• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid krijgt 14% bijtelling

Auteur: CasperH, gepost 8 juli 2014 om 09:24 – 30 Reacties

Afbeelding Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid krijgt 14% bijtellingAfbeelding Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid krijgt 14% bijtellingAfbeelding Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid krijgt 14% bijtellingAfbeelding Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid krijgt 14% bijtellingAfbeelding Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid krijgt 14% bijtellingAfbeelding Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid krijgt 14% bijtelling

Volvo XC90 T8 plug-in hybride krijgt 14% bijtelling
De nieuwe Volvo XC90 krijgt een topmodel met Twin Engine technologie die goed is voor 14% bijtelling in ons land.

Volvo maakte zojuist als onderdeel van hun eindeloze onthullingstraject de nieuwe motoren voor de Volvo XC90 bekend. Belangrijkste nieuws voor Nederland: een 400 pk en 640 Nm sterk topmodel met een T8 badge en 14% bijtelling dankzij een uitstoot van ongeveer 60 gram CO2 per kilometer. De T8 wordt een plug-in hybride die tot 40 kilometer volledig elektrisch kan rijden.

Uiteraard komen er meer motoren naar de nieuwe XC90. De D4 wordt de instapper met 190 pk en 400 Nm koppel. De D5 twin turbo diesel krijgt 225 pk en 470 Nm. Wat benzinemotoren betreft komen er een T5 met 254 pk en 350 Nm en een T6 met 320 pk en 400 Nm.

Qua uiterlijk weten we nog steeds niet meer, we moeten nog even geduld hebben totdat Volvo besluit een einde te maken aan de eindeloze teasercampagne door het doek van de XC90 te trekken.

Meer info over de aandrijflijnen van de Volvo XC90 is te vinden bij Groen7.

Ook interessant!

  • Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
    Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
  • Volvo Concept Recharge
    Krijgt de opvolger van de Volvo XC90 deze naam?
  • Volvo vernieuwt V90/S90, ook nieuws voor XC90
  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, d4, D5, Hybride, plug-in, SUV, t5, t6, t8, teaser, Volvo, xc90

Vorig bericht: « LaFerrari fikt, houdt traditie in stand
Volgend bericht: RUF RT35 gespot bij de Nurburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. crackdavid zegt

    8 juli 2014 om 09:31

    Nice. Dikke Volvo’s zijn altijd goed!

    Login om te reageren
  2. Pulizano zegt

    8 juli 2014 om 09:36

    Krijgen we weer lekkere 5-IL en 6-IL voor de T5/T6 of worden het lullige 4-cilinders?

    Login om te reageren
    • kraakensmaak zegt

      8 juli 2014 om 10:29

      @Pulizano: het zijn allemaal 4 cilinders, helaas.

      Login om te reageren
      • Pulizano zegt

        8 juli 2014 om 10:46

        @kraakensmaak: *trekt zich doevig terug in een hoekje*

        Login om te reageren
        • freezzr zegt

          8 juli 2014 om 21:10

          @Pulizano: mankeert niks aan de 4-cilinders. Heb nu zo’n 30k gereden met de nieuwe D4 en hij bevalt uitermate goed.

          Login om te reageren
  3. frederik zegt

    8 juli 2014 om 09:47

    Ha weer een V8 dacht ik… blijkt het een viercilinder te zijn…

    Login om te reageren
  4. toniominestrone zegt

    8 juli 2014 om 10:05

    Wauw, wel 40 kilometer! Spectaculair.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      8 juli 2014 om 10:26

      @toniominestrone: Prima toch, voor een Plug-in hybride.
      De meeste mensen halen dat niet eens op een dag… Zeker niet voor de vrouwtjes die alleen kids naar school brengen en boodschappen doen. (De vorige was daarvoor erg geliefd had ik het idee)

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        8 juli 2014 om 23:18

        @reactief: Met een xc 90?

        Login om te reageren
    • escort77 zegt

      8 juli 2014 om 10:40

      @toniominestrone: rustig maar, er staat “tot 40 km”.

      Dat ga je dus alleen redden als je met een lege auto, heuvelaf, windkracht 12 in de rug rijdt met de banden op 5 bar.

      In de praktijk dragen de eigenaren gewoon goed bij aan de staatskas in de vorm van brandstofaccijnzen.

      Login om te reageren
  5. erikevers zegt

    8 juli 2014 om 10:21

    Wanneer gaan ontwerpers er eens rekening mee houden dat een plug-in hybride meestal ingeplugd gaat zijn? Dat je bij de benzinepomp even zo’n grote lelijke klep open hebt staan is prima, maar dat zo’n klep elke keer dat je auto op de oprit open staat is wel erg lelijk. Laat ze eens naar het plugje van de model S kijken.

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    8 juli 2014 om 10:22

    Kunnen we straks Volvo aanklagen?
    Als je als fabrikant te hard roept dat je auto (Civic), maar 7l / 100km roept en dat in de werkelijkheid niet haalt, dan moet je dokken!
    Volvo roept nu wel erg hard dat ze maar 60grammetjes doen. Dat is minder dan 2.6l / 100km –> en dat is natuurlijk erg ver weg van de werkelijkheid. Als je, met normaal gebruik van dat ding, onder het dubbele uitkomt, mag je in ja handen klappen. Voor de mensen die meer dan 100km/dag doen, mag je, denk ik, blij zijn als je het 3 dubbele redt.
    Kortom: kunnen we zo’n ding kopen en dat Volvo aanklagen (compensatie voor het gebruik (25000 km per jaar, 5 liter / 100km meer verbruikt –> kom maar met je 9000 euro!).

    Login om te reageren
    • kraakensmaak zegt

      8 juli 2014 om 10:29

      @gregorius: heeft meer te maken met de rotte test cyclus die de EU heeft opgesteld, zij meten volgens mij de eerste 100 kilometer met een volle accu en daarna stopt de meting. Fabrikanten springen hier slim op in met hun plug-in hybrides, ik denk vooral dat de EU eens moet gaan nadenken over een nieuwe meer realistische verbruiksmeting.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        8 juli 2014 om 10:31

        @kraakensmaak: Tja… Dat weet iedereen al tig jaar. Maar die regels worden niet voor ons gemaakt…

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 juli 2014 om 10:41

        @kraakensmaak: Volvo is een van de beste in Europe qua dealen met deze verrotte reguleringen. Scheelt toch ene hoop belasting in een hoop landen.
        Maar goed, voordat we een nieuwe test-cyclus hebben, zitten we in 2020.
        De (betalende) klant, die wil weten wat zo’n bak nou echt kost om te rijden, die zijn het zaadje.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          8 juli 2014 om 10:50

          @gregorius:
          Die “betalende klant” weet dondersgoed dat zo’n ding never nooit zo zuinig kan zijn.
          Ik ga er dan gemakshalve even vanuit dat de lieden die een dergelijke auto kunnen betalen toch op zijn minst een beetje nuchter kunnen nadenken.
          Die zijn allang blij dat ze weer een mogelijkheid hebben om de belastingdruk op het bedrijf te verminderen.
          Dit soort grappen zijn echt niet van de laatste paar jaar, 30 jaar geleden reed m’n toenmalige werkgever met een 300ZX op grijskenteken..

          Login om te reageren
    • colorblind zegt

      8 juli 2014 om 10:30

      @gregorius: ga lekker Huilie Huilie doen

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 juli 2014 om 10:43

        @colorblind: Ja, inderdaad. Als dit je een extra teruggaaf van 10k kan opleveren, zou je zelf ook medoen aan de huilie huilie (heb ik huilie huilie goed gebruikt in deze zinsconstructie? Ben niet zo op de hoogte van de ongeschreven regels voor deze geenstijl-verbastering van onze taal).

        Login om te reageren
        • colorblind zegt

          8 juli 2014 om 10:46

          @gregorius: soort van mensen kopen auto’s voor het lage verbruik! Ieder verstandig persoon weet ook wel dat dit in werkelijkheid niet mogelijk is. Mensen kopen zo auto voor de voordelen! Spreuk uit ervaring

          Login om te reageren
  7. reistje zegt

    8 juli 2014 om 10:25

    Ben benieuwd hoe dat deze het in de praktijk gaat doen.

    Bij Autoweek haalde ze met de V60 1:10 met een aanhanger en 4 man. Zonder aanhanger (met laden) 1 op 15… Toch net iets anders dan de 1,8l op 100km zoals in de folder staat…

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      8 juli 2014 om 10:29

      @reistje: Beetje flauwe test was dat ook…
      Maar het geeft wel het manco aan van plug-in hybride’s. Rijders krijgen wel de voordelen, terwijl je niet weet of ze daadwerkelijk inpluggen en daarmee tenminste nog een beetje in de buurt komen van het opgegeven verbruik.
      Zeker bij leasers kan ik me voorstellen dat ze niet zelf stroom gaan betalen voor de auto thuis, als ze benzine gewoon op t pasje ‘krijgen’.

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        8 juli 2014 om 10:42

        @reactief: Ik geef toe dat de test niet echt de beste test is. En woon werkverkeer zou je beter halen (er van uit gaande dat je op je werk en thuis oplaad). Ze zouden de test gewoon realitischer moeten maken, met realistische afstanden.

        Login om te reageren
      • parker zegt

        8 juli 2014 om 11:35

        @reactief: richt er een Stasi voor op zou ik zeggen. Dan ook meteen smokkelen met privékilometers <500/jaar maar meenemen?

        Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      8 juli 2014 om 10:36

      @reistje: die test klopte van geen kanten, ze reden gewoon eerst de accu’s leeg en gingen toen op diesel verder, bij een roadtrip moet je ‘m juist in hybrid laten staan en het laatste stukje volledig elektrisch rijden. Volgens de verbruiksmeter van autoweek rijdt hij gemiddeld 1 op 25, en dat is zeer zuinig gezien het vermogen. Eigenlijk boeit het verbruik ook geen reet, de bijtelling is de grootste besparing.

      Login om te reageren
    • B3nk0 zegt

      8 juli 2014 om 12:13

      @reistje: Ik ben een V60 PIH rijder en ik heb een gemiddeld verbruik van 2.6L / 100KM en gaat verder omlaag omdat ik zowat enkel elektrisch rij vanwege puur randstad verkeer.

      Lange rit als bijvoorbeeld Amsterdam – Antwerpen doe ik in hybride modus en 15 minuten voordat ik Antwerpen bereik zet ik hem op SAVE stand waardoor de batterij voor 50% wordt opgeladen zodat ik in Antwerpen volledig elektrisch de parkeergarage bereik om hem daar weer op te laden.

      De eletromotor is hier ook voor bedoeld, snelweg dieselen en stilstaan-optrek oftewel binnen de bebouwde kom op elektriciteit want dat kost de meeste brandstof.

      In het kort; je moet ermee overweg kunnen om het maximale uit de PIH te halen.

      Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    8 juli 2014 om 10:32

    400 PK en 14% bijtelling, ben ik dan de enige die gelijk ‘whááát!?’ dacht?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 juli 2014 om 10:57

      @knipperlichtje:
      ehh, ja?
      Het kan nog veel gekker, wat te denken van een 918, die zit op 70gr/km.

      Login om te reageren
  9. alfamail zegt

    8 juli 2014 om 11:32

    Ik zeg GOED bezig Volvo!

    Nu nog de wagenparkbeheerders van de VAG en BMW gestapo verlossen…

    Nederland laat zich door bijtellingsregimes en de Grote 2 (VAGen BMW) regeren!

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    8 juli 2014 om 12:16

    [url=https://imgflip.com/i/a4yut][img]https://i.imgflip.com/a4yut.jpg[/img][/url]

    Login om te reageren
  11. kokus zegt

    8 juli 2014 om 13:24

    Als V60 PIH bestuurder kan ik melden dat het top rijdt en weinig verbruikt. Na 6 maanden en 30.000 km een gemiddeld verbruik van 3,7 l/100 km = 1 op 27. (ben benieuwd naar de rekening van Essent straks…)

    Jammer dat de XC90 niet met een diesel PIH wordt geleverd.

    Allerlei opmerkingen in media of reacties daarop dat de overheid belasting “misloopt” of dat het belastingopbrengsten “kost” zijn misplaatst. Er wordt de bevolking eindelijk iets minder “afgenomen”. Dat zou ook moeten gebeuren aan de pomp (accijnzen), MRB (o.a. opcenten) en BTW (belasting over belasting i.g.v. btw over accijns, btw over BPM, btw over milieuheffing op energierekening etc.)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North