• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Corsa OPC krijgt 1.6-liter turbo met 210 pk

Auteur: JordyS, gepost 6 november 2014 om 20:50 – 18 Reacties

Opel Corsa OPC


De nieuwe Opel Corsa OPC komt eraan en als de voortekenen ons niet bedriegen, dan zou de kleine krachtpatser een stuk sterker worden dan zijn voorganger.

Dat kunnen we in ieder geval opmaken uit documenten die in handen zouden zijn van het Spaanse Actualidadmotor. Daarin zien we namelijk niet alleen het burgerlijke 1.4-liter met 75 pk voorbij komen. Vooral de 1.6-liter met turbo met 210 pk is wat ons betreft meer dan OPC-waardig.

Het vorige model beschikte standaard over een 1.6-liter viercilinder met 192 pk, terwijl de gelimiteerde OPC Nürburgring Edition er 210 pk uitperste. Het zou dus zomaar kunnen dat Opel ervoor gekozen heeft om dat blok te behouden. Daar zouden we niet rouwig om zijn, want van 0 naar 100 km/u in 6,8 seconden met een Opel Corsa OPC is niet verkeerd natuurlijk.

Opel Corsa OPC-informatie

De Corsa OPC wordt naar verwachting binnen een paar maanden online gepresenteerd, zodat Opel ‘m mee kan nemen naar de autoshow van Genève.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, opc, Opel

Vorig bericht: « ‘LaFerrari Spider komt eraan: Ferrari bouwt er tien’
Volgend bericht: Liberty Walk doet de BMW M4: breder kon niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    6 november 2014 om 21:03

    @piquet1986: maar als volkswagen een facelift van de polo teasert moeten we wel ineens in onze handen klappen? OT: OPC; altijd goed! Bring back the Zafira aub!

    Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    6 november 2014 om 21:31

    Niet verkeerd, 210 pk! Dat belooft een lekker bommetje te worden.

    En het mooie is dat het nog heel blijft ook. Stiekem bouwt Opel ontzettend goede motoren. Een tikje rauw, niet heel erg zuinig, maar wel betrouwbaar en niet vies van hard werken.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      6 november 2014 om 22:55

      @moveyourmind: Opel en goede motoren? De enige goede motor die ze hebben is de bij fiat ingekochte 1.3 CDTI.

      Login om te reageren
      • gieltj zegt

        7 november 2014 om 00:04

        @gop1: nee italiaans is lekker betrouwbaar :/

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          7 november 2014 om 09:39

          @gieltj: Er valt best wat af te dingen van de kwaliteit van italiaans koetsen en elektronica, maar de motoren zijn echt heel degelijk. De 1.3 mJTD die o.a. in de Corsa en de Swift zit is echt een sterk en fijn blok. En zeg zelf, de Duitsers en zeker de Japanners zouden echt dit blok niet gebruiken als er iets mis mee was.

          Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        7 november 2014 om 03:49

        @gop1: waar de verstuiverringen van gaan lekken en dat de ketting begint te ratelen?

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        7 november 2014 om 04:03

        @gop1: Als fervent Saabrijder durf ik zonder twijfel te beweren dat Opel goede motoren kan bouwen, bijna net zo goed als de motoren die Saab zelf met Scania ontwikkeld had vóór het GM tijdperk. Met een beetje beleid gaan die Ecotec blokken makkelijk vier ton mee, grootste struikelblok is de turbo, maar zelfs als je die al tussendoor een keer moet vervangen zijn de onderhoudskosten per kilometer nog steeds te overzien.

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        7 november 2014 om 09:48

        @gop1: Opel motoren hoor je minder klachten over als de tfsi tsi of hoe ze mogen heten van de concurrent.

        Login om te reageren
  3. stamp zegt

    6 november 2014 om 21:35

    Ja leuk. Issie ook zonder extra plastic te verkrijgen?

    Login om te reageren
  4. parker zegt

    6 november 2014 om 21:37

    Maaskantje auto. Opel met spoilerts, bleh

    Login om te reageren
  5. peke zegt

    6 november 2014 om 21:46

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      6 november 2014 om 22:02

      @peke: klopt de latere versie had 192 PK.De Nurburgring Edition wel 210.Die laatste was retesnel,maar mij ietsje té kneiterhard.Op een gegeven moment kende ik de metaalsamenstelling van elke putdeksel in Amsterdam uit m’n hoofd.

      Login om te reageren
    • peke zegt

      6 november 2014 om 22:38

      @peke: er is niks gefikst? Ik stel een vraag waar iemand verheldering opgeeft. Dan moet mijn vraag niet verdwijnen denk ik?

      Login om te reageren
      • JordyS zegt

        6 november 2014 om 23:01

        @peke: Dat komt waarschijnlijk omdat je het artikel checkt via de app, dan duurt het soms even voor wijzigingen zichtbaar worden. Ik zag je opmerking en heb dat verwerkt in het artikel, vandaar.

        Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    7 november 2014 om 09:31

    Wat is dan de 1.0 ‘zonder T’ –> hebben ze echt een 1.0 zonder turbo die 115 pk levert? Of staat T niet voor Turbo?
    Of is het een next-gen waar de toevoeging van T niet meer nodig is, netzoals we geen i’tje of 16v meer achter plempen.
    En als het dan voor Turbo staat, dan vraag ik me een beetje af wat voor ‘klein’ turbo’tje t is op de 1.4, aangezien dat maar 10pk extra oplevert (of heeeeel veel meer nm’s dan?).

    Login om te reageren
  7. mazdarx zegt

    7 november 2014 om 10:58

    Leuk Opel, een beetje pit kan het merk wel gebruiken! Alleen vind ik die Corsa echt een afzichtelijk ding, dat doet de concurrentie toch beter (VW Polo GTI, Ford Fiësta ST, Renault Clio RS).

    Login om te reageren
  8. utr1984 zegt

    7 november 2014 om 11:08

    Ik heb de OPC N.E. gereden en dat is echt een fantastisch apparaat. Super wegligging en gaat zonder morren volgas een bocht door en bijt zich in het asfalt.

    Login om te reageren
  9. ds3thp zegt

    7 november 2014 om 12:13

    Het vorige OPC blok van de Corsa leverde in de Nurburgring Edition alleen 210pk als je hem voltankte met octaan 102 van Aral.
    Op 98 deed hij 200pk.

    Denk dus niet dat ze dat blok hebben behouden maar het vorige blok hebben ge-update naar 210pk en waarschijnlijk Euro VI

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North