Opel Corsa OPC krijgt 1.6-liter turbo met 210 pk

Auteur: , 18 Reacties

De nieuwe Opel Corsa OPC komt eraan en als de voortekenen ons niet bedriegen, dan zou de kleine krachtpatser een stuk sterker worden dan zijn voorganger.

Opel Corsa OPC

Dat kunnen we in ieder geval opmaken uit documenten die in handen zouden zijn van het Spaanse Actualidadmotor. Daarin zien we namelijk niet alleen het burgerlijke 1.4-liter met 75 pk voorbij komen. Vooral de 1.6-liter met turbo met 210 pk is wat ons betreft meer dan OPC-waardig.

Het vorige model beschikte standaard over een 1.6-liter viercilinder met 192 pk, terwijl de gelimiteerde OPC Nürburgring Edition er 210 pk uitperste. Het zou dus zomaar kunnen dat Opel ervoor gekozen heeft om dat blok te behouden. Daar zouden we niet rouwig om zijn, want van 0 naar 100 km/u in 6,8 seconden met een Opel Corsa OPC is niet verkeerd natuurlijk.

Opel Corsa OPC-informatie

De Corsa OPC wordt naar verwachting binnen een paar maanden online gepresenteerd, zodat Opel ‘m mee kan nemen naar de autoshow van Genève.



18 reacties

@piquet1986: maar als volkswagen een facelift van de polo teasert moeten we wel ineens in onze handen klappen? OT: OPC; altijd goed! Bring back the Zafira aub!
Niet verkeerd, 210 pk! Dat belooft een lekker bommetje te worden.

En het mooie is dat het nog heel blijft ook. Stiekem bouwt Opel ontzettend goede motoren. Een tikje rauw, niet heel erg zuinig, maar wel betrouwbaar en niet vies van hard werken.
@moveyourmind: Opel en goede motoren? De enige goede motor die ze hebben is de bij fiat ingekochte 1.3 CDTI.
@gop1: nee italiaans is lekker betrouwbaar :/
@gieltj: Er valt best wat af te dingen van de kwaliteit van italiaans koetsen en elektronica, maar de motoren zijn echt heel degelijk. De 1.3 mJTD die o.a. in de Corsa en de Swift zit is echt een sterk en fijn blok. En zeg zelf, de Duitsers en zeker de Japanners zouden echt dit blok niet gebruiken als er iets mis mee was.
@gop1: waar de verstuiverringen van gaan lekken en dat de ketting begint te ratelen?
@gop1: Als fervent Saabrijder durf ik zonder twijfel te beweren dat Opel goede motoren kan bouwen, bijna net zo goed als de motoren die Saab zelf met Scania ontwikkeld had vóór het GM tijdperk. Met een beetje beleid gaan die Ecotec blokken makkelijk vier ton mee, grootste struikelblok is de turbo, maar zelfs als je die al tussendoor een keer moet vervangen zijn de onderhoudskosten per kilometer nog steeds te overzien.
@gop1: Opel motoren hoor je minder klachten over als de tfsi tsi of hoe ze mogen heten van de concurrent.
Ja leuk. Issie ook zonder extra plastic te verkrijgen?
Maaskantje auto. Opel met spoilerts, bleh
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@peke: klopt de latere versie had 192 PK.De Nurburgring Edition wel 210.Die laatste was retesnel,maar mij ietsje té kneiterhard.Op een gegeven moment kende ik de metaalsamenstelling van elke putdeksel in Amsterdam uit m’n hoofd.
@peke: er is niks gefikst? Ik stel een vraag waar iemand verheldering opgeeft. Dan moet mijn vraag niet verdwijnen denk ik?
@peke: Dat komt waarschijnlijk omdat je het artikel checkt via de app, dan duurt het soms even voor wijzigingen zichtbaar worden. Ik zag je opmerking en heb dat verwerkt in het artikel, vandaar.
Wat is dan de 1.0 ‘zonder T’ –> hebben ze echt een 1.0 zonder turbo die 115 pk levert? Of staat T niet voor Turbo?
Of is het een next-gen waar de toevoeging van T niet meer nodig is, netzoals we geen i’tje of 16v meer achter plempen.
En als het dan voor Turbo staat, dan vraag ik me een beetje af wat voor ‘klein’ turbo’tje t is op de 1.4, aangezien dat maar 10pk extra oplevert (of heeeeel veel meer nm’s dan?).
Leuk Opel, een beetje pit kan het merk wel gebruiken! Alleen vind ik die Corsa echt een afzichtelijk ding, dat doet de concurrentie toch beter (VW Polo GTI, Ford Fiësta ST, Renault Clio RS).
utr1984 via Android app
Ik heb de OPC N.E. gereden en dat is echt een fantastisch apparaat. Super wegligging en gaat zonder morren volgas een bocht door en bijt zich in het asfalt.
Het vorige OPC blok van de Corsa leverde in de Nurburgring Edition alleen 210pk als je hem voltankte met octaan 102 van Aral.
Op 98 deed hij 200pk.

Denk dus niet dat ze dat blok hebben behouden maar het vorige blok hebben ge-update naar 210pk en waarschijnlijk Euro VI

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).