• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de dikste C-segment station van het moment

Auteur: machielvdd, gepost 20 oktober 2022 om 14:15 – 16 Reacties

Qua uiterlijk dan, onderhuids is het nog gewoon een brave Opel Astra.

Opel was ooit een merk dat vooral heel veel saaie auto’s bouwde, maar ook leuke sportieve auto’s. Helaas heeft Opel de OPC-afdeling opgeheven, juist nu ze een hele fraaie en frisse designtaal hebben gevonden. Daarom is het eeuwig zonde dat we nooit een OPC-versie zullen zien van de huidige Astra.

Opel presenteerde onlangs wel de Astra GSe, maar dat is niet veel meer dan een vlotte hybride. Qua uiterlijk heeft Opel ook weinig veranderd. Ze hebben de Astra alleen andere velgen gegeven en een stuk van de voorbumper zwart gemaakt.

Mocht je dat een beetje lafjes vinden, dan kun je – zoals vanouds – terecht bij Irmscher. Hun versie van de Opel Astra hatchback lieten ze al eerder zien, maar nu tonen ze ook de Sports Tourer.

Opel Astra Sports Tourer Irmscher
Opel Astra Sports Tourer Irmscher
Opel Astra Sports Tourer Irmscher
Opel Astra Sports Tourer Irmscher
Opel Astra Sports Tourer Irmscher

Met zijn dikke bumpers en blauwe kleur doet deze gelijk denken aan de Opel Astra OPC Wagon uit 2002, de eerste en tevens laatste Astra OPC stationwagen. Het verschil is alleen dat het bij deze Irmscher puur in het uiterlijk zit.

De kit van Irmscher bestaat uit een voorspoiler, een achterspoiler, side skirts en eventueel nog striping. Ook is er de keuze uit een reeks Irmscher-velgen, in de maten 18 en 19 inch. De Astra is tevens voorzien van verlagingsveren die de auto 30 mm dichter bij het asfalt leggen. Wel even oppassen bij drempels met die bumperlip.

Zoals gezegd is onderhuids nog alles standaard bij de Irmscher Astra Sports Tourer. Je hebt dus hooguit 225 pk en 360 Nm koppel, als je bij Opel de Astra GSe besteld hebt. Dat is meer dan de Astra OPC Wagon destijds had, maar die vergelijking gaat natuurlijk een beetje mank.

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Opel probeert Golf-kopers te lokken met deze getunede Astra
  • Irmscher maakt de nieuwe Opel Astra nog blitser
  • GSe maakt een comeback bij Opel als sportief submerk
    Opel brengt GSe terug en gaat weer leuke auto's maken

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, irmscher, Opel, sports-tourer, tuning

Vorig bericht: « EU: om de 60 km een laadpaal bij snelwegen
Volgend bericht: Russen slopen Zweedse flitspalen voor hun drones »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    20 oktober 2022 om 14:47

    De fotoshop om de verschillende wielen te laten zien is dan wel weer om te huilen…

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      20 oktober 2022 om 14:57

      Ja photoshoppen is nooit het sterkste punt geweest van Irmscher: https://www.autoblog.nl/nieuws/zoals-altijd-irmscher-doet-de-opel-corsa-157589

      Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    20 oktober 2022 om 15:04

    Damn wat heb ik gemist? Die station ziet er erg netjes uit!!! Zou er eigelijk nog een insigna komen?

    Login om te reageren
    • Milan zegt

      21 oktober 2022 om 06:55

      Nope, de Insignia is verleden tijd. Het laatste model werd nog maar amper verkocht.

      Login om te reageren
  3. jippie zegt

    20 oktober 2022 om 15:33

    Wauw, doet me erg denken aan de Irmscher Manta’s van begin jaren 80. Fouter dan fout! 😄

    Login om te reageren
  4. Batterijlikker zegt

    20 oktober 2022 om 15:42

    Ik vind de Mini Clubman JCW ALL4 met 306 PK een net iets dikkere C-segment station dan deze Transferium-sloep.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 oktober 2022 om 18:49

      Ik vind een Mini in welk vorm dan ook alles behalve ‘dik’, associeer het meer met een vrouwenauto

      Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      20 oktober 2022 om 19:09

      De Astra station is toch wel een stuk ruimer en praktischer dan de Mini (en ligt beter op ’t netvlies, maar dat is een kwestie van smaak).

      Login om te reageren
  5. Loek zegt

    20 oktober 2022 om 16:02

    Om even een boude claim erin te gooien: de nieuwe Opel Astra is de mooiste auto van het moment.

    Er is uiteraard exotisch spul dat absoluut gezien een stuk mooier is (MC20, Roma, dat soort werk) maar de Opel Astra is bedoeld als een Jan Modaal-auto met een rustig ontwerp, vooral niemand op de tenen trappen en het is Opel zo goed gelukt om geen rare fratsen uit te halen. Ik zie ze steeds meer en het maakt gewoon echt indruk voor wat in essence een doorsnee C-segmenter is. Ja, je hebt even wat upgrade-pakketjes nodig en wat grotere velgen om hem écht mooi te maken, maar voor een gewone Jan Modaal-auto en al helemaal voor een Opel is het gewoon echt een hele fraaie auto. En dat zonder exotische allures.

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      20 oktober 2022 om 17:19

      Mee eens! Alleen zo wel te laag voor Nederland drempelland.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        20 oktober 2022 om 18:27

        @AudiRS: stiekem maakt dat zo’n Irmscher pakketje net zo fout als de originele Irmscher pakketjes. Niemand bestelt dit, maar de mensen die het wel bestellen kunnen over 30 jaar op een hoop sentiment rekenen wanneer ze hem te koop zetten.

        Login om te reageren
  6. Michelo zegt

    20 oktober 2022 om 18:15

    Dikste c segment van het moment ? mijn Saab 9-3 station 2.8 aero vind ik nog altijd mooier 😉 en zo de specificaties te zien ook nog vlotter

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      20 oktober 2022 om 19:09

      Jij en 2 anderen…

      Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      20 oktober 2022 om 19:54

      Ten eerste is de 9-3 geen auto van dit moment en ten tweede is het geen C-segment auto. Verder een gave bak hoor ;)

      Login om te reageren
  7. kadett83 zegt

    20 oktober 2022 om 18:18

    Wat is hier nog C segmenter aan dan? 186 breed. Dat is even breed als een 5 serie, Renault Talisman of Ford Mondeo.

    Over paar jaar kan niemand zijn auto meer fatsoenlijk parkeren zonder schade want alles is te breed.

    Login om te reageren
  8. Svda zegt

    21 oktober 2022 om 08:56

    Het blijft een Peugot op het einde met Golf 8 achterkant en dashboard. Opel is helaas al heel wat jaren overleden sinds de Astra G.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North