• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onthuld: Koenigsegg Jesko Absolut

Auteur: RubenPriest, gepost 3 maart 2020 om 14:32 – 17 Reacties

Koenigsegg Jesko Absolut

In een leeg Genève heeft Koenigsegg het doek getrokken van de Jesko Absolut.

De meeste merken hebben de stand in Genève afgebroken nadat bekend werd dat de Autosalon was geannuleerd. Daar dachten ze bij Koenigsegg anders over. The show must go on, aldus CEO Christian von Koenigsegg. In een nagenoeg leeg Palexpo hebben de Zweden zojuist het doek getrokken van de nieuwe Jesko Absolut. De presentatie werd online uitgezonden.

Koenigsegg Jesko Absolut

Nieuw hoofdstuk voor de Jesko

De Absolut is het topmodel van de vorig jaar gepresenteerde Jesko. Het is de snelste auto die Koenigsegg tot op heden heeft gepresenteerd. De cijfers liegen er niet om. Met 1.623 pk en 1.500 Nm koppel is de Jesko Absolut absoluut een auto die tot in de extremen indruk zal maken.

Koenigsegg heeft naar eigen zeggen 5.000 uur gestoken in het ontwerp van de Jesko Absolut. De auto moest zo gestroomlijnd mogelijk worden. Ook zaken met betrekking tot het gewicht zijn boeiend. Zo weegt de krukas van de V8 in deze auto slechts 12,5 kg! De achtcilinder met twee turbo’s is gekoppeld aan een automaat met dubbele koppeling.

Koenigsegg Jesko Absolut interieur

Het flauwe is dat de Zweden het hebben over de snelste ‘Egg ooit, maar een topsnelheid is (nog) niet vrijgegeven. Vermoedelijk zal deze zo hoog zijn dat Koenigsegg daar later nog op terug gaat komen. Waar de ‘gewone’ Jesko is gericht op circuitgebruik, ligt de focus met deze Absolut op topsnelheid en aerodynamica.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Genève 2020, jesko, koenigsegg

Vorig bericht: « Privacy auto’s niet goed geregeld
Volgend bericht: De Koenigsegg Gemera is een vierzits hybride »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joel_D zegt

    3 maart 2020 om 14:36

    12,5 kg lijkt me wel erg weinig voor een V8. ;)

    Login om te reageren
    • erce zegt

      3 maart 2020 om 14:40

      LOL! Dat. Ik zocht ergens in de tekst nog naar het feit dat het om een 1:25 model ging, maar nee. Ik ga dus maar uit van een typo.

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      3 maart 2020 om 15:08

      Er staat nu: Zo weegt de krukas van de V8 in deze auto slechts 12,5 kg!. Ook dat is niet zwaar

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      3 maart 2020 om 15:08

      Voor de kruk-as alleen he.
      Niettemin een forse prestatie wetende dat dat ding 1500Nm moet weerstaan

      Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    3 maart 2020 om 15:09

    5.000 uur om een auto te ontwerpen met een heel team, dan is 5000 uur is niet heel veel eigenlijk, ze hebben dan behoorlijk efficiënt gewerkt.

    Ziet er heftig uit, Had wel iets strakker en minder druk gemogen van mij.

    Login om te reageren
  3. puhpuh zegt

    3 maart 2020 om 15:12

    *Onthuld

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 maart 2020 om 16:22

      @puhpuh: Misschien is het gebiedende wijs :-p

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2020 om 15:24

    Hij is fijn. Het is natuurlijk gewoon een doorontwikkeling van de Regera, maar dat is geen schande. Porsche doet dit immers al zo’n 50 jaar met de 911. Maar de auto valt volledig in het niet bij de auto welke ze zojuist gepresenteerd hebben….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2020 om 15:50

      Dat doorontwikkelen is inderdaad geen schande. Maar bij Porsche zal de 911 nog 911 heten als deze elektrisch is, terwijl bij Koenigsegg de wagen twee keer per jaar een nieuwe naam krijgt, dat is een beetje jammer. Maar inderdaad de Gemera is inderdaad andere koek, dat is echt iets nieuws zoals we nog nooit gezien hebben. Koenigsegg is het merk dat technologisch gezien de snelste voortgang maakt.

      Login om te reageren
    • larsboelman zegt

      4 maart 2020 om 11:44

      In de Jesko zitten lessen geleerd uit zowel de Regera als de Agera RS, voornamelijk in aandrijflijn en monocoque.

      CvK wilde de Regera als GT positioneren en de Agera RS als ultieme sportwagen (vandaar ook dat een heel aantal klanten er een van beide hebben…). De Gemera is in dat opzicht meer een opvolger van de Regera en de Jesko van de Agera RS. De Gemera is ook een hybride met direct drive, in tegenstelling tot de Jesko met alleen zijn geavanceerde verbrandingsmotor.

      Wel leuk dat je de 911 noemt, want Christian noemde die inderdaad een groot voorbeeld van hoe een goede auto steeds beter wordt. Iets wat hem duidelijk inspireerde. ‘Perfection is a moving target’ was een van de vorige slogans bij het bedrijf en die mentaliteit heerst binnen de ontwikkelingsafdeling.

      Login om te reageren
  5. Boomer zegt

    3 maart 2020 om 16:18

    Oh jee ze zijn de spoiler vergeten te monteren op die staarten…

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      3 maart 2020 om 17:57

      @airc: gewichtsbesparing ?

      Login om te reageren
  6. ericd zegt

    3 maart 2020 om 18:56

    Batman got himself a sweet Swedish ride.

    Login om te reageren
  7. elemento zegt

    3 maart 2020 om 19:12

    Mooi apparaat

    Login om te reageren
  8. tonino zegt

    3 maart 2020 om 19:40

    Wat is het toch een zalig merk!!

    Login om te reageren
  9. dunhozzie zegt

    3 maart 2020 om 21:59

    Tussen dit aan die andere Egg, ben ik fan

    Login om te reageren
  10. jpsienen zegt

    3 maart 2020 om 23:20

    OnthulT?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North