• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de dikste nieuwe Opel Astra van Nederland

Auteur: Loek, gepost 8 juli 2023 om 13:04 – 10 Reacties

Van je modale Opel Astra een dikke sjaak maken, het kan met dank aan een oude bekende.

De nieuwe Opel Astra begint zijn intrede te maken in onze automarkt. En dat is goed nieuws, want het is een tof ding. Nu bijna elke C-segmenter een beetje de grenzen opzoekt of juist zo ver van de grens is dat het oubollig wordt, is dat nuchtere karakter van Opel eigenlijk perfect. Het is duidelijk een radicaal andere auto dan de Astra K (en dat was weer een doorontwikkelde Astra J uit 2009) en als braaf broertje van de Peugeot 308 is de positionering prima.

Sportief

Het blijft wel duidelijk een Astra, dus verwacht geen blubberdikke dingen. Op zich zijn de PHEV’s met 180 pk en helemaal de GSe met 225 pk nog wel vlot te noemen, maar anders ben je aangewezen op een 130 pk sterke driecilinder. Als je iets meer sportiviteit wil toevoegen wat betreft het uiterlijk, dan kun je het GS-Line pakket bestellen. Normaliter een excuus om quasi-sportief te doen, maar de Astra knapt er nog redelijk van op. Iets wat wellicht wat gek is om te zeggen bij een Astra, maar kennelijk toch gezegd wordt, mag het ietsje dikker dan die GS-Line?

Irmscher

Nou, vooruit, maar dan moet je wel even bij Irmscher aankloppen. De welbekende tuner die alle Opels van weleer kon voorzien van meer oompf is nog steeds bezig met dikmaakpakketjes voor moderne Opels. Helaas richt het bedrijf zich niet meer op de techniek, maar de bodykits zijn dik genoeg om oude tijden te herleven. Het bewijs is deze Opel Astra met Irmscher-bodykit die te koop staat in Nederland.

Kijk dan, wat een dikke sjaak! Dankzij een splitter- en skirtset ligt de Astra wat lager bij de grond, om nog maar te zwijgen over die gigantische spoiler achterop. Een tikkeltje fout, maar de combinatie fout met iets nuchters als Opel is juist altijd de kracht van Irmscher geweest. Ook Irmscher-velgen en vloermatten zijn inbegrepen.

Occasion

De Opel Astra Irmscher occasion is niet de allerdikste 225 pk PHEV, maar wel de 180 pk PHEV die alsnog naar 100 kan sprinten in 7,9 seconden. De lakkleur is Crimson Red en de rest is eigenlijk zo goed als zwart. Aangezien het zwarte logo voorop toch wegvalt in de grille, was een hekwerk zonder logo met chromen randje en subtiel Irmscher-logootje een geinige toevoeging geweest. Maar goed, een mens heeft altijd wat te wensen.

Bij deze Opel Astra Irmscher occasion is de kop er al af, hij komt uit april 2022 en is dus al een jaar oud, en heeft in die tijd 5.096 km gereden. De optielijst is vrij uitgebreid, maar je koopt deze occasion natuurlijk vanwege het Irmscher-dikspul.

Doe dat dus vooral. Dat gaat je 43.995 euro kosten bij de Opel-dealer in Dronten die hem momenteel aanbiedt. Gegarandeerd de dikste Opel Astra van Nederland, totdat iemand een 225 pk-sterke GSe langs Irmscher stuurt. Ach, optisch maakt dat niks uit.

Ook interessant!

  • Nieuwe Opel Astra Electric komt met een keurig bereik
    Nieuwe Opel Astra Electric komt met een keurig bereik
  • Dit is de dikste C-segment station van het moment
  • Opel probeert Golf-kopers te lokken met deze getunede Astra
  • GSe maakt een comeback bij Opel als sportief submerk
    Opel brengt GSe terug en gaat weer leuke auto's maken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, irmscher, occasion, Opel

Vorig bericht: « Rebellen blokkeren zelfrijdende auto’s met pylonen
Volgend bericht: Ruime C-segment stationwagon (30K): AB Advies »

Lees Interacties

Reacties

  1. tortuga zegt

    8 juli 2023 om 13:27

    Dit of een nieuwe tesla?
    Dit of een 2de hands 997?
    Dit of een 2de hands Giulia?

    Login om te reageren
  2. jjcp zegt

    8 juli 2023 om 13:31

    Ok, ik ben oud, maar €44000 voor een 2e hands opel astra met 180 pk, wtf.

    Login om te reageren
  3. JelmerS zegt

    8 juli 2023 om 13:38

    Ik verbaas me soms wel over dit soort occasion’s; je stelt zoiets samen met een hele specifieke wens/reden, vervolgens ben je er na een jaar en een handjevol km’s alweer klaar mee? Een demo auto voorzie je toch niet van een dergelijke kit?
    De Astra knapt er wel van op, en inderdaad jammer van dat zwarte logo trend verhaal tegenwoordig

    Login om te reageren
  4. Michiel1 zegt

    8 juli 2023 om 13:45

    Ziet er dik uit!
    Maar dat een gebruikte Opel Astra tegenwoordig in prijs stijgt?! De wonderen zijn de wereld nog niet uit

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      8 juli 2023 om 14:33

      Door de irmscher behandeling

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 juli 2023 om 11:17

        Normaal gesproken zorgt dit soort aftermarket gedoe juist voor extra afschrijving omdat de gemiddelde Opel klant er niet op zit te wachten.

        Login om te reageren
  5. vincentbaan zegt

    8 juli 2023 om 14:32

    De dikste astra van Nederland. Klinkt toch een beetje als lekkerste soa van Nederland.

    Login om te reageren
  6. Wilms zegt

    8 juli 2023 om 14:45

    Wel gaaf om de kinderen mee naar school te brengen, maar meer eigenlijk niet.

    Login om te reageren
  7. raoufff zegt

    8 juli 2023 om 17:37

    44k voor een Opeltje????? Bennie gek!

    Login om te reageren
  8. rikus zegt

    8 juli 2023 om 22:10

    Daar koop je een hele mooie E63 met heel weinig km voor. Maar zo’n Opel is toch veel leuker ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North