
En daar is de nieuwste deelnemer aan de hedendaagse hot hatch-strijd.
Een klein maandje voor zijn debuut in Parijs stuitten we op een tweetal foto’s van de Corsa OPC. De gepeperde Corsa-variant die het de Renault Clio RS, Ford Fiesta ST en de Peugeot 208 GTi lastig moet gaan maken.
Dat lastig maken gebeurt vermoedelijk met Opels 1.6-liter SIDI turbomotor aan de basis, die ongeveer 200 pk en 300 Nm aan koppel zal leveren. Verder mogen we een handgeschakelde zesbak verwachten en een aangepaste stuurinrichting. Voor die bochtjes op de limiet.

Op de twee korrelige, kapotgeflitede foto’s van Autoblog.gr valt te zien dat Opel de Corsa OPC aankleedt met dik bumperspul met fors grotere luchtinlaten. Ook valt op dat er aan de rand van de motorkap een luchtopening zit. Bij de reguliere Corsa ontbreekt deze. Achteraan zien we een tweetal uitlaatpijpjes onder de aangedikte bumper uitsteken. Verder is het een bekend recept: iets dichter bij het asfalt, iets grotere velgen.
Benieuwd hoe de vorige OPC Corsa reed? Smoke kroop een paar jaar geleden de blogkelder uit en testte hem voor jullie.





hmmmmm. deze zette ik net een half uur geleden nog op autojunk… maar goed moet weer een fantastische wagen worden, de voorganger was ook al steengoed vooral de nurburg edition. wel vet die driehoekjes altijd ben er wel fan van.
@henkhupelschoten: De Nürnburgring Edition had ook twee enkele uitlaten L+R (+210pk)Vond ik toch wat beter staan.
Hè ik vond die driehoek in het huidige model juist zo gaaf.
Ik dacht eerst dat het een Astra was..
Yes, nog gewoon met een handbak, het zou zomaar kunnen dat ik dit liever zou rijden dan de Clio RS.
Dat ik dat ooit nog over mijn lippen zou krijgen over een Opel….
Ik vind het uiterlijk maar meh, maar als ie maar met een handbak te koop is.
De parkeerplaats bij de supermarkt zal nooit meer hetzelfde zijn..
Doe mij maar de Ford Fiesta ST of de Peugeot 208 GTI en neit deze smurf.
Al ziet die voor een Opel er wel goed uit
Ik heb een OPC Nürnburgring Edition gereden,dat ding was retesnel en lag als een strijkijzer op de weg.Maar man wat was die auto knalhard.Op een gegeven moment herkende ik elke putdeksel in de stad aan zijn metaalsamenstelling zodra ik eroverheen stuiterde.
@sydney: ik ben ermee naar Italie gegaan incl tent en toebehoren. Ik vond het zelfs toen nog best meevallen voor een extra verlaagde OPC. De fantastische stoelen hielpen goed mee. Maar een geweldige hot hatch die op de Stelviopas zich in bochten vastgreep. Echt een fantastisch ding was dat.
@utr1984: Ik heb er dik 8 maanden dag in,dag uit mee gereden als demo, en woon in het centrum van Amsterdam.Dan wordt het toch een ander verhaal.Maar dat geldt natuurlijk ook voor z’n concurrenten.Ik ben het met je eens dat het een fantastische auto met geweldige stoelen is.
Hmm, op deze foto’s vind ik hem nou niet bepaald mooi, misschien dat hij er iets mooier uitziet op fatsoenlijke foto’s maar ik ben er bang voor.
In gewone trim vind ik de nieuwe Corsa-facelift al afgrijselijk en zo te zien gaat ook een OPC pakketje daar niks aan veranderen.
Het blijft gewoon een klein opeltje…
@maarten020: wow, jij bent slim!
@utr1984: dankje
Jammer dat de driedeurs niet net als de vorige sportievere achterlampen heeft. Voor de 5-deurs vind ik het een verbetering, maar dit is te suf voor de 3-deurs en al helemaal voor een OPC.
Vind de eerste versie van de vorige generatie mooier in balans qua uiterlijk…..
Zeker niet verkeerd.
Trouwens ook wel leuk om smoke eens een keertje te zien reviewen. Vroeg me altijd af hoe dat eruit zou zien…
Vind het huidige model mooier.