• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook de MiTo mag met pensioen

Auteur: willeme, gepost 15 augustus 2018 om 12:02 – 50 Reacties

Alfa Romeo MiTo GTA Concept


Een ding moet je de Italianen meegeven, het is nooit saai.

Het nalatenschap van Sergio Marchionne is opmerkelijk. De onlangs overleden topman van FCA maakte zeer omstreden en merkwaardige beslissingen. Met name op het gebied van modellen was het een ratjetoe. Zo kregen veel middenklasse auto’s (Chrysler 200 bijvoorbeeld) geen opvolger, maar kwam er wel elk jaar een nieuwe topuitvoering van de Dodge Challenger. Ook in Europa werden er opmerkelijke beslissingen gemaakt. Lancia bungelt aan een draadje, bij Fiat draait alles om de 10 jaar oude Fiat 500 en dan hebben we nog Alfa Romeo. Ook daarbij vertoont het modelgamma nog weleens overeenkomsten met Leerdammer.

Alfa Romeo '17

Het hing al een tijdje in de lucht, maar de laatste dagen van de kleine, premium Alfa Romeo zijn geteld. In een interview met AutoCar geeft Robera Zerbi aan dat de MiTo uitgefaseerd gaat worden. Volgens Zerbi is er geen behoefte meer aan kleine hatchbacks met een driedeurs carrosserie, een trend die we al een tijdje langer ondervinden. Zo stopte Seat vorige week met de driedeurs Mii en Leon SC.

Alfa Romeo Mito (55) '18

De logica volgens Zerbi is opmerkelijk. Mochten er mensen in de markt zijn voor een Mito, dan is het de bedoeling dat men kijkt naar de Giulia of de nog te introduceren Midi-crossover, die onder de Stelvio gepositioneerd wordt. Dus, wacht even. Mocht je geïnteresseerd zijn in een kekke MiTo met een paar leuke opties (25k), dan wordt je verzocht de upgrade te maken naar een Giulia, die minimaal 40 mille kost. Naast het feit dat Roberta Zerbi affiniteit met de realiteit is verloren, wordt er min of meer ook bevestigd dat de Giulietta er ook uitgaat en niet voorzien wordt van een opvolger.

Alfa Romeo heeft wel plannen voor modellen hoger in de segmenten, zoals een nieuwe 8C, GTV en lange-wielbasis-versies van de Giulia en Stelvio.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Video: Kimi is extatisch na mijlpaal Alfa Romeo!
  • The Collectables - Alfa Romeo SZ
    Alfa Romeo SZ
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo

Vorig bericht: « Foto’s: de nieuwe Ferrari 812 Superfast van Afrojack
Volgend bericht: Erdogan pest Trump met belachelijke autobelasting »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhekje zegt

    15 augustus 2018 om 12:13

    Seat stopte met de 3deurs Mii en Leon.. Seat moet gewoon helemaal stoppen wat een lelijke hokken zijn dat zeg

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      15 augustus 2018 om 12:52

      @henkhekje: Kijk eens naar de aantallen van Seat. OT; het ging over Alfa,maar jij haalt er altijd iets bij om via omwegen VAG te bashen . Ik vind je zielig.

      Login om te reageren
      • posthumus zegt

        15 augustus 2018 om 13:24

        @dijan: Seat wordt genoemd in het artikel. Jij grijpt elke kans aan om je VAG-fanboyism te uiten…

        Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      15 augustus 2018 om 19:09

      @henkhekje: ik heb liever een Golf R of GTI Clubsport dan een Seat of een Giulia, daarentegen is de Mito juist een leuk klein model!

      Login om te reageren
  2. koekwaus zegt

    15 augustus 2018 om 12:17

    Mensen hebben behoefte aan het betalen van meer wegenbelasting

    Login om te reageren
  3. mikje90 zegt

    15 augustus 2018 om 12:25

    Waarom is er nou nooit een mito GTA geproduceerd :(

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      15 augustus 2018 om 13:28

      @mikje90: omdat de naam GTA al lang niet is gebruikt. Is nu QV

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        15 augustus 2018 om 13:40

        @ds3thp: is nu Quadrifoglio.

        Login om te reageren
        • Peut Boer zegt

          15 augustus 2018 om 15:03

          @Dizono: ik heb nog een MiTo QV uit 2010. Maar sinds de afgelopen jaren noemen ze die “Veloce”

          Login om te reageren
  4. eirmakk zegt

    15 augustus 2018 om 12:25

    Echt jammer dit eigenlijk, want volgens mij gaan ze helemaal de verkeerde kant op vind ik. Je had dure Alfa’s en de goedkope maar nog steeds sexy. Die laatste is voor de werkende in loondienst man net zoals ik maar dat zit er dan ook niet meer in. Moet ik nu een volvo rijden om een beetje uit te springen in de rest van de grijze massa, die rond rijdt in een vag auto.

    Login om te reageren
    • nielsa87 zegt

      15 augustus 2018 om 12:27

      @eirmakk: En met een volvo spring je er wel uit??

      Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      15 augustus 2018 om 12:40

      @eirmakk: er is tweedehands nog genoeg te verkrijgen.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 augustus 2018 om 12:58

      @eirmakk: Want niemand heeft een V40…

      Login om te reageren
      • v6ti zegt

        15 augustus 2018 om 13:25

        @viezefreddyw: nee en al helemaal geen grijze/zwarte

        Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      15 augustus 2018 om 15:34

      @eirmakk: “van de laatste 100 vrouwen die ik heb geneukt reden er zeker 60 in een V40” aldus DJ Jean

      Login om te reageren
  5. nielsa87 zegt

    15 augustus 2018 om 12:26

    Altijd mooie auto gevonden, tijdloos design!
    Binnenkort wordt de nieuwe Guilietta ook gepresenteerd, ben ernstig benieuwd hoe die eruit komt te zien, het huidige model vind ik niet geweldig..

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      15 augustus 2018 om 13:09

      @nielsa87: als je deze info leest zou er zomaar eens geen opvolger voor de Giulietta kunnen komen..

      Login om te reageren
      • nielsa87 zegt

        15 augustus 2018 om 13:17

        @ukbob: er wordt van alles gezegd maar als Alfa nog een beetje mee wil doen zullen ze echt met een nieuwe auto moeten komen voor in het C segment.

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          15 augustus 2018 om 13:25

          @nielsa87: Beter een kleine SUV. Grotere aantallen en een hogere winstmarge.

          Logisch dat ze de Giulietta de nek omdraaien.

          Login om te reageren
        • poes zegt

          15 augustus 2018 om 15:13

          @nielsa87: als Alfa een beetje mee had willen doen, dan hadden ze de afgelopen 10 jaar hele andere beslissingen moeten nemen.

          Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 augustus 2018 om 13:17

      @nielsa87: be prepared. De uitdrukking “binnenkort” wordt in de denkwijze van Alfa Romeo gemeten met een meetlint van elastiek.

      Login om te reageren
      • nielsa87 zegt

        15 augustus 2018 om 13:18

        @RRRobert: zeker waar! Jammer want er is zoveel meer uit dit mooie merk te halen..

        Login om te reageren
  6. alfablog zegt

    15 augustus 2018 om 12:32

    Mito is een klassiekertje van de toekomst. En ik kan het weten, want ik heb er een.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      15 augustus 2018 om 13:11

      @alfablog: Wat kost dat nou? Wassen en knippen?

      Login om te reageren
      • alfablog zegt

        15 augustus 2018 om 13:37

        @toniominestrone: weet niet, ben nog in opleiding.

        Login om te reageren
    • ukbob zegt

      15 augustus 2018 om 13:23

      @alfablog: sorry, ik zie het niet gebeuren..
      niet over in zitten echter, gewoon genieten van het Italiaanse scheurijzertje!

      Login om te reageren
    • karaya zegt

      15 augustus 2018 om 13:26

      @alfablog: Wordt geen klassieker.

      Niet mooi en technisch niet interessant.

      Login om te reageren
  7. freeze zegt

    15 augustus 2018 om 12:32

    Ik denk dat men Alfa gaat positioneren als het luxe merk met de stelvio/giulia als instap/volume model. De “mito” en “giulietta” zal dan van Fiat vandaan moeten komen. De merkperceptie van Fiat past daar beter bij

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      15 augustus 2018 om 13:13

      @freeze: Heeft Alfa in de jaren’90 geprobeert en je weet hoe dat is afgelopen.

      Login om te reageren
      • posthumus zegt

        15 augustus 2018 om 13:27

        @toniominestrone: denk dat je Lancia bedoeld… in de jaren ‘90 waren de 33 en 145/146 de sportieve instappers

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          15 augustus 2018 om 14:53

          @posthumus: Alfa heeft het geprobeert met de 164, kon niet wedijveren met BMW en Audi.

          Login om te reageren
          • posthumus zegt

            15 augustus 2018 om 15:07

            @toniominestrone: En van de vierling (Tipo 4) was de 164 ook weer de sportieve variant en de Lancia Thema de luxeuze.

            Login om te reageren
          • posthumus zegt

            15 augustus 2018 om 15:11

            @toniominestrone: De 155 was met de DTM-successen ook duidelijk gepositioneerd als sportief. De 156 was ook weer de sportieve/elegante middenklasser, waar de Lybra werd gepositioneerd als luxueus. Dus nee, Alfa heeft haar modellen in de jaren ’90 niet als “luxueus” willen positioneren. Er waren luxer aangeklede versie beschikbaar, maar de nadruk bleef op sportiviteit/rijplezier liggen (en nog).

            Login om te reageren
  8. serialchiller zegt

    15 augustus 2018 om 12:34

    #MiToo

    Login om te reageren
  9. amersfoorter zegt

    15 augustus 2018 om 12:43

    Als hij nog goed zou verkopen……. Maar nee, stoere fanboys kopen hem ook niet…

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    15 augustus 2018 om 12:43

    Ondanks het feit dat ik Marchionne altijd heb bewonderd voor zijn goede financiële inzicht, is hij er nooit in geslaagd om één geheel van FCA te maken, zoals een Calvet die destijds PSA (Peugeot Citroën SA) voor de poorten van de hel heeft weggesleept en ruiterlijk toegaf geen verstand van auto’s te hebben, maar zich liet leiden door mensen die het wle wisten. Ergo het succes van de 205 Peugeot (lees vooral de GTI waar hij persoonlijk toestemming voor gaf) en de BX van Citroën, deze twee waren DE verkoop toppers van dat concern.
    Wat dat betreft heb ik nooit begrepen dat FCA niet hetzelfde heeft gedaan als eenVAG groep, talloze variaties maken op hetzelfde platform, dat terwijl FCA de merken in huis heeft, zowel aan deze als aan de andere kant van de Atlantische Oceaan.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 augustus 2018 om 12:54

      @desjonnies: misschien luistert ie teveel naar de ‘loud minority’ (cq “alfisti”)

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      15 augustus 2018 om 13:05

      @desjonnies: En dat terwijl ze dat in de jaren ’80 en ’90 wel deden, en niet helemaal zonder succes. Allereerst met het Tipo 4 platform (164, Thema, Croma en de Saab 9000), en hetzelfde trucje deden ze nog eens over met het platform van de toenmalige Fiat Tipo.

      Wat ik ook niet begrijp is dat ze het platform van de Giulia niet uitbuiten. Er had allang een Sportwagon kunnen zijn. Of een chique coupé. Of desnoods een vierdeurs coupé.

      Ben benieuwd of ze daadwerkelijk een verlengd platform gaan gebruiken voor een model boven de Giulia. En benieuwd of dat gaat verkopen. Ik draag Alfa Romeo een warm hart toe, maar met een auto komen in het segment waar A6, 5-Serie en E-klasse de dienst uitmaken is op zijn zachtst gezegd gedurfd.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        15 augustus 2018 om 21:03

        @moveyourmind: Een SportWagon krijgen ze niet meer verkocht, want iedereen wil nu blijkbaar een SUV, dus Stelvio. Een chique coupé brengt meestal geen geld op. Mooi, ja, begeerlijk, jaaaaa, maar verkocht krijgen? Nee. Vierdeurscoupé lijkt geen slecht idee, maar welke zijn er tegenwoordig op de markt? Of liever, welke worden er verkocht? Alleen MB en BMW. Voor de rest? Zie jij veel VW CC’s rijden? Alfa heeft, jammer genoeg, nog niet de naam om een 4d-coupé verkocht te krijgen.

        En onder “lange-wielbasis-versies van de Giulia en Stelvio” versta ik niet een model erboven, maar eerder: versies voor de Chinese markt…

        Login om te reageren
  11. m54b25 zegt

    15 augustus 2018 om 12:48

    Tja, ik denk dat ze een aantal jaren geleden al de boot hebben gemist. Hoe stijlvol zo’n MiTo of Giulietta ook mag zijn, de meeste consumenten zien zichzelf liever in een crossover rijden. In plaats van de 4C uit te brengen, had Alfa de ontwikkelingskosten beter éérst aan zo’n mini- of midi-SUV kunnen uitgeven. Dan zou er nu wellicht een leuke opvolger hebben klaargestaan.

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    15 augustus 2018 om 13:01

    Tja, als je 15j geleden voor het laatst een platform ontwikkelt houdt het een keer op he. Snap er niks van, zeker de MiTo was behoorlijk succesvol. Net als de Punto btw. Onbegrijpelijk dat ze daar geen opvolgers voor klaar hebben staan.

    Login om te reageren
  13. goodolddays zegt

    15 augustus 2018 om 13:09

    Dat de giulietta geen opvolger krijgt is echt waanzin…

    Login om te reageren
  14. LaLancia zegt

    15 augustus 2018 om 13:38

    De Giulietta krijgt gewoon een opvolger hoor. Hij krijgt een flinke make-over, zodat deze over een paar jaar opgevolgd kan worden door een RDW hatchback.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      15 augustus 2018 om 15:16

      @lalancia: voor een make-over is het echt te laat. Stap eens in een willekeurige nieuwe C-segmenter en daarna in de Alfa. De tranen schieten in je ogen. Dat ding is echt niet meer bij de tijd.

      Login om te reageren
      • dees zegt

        15 augustus 2018 om 18:30

        @poes: Inderdaad. Dat ding is al pakweg 5 jaar toe aan een flinke refresh betreffende het dashboard.

        Alfa wil premium zijn maar als ik naar de center console kijk heb ik dat gevoel totaal niet.

        Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    15 augustus 2018 om 18:02

    Italie blijft verbazen…eerst een tankwagen die ontploft, dan een brug dat inzakt door wanbeheer van tolgeld en nu weer de Mito die verdwijnt

    Login om te reageren
  16. dees zegt

    15 augustus 2018 om 18:28

    Geen Mito meer, ok. Maar er moet een opvolger komen van de Guilietta.

    Ze moeten begrijpen dat er meer Alfa op de weg zichtbaar moet zijn. Dat lukt niet wanneer je goedkoopste auto de Giullia is.

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    15 augustus 2018 om 21:07

    Dat de driedeurs aan het verdwijnen is is al een tijdje duidelijk. Dus logisch dat Alfa dat ook doet.

    Maar om nu helemaal geen opvolger voor dat leuke Mitootje te maken? Che peccato!!

    Login om te reageren
  18. skinnybmw zegt

    16 augustus 2018 om 02:37

    Alfa Romeo is eigenlijk nooit een succes geweest (op een uitzondering na). Voor liefhebbers, meer niet.

    Login om te reageren
  19. allesmetturbo zegt

    16 augustus 2018 om 12:05

    Eruit met dat ding en snel bezig met het ontwikkelen en produceren van een rwd en awd giulietta! Het 2.0T blokje uit de Stelvio/Giulia kan er zo in??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North