• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 maart 2014 om 13:38 – 11 Reacties

Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)Afbeelding AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)

BMW X5 AC Schnitzer
Power heb je nooit genoeg in je nieuwe X5. Daarom geeft AC Schnitzer de non-M-toppers nog eens een extra trap onder het forse achterwerk.

AC Schnitzer gaat op de SUV-toer in Genève. Niet alleen de Range Rover Sport krijgt hun aandacht, ook de SUV’s van eigen bodem worden niet vergeten. Het stylingpakket voor de nieuwe X5 (F15) was al enkele maanden gereed, maar nu weten we ook wat hoeveel motorpeper wordt toegevoegd.

Laten we beginnen bij het voor ons meest relevante model, de X5 M50d. Je ziet ze behoorlijk vaak in Nederland, en eigenlijk is het ook een heel logische keuze, een hele dikke diesel met drie turbo’s in de SUV. Standaard is het apparaat goed voor 381 pk, maar zet hem even bij ome Schnitzer op schoot, en je krijgt hem terug met 430 paarden. Wat er met de 740 Nm gebeurt wordt niet bekend gemaakt.

Niet gecharmeerd van stinkende vettige handen tijdens het tanken? Dan is er ook nog de XDrive50i, dan heb je ook nog een V8 bovendien. Standaard goed voor een niet lullige 450 pk, na een krachtkuur in Aken 525 stuks. Dat leunt al gevaarlijk dicht tegen X5 M (555 pk) aan. Maar ja, het is ook hetzelfde motorblok.

Desgewenst legt de tuner je X5 ook nog een stuk dieper in de veren. Want een hoge SUV, dat is natuurlik geen gezicht… Voor de bom duiten die je op je nieuwe wagen stukslaat krijg je gelukkig wel alpha male-status op de Autobahn.

Ook interessant!

  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, Diesel, f15, geneve-2014, m50d, SUV, tuning, X5

Vorig bericht: « Rolls-Royce Wraith by Mansory [740 pk]
Volgend bericht: Opel Adam S: 150 pk en een dakspoiler »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    3 maart 2014 om 13:42

    Staat hem goed en kan het hebben, ik vind het geslaagd. Sowieso is de 3e generatie X5 ook gewoon een hele mooie auto.

    Login om te reageren
  2. krokant zegt

    3 maart 2014 om 13:44

    Hmm, zou hem best op de oprit willen hebben. Toch ben ik van mening dat het vorige model X5 mooier was. Hij oogde wat dikker, vooral aan de voorkant, en het zijaanzicht vind ik een stuk mooier. Dit model X5 lijkt van de zijkant op een busje.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      3 maart 2014 om 14:00

      @krokant: http://www.netcarshow.com/bmw/2007-x5_4.8i/800×600/wallpaper_0f.htm

      Ben ik deels met je eens de 2e generatie X5 e70 was ook ontzettend dik en stoer. Vooral vanaf dit standpunt gezien prachtig. De nieuwe x5 is dat ook maar is vooral vanaf de zijkant gezien wel vierkanter geworden en heeft ingeboet van zijn sportiviteit.
      Tja het is ook niet raar aan de andere kant, de auto is langer geworden in de lengte wat niet altijd voordelig is zoals in dit geval. Een model boven de X5 uitbrengen zou een oplossing kunnen zijn.

      Login om te reageren
  3. EJS zegt

    3 maart 2014 om 13:52

    Als ze die tuningskit ook leveren op de M550d heb je wel een leuke gezinswagen….

    Login om te reageren
  4. realcar zegt

    3 maart 2014 om 14:35

    ‘Want een hoge SUV, dat is natuurlik geen gezicht… ‘
    Is dat nu net niet 1 van de doelen van een SUV, hoog om veel bodemvrijheid te krijgen en een subliem zicht. Als je laag wilt moet je een andere BMW kopen…….

    Login om te reageren
  5. knalpiep zegt

    3 maart 2014 om 15:29

    realcar sarcastisme misschien?

    Login om te reageren
    • knalpiep zegt

      3 maart 2014 om 15:30

      @knalpiep: *sarcasme

      Login om te reageren
      • krokant zegt

        3 maart 2014 om 16:15

        @knalpiep: Ach, t was nog vroeg he.

        Login om te reageren
  6. JvH zegt

    3 maart 2014 om 16:41

    Lekka

    Login om te reageren
  7. mark88 zegt

    3 maart 2014 om 17:11

    Ik hok op rond de 900 N.m in 50d..;

    Login om te reageren
  8. jasperjvr zegt

    3 maart 2014 om 20:27

    kan je goed mee aankomen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North