• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Opel Corsa trekt een OPC-trainingspak aan

Auteur: ricardo, gepost 10 september 2014 om 16:49 – 19 Reacties

Opel Corsa OPC


En daar is de nieuwste deelnemer aan de hedendaagse hot hatch-strijd.

Een klein maandje voor zijn debuut in Parijs stuitten we op een tweetal foto’s van de Corsa OPC. De gepeperde Corsa-variant die het de Renault Clio RS, Ford Fiesta ST en de Peugeot 208 GTi lastig moet gaan maken.

Dat lastig maken gebeurt vermoedelijk met Opels 1.6-liter SIDI turbomotor aan de basis, die ongeveer 200 pk en 300 Nm aan koppel zal leveren. Verder mogen we een handgeschakelde zesbak verwachten en een aangepaste stuurinrichting. Voor die bochtjes op de limiet.

Opel Corsa trekt een OPC-trainingspak aan

Op de twee korrelige, kapotgeflitede foto’s van Autoblog.gr valt te zien dat Opel de Corsa OPC aankleedt met dik bumperspul met fors grotere luchtinlaten. Ook valt op dat er aan de rand van de motorkap een luchtopening zit. Bij de reguliere Corsa ontbreekt deze. Achteraan zien we een tweetal uitlaatpijpjes onder de aangedikte bumper uitsteken. Verder is het een bekend recept: iets dichter bij het asfalt, iets grotere velgen.

Benieuwd hoe de vorige OPC Corsa reed? Smoke kroop een paar jaar geleden de blogkelder uit en testte hem voor jullie.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, opc, Opel, parijs-2014

Vorig bericht: « Tesla Model S – 4% bijtelling
Volgend bericht: Deze parkeerplek in New York kost $1 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    10 september 2014 om 17:07

    hmmmmm. deze zette ik net een half uur geleden nog op autojunk… maar goed moet weer een fantastische wagen worden, de voorganger was ook al steengoed vooral de nurburg edition. wel vet die driehoekjes altijd ben er wel fan van.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      10 september 2014 om 17:58

      @henkhupelschoten: De Nürnburgring Edition had ook twee enkele uitlaten L+R (+210pk)Vond ik toch wat beter staan.

      Login om te reageren
  2. Marijn90 zegt

    10 september 2014 om 17:07

    Hè ik vond die driehoek in het huidige model juist zo gaaf.

    Login om te reageren
  3. mstiic zegt

    10 september 2014 om 17:08

    Ik dacht eerst dat het een Astra was..

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    10 september 2014 om 17:10

    Yes, nog gewoon met een handbak, het zou zomaar kunnen dat ik dit liever zou rijden dan de Clio RS.
    Dat ik dat ooit nog over mijn lippen zou krijgen over een Opel….

    Login om te reageren
  5. haaldie20inchvanjegolfaf zegt

    10 september 2014 om 17:23

    Ik vind het uiterlijk maar meh, maar als ie maar met een handbak te koop is.

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    10 september 2014 om 17:24

    De parkeerplaats bij de supermarkt zal nooit meer hetzelfde zijn..

    Login om te reageren
  7. fastcars zegt

    10 september 2014 om 17:43

    Doe mij maar de Ford Fiesta ST of de Peugeot 208 GTI en neit deze smurf.
    Al ziet die voor een Opel er wel goed uit

    Login om te reageren
  8. sydney zegt

    10 september 2014 om 17:53

    Ik heb een OPC Nürnburgring Edition gereden,dat ding was retesnel en lag als een strijkijzer op de weg.Maar man wat was die auto knalhard.Op een gegeven moment herkende ik elke putdeksel in de stad aan zijn metaalsamenstelling zodra ik eroverheen stuiterde.

    Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      10 september 2014 om 18:52

      @sydney: ik ben ermee naar Italie gegaan incl tent en toebehoren. Ik vond het zelfs toen nog best meevallen voor een extra verlaagde OPC. De fantastische stoelen hielpen goed mee. Maar een geweldige hot hatch die op de Stelviopas zich in bochten vastgreep. Echt een fantastisch ding was dat.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        10 september 2014 om 19:31

        @utr1984: Ik heb er dik 8 maanden dag in,dag uit mee gereden als demo, en woon in het centrum van Amsterdam.Dan wordt het toch een ander verhaal.Maar dat geldt natuurlijk ook voor z’n concurrenten.Ik ben het met je eens dat het een fantastische auto met geweldige stoelen is.

        Login om te reageren
  9. mclarenf1lm zegt

    10 september 2014 om 18:05

    Hmm, op deze foto’s vind ik hem nou niet bepaald mooi, misschien dat hij er iets mooier uitziet op fatsoenlijke foto’s maar ik ben er bang voor.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    10 september 2014 om 18:31

    In gewone trim vind ik de nieuwe Corsa-facelift al afgrijselijk en zo te zien gaat ook een OPC pakketje daar niks aan veranderen.

    Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    10 september 2014 om 21:46

    Het blijft gewoon een klein opeltje…

    Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      10 september 2014 om 22:40

      @maarten020: wow, jij bent slim!

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        11 september 2014 om 00:02

        @utr1984: dankje

        Login om te reageren
  12. mrdjm zegt

    10 september 2014 om 23:07

    Jammer dat de driedeurs niet net als de vorige sportievere achterlampen heeft. Voor de 5-deurs vind ik het een verbetering, maar dit is te suf voor de 3-deurs en al helemaal voor een OPC.
    Vind de eerste versie van de vorige generatie mooier in balans qua uiterlijk…..

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    10 september 2014 om 23:09

    Zeker niet verkeerd.

    Trouwens ook wel leuk om smoke eens een keertje te zien reviewen. Vroeg me altijd af hoe dat eruit zou zien…

    Login om te reageren
  14. racy zegt

    11 september 2014 om 08:13

    Vind het huidige model mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North