• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Insignia hatchback officieel

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 juli 2008 om 15:23 – 51 Reacties

Opel Insignia hatchback
Het is even zoeken naar de verschillen met de sedan, maar ze zijn toch echt anders. De 4-deurs hatch zal tegelijk met de 5-deurs sedan in Londen debuteren.

Volgens Opel lijken ze op elkaar “om de eenheid in het sterke design te waarborgen”, een cynicus zou zeggen dat de designers gewoon lui zijn geweest.

Dankzij een testduur van 650 uur in de windtunnel bereikt de Insignia hatchback een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,27.

Van meet af aan is de Insignia beschikbaar met 7 verschillende motoriseringen, die voldoen aan de Euro 5 emissienormen en gekoppeld zijn aan een zesversnellingsbak. Het benzinepalet varieert van een 115-pk 1.6 viercilinder tot en met een V6 met 260 pk. Dieselen kan met een van de drie 2,0 liter-motoren, die tussen de 110 en 160 pk zullen leveren.

Maar of de Insignia nou echt op de nieuwe 7-serie lijkt, zoals in de comments daar werd gesteld?

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Opel Manta GSe ElektroMOD is officieel een hebbedingetje
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

insignia, londen-2008, Opel

Vorig bericht: « Scoop! Nieuwe 7-serie
Volgend bericht: Wegmisbruikers mogen ook kenteken inleveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gregorius zegt

    3 juli 2008 om 15:25

    Maar deze zijn dus allemaal hatchback?

    Trouwens, je nieuwe auto officieel presenteren met foto’s in het donker? “hij is mooier als je m bijna niet ziet!”

    Login om te reageren
  2. deefke zegt

    3 juli 2008 om 15:26

    niet slecht,heeft iets van een bmw weg.

    Login om te reageren
  3. K-Kalkan zegt

    3 juli 2008 om 15:26

    Idd, zoek de verschillen. Vind trouwens de blauwe lichten wel apart.. Maar het ziet er zo verschrikkelijk goedkoop uit.

    Login om te reageren
  4. evo zegt

    3 juli 2008 om 15:26

    Sedan is fraai, hatchback net even minder en is alleen nodig voor mensen die de 5e deur echt nodig hebben. Merkwaardig weinig verschil overigens… Op foto nummer 3 zie je de verschillen nog het meest. Tevens heeft de linker een wisser achterop.

    Login om te reageren
  5. W!d zegt

    3 juli 2008 om 15:28

    achterkant doet me denken aan Actyon :)

    Voor GM hoop ik dat ze oa door dit model niet failliet gaan

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    3 juli 2008 om 15:29

    Goh, nooit voor mogelijk gehouden, maar het is dan toch werkelijkheid…

    Ik vind de foto’s van een nieuwe Opel spannender dan van een nieuwe BMW.

    Login om te reageren
  7. AJ zegt

    3 juli 2008 om 15:31

    @ Rick dos

    Ja, hoe is het mogelijk!?!

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    3 juli 2008 om 15:34

    Vind je de nieuwe Siebener zo’n afknapper, Herr Dos?

    Login om te reageren
  9. niels zegt

    3 juli 2008 om 15:43

    @W!d

    dat is de X6 :P

    ik vind hem trouwens wel geslaagd en inderdaad weinig verschillen met de “normale” uitvoering

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    3 juli 2008 om 15:49

    @AJ

    I don’t know, man! Where did it go wrong?!

    @evo

    Het is één grote teleurstelling!

    Login om te reageren
  11. Benny zegt

    3 juli 2008 om 15:51

    @ Evo, maar waarom dan die ruitenwisser op de 1 en niet op de ander?

    Login om te reageren
  12. Sterman zegt

    3 juli 2008 om 16:03

    Dit gaat pijn in mijn hart doen; Opel maakt op dit moment mooiere modellen dan BMW. Had even de goede hoop met de 3-coupe dat het de betere kant op ging maar ik vind gewoon een mooiere auto dan de seufah.

    Login om te reageren
  13. Luc zegt

    3 juli 2008 om 16:05

    Na nader inzien, op officiele foto’s, komt de kontt to zijn recht. Alleen die ruitenwisser is een grote misser.

    Login om te reageren
  14. Harold zegt

    3 juli 2008 om 16:09

    Erg nette auto!! Tijdloos

    Login om te reageren
  15. marruk zegt

    3 juli 2008 om 16:09

    Ik vind de 4-deurs beetje te kort.. het dak lijkt te hoog in verhouding tot de lengte aan de achterkant. De deurstijl loopt te stijl af en met zo’n kleine kofferbak vind ik het niet echt geslaagd.
    Ik vind de 5d dus echt mooier dan de 4d-sedan. Al vind ik het niet gelijk een concurrent voor de Passat CC, zoals nog wel eens wordt gezegd. Dit is gewoon de opvolger van de Vectra GTS, en geen concurrent van een goedkope Benz CLS. No way.
    Maar over weinig verschil gesproken, ik vind hier een groter verschil in zitten
    dan het verschil tussen de 4- en 5-deurs Mondeo! Want als ik een sedan zie, zie ik duidelijk dat het een sedan is, maar als ik een 5-deurs hatchback zie denk ik: is dat nou de sedan of de hatchback?
    En dat vind ik op foto 3 van deze Insignia wel meevallen eigenlijk…

    Login om te reageren
  16. RijNouNsDoor! zegt

    3 juli 2008 om 16:15

    @Benny, die zonder ruitewisser is de superlight sport editie.

    Login om te reageren
  17. marruk zegt

    3 juli 2008 om 16:17

    @Benny: omdat auto’s met een kofferbak (de 4-deurs varianten) nooit een ruitenwisser aan de achterkant hebben.
    Bij een auto waarbij de héle klep opengaat (de 5-deurs hatchback) loopt de achterruit minder sterk af (hij ligt vlakker), waardoor er meer druppels op blijven liggen. Daarom hebben die varianten vaak wél een ruitenwisser achter.

    Lijkt mij tenminste, want stations hebben een haast compleet verticale achterruit,
    terwijl ze ook een ruitenwisser hebben. Maar dat heeft denk ik te maken met de curve van water die achter de auto ontstaat als je rijdt, dat dat op de achterkant blijft zitten. Net als de pekel die je auto zwart maken aan de achterkant als ze hebben gestrooid bij gladheid.

    Login om te reageren
  18. michiel zegt

    3 juli 2008 om 16:20

    Mooie bak, mooier dan het prototype. Die was zo gewoon.
    Goed voor GM in de VS. Ik zie hier op de foto’s een mooie zuinige chevy & Caddy rijden!

    Login om te reageren
  19. Scuderia zegt

    3 juli 2008 om 16:22

    Echt een zeer fraaie wagen die Insigna! Geef mij maar een Insigna, ziet er net zo fraai uit als een A4 of 3 serie en stukken goedkoper, meschien zelfs nog wel mooier! Kunnen mensen nog wel blijven zeggen ” Het is een Opel” Maar wat voor één!

    Login om te reageren
  20. r3fl3x zegt

    3 juli 2008 om 16:35

    Vierdeurs-hatch –> vijfdeurs-hatch en vice versa voor de sedan. Of houdt Opel een andere definitie van een deur op na :-p

    Zie trouwens amper verschil tussen beide versies. Allebei goed geslaagd. Zeker voor een Opel, de laatste tijd niet bepaald toonbeeld van inspirerende designs. Het blijft natuurlijk af wachten hoe het er in het echt uit ziet…

    Login om te reageren
  21. corrado vr6 slc zegt

    3 juli 2008 om 16:36

    Slopel ;)

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    3 juli 2008 om 16:38

    @ Rick dos; Nee, geef het nou maar toe. De 7 is geen teleurstelling, hij is prima, maar Opel stijgt tegenwoordig gewoon boven BMW uit! :twisted:

    Login om te reageren
  23. kowalsk zegt

    3 juli 2008 om 16:40

    ‘k Vind deze net wat mooier. Hij ziet er meer uitgebalanceerd uit.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    3 juli 2008 om 16:41

    @ Rick dos; Ik neem mijn woorden terug. Ik had nog niet verder naar beneden gescrolld op de homepage, maar wat is die nieuwe 7 een afknapper zeg… :o

    Login om te reageren
  25. Oul@ zegt

    3 juli 2008 om 16:42

    Hahaha Rick Dos.

    Vind je de foto nou spannender of vind je auto spannender?

    Login om te reageren
  26. Melchior zegt

    3 juli 2008 om 17:00

    Dit is nu eens een mooie en stijlvolle auto. Zoiets maar een stuk kleiner van formaat zou ik overwegen als aankoop.

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    3 juli 2008 om 17:08

    bloedmooie bak .. en toch typisch Opel/GM .. not my cup of tea ..

    hoop voor Opel een bestseller .. ze zijn al dik 2 jaar bezig om er weer bovenop te klimmen ..

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    3 juli 2008 om 17:09

    sterker nog .. vind em net zo sjiek als de USA Toyota Camry ..

    Login om te reageren
  29. Jimmie zegt

    3 juli 2008 om 17:11

    Ben benieuwd of ie t daglicht haalt…

    Gezien GM binnenkort waarschijnlijk wel failliet is http://frontpage.fok.nl/nieuws/94889/-Mogelijk-faillissement-General-Motors.html

    Login om te reageren
  30. wimbers zegt

    3 juli 2008 om 18:27

    “Dankzij een testduur van 650 uur in de windtunnel bereikt de Insignia hatchback een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,27.”

    dat betekent dat als ze 1000 uur in de windtunnel hadden getest de luchtweerstand nog lager zou zijn geweest? (als je doorrekent 0,24)
    als het zo makkelijk is…

    my point.. die lage weerstand komt niet door de duur van de test, maar de vorm van de auto…

    Login om te reageren
  31. Melvivio zegt

    3 juli 2008 om 18:29

    dit zou idd nog best wel eens het zwanenlied kunnen zijn van GM.

    Als deze auto, nou net zo comfortabel is als een Audi, en ook de zelfde interieur kwaliteit biedt, voor opel geld. Laat maar komen. Ik denk dat de reacties op deze auto 80% positief zijn.

    Hopelijk is de hot 260pk V6 nu met een betere 4wiel dan de oude vectra OPC. ( zie topgear reviews ) Of alleen maar achterwiel aangedreven :) monaro onderstelletje :P

    Bij deze, Ik vind de auto geslaagd, styling-wise. Zelf zal ik waarschijnlijk geen geld hebben om deze te kopen, maar 2 – 3 jaar na dato. Gimmie gimmie :)

    Login om te reageren
  32. wimbers zegt

    3 juli 2008 om 18:29

    corny vraag weer trouwnes… en de wagons?

    ik vindt het apart dat de wagons stuk voor stuk later op de markt gebracht worden terwijl dat in europa toch vaak een aanzienlijk deel van de verkoop voor zijn rekening neemt

    Login om te reageren
  33. Gerrit zegt

    3 juli 2008 om 19:17

    Is die V6 tevens de OPC? Of is dat weer een 5-jaren plan waar we weer een tijd op moeten wachten?

    Login om te reageren
  34. opel-lunatic zegt

    3 juli 2008 om 19:33

    Ik vind de opel insignia de mooiste opel ooit. Ik kan het ermee eens zijn dat mensen zeggen dat ze dingen zien van bmw en mercedes maar voor de rest zie ik geen gelijkenis met andere merken. En als opel weer een stap op de kwaliteitsladder doet zonder veel meer te vragen, dan moeten ford en volkswagen zich toch wel achter de oren krabben. En ik vind deze opel toch zeker wel een concurent voor de passat cc en vind deze zelfs mooier dan de uitgerekte passat.

    @ gerrit: Wees maar niet bang de 260 pk v6 is niet de opc. De opc krijgt ook een 2.8 v6 met dubbele turbo maar krijgt dan meer dan 300 pk.

    Login om te reageren
  35. BaRa zegt

    3 juli 2008 om 20:09

    @Melvivio: “Hopelijk is de hot 260pk V6 nu met een betere 4wiel dan de oude vectra OPC” – daar mag je vergif op innemen. De OPC krijgt dezelfde aandrijflijn als nu in de Turbo X van Saab zit. En daar heb ik nog geen enkele chaufeur – eigenaar noch journalist – een verkeerd woord over horen zeggen.

    Login om te reageren
  36. Benjamin1 zegt

    3 juli 2008 om 20:48

    Komt deze zo 1 op 1 op de weg, want dat is Opel (burgerbak) beter bezig dan BMW (premium shizzle). De wereld op zn kop!!

    Login om te reageren
  37. Rick dos zegt

    3 juli 2008 om 21:16

    @Citrofiel

    Never doubt me, maaaaan! ;)

    @Oul@

    Nee, de auto. ;)

    Login om te reageren
  38. Melvivio zegt

    3 juli 2008 om 21:41

    @BaRa

    De turbo X ken ik verder niet, heb alleen de reviews ervan hier gezien.
    Het enige wat ik weet van de OPC vectra, is wat ik heb gezien bij Top Gear toen clarkson deze testen. zoals ik eerder ook al zei.

    Bij deze het filmpje nogmaals.
    http://youtube.com/watch?v=zPHNPmfTopQ&feature=related

    Dus ik weet niet,” En daar heb ik nog geen enkele chaufeur – eigenaar noch journalist – een verkeerd woord over horen zeggen.”

    Uw reactie graag :)

    Login om te reageren
  39. arjontje zegt

    3 juli 2008 om 22:19

    @wimbers

    De station komt pas in 2009.
    Dit doet opel vaker met zijn stations.

    Login om te reageren
  40. opel-lunatic zegt

    3 juli 2008 om 23:13

    @ melvivio: de vorige vectra had geen vierwielaandrijving maar voorwielaandrijving. En de turbo X heeft volgens mij het nieuwe haldex 4 systeem vergelijkbaar met het vierwielaandrijvingssysteem van bmw waarbij alle vier de wielen afzonderlijk bestuurd worden. dus zou wel een verbetering zijn en dan heeft clarkson geen excuus meer om er niet mee te rijden.

    Login om te reageren
  41. sus zegt

    3 juli 2008 om 23:13

    Dit wordt volgens mij een toppertje !
    Hij ziet er echt lekker uit.
    Het opel design zit wel in de lift..astra gtc, nieuwe corsa en nu dit…
    Hoe zou het zitten met de wegligging van deze ?
    Zo een v6’je is misschien wel eens de moeite waard om aan een testje te onderwerpen ? ;)

    Login om te reageren
  42. Tomsns zegt

    4 juli 2008 om 06:34

    Proficiat aan Opel! Precies een nieuw designhoofd en of nieuwe richting ze ingaan.

    Qua Top Gear, ze waren allesinds in de wolken qua design. Met de 4WD zal de rijtest zeker beter zijn, RWD zou ook al veel verschil maken, want met Opel’s FWD OPC (VXR) hebben ze duidelijk hun limiet gehaald. FWD => 220PK max.
    250PK FWD = loco.
    Maar kom, wie Opel-fan is blijft Opel-fan.

    Login om te reageren
  43. Robert zegt

    4 juli 2008 om 09:19

    Hij is werkelijk prachtig, de mooiste in z’n klasse! Ik kan niet wachten om ‘m in het echt te bewonderen. Interieur ziet er ook erg goed uit, dus als dit geen succes wordt, weet ik het ook niet meer. Ben benieuwd naar de coupé en de stationwagon.

    Login om te reageren
  44. supermenneke zegt

    4 juli 2008 om 10:00

    Van mij mogen ze de productie van de prut die BMW net heeft afgeleverd, (ja ik bedoel de zeven-serie) stoppen en daar voor in de plaats insigna’s gaan maken. Deze auto heb je toch vele malen liever op de weg!!??

    Wel jammer dat ze zoveel op elkaar lijken, idd. Maar de BMW lijkt op een Chinees, en de OPEL lijkt tenminste op een OPEL.

    Lang leve opel!

    Login om te reageren
  45. mashell zegt

    4 juli 2008 om 10:10

    “en de OPEL lijkt tenminste op een OPEL.”
    Hij is fantastisch daar zijn we het eens, maar juist omdat ie niet op een Opel lijkt! Zoiets moois heeft Opel nog nooit gehad!

    Login om te reageren
  46. Patrick zegt

    4 juli 2008 om 13:06

    Het verschil tussen de sedan en hatchback is niet zo heel groot!

    En ja..supermenneke heeft helemaal gelijk!!

    Deze Opel ziet er vele malen beter uit dan de nieuwe 7!!

    Opel gaat met de Insignia zeker een goede kant op!

    Login om te reageren
  47. Je moeder zegt

    4 juli 2008 om 18:23

    Het is zeker een mooie auto..

    Het is altijd wennen als er net nieuwe foto’s uitzijn.

    Ik hoop dat deze opel Insignia beter verkoopt dan de signum

    Login om te reageren
  48. mike zegt

    6 juli 2008 om 23:22

    In 1 woord. Lelijk!
    Ze hebben duidelijk bij Opel het kunstje afgekeken van BMW’s 6 series modellen en Benzo’s CLS.
    De oude Calibra, Astra Coupe en GTC waren nog noemenswaardige stijl-iconen.
    Daarna zijn ze helaas het spoor bijster geraakt……jammer!

    Login om te reageren
  49. OPC zegt

    25 oktober 2008 om 20:19

    een prachtige wagen ik vind de vectra al mooi maar deze… wowwwww !!!!!!

    Login om te reageren
  50. OPC zegt

    25 oktober 2008 om 20:27

    ik heb zelfs ontdekt dat de OPC versie geen V6 maar een heuse V8 mee gaat krijgen

    zou wel vet zijn

    jammer dat het maar een gerucht is…

    Login om te reageren
  51. Willem zegt

    12 maart 2009 om 19:44

    Na enkele jaren Toyta te hebben gereden (RAV), de overstap gemaakt naar Opel. Wilde weer eens een Sedan of Hatchback. Heb even getwijffeld, maar toch voor de hatchback gekozen. Vond de kofferopening van de sedan wat aan de krappe kant. Ik moet zeggen, dat ik vooral op het uiterlijk ben afgegaan, want ook de nieuwe Avensis van Toyota was een optie. Laatst genoemde kon mij echter niet bekoren. Saai interieur en een beetje stijf uiterlijk. Over de kwaliteit van Toyota wordt altijd erg geroemd. Mijn laatste RAV bj.2006 had echter wel wat mankementen, rammelende ramen, krakende stoel, krakende stuurstang, dus ik heb de gok gewaagd en zie wel.
    Blijft natuurlijk de vraag of Opel het in deze barre tijd redt. Maar ja, de recessie treft ook andere merken. Overigens een goede prijs voor mijn inruiler gehad, dat scheelde natuurlijk ook. Weet niet of dat met de Opel
    ook gaat lukken bij een volgende inruil. Maar ja, een beetje toegeven aan emotie op zijn tijd, moet kunnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North