• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel stopt met het sponsoren van Feyenoord

Auteur: RubenPriest, gepost 24 november 2015 om 15:41 – 48 Reacties

Opel


De hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub gaat namelijk het huidige contract niet verlengen.

Momenteel pronkt het automerk nog prominent op de shirtjes van de spelers, maar dit is aan het einde van seizoen 2016-2017 afgelopen. Feyenoord moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Opel zal nu nog anderhalfjaar de hoofdsponsor zijn van de Rotterdammers. Na een contract van vier jaar komt er een einde aan de deal.

De Duitse autofabrikant maakte het nieuws twee weken geleden al bekend aan de club en nu brengt Feyenoord officieel het nieuws naar buiten. Volgens Jeroen Maas van Opel valt het hoofdsponsorschap niet te verlengen vanwege de internationale strategie die het merk momenteel hanteert.

Feyenoord baalt naar eigen zeggen van het nieuws. Ze hadden de samenwerking dan ook graag voortgezet.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

feyenoord, Opel, voetbal

Vorig bericht: « Renault Espace stoot 25 maal meer NOx uit dan toegestaan
Volgend bericht: Dingen die je kan doen als je DIT JAAR een Toyota Auris least »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    24 november 2015 om 15:43

    Wellicht iets voor KPN? Leuk als tegenhanger voor Ziggo in 020… ;)

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 november 2015 om 18:18

      @potver7: het groen-witte uittenue van Feyenoord zou zich er goed voor lenen.

      Login om te reageren
  2. Dan zegt

    24 november 2015 om 15:48

    Niet verlengen vanwege de internationale strategie? Wat is dat voor onzin. Hij brengt het alsof Opel daar nog nooit mee bezig is geweest.

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      24 november 2015 om 16:23

      @Dan: inderdaad alsof Opel Nederland over de Internationale marketingtak gaat.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        24 november 2015 om 16:28

        @W115: Nee maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat Opel Nederland minder budget van het Duitse hoofdkantoor krijgt voor marketingdoeleinden. Of dat ze instructies krijgen over de besteding van het beschikbaar gestelde marketingbudget.

        Login om te reageren
      • poes zegt

        24 november 2015 om 16:59

        @W115:
        Nee, maar wel andersom. Inclusief de (marketing)bijdrage vanuit het hoofkantoor (of andersom gezien, mate van afdracht vanaf NL richting het hoofdkantoor).

        Login om te reageren
    • bmwkevin zegt

      24 november 2015 om 20:09

      @Dan: iets met feyenoord en buitenlandse wedstrijden. Naja eerder het gebrek daaraan… *wakkert discussie aan* ;)

      Login om te reageren
      • Dan zegt

        30 november 2015 om 19:43

        @bmwkevin: Hehe!

        Login om te reageren
  3. paulaner zegt

    24 november 2015 om 15:49

    Ik vond Blijdorp ook veel leuker.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      24 november 2015 om 18:36

      @paulaner: Dat was een geste van de verzekeraar die destijds Feyenoord sponsorde.

      Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    24 november 2015 om 15:50

    Als de spelers nou in Opels naar hun werk reden, dat had in ieder geval wat goodwill gekweekt (niet dat het daarvan afhankelijk is, dat weet ik ook)

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 november 2015 om 15:52

      @granlusso: Spelers moeten ook in de auto van de sponsor naar hun werk toe (trainingen, besprekingen, wedstrijden).

      Behalve Zlatan, die zet zijn Enzo voor de deur ;-)

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 november 2015 om 16:14

        @gtwillem: In de praktijk valt dat reuze mee. Je ziet bijvoorbeeld bij Real Madrid dat een Cristiano Ronaldo of Karim Benzema ook gewoon in een Ferrari komt aanrijden in plaats van de gesponsorde Audi. Het hangt ook af van de details in het sponsorcontract natuurlijk.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          24 november 2015 om 16:18

          @Edge: Nee, ook zij rijden allemaal met de Audi. Uiteraard komt het wel eens voor dat Karim zijn Bugatti een keer meeneemt en dat Ronaldo een ander speeltje kiest, maar de hele sponsordeal is er juist dat de spelers en staf in die auto’s rijden.

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            24 november 2015 om 16:39

            @gtwillem: Was er niet een jaar of 2 terug een artikel over Chevrolet bij ManU. Spelers waren er niet zo blij mee en vrijwel niemand kwam in hun Corvette aan. Volgens mij hadden we een foto van RvP met zijn Panamera toen.

            Bij Ajax waren het wel nette jongens: Opel deed vroeger ook Ajax. Iedereen in zn Vectra en Omega naar werk. Kwam good old Martijn Reuser aan. Een nieuwe Corsa met een uitlaat waar een voetbal in paste. Heerlijke tv toen en mooi hoe normaal voetballers toen nog waren.

            Login om te reageren
    • timmieeee zegt

      24 november 2015 om 17:03

      @granlusso: die hebben ze ook. Alle (ietszeggende) spelers en staff hebben een Opel van de club en vaak zijn dit niet de minste corsaatjes of Agila’s, maar hele dikke Insignia’s of Cascada’s.

      Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    24 november 2015 om 15:51

    Aparte keuze, want ik vond het wel een goede match. Een grote volksclub en een grote fabrikant van volksauto’s. Voor noeste, harde werkers. Niet van die dames uit 020 in hun CLA’tjes, maar een trouwe Ascona.

    Misschien Hannover ’96 een ideetje voor Opel?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      24 november 2015 om 17:46

      @gtwillem: Precies!
      Bovendien brengt het herinneringen terug aan de gloriedagen van zowel Opel als Feijenoord. Het is eigenlijk de enige sponsordeal die ik echt serieus goed vind passen.

      Login om te reageren
    • mpowerm3 zegt

      24 november 2015 om 18:39

      Volksauto..dan zou VW beter passen,maar die hebben geen geld meer om te sponseren.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      24 november 2015 om 20:34

      @gtwillem: en allebei al jaren geen kampioen meer, laten we dat vooral niet vergeten!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        24 november 2015 om 21:20

        @awesome: Opel sinds 2005 niet meer. En voor Feijenoord verwijs ik u graag naar deze site:

        http://www.isfeyenoordalkampioen.nl/

        Login om te reageren
  6. vroaaar zegt

    24 november 2015 om 15:53

    Volgens mij zijn ze al sponsor vanaf seizoen 2013/2014. Da’s dus al ruim 2 jaar…

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      24 november 2015 om 16:26

      @vroaaar: sinds 1984, m.u.v. de periode 2002-2010.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 november 2015 om 16:30

      @vroaaar: Dat staat er toch ook? Nu nog anderhalf jaar, dan loopt het vierjarige contract af. Dat loopt dus al twee-en-een-half jaar.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        24 november 2015 om 20:04

        @potver7: dat stond er eerst niet. Maar de tekst is nu aangepast! Misschien kan @rubenpriest dat de volgende keer ff aangeven…

        Login om te reageren
  7. kimholland zegt

    24 november 2015 om 15:56

    Ja… laten we eerlijk zijn, de Eredivisie is niet echt een groeimarkt. Nederlandse bedrijven die op zoek zijn naar internationale aandacht richten zich toch op grotere teams en evenementen: shell (Ferrari in de F1), heineken (Champions League), Philips trekt zich nu langzaam terug. Het is gewoon niet goed genoeg en de potentie die een duitse competitie heeft hebben we niet. Dan hou je bedrijven die gericht zijn op de nlse markt over, Ziggo, Unive noem maar op. Daarnaast zie je bij het VW concern dat er ook maar net een ceo moet zitten die voetbalgek is. Kortom, het is een trend die moeilijk te doorbreken gaat worden.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      24 november 2015 om 16:17

      @kimholland: Dat van Philips verbaast mij eigenlijk nog het meest. Het merk is toch begonnen als sportclub van Philips-arbeiders en het merk is dus onlosmakelijk verbonden met de voetbalclub. Ze geven aan dat ze het doen zodat PSV er een betere deal met een andere partij kan uit slepen, maar ik betwijfel of ze een bedrijf vinden dat meer gaat betalen dan Philips nu doet. Wellicht een bedrijf in de goksector, als die markt eindelijk open gaat, maar echt andere kanshebbers zie ik niet.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        24 november 2015 om 16:52

        @Edge: Philips blijft gewoon geldschieter van PSV alleen geen shirt sponsor meer.

        Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    24 november 2015 om 16:02

    Ze moeten zich laten sponsoren door RET. Kunnen de spelers zich lekker met bus, tram, metro of randstadrail naar de club laten vervoeren.

    Als je als sponsor serieus genomen wil worden door de wereld is er natuurlijk maar één club die je internationale allure kan geven en wereldwijde naamsbekendheid: Ado Den Haag

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      24 november 2015 om 17:29

      @Rick-dos: Rustâg

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        24 november 2015 om 17:46

        @fmgarcia: hebben ze die pelikaan nou al vervangen door een chinese draak?

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          24 november 2015 om 18:25

          @koeckenbacker: Ado sponsored by BYD! Ben je mooi de lul met je clubwagen. De keeper van Den haag zit met een Geely in zijn maag.

          Login om te reageren
          • boxergt zegt

            24 november 2015 om 20:35

            @fmgarcia: Had-ie destijds niet iets anders is zijn maag?

            Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    24 november 2015 om 16:03

    Ze hebben nog anderhalf jaar om een nieuwe sponsor te vinden. Gaat wel lukken.
    Zelfde gebeurde bij Ajax en dat is uiteindelijk ook goed gekomen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      24 november 2015 om 16:12

      @gregorius: Ajax heeft daarbij wel het geluk gehad dat Aegon zo schappelijk was om alsnog met een half jaar te verlengen, omdat Ajax nog geen opvolger had. Ik ben benieuwd of Opel ook zou coulant is als de situatie zich voordoet.

      Login om te reageren
  10. gt500eleanor zegt

    24 november 2015 om 16:15

    Jammer

    Login om te reageren
  11. michaelcorleone zegt

    24 november 2015 om 16:27

    Vind het persoonlijk wel jammer. Ook al ben ik geen Feyenoord-supporter vond ik Feyenoord en Opel een mooie combinatie ook in de jaren’90 hadden ze een deal als ik mij niet vergis.

    Login om te reageren
  12. C6_R zegt

    24 november 2015 om 16:32

    Balen inderdaad, net nu online gokken legaal dreigt te gaan worden in NL…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      24 november 2015 om 16:49

      @C6_R: Dat is volgens mij de grootste kans voor Feyenoord of PSV: het binden van een gokwebsite als Bwin of Unibet. Dat is een bedrijfstak voor wie Nederland nog wel een groeimarkt is, en meestal zitten ze ook niet om een paar miljoen euro verlegen.

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    24 november 2015 om 16:49

    Ach ja, ook Opel moet snijden in de kosten. Als voetballer met een OPC van de baas naar je training rijden is op zich niet verkeerd natuurlijk.

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    24 november 2015 om 16:56

    Mooi, opzouten met dat voetbal..

    Login om te reageren
  15. maseratizzzzzzzz zegt

    24 november 2015 om 17:02

    Zou dolgelukkig zijn nu als ik bij Feyenoord speelde.

    Login om te reageren
  16. moondustfocus zegt

    24 november 2015 om 17:08

    Opel stopt als hoofdsponsor, dat wilt niet zeggen dat ze helemaal stoppen.

    Login om te reageren
  17. henkhupelschoten zegt

    24 november 2015 om 17:22

    De nieuwe marktstrategie is VFL wolfsburg, Het trojaanse paard van Opel!

    Login om te reageren
  18. 850t5r zegt

    24 november 2015 om 18:32

    Als zelfs Opel niet meer wil…

    Login om te reageren
  19. robin121089 zegt

    24 november 2015 om 18:32

    Internationaal nee, dan moet je niet bij Feyenoord ziin. Verder als de eredivisie komt het niet.

    Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    24 november 2015 om 18:43

    Jammer dat opel voor altijd uit de kuip verdwijnt. Gelukkig hebben we internet nog:

    http://www.lunaticnews.nl/files/uploads/Opel.jpg

    Login om te reageren
  21. pomoek zegt

    24 november 2015 om 18:44

    Good old Benny:

    http://www.mantosdofutebol.com.br/wp-content/uploads/2013/03/feyenoord_1984-1985.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North