Power heb je nooit genoeg in je nieuwe X5. Daarom geeft AC Schnitzer de non-M-toppers nog eens een extra trap onder het forse achterwerk.
AC Schnitzer gaat op de SUV-toer in Genève. Niet alleen de Range Rover Sport krijgt hun aandacht, ook de SUV’s van eigen bodem worden niet vergeten. Het stylingpakket voor de nieuwe X5 (F15) was al enkele maanden gereed, maar nu weten we ook wat hoeveel motorpeper wordt toegevoegd.
Laten we beginnen bij het voor ons meest relevante model, de X5 M50d. Je ziet ze behoorlijk vaak in Nederland, en eigenlijk is het ook een heel logische keuze, een hele dikke diesel met drie turbo’s in de SUV. Standaard is het apparaat goed voor 381 pk, maar zet hem even bij ome Schnitzer op schoot, en je krijgt hem terug met 430 paarden. Wat er met de 740 Nm gebeurt wordt niet bekend gemaakt.
Niet gecharmeerd van stinkende vettige handen tijdens het tanken? Dan is er ook nog de XDrive50i, dan heb je ook nog een V8 bovendien. Standaard goed voor een niet lullige 450 pk, na een krachtkuur in Aken 525 stuks. Dat leunt al gevaarlijk dicht tegen X5 M (555 pk) aan. Maar ja, het is ook hetzelfde motorblok.
Desgewenst legt de tuner je X5 ook nog een stuk dieper in de veren. Want een hoge SUV, dat is natuurlik geen gezicht… Voor de bom duiten die je op je nieuwe wagen stukslaat krijg je gelukkig wel alpha male-status op de Autobahn.
Staat hem goed en kan het hebben, ik vind het geslaagd. Sowieso is de 3e generatie X5 ook gewoon een hele mooie auto.
Hmm, zou hem best op de oprit willen hebben. Toch ben ik van mening dat het vorige model X5 mooier was. Hij oogde wat dikker, vooral aan de voorkant, en het zijaanzicht vind ik een stuk mooier. Dit model X5 lijkt van de zijkant op een busje.
@krokant: http://www.netcarshow.com/bmw/2007-x5_4.8i/800×600/wallpaper_0f.htm
Ben ik deels met je eens de 2e generatie X5 e70 was ook ontzettend dik en stoer. Vooral vanaf dit standpunt gezien prachtig. De nieuwe x5 is dat ook maar is vooral vanaf de zijkant gezien wel vierkanter geworden en heeft ingeboet van zijn sportiviteit.
Tja het is ook niet raar aan de andere kant, de auto is langer geworden in de lengte wat niet altijd voordelig is zoals in dit geval. Een model boven de X5 uitbrengen zou een oplossing kunnen zijn.
Als ze die tuningskit ook leveren op de M550d heb je wel een leuke gezinswagen….
‘Want een hoge SUV, dat is natuurlik geen gezicht… ‘
Is dat nu net niet 1 van de doelen van een SUV, hoog om veel bodemvrijheid te krijgen en een subliem zicht. Als je laag wilt moet je een andere BMW kopen…….
realcar sarcastisme misschien?
@knalpiep: *sarcasme
@knalpiep: Ach, t was nog vroeg he.
Lekka
Ik hok op rond de 900 N.m in 50d..;
kan je goed mee aankomen!