Opel stopt met het sponsoren van Feyenoord

Auteur: , 48 Reacties

De hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub gaat namelijk het huidige contract niet verlengen.

Opel

Momenteel pronkt het automerk nog prominent op de shirtjes van de spelers, maar dit is aan het einde van seizoen 2016-2017 afgelopen. Feyenoord moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Opel zal nu nog anderhalfjaar de hoofdsponsor zijn van de Rotterdammers. Na een contract van vier jaar komt er een einde aan de deal.

De Duitse autofabrikant maakte het nieuws twee weken geleden al bekend aan de club en nu brengt Feyenoord officieel het nieuws naar buiten. Volgens Jeroen Maas van Opel valt het hoofdsponsorschap niet te verlengen vanwege de internationale strategie die het merk momenteel hanteert.

Feyenoord baalt naar eigen zeggen van het nieuws. Ze hadden de samenwerking dan ook graag voortgezet.



48 reacties

Wellicht iets voor KPN? Leuk als tegenhanger voor Ziggo in 020… ;)
@potver7: het groen-witte uittenue van Feyenoord zou zich er goed voor lenen.
Niet verlengen vanwege de internationale strategie? Wat is dat voor onzin. Hij brengt het alsof Opel daar nog nooit mee bezig is geweest.
@Dan: inderdaad alsof Opel Nederland over de Internationale marketingtak gaat.
@W115: Nee maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat Opel Nederland minder budget van het Duitse hoofdkantoor krijgt voor marketingdoeleinden. Of dat ze instructies krijgen over de besteding van het beschikbaar gestelde marketingbudget.
@W115:
Nee, maar wel andersom. Inclusief de (marketing)bijdrage vanuit het hoofkantoor (of andersom gezien, mate van afdracht vanaf NL richting het hoofdkantoor).
@Dan: iets met feyenoord en buitenlandse wedstrijden. Naja eerder het gebrek daaraan… *wakkert discussie aan* ;)
@bmwkevin: Hehe!
Ik vond Blijdorp ook veel leuker.
@paulaner: Dat was een geste van de verzekeraar die destijds Feyenoord sponsorde.
Als de spelers nou in Opels naar hun werk reden, dat had in ieder geval wat goodwill gekweekt (niet dat het daarvan afhankelijk is, dat weet ik ook)
@granlusso: Spelers moeten ook in de auto van de sponsor naar hun werk toe (trainingen, besprekingen, wedstrijden).

Behalve Zlatan, die zet zijn Enzo voor de deur ;-)
@gtwillem: In de praktijk valt dat reuze mee. Je ziet bijvoorbeeld bij Real Madrid dat een Cristiano Ronaldo of Karim Benzema ook gewoon in een Ferrari komt aanrijden in plaats van de gesponsorde Audi. Het hangt ook af van de details in het sponsorcontract natuurlijk.
@Edge: Nee, ook zij rijden allemaal met de Audi. Uiteraard komt het wel eens voor dat Karim zijn Bugatti een keer meeneemt en dat Ronaldo een ander speeltje kiest, maar de hele sponsordeal is er juist dat de spelers en staf in die auto’s rijden.
@gtwillem: Was er niet een jaar of 2 terug een artikel over Chevrolet bij ManU. Spelers waren er niet zo blij mee en vrijwel niemand kwam in hun Corvette aan. Volgens mij hadden we een foto van RvP met zijn Panamera toen.

Bij Ajax waren het wel nette jongens: Opel deed vroeger ook Ajax. Iedereen in zn Vectra en Omega naar werk. Kwam good old Martijn Reuser aan. Een nieuwe Corsa met een uitlaat waar een voetbal in paste. Heerlijke tv toen en mooi hoe normaal voetballers toen nog waren.
@granlusso: die hebben ze ook. Alle (ietszeggende) spelers en staff hebben een Opel van de club en vaak zijn dit niet de minste corsaatjes of Agila’s, maar hele dikke Insignia’s of Cascada’s.
Aparte keuze, want ik vond het wel een goede match. Een grote volksclub en een grote fabrikant van volksauto’s. Voor noeste, harde werkers. Niet van die dames uit 020 in hun CLA’tjes, maar een trouwe Ascona.

Misschien Hannover ’96 een ideetje voor Opel?
@gtwillem: Precies!
Bovendien brengt het herinneringen terug aan de gloriedagen van zowel Opel als Feijenoord. Het is eigenlijk de enige sponsordeal die ik echt serieus goed vind passen.
Volksauto..dan zou VW beter passen,maar die hebben geen geld meer om te sponseren.
@gtwillem: en allebei al jaren geen kampioen meer, laten we dat vooral niet vergeten!
@awesome: Opel sinds 2005 niet meer. En voor Feijenoord verwijs ik u graag naar deze site:

http://www.isfeyenoordalkampioen.nl/
Volgens mij zijn ze al sponsor vanaf seizoen 2013/2014. Da’s dus al ruim 2 jaar…
@vroaaar: sinds 1984, m.u.v. de periode 2002-2010.
@vroaaar: Dat staat er toch ook? Nu nog anderhalf jaar, dan loopt het vierjarige contract af. Dat loopt dus al twee-en-een-half jaar.
@potver7: dat stond er eerst niet. Maar de tekst is nu aangepast! Misschien kan @rubenpriest dat de volgende keer ff aangeven…
Ja… laten we eerlijk zijn, de Eredivisie is niet echt een groeimarkt. Nederlandse bedrijven die op zoek zijn naar internationale aandacht richten zich toch op grotere teams en evenementen: shell (Ferrari in de F1), heineken (Champions League), Philips trekt zich nu langzaam terug. Het is gewoon niet goed genoeg en de potentie die een duitse competitie heeft hebben we niet. Dan hou je bedrijven die gericht zijn op de nlse markt over, Ziggo, Unive noem maar op. Daarnaast zie je bij het VW concern dat er ook maar net een ceo moet zitten die voetbalgek is. Kortom, het is een trend die moeilijk te doorbreken gaat worden.
@kimholland: Dat van Philips verbaast mij eigenlijk nog het meest. Het merk is toch begonnen als sportclub van Philips-arbeiders en het merk is dus onlosmakelijk verbonden met de voetbalclub. Ze geven aan dat ze het doen zodat PSV er een betere deal met een andere partij kan uit slepen, maar ik betwijfel of ze een bedrijf vinden dat meer gaat betalen dan Philips nu doet. Wellicht een bedrijf in de goksector, als die markt eindelijk open gaat, maar echt andere kanshebbers zie ik niet.
@Edge: Philips blijft gewoon geldschieter van PSV alleen geen shirt sponsor meer.
Ze moeten zich laten sponsoren door RET. Kunnen de spelers zich lekker met bus, tram, metro of randstadrail naar de club laten vervoeren.

Als je als sponsor serieus genomen wil worden door de wereld is er natuurlijk maar één club die je internationale allure kan geven en wereldwijde naamsbekendheid: Ado Den Haag
@Rick-dos: Rustâg
@fmgarcia: hebben ze die pelikaan nou al vervangen door een chinese draak?
@koeckenbacker: Ado sponsored by BYD! Ben je mooi de lul met je clubwagen. De keeper van Den haag zit met een Geely in zijn maag.
@fmgarcia: Had-ie destijds niet iets anders is zijn maag?
Ze hebben nog anderhalf jaar om een nieuwe sponsor te vinden. Gaat wel lukken.
Zelfde gebeurde bij Ajax en dat is uiteindelijk ook goed gekomen.
@gregorius: Ajax heeft daarbij wel het geluk gehad dat Aegon zo schappelijk was om alsnog met een half jaar te verlengen, omdat Ajax nog geen opvolger had. Ik ben benieuwd of Opel ook zou coulant is als de situatie zich voordoet.
Jammer
Vind het persoonlijk wel jammer. Ook al ben ik geen Feyenoord-supporter vond ik Feyenoord en Opel een mooie combinatie ook in de jaren’90 hadden ze een deal als ik mij niet vergis.
Balen inderdaad, net nu online gokken legaal dreigt te gaan worden in NL…
@C6_R: Dat is volgens mij de grootste kans voor Feyenoord of PSV: het binden van een gokwebsite als Bwin of Unibet. Dat is een bedrijfstak voor wie Nederland nog wel een groeimarkt is, en meestal zitten ze ook niet om een paar miljoen euro verlegen.
Ach ja, ook Opel moet snijden in de kosten. Als voetballer met een OPC van de baas naar je training rijden is op zich niet verkeerd natuurlijk.
Mooi, opzouten met dat voetbal..
Zou dolgelukkig zijn nu als ik bij Feyenoord speelde.
Opel stopt als hoofdsponsor, dat wilt niet zeggen dat ze helemaal stoppen.
De nieuwe marktstrategie is VFL wolfsburg, Het trojaanse paard van Opel!
Als zelfs Opel niet meer wil…
Internationaal nee, dan moet je niet bij Feyenoord ziin. Verder als de eredivisie komt het niet.
Jammer dat opel voor altijd uit de kuip verdwijnt. Gelukkig hebben we internet nog:

http://www.lunaticnews.nl/files/uploads/Opel.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).