo zielloos geworden dat een Polo 1.2 spannend lijkt in verhouding :/

      Login om te reageren
  31. O plaat zegt

    12 april 2023 om 12:53

    Zet er een Citroën embleem op en iedereen zal denken dat het de nieuwe C5 is. En dat is geen compliment.

    Login om te reageren
  32. harrie zegt

    12 april 2023 om 14:00

    Handige auto als je snode plannen hebt, je valt echt totaal niet op.
    ‘Ja de dief reed weg in een ehhh, witte auto zonder verdere specifieke kenmerken’

    Login om te reageren
  33. AudiRS zegt

    12 april 2023 om 14:39

    Nette wagen! Jammer van die ballonbanden.

    Login om te reageren
  34. flyerbunch zegt

    12 april 2023 om 17:32

    Software vh infotainment systeem lijkt in elk geval al een mooie upgrade te hebben gekregen.. dit zal wrs niet op de id3/4 komen.

    Login om te reageren
  35. Slover zegt

    12 april 2023 om 19:08

    Wat een smakeloos ding. Nu gaan de Chinezen het niet meer alleen op techniek, maar ook op design winnen.

    Login om te reageren
  36. MarcoM zegt

    12 april 2023 om 20:05

    Waar zijn de designers van VW gebleven?

    Login om te reageren
  37. driver79 zegt

    12 april 2023 om 22:40

    Valt tegen… Nu vind ik geen enkele VW mooi maar had meer verwacht.

    Login om te reageren
  38. Security2.0 zegt

    13 april 2023 om 08:35

    Wat een lelijke badkuip is dit zeg. Te-leur-stellend.

    Login om te reageren
  39. Security2.0 zegt

    13 april 2023 om 17:41

    Sprakeĺoos

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North