• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Volvo XC90 T8 Twin Engine naar 7% bijtelling

Auteur: JordyS, gepost 30 april 2015 om 09:30 – 60 Reacties

Volvo XC90 T8 Twin Engine krijgt 7% bijtelling


We hoorden er al over in de wandelgangen, maar het is nu ook officieel: de Volvo XC90 T8 Twin Engine stoot slechts 49 gram CO2 per kilometer uit.

Komt dat even mooi uit, want dat betekent dat je geen 14, maar slechts 7 procent bijtelling hoeft te betalen over je Zweedse krachtpatser. Hoe dat kan? Dat weet alleen Volvo, maar de Zweden laten wel weten dat ze nog voor de start van de productie enkele aanpassingen hebben doorgevoerd. Zo brachten ze de CO2-uitstoot omlaag van 64g/km naar 49g/km.

Volvo omschrijft de XC90 T8 Twin Engine zelf al als de krachtigste en schoonste SUV ter wereld en daar kunnen ze best eens gelijk in hebben. De 2,0-liter viercilinder benzinemotor en de elektromotor zijn samen namelijk goed voor 407 pk en 640 Nm koppel. Wat je daarmee kunt? In 5,6 seconden van 0 naar 100 sprinten bijvoorbeeld. Of met 2,1 liter benzine in de tank 100 kilometer rijden. Volvo belooft verder dat je 43 kilometer puur elektrisch kunt rijden.

Ook interessant!

  • Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
    Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
  • Volvo Concept Recharge
    Krijgt de opvolger van de Volvo XC90 deze naam?
  • Volvo vernieuwt V90/S90, ook nieuws voor XC90
  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, 7%-bijtelling, co2, Elektrisch, Hybride, t8, Volvo, xc90

Vorig bericht: « 70-plussers komen het vaakst om het leven in het verkeer
Volgend bericht: F1-seizoen 2016 start later dan ooit, GP Baku in juli »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    30 april 2015 om 09:36

    Wees voorbereid op een invasie van deze auto’s.

    Op zich allemaal prima specs, maar het zijn uitersten die niet te combineren zijn. Maak gebruik van alle beschikbare kracht en het brandstofverbruik is catastrofaal. Maar als je 40km van je werk woont kun je van stekker naar stekker rijden.

    Ondanks dat het een hele nette auto is, heb ik in drze klasse toch liever die Q7 Tron Dinges. Daarbij is de elektrotechniek aan een zescilinder diesel gekoppeld, en dat geeft veel meer rust. En betere verbruikscijfers als je meer dan 40km gaat rijden
    (En dat ga je doen, want anders koop je niet een full size SUV, toch?€

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 april 2015 om 10:11

      @gtwillem: precies! Maar dat zal de eigenaren/leaserijders niks uitmaken. Lage bijtelling en toch een knappe bak rijden.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      30 april 2015 om 12:59

      @gtwillem: je hebt zeker een punt maar het oog wil ook wat, daarom zou ik niet voor de Q7 gaan.

      Login om te reageren
    • mightymike zegt

      30 april 2015 om 16:39

      @gtwillem: ach je kan het ook andersom zien. Mensen die een auto van €80.000 kunnen lease( want er zullen er weinig zijn die deze auto privé kopen) zullen zich geen zorgen maken of je nou €2500 maar €2800 aan brandstofkosten gaat betalen lijkt mij. Dat is het geval met elke hybride toch? Die blikke PHEV Mitsubishi precies het zelfde, gewoon kopen voor de bijtelling en niet aan de
      Laadpaal leggen.

      Login om te reageren
  2. lebeaunl zegt

    30 april 2015 om 09:37

    Happy Happy Clap Clap :-)

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      30 april 2015 om 09:38

      @lebeaunl: en ja, ik zal ’s ochtends en ‘s-middags laden, thuis, kantoor, schiphol etc.

      Login om te reageren
      • matje140 zegt

        30 april 2015 om 10:09

        @lebeaunl: bent u de aanstaande gelukkige eigenaar van een XC90 T8? Zo ja, gefeliciteerd met een prachtauto en veel fijne kilometers toegewenst! Zo nee, dan begrijp ik helemaal niks van uw reactie……

        Login om te reageren
        • lebeaunl zegt

          30 april 2015 om 11:45

          @matje140: yeps, T8 R-Design in bestelling

          Login om te reageren
          • freezzr zegt

            30 april 2015 om 22:53

            @lebeaunl: lucky bastard!

            Login om te reageren
  3. christianjanssen zegt

    30 april 2015 om 09:46

    “Als je accu is opgeladen”.

    Login om te reageren
  4. stamp zegt

    30 april 2015 om 09:48

    Bekt niet zo lekker als een metsubsidie. Vol-ledigaftrekbaar-vo?

    Login om te reageren
  5. noshit zegt

    30 april 2015 om 09:48

    Mislukt ding

    Login om te reageren
  6. volvo-s60-adept zegt

    30 april 2015 om 09:49

    Beter, dat maakt de keuze reuze over een jaar of 8. Dan kan ik ‘m betalen. Denk ik.

    Login om te reageren
  7. mikkeloentje zegt

    30 april 2015 om 09:50

    Is de actieradius nou 143km..?

    Login om te reageren
  8. Maarten123 zegt

    30 april 2015 om 09:51

    Ik vind het bewonderenswaardig dat Volvo een klein land als Nederland serieus neemt. De interesse was gewekt toen de C30 in zijn nadagen plots nog hard begon te lopen toen hij voor 14% in aanmerking kwam. Vervolgens deed de V60 D6 dit nog een dunnetjes over. Ze weten daar dat ze nu gaan knallen met een eersteklas margemaker van jewelste, dus is de hele trukendoos uit de kast gehaald om dat ding naar 49 gram te krijgen.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      30 april 2015 om 10:05

      @Maarten123: Vergeet de V40 niet. Ik moet er wel bij zeggen dat er steeds meer markten komen met door soort/soortgelijke regelingen, zo heb je in China regelingen als je 30+ km elektrisch kan rijden.

      Bovendien is je auto bijna gegarandeerd een verkoopsucces als je in de lage bijtellingsklasse zit. Je concurreert simpelweg gewoon op een manier waar auto’s met hoge(re) bijtelling niet tegenop kunnen.

      Login om te reageren
  9. Foramen zegt

    30 april 2015 om 09:53

    Belachelijk natuurlijk dat auto’s zoals dit en de outlander in de 7% klasse zitten. Klassiek voorbeeld van een door ambtenaren opgestelde regel zonder enige kijk op de praktijk.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      30 april 2015 om 10:51

      @foramen: dat is iets te kort door de bocht. Er is echt wel over nagedacht. Het gemiddelde wagenpark in Nederland is sinds 2010 echt drastisch aan het dalen. Daarnaast zijn dit soort auto’s wél in staat erg zuinig te rijden.

      Laat ik het anders verwoorden: welke oplossing denk jij dat het beste is? Want een oplossing bedacht door een ander is makkelijk af kraken, maar wat is volgens jou het alternatief?

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        30 april 2015 om 11:06

        @gtwillem: Door te kijken welke auto’s daadwerkelijk zuinig zijn in plaats van welke het beste piekmoment in het lab hebben.
        De outlander bijvoorbeeld heeft een veel te kleine brandstofmotor waardoor deze ontzettend veel brandstof verbruikt wanneer er niet als hybride gereden wordt, zo’n beetje de hele tijd dus.
        Vergelijk dit met het gemiddelde verbruik en uitstoot van een polo of golf diesel etc. zijn vele malen zuiniger maar worden afgestraft doordat deze diesel zijn.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          30 april 2015 om 11:51

          @foramen: vebruik is relatief. Het verbruik is onderhevig aan zo veel factoren, dat is moeilijk in kaart te brengen.

          De NEDC metingen zijn natuurlijk niet representatief, maar zie het als een steekproef. Uiteraard kun je auto’s erop bouwen. Absoluut.

          Toen Euro NCAP behon waren er zat topauto’s tussen die maar 3 of 4 sterren behaalde. Renault was er als de kippen bij om hun nieuwe Laguna, Vel Satis, Modus en Megane dusdanig te bouwen dat ie vijf sterren haalde. Misschien was het verschil in realiteit niet zo groot als tijdens de test, maar de auto’s zijn sindsdien steeds veiliger geworden.

          Mijn moeder rijdt elke dag met de Outlander, en ze zit gemiddeld op 1 op 28. Dat is best knap voor zo’n grote auto.

          Dus mijn vraag aan jou is: hoe wilde jij gaan ‘kijken welke auto daadwerkelijk zuinig is’? En hoe ga je het implementeren? En hoe sluit je de loopholes uit? Dit is niet als kritiek bedoeld, Foramen! Ikzelf vind de NEDC ook niet erg representatief, maar een betere oplossing bedenken is erg lastig!

          Login om te reageren
          • Foramen zegt

            30 april 2015 om 11:59

            @gtwillem: Tuurlijk is verbruik relatief dat zal ik ook zeker niet ontkennen maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat wanneer je een zware auto met een vierpittertje gaat voortslepen dit geen geweldig verbruik op zal leveren.

            Ik ben het met je eens dat deze hybride techniek goed werkt mits je korte afstanden rijdt.
            Een Mitsubishi dealer die ik ken wilde zelf niet met outlander naar Zuid-Frankrijk op vakantie omdat hij het verbruik te hoog vindt.

            Ik vind dan ook niet dat er een belastingvoordeel moet zijn voor auto’s die op papier zuinig zijn of juist toeslag voor grootverbruikers, dit wordt immers al geregeld met de accijnzen op de brandstof.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              30 april 2015 om 12:16

              @foramen: dat laatste ben ik volkomen met je eens. Dankzij de hoge belasting op brandstof kun je dit eigenlijk al tackelen. Rijd je zuinig, hoef je weinig te tanken. Geef je veel gas, kost dat geld. Dan gaan mensen inderdaad beter nadenken.

              Sowieso is bijtelling een achterlijk begrip. Ik rijd met mijn lease auto alleen zakelijk omdat ik het vertik bijtelling te betalen. Maar ik zou hem anders niet heel veel meer gebruikt hebben. Ja, vakantie. Ritjes naar de Albert Heijn. Moet je daar ineens zo veel voor betalen omdat het verkapt loon is? Het is ook gewoon mijn werkplek… Moet ik dan ook voor mijn nieuwe bureaustoel bijtelling gaan betalen? Of mijn laptop? En zakenlunches dan eigenlijk ook. Daar profiteer ik privé namelijk ook van als ik zo’n gesponsorde ceasar salade naar binnen schuif…

              Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        30 april 2015 om 12:36

        @gtwillem: gemiddeld THEORETISCHE CO2 uitstoot ja :-) zeg niks

        Login om te reageren
    • Donstil zegt

      30 april 2015 om 10:58

      @Foramen: Nou het is vooral belachelijk dat dit soort 7% bijtellers geen berenzer hebben. Nu wordt ik namelijk regelmatig ingehaald door een Outlander met ruim 150 kmh terwijl ze dan echt niet zuinig rijden.

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        30 april 2015 om 11:02

        @Donstil: jouw auto verbruikt ook meer dan opgegeven, dus wat maakt het uit?

        Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          30 april 2015 om 13:54

          @rudyv: maar die heeft waarschijnlijk niet de “insteek” van een theoretisch milieuvriendelijke auto en betaald daarom dus de volle mep belasting

          Login om te reageren
  10. reistje zegt

    30 april 2015 om 10:11

    Ik ben heel erg benieuwd wat je na die 43km haalt, 1 op 10? Toegegeven als je thuis en op je werk laad zullen veel mensen al ver komen met die 43km.

    Het blijft natuurlijk krom dat (bijvoorbeeld) sommige zuinige diesels niet dit soort voordelen krijgen maar dit soort auto’s wel.

    Login om te reageren
  11. bennieokkels zegt

    30 april 2015 om 10:14

    Wat een onzin. 2.1 op 100km. Zo zijn ze getest met afgeplakte naden, geen spiegels, geen interieur, verlaagd onderstel en banden die gevuld zijn met water ipv lucht. Want ja zo mogen die auto’s voor de officiele gebruikscijfers immers getest worden… Die 2.1 zal minstens 3x zoveel zijn incl maximaal 25 km electrisch rijden. Want nee ook die 43 km electrisch is in het gewoon verkeer gewoon niet haalbaar. Prik hier nou eens doorheen Den Haag! De leaserijder interesseert het niks… die profiteert heel terecht van een naieve maatregel die door het oliedomme Den Haag is bedacht. En dan over de auto zelf: prachtig ding. Ik als jarenlange Audi-fan (nog steeds) moet niks van die nieuwe Q7 hebben. Deze Volvo is een plaatje!

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      30 april 2015 om 10:23

      @bennieokkels: Testen gebeurd binnen op een rollerbank, dus je eerste paar zinnen zijn onzin. Bandjes worden inderdaad wel lekker op spanning gebracht en vaak kan de ECU de test detecteren en de boel schraler afstellen. Daarom hebben zulk soort auto’s ook een range van +-40km, kun je mooi het grootste en onzuinigste deel van de test elektrisch rijden. Maar, dit kun je de fabrikanten niet kwalijk nemen. De NEDC test is Europees afgesproken, dus vanuit Europa moet er een nieuwe meer realistische test komen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 april 2015 om 13:37

        @trustmeiamanengineer: halve waarheid. De testen gebeuren zowel binnen op de rollenbank maar ook buiten op een circuit. En op die circuits in de bergen wordt met afgeplakte auto’s gereden. En dat is niet erg, iedereen doet dat.

        Login om te reageren
    • parker zegt

      30 april 2015 om 10:45

      @bennieokkels: rustig nou maar, denk aan je hart, dit is het laatste jaar dat ze 7% zijn

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      30 april 2015 om 12:32

      @bennieokkels: ge bent behoorlijk aangeslagen! Maar welke oplossing zie jij dan?

      Login om te reageren
      • bennieokkels zegt

        30 april 2015 om 13:19

        @gtwillem: trustmeiaamanengineer geeft het antwoord al. Europa moet een andere test hanteren. Den Haag bepaald de bijtelling, co2 boete en wegenbelasting. Zij moeten een minder naieve regeling verzinnen.

        Login om te reageren
  12. tom307 zegt

    30 april 2015 om 10:18

    Haha, nee dit is niet ideaal ^^)
    Levering is voor de eerste klanten in september trouwens.

    Login om te reageren
  13. ronaldddvos zegt

    30 april 2015 om 10:20

    Buurman krijgt hem binnenkort ook binnen

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    30 april 2015 om 10:25

    Gelukkig is ie mooier dan een foutlander.

    Login om te reageren
  15. tinustiguan zegt

    30 april 2015 om 10:29

    En toch……klopt er in sociaal opzicht iets niet met de fiscalitieten rondom lease-auto’s…..
    Hardwerkende middenklasse is aangewezen op auto’s met steeds vaker liefst 20-25% bijtelling. Al helemaal als je betje autoliefhebber bent. Dit in vaak steeds langduriger contracten. Moet je nagaan: met 25% bijtelling over 4 jaar heb je dus 100% bijtelling gehad, een bedrag waar je zo’n beetje een compleet nieuwe auto van kunt kopen. En rij je al die tijd in een heel modale auto rond.

    Een goedverdienende ondernemer echter…..die betaalt geen BPM, BTW en kan zich via de accountant met goed advies een dure leasebak permitteren waar ie ook nog eens maar 7% bijtelling over afdraagt…!
    Denk aan de Tesla’s, en nu dus ook de dikke Volvo. Ik sprak eens een ondernemer die me voorrekende dat de nettokosten van de aanschaf van een Fisker niet meer dan EUR 35.000,00 bedroegen, terwijl een particulier daar ruim een ton voor neertelt….Die ondernemer lachte zich begrijpelijk helemaal gek….

    Ik wil hier niet de huis-socialist uithangen (ben overigens politiek aardig rechts dus zal sowieso niet gaan…) maar ergens heeft dit wel de schijn van “de rijken worden steeds rijker” …….
    Huidige bijtellingsstelsel gaat inmiddels helemaal nergens meer over en draagt bij aan een sociaal ongewenst beeld van “òf middelmatig òf heel rijk” op de weg en dus in de maatschappij. We gaan steeds meer op landen als Engeland lijken die in de loop der jaren ook een verscherping tussen arm en rijk laten zien. Ik bepleit geen nivellering, maar dergelijke fiscale voordelen voor mensen die al wat meer te verteren hebben lijken me ongewenst. Ik zeg: 7% bijtelling voor auto’s met aanschafwaarde vanaf EUR 45.000 afschaffen. Al zijn ze nog zo CO2 vriendelijk, gewoon 25% eroverheen!

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      30 april 2015 om 10:47

      @tinustiguan: als autoliefhebber ga je sowieso niet de lease in…

      Login om te reageren
    • garp zegt

      30 april 2015 om 10:51

      @tinustiguan: je klinkt anders aardig als een zure SP’er.

      Voor het overige volk heeft VAG toch weer een paar betaalbare (leasebare) electro mobielen uitgescheten?

      Login om te reageren
    • swisskid zegt

      30 april 2015 om 10:52

      @tinustiguan:

      Je berekening/redenering in de 1e alinea klopt niet (IMHO). Je schrijft dat je bij 25% bijtelling in 4 jaar net zoveel betaald als bij het kopen een compleet nieuwe auto ???
      Dat klopt alleen als je 100% belasting betaald over je inkomen, en dat doet niemand… De meeste mensen betalen 42% belasting in de hoogste schijf.
      Even een rekenvoorbeeldje: Een modale auto van 30000 euro met 25% bijtelling over 4 jaar kost dan netto: 30000 x 25%/ x 42% belasting = 3150 / jaar x 4 jaar = 12600 euro…

      Dus dat wordt maximaal een Kia Picanto oid, en dan nog excl. alle bijkomende kosten…

      Login om te reageren
    • volkswagena4tdi zegt

      30 april 2015 om 10:54

      @tinustiguan: je vergeet even dat je 80.000 moet achterlaten voor je hem mee mag nemen.
      Of een lease budget moet hebben van formaatje minimumloon.
      Dan heb je naar mijn inziens al voldoende gepresteerd en geïnvesteerd.
      Dan maar er ook wel eens een voordeeltje zijn.

      Login om te reageren
    • RuVi zegt

      30 april 2015 om 11:04

      @tinustiguan: 100% in vier jaar? Nee je betaalt belasting over dat bedrag. Vervolgens mag ook jij gratis tanken, geen kosten voor verzekering en wegenbelasting etcetera. Staat het je niet aan dan moet je gewoon niet privé rijden met je lease auto en zelf een auto erbij kopen.

      Login om te reageren
      • tinustiguan zegt

        30 april 2015 om 12:05

        @RudyV:
        At all: ik beweer ook nergens dat je 100% aanschafwaarde afdraagt in 4 jaar, alleen dat je een relatief hoog bedrag aftikt (nl het resultaat van 100% bijtelling) voor iets dat nooit je eigendom wordt. En da’s met een beetje lease-auto inderdaad al gauw een bedrag waar je een nieuwe auto van kunt kopen. Een Prive auto naast de lease auto is een redelijk alternatief, ja.
        Mijn punt is echter dat mensen met een relatief hoog inkomen hier onevenredig veel bevoordeeld worden, zeker in verhouding tot mensen die zich geen duurdere lease-auto permitteren kunnen of mogen.
        Vergeet niet dat voor ondernemers nog steeds een hoop fiscaliteiten in stand zijn gebleven (prima verder) terwijl die voor de werknemer op de hypotheekrente na zo’n beetje allemaal overboord zijn gegaan de laatste jaren…..
        En ook de goedverdienende manager in loondienst die zo’n 7% bak least heeft veel meer financieel voordeel dan een “gewone” werknemer met een lease-contract in 14/2025%, zowel absoluut in financiële zin als verhoudingsgewijs…..Dat klopt gewoon niet en wordt nergens door gerechtvaardigd.
        Nog los van de discussie dat deze top-of-the-range 7% bijtellers leuk zijn om te rijden en de 7% bijtellers die er zijn voor mensen met een gemiddeld inkomen (zoals de VAG elektro/hybride meuk) tja, dat zijn op z’n best vervoersmiddelen en meer ook niet…..

        Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          30 april 2015 om 13:11

          @tinustiguan: Wat staat je in de weg om te gaan ondernemen???. Het enige voordeel als ondernemer is dat je een dikkere (als het goed gaat) zak “bruto” centjes hebt om mee te schuiven….. al zie ik het niet als voordeel om met mn netjes verdiende centjes even 90.000 euro af te tikken, om dan vervolgens nog 7% = 3000 euro netto per jaar extra neer te leggen, naast de benzine, wegenbelasting en verzekering die ik ook gewoon moet betalen….. om ten slotte na 5 jaar te realiseren dat die auto nog maar 30.000 euro waard is!

          Login om te reageren
          • jrsmoke zegt

            1 mei 2015 om 01:56

            @dutchneon: zoals je zegt, de ondernemers nemen nu een risico met die auto waardoor de techniek goedkoper kan worden zometeen.

            Als de techniek goedkoper wordt valt het ook goedkoper toe te passen in auto’s voor Jan Modaal

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 april 2015 om 13:39

      @tinustiguan: in sociaal opzicht niet. In technisch zicht juist wel. De duurste auto’s zijn de technisch meest vooruitstrevende en dus tegenwoordig ook de zuinigste.

      Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      1 mei 2015 om 02:01

      @tinustiguan: Voor Jan Modaal is er de e-Golf (4%) of de Golf GTE (7%) of de Golf BlueMotion (14%) of de golf 2.0tdi (20%)

      Login om te reageren
  16. vonklausenburg zegt

    30 april 2015 om 10:49

    Sla je geen flater mee als je een stoplicht-sprintje doet bij de stoplichten bij de Ikea!

    Login om te reageren
  17. henkhupelschoten zegt

    30 april 2015 om 11:01

    ik voel een verkooptopper aan komen!!

    Login om te reageren
  18. stfu zegt

    30 april 2015 om 11:05

    Knap als Volvo er nu nog meer voor 2016 kan leveren hierdoor.

    Gelukkig komt de Model X volgend jaar als krachtigste SUV ooit en de aller allerzuinigste. En met 4% bijtelling. En terecht ook. Die T8 is zonder elektriciteit gewoon de zoveelste vervuiler. Wel een enorm mooie. Dat terzijde.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 april 2015 om 12:13

      @stfu: Die accu is ook niet echt bepaald lekker voor de natuur. Had een tijdje terug op discovery een documentaire gezien waar ze een Prius met een Camaro v8 vergeleken. Van de productie tot het slopen van de auto kost dit bij de Prius meer uitstoot etc dan bij de Camaro. Dus doe mij dan maar een XC90 met als hij ooit nog gaat komen een v8.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        30 april 2015 om 13:26

        @kennone: Kijk hier eens naar: http://www.rvo.nl/actueel/nieuws/tno-elektrisch-rijden-tot-70-zuiniger. Accu wordt overigens al tot 90% gerecycled.

        Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    30 april 2015 om 11:06

    Ik weet het ook nog zo niet met deze auto. Voor de lease is hij uitermate geschikt, maar als ik hem privé zou kopen zou ik eerder voor een D5 gaan. Stukje langzamer, maar rijdt wel wat rustiger denk ik. En deze auto koop je toch niet voor de snelheid.

    Login om te reageren
    • swisskid zegt

      30 april 2015 om 12:21

      @berlinetta: Vanwege de aanschafprijs zou ik, privé, ook de D5 kiezen. Ik heb hier in Zwitserland een stukje mogen rijden in de D5 en de T8. Voor de rust hoef je de D5 niet te kiezen. Motorgeluid is in de T8 eigenlijk afwezig, zo stil is ie. Hij rijdt als een droom, Net als de D5 overigens…

      Login om te reageren
    • garp zegt

      30 april 2015 om 13:15

      @berlinetta: ik denk dat je jezelf tegen spreekt. Juist als je rustig rijdt, is dat maximale electrokoppel een weldaad.

      Login om te reageren
  20. kobus1967 zegt

    30 april 2015 om 12:37

    Waar het om gaat bij de overheid is waar de uitstoot plaats heeft. In de stad kun je met een plugin veelal uitstootvrij rijden en daar ligt de winst voor het milieu. Verder rekenen veel mensen zich rijk want er moet ook nog BTW prive vereffening betaald worden 2,7% van de aanschafwaarde, voor mijn Outlander bijna 1500 euro per jaar en voor deze Volvo ongeveer 2500 euro prive.
    Verder ben ik ervoor om de bijtelling achteraf te bepalen dus brandstofbonnen inleveren en kilometerstand doorgeven en dan het verbruik bepalen. Dan heeft de ene plugin rijder die altijd netjes oplaad 7% , en de veelrijder die nauwelijks op elektra rijd misschien wel 25%.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 april 2015 om 13:43

      @kobus1967: bijtelling bepalen op basis van brandstofbonnen? Dan moeten we nog eens gewoon kijken naar wat de bijtelling eigenlijk is. Het is immers de belasting op het genoten privé voordeel van de auto van de zaak. Verbruik en CO2 doet niet eens ter zake, dat is politiek om het wagenpark schoner te maken. Politiek die warempel gewoon werkt. Maar het enige zuivere criterium voor bijtelling is niet CO2, niet verbruik, niet cataloguswaarde maar gewoon de gereden privé kilometers. En dat hebben we al een keer geprobeerd en bleek te fraudegevoelig.

      Login om te reageren
  21. erwh zegt

    30 april 2015 om 12:50

    Lekker boeiend die bijtelling (zie poll op de site).

    Login om te reageren
  22. dick1980 zegt

    30 april 2015 om 14:22

    Als reactie op iedereen die zo gepikeerd is over de resultaten en vindt dat de NEDC test niet ‘eerlijk’ is: dat vind ik ook. Als reactie op iedereen die vraagt wat dan een alternatieve, betere oplossing zou zijn: betalen naar gebruik. In reactie op iedereen die zegt dat het fiscaal ‘niet eerlijk’ is: vind ik ook. Conclusie: ik heb een XC90 gekocht. If you can’t beat them…

    Login om te reageren
  23. MaartenD zegt

    30 april 2015 om 17:27

    Die bijtellingsregels zijn echt hilarisch

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North