Onder dit wrapje zit de nieuwe Aston Vantage!

Auteur: , 28 Reacties

En het belooft weer een beauty te worden.

Het design van de vorige Aston Martin V8/V12 Vantage was een loepzuiver schot in de roos. Zo zuiver, dat het apparaat nu al 13 jaar in productie is. Toch staat de opvolger te trappelen om aan het publiek te worden getoond. Gelukkig houdt Aston Martin ons effe koest met een stapeltje teasers.

Wie door het gekke wrapje heen krijgt al een heel aardige indruk van het lijnenspel. Men verwacht dat de Vantage niet per se een mini-DB11 wordt. In plaats daarvan zal de nieuweling vooral gelijkenissen vertonen met de DB10. Je weet wel, dat ding dat speciaal voor James Bond werd gebouwd.

Onder de kap komt in elk geval de geblazen 4.0 V8 van Mercedes-AMG te liggen. Dit blok wordt in AMG’s makkelijk naar 600+ pk getuned, maar dat zou een eventuele V12 Vantage overbodig maken. Reken dus op rond de 500 pk, net zoveel als het blok in de V8 versie van de DB11 levert.

Ook gaaf: de Aeroblade-techniek die je van de DB11 al kent. Het systeem kanaliseert de rijwind op ingenieuze wijze langs de C-stijl waarna het via een opening in de bips (ja, we lezen het ook) weer naar buiten komt. Op die manier wordt downforce gecreëerd zonder een grote spoiler.



28 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ik moet het nog maar zien of ie echt mooi wordt. Ik vond de DB11 ook maar lelijk vergeleken met de DB9. En de 2 dingen die ik lelijk vind op de DB11, zie ik hier ook in terug. De lelijke opening achter de voorste wielkast en de miezerige uitlaten. Hij lijkt wel minder last te hebben van wheelgap dan de DB11.
@baklava: Ik denk dat hij de shoe-test wel doorstaat.
@baklava: Aston Martin en lelijk in één zin? Bijna onmogelijk imo. Dit ziet er inderdaad zorgwekkend uit en ik ben ook geen fan van die gekke openingen op oa de Vanquish. Maar ik zat gisteren hello guys i’m Shmee te kijken”zonder geluid”. En allemamachies wat kan je die Vanquish S lekker samenstellen met die nieuwe bumpers en lipjes. Om nog maar niet te spreken over het geluid van dat bi-turbo amg blok. Als de nieuwe Vantage ook maar de helft zo sexy wordt is het al genoeg om een waardige opvolger te worden !!
@baklava: eens de db9 is velen malen mooier dan de db11. Hopelijk gaat het bij de vantage wel goed
@baklava: Eerlijk is eerlijk, ik was ook geen fan van de DB11, tot ik het model voor het eerst ‘in real life’zag.

Het is een ontwerp dat 1) zijn tijd beetje vooruit is/was en 2) niet makkelijk mooi op foto is vast te leggen.

Dat gezegd zijnde, de huidige V8/V12 Vantage is (nog steeds) wel héél knap!
@baklava: hij wordt mooi, heb een 3D model ervan. Nog een work in progress maar het wordt een mooi dingetje. Wel wat agressiever qua bumper werk. Daarom vraag ik me af of dit de V8 is of een eventuele V12. Hoop stiekem dat de echte V8 wat subtieler bumperwerk krijgt
Hoop dat ze dat idee van de two-tone weer lekker laten varen en deze auto gewoon lekker in klassiek grijs uitbrengen. Zie al wel weer die rare openingen bij de voorschermen, laten we hopen dat het daarbij blijft.
@Gulli: Geen fan van groen/geel zwart?
Ziet er zo wel aardig uit vind ik. Het ding lijkt een korte kont en lange motorkap te hebben, dat vind ik een mooi principe.

Ben benieuwd of hij daadwerkelijk echt mooi gaat worden. De DB11 vind ik eigenlijk helemaal niet zo mooi… De V8/12 Vantage zoals we hem nu kennen vind ik een ongeëvenaard mooi ontwerp. Lastig om dat opnieuw te doen.
@viezefreddyw: Ze hebben de kenmerkende grill veranderd, vind ik imo afbreuk doen aan de hele Aston Martin range. De DBS uit 2006 en de DB9 vind ik persoonlijk de mooiste modellen van Aston Martin. Die auto’s hebben iets speciaals, kan alleen niet uitleggen wat.
Niet mijn kopje thee
Ik deel de bovenstaande meningen; de DB11 is zeker geen beauty. Een goede kleur (idd geen two-tone!) kan het geheel nog een beetje maskeren, maar het is en blijft geen goed gelukt design. Al is een DB9 ook bijna niet te overtreffen natuurlijk.
Vind de DB11 juist hartstikke mooi! De DB9 was echt bejaard, tijdloos maar wel enorm toe aan vernieuwing. Zie hier vooral veel elementen in terug van die Bond Aston.
Ik vind dit trouwens wel een mooie contradictie; persplaten uitbrengen van een gecamoufleerde auto :P Stelletje aandachtshoeren zijn die fabrikanten ook he :)
@gulli: sterker nog – kennelijk worden ze zelfs gesponsord (Pirelli)..
De db11 was subliem. Dit gaat hopelijk zo verder
@niezel: eens, db11 juist een prachtwagen
Beauty
De DB11 was qua design een flinke stap terug op de DB9 wat een werkelijk tijdloze schoonheid is. Hopelijk gaat het bij de vantage wel goed…
@maarten020: ik vind de DB11 bijzonder geslaagd. Laatst een donkerblauwe in real life gezien en het is echt een indrukwekkende auto. Het design is ook nog eens functioneel en zeer uniek. Interieur is schitterend, overigens.

En laten we eerlijk zijn: de laatste paar jaar waren we allemaal van mening dat Aston Martin zijn design wel erg lang hetzelfde hield. Dat mocht wel vernieuwender. Dat is er nu. Gelukkig staan er voldoende DB9’s te koop bij de betere autogarage ;)
@willeme: Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen. De DB9 en Maserati Granturismo blijven wat mij betreft beeldschone auto’s
In ieder geval is het afgrijselijke stuur wel vervangen.
Hoop meer richting Vanquish design i.p.v. die nieuwe DB11
Ik reed laatst op de A1 achter een compleet zwarte DB11, in het echt een veel mooiere auto dan op de plaatjes, mits in 1 kleur. Ik denk dat de nieuwe Vantage meer van hetzelfde wordt, maar dan veel beter geproportioneerd. Ik kijk er erg naar uit in elk geval.
Een AMG blok in een Aston Martin, dat (aanzienlijk) minder vermogen levert dan in een Mercedes Taxi… Daar klopt toch iets niet. Maargoed, ziet er wel veelbelovend uit. En zal natuurlijk altijd specialer (en duurder) zijn dan een AMG GT.
Nou jongens, wie is er handig genoeg met Photoshop om (een van) deze spyshots in te kleuren?
Dit jaar weer geen bloot in de Pirelli kalender?
Ziet er verdomd goed uit! Ben heel benieuwd naar de auto als de camo er af gaat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).