• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opgewarmd lijk: Lada 2107M

Auteur: robbie, gepost 28 februari 2007 om 12:15 – 41 Reacties

Lada 2107M

Je zou het bijna niet geloven maar Lada is bezig met een facelift voor de inmiddels als stokoude 2107, toch wel het oer-model Lada (naast de Niva natuurlijk). De roots van dit model gaan terug tot de Fiat 124 die in 1966(!!) op de markt kwam. Maar blijkbaar vond Lada het zelf ook hoog tijd worden om het design een beetje up-to-date te brengen en de 2107 klaar te maken voor de 21e eeuw.

Persoonlijk had ik altijd wel een zwak voor de oude 2107, niet dat ik er ooit eentje zou kopen, maar deze facelift is in mijn ogen niet echt geslaagd. Het is ook nog niet helemaal zeker of het hier gaat om een prototype of alleen maar een designstudie. Dus het zou zomaar kunnen dat we nooit meer iets horen over dit gedrocht. Bij Lada zijn ze namelijk nogal goed in het tonen van prototypes die vervolgens nooit in productie gaan. Maar misschien verrast Lada ons er wel mee in Genève ;) .

Lada 2107M

Lada 2107M

De 2107 zoals die momenteel nog geleverd wordt in Rusland

Lada 2107

via englishrussia.com

Ook interessant!

  • nieuwe Lada Niva Bronto
    Nieuwe Lada Niva Bronto is échte Niva
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • nieuwe Integra
    Nieuwe Integra is dan ein-de-lijk hier!
  • Mercedes C260L heeft ein-de-lijk een chique grille

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Lada

Vorig bericht: « Eindelijk: Lancia Ypsilon Sport by MomoDesign
Volgend bericht: Woensdag Porsche-dag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Werner zegt

    28 februari 2007 om 12:19

    het zou me niks verbazen als dit de officiele persfoto’s van lada zijn ;)

    ik zie eerlijk gezegd nog liever het “oude” model.

    Login om te reageren
  2. Armada zegt

    28 februari 2007 om 12:20

    Ok, dat moet wel een echte prijspakker worden, willen ze die dingen hier in Nederland ook verkopen. Ongeveer de prijs van een pakje boter dacht ik zo.

    Login om te reageren
  3. Fruitcake zegt

    28 februari 2007 om 12:24

    Staat deze week een leuk stukje in de Autoweek over een Lada dealer :)

    Sinds +/- 2000 worden er nog maar 50/75 Lada’s per jaar verkocht…

    Login om te reageren
  4. MrSelected zegt

    28 februari 2007 om 12:26

    50/75 gekken per jaar die een Lada kopen?

    Of zijn het allemaal Niva’s?

    Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    28 februari 2007 om 12:26

    dit artikel: http://www.autoweek.nl/magazineorder.php?ID=10832

    Login om te reageren
  6. Robin zegt

    28 februari 2007 om 12:28

    @Armada

    En zelf dan wordt het waarschijnlijk nog geen succes…

    Er is een versie die ik wel zou willen hebben en dat is de lotus modified versie…

    http://news.caradisiac.com/IMG/jpg/lotus_lada_1.jpg

    Login om te reageren
  7. Fruitcake zegt

    28 februari 2007 om 12:33

    Deze Lada is ook wel ok: http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/13/lada_110_wtcc_uitvoering

    Nooit meer iets van gehoord trouwens :)

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    28 februari 2007 om 12:34

    Ahhh wat een super auto, is er ook een RS versie met 60+ pk verkrijgbaar.

    Dat dit serieus nog gemaakt wordt, jat dan gewoon een ontwerp van een bestaand automerk ‘ofzo’. Dit gaat werkelijk buiten alle proporties.

    Login om te reageren
  9. Knilles zegt

    28 februari 2007 om 12:38

    Is dit de nieuwe M3 zonder camouflage?

    Login om te reageren
  10. SugarFree zegt

    28 februari 2007 om 12:49

    @ robbie
    ‘… designstudie…’ LOL
    De oude is veel beter; tijdloos, dat zeg ik!

    Login om te reageren
  11. Thelis zegt

    28 februari 2007 om 12:56

    Maar ze zijn wel eerlijk, ze hebben achterop wel netjes Classic-2 gezet.

    Login om te reageren
  12. Bram zegt

    28 februari 2007 om 13:01

    Geweldig! Ongelovelijk dat er nog steeds mensen in NL zijn die een lada kopen.

    Login om te reageren
  13. sabberjoch zegt

    28 februari 2007 om 13:08

    Lada is vet/ als je tenminste gewoon lol wilt maken en een beetje gaat stresstesten zoals topgear met de toyota hilux of hun toybota. dan is het een goede auto. Hij zal er niet lelijker uit gaan zien na een paar botsingen.

    Login om te reageren
  14. S6 zegt

    28 februari 2007 om 13:37

    It’s a Nissan Sunny :D

    Login om te reageren
  15. Herm zegt

    28 februari 2007 om 13:37

    Werkelijk hufterproof -> een vandaal kan er weinig aan verknoeien….

    Wat een kansloos voertuig zeg….

    Login om te reageren
  16. S6 zegt

    28 februari 2007 om 13:37

    ziet er niet uit!! :(

    Login om te reageren
  17. Rossi zegt

    28 februari 2007 om 14:43

    Vind het altijd wel leuk als autobouwers een oud concept verbeteren. Zie hier de 2107M, bij mercedes de G-Klasse of de defender van Landrover

    Login om te reageren
  18. Armada zegt

    28 februari 2007 om 15:00

    @ Robin.
    Dat is dat ding wat ze in Top Gear een keer hebben aangepakt. Dat is dan inderdaad nog wel een tof ding.

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    28 februari 2007 om 15:28

    is er al iets bekend over de motoren?

    Login om te reageren
  20. CCX zegt

    28 februari 2007 om 15:33

    Voila nu is bekend wie die 50/75 gekken zijn: top gear die ze ondertussen al allemaal verknoeid heeft !

    Login om te reageren
  21. Alfaman zegt

    28 februari 2007 om 16:05

    Waneer de woonplaats Siberië of in de beurt van Mongolië is, dan rij jij liever zo een Lada, of een Niva. Autovisie heeft laatste jaar nog een mooie story geschreven over met een oude Lada 2104 naar Tschernobil. Hoezo voor deze rit een Lada gekozen is, beschrijft Autovisie heel goed.

    Login om te reageren
  22. GerreLekker zegt

    28 februari 2007 om 16:23

    Lada: lelijk en specs van 0,0 maar echter heel eenvoudige techniek die langer/beter meegaat dan al die electronica die vantegenwoordig in elke wagen zit.
    Denk dat hiermee beter door Siberia kunt dan met een X5 ofzoiets…

    Login om te reageren
  23. F. zegt

    28 februari 2007 om 16:34

    De titel zegt alles…

    Login om te reageren
  24. Fuego zegt

    28 februari 2007 om 17:18

    http://bg-tuning.net/clasacia/images/Ca_lada1L.jpg

    Lang geleden dat ik nog een Lada heb zien rijden eigenlijk…

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    28 februari 2007 om 17:52

    Huh?! Is dit ding nog te koop? Dat mensen die nog kopen, zeg. Ook al ben je een arme Rus, dan nog… Koop er dan één tweedehands of zo… De voorkant van dit ding doet me denken aan Amerikaanse Fords en de (Europese) Fusion. (en niet alleen door het merktekentje! :P )

    Login om te reageren
  26. naish zegt

    28 februari 2007 om 18:04

    Geloof dat ze echt op de kosten letten bij lada en een kind van 6 dit ontworpen heeft.

    Login om te reageren
  27. OJ zegt

    28 februari 2007 om 18:22

    Onderschat zo’n auto nou niet hè… 0 tot 100 in 16 seconden met de 1.6!!!!!!
    Ik kan me nog herinneren dat de oude van 30 jaar terug er 30 seconden over deed, dus zeker een vooruitgang in de loop der jaren.

    En nu met de nodige aerodynamische aanpassingen zoals op de foto te zien is, zal ‘ie toch zeker 15,8 seconden redden.

    Login om te reageren
  28. davy zegt

    28 februari 2007 om 18:36

    Mooi vind ik hem zelf niet. Misschien rijdt het wel lekker. Wie van de bezoekers hier hoort tot die beruchte meute van 50/75 mensen en wil zijn ervaring es meedelen?

    En als die wagen tijdens de Siberische winters prima start… wat wil je nog meer dan? Volgens mij zit die groep mensen niet uit te kijken naar een mooi design, maar is het al lang goed als de wagen ’s morgens start.

    Login om te reageren
  29. Ericc B zegt

    28 februari 2007 om 21:25

    D’r is zelfs een echte Lada Club in Nederland: http://www.ladaclub.nl

    Login om te reageren
  30. berg zegt

    28 februari 2007 om 22:17

    wel hier een van de die 50/75 gekken die een lada heeft als dagenlijkse auto. ideaal grote auto voor weinig geld
    net als de lelijke eend van vroeger. maar dan beter.
    de foto’s van het nieuwe model spreken mij wel aan.

    een lada is er om droog van A naar B te komen. zonder gezeik over luxe vorm geving enz. een lada is gereedschap. goed gereedschap gaat lang heel lang mee. zo ook mijn lada vorige week net 19 jaar geworden. en 3x kokje rond. elke dag starten en lopen zo als het hoort.

    Login om te reageren
  31. ML Benz zegt

    1 maart 2007 om 00:24

    kijk mensen, we moeten gewoon respect hebben voor dit modellejte, wie kan zich nou niet herinneren het oude model? het is gewoon nostalgisch, ik kan me niet de wereld indenken zonder dat ding. en dan te bedenken dat een zeer goede vriend van me vanm de oude lade een waar racemonster heeft gemaakt, door een mercedes v8 te plaatsen en de assen van een porsche te gebruiken.. briljant gewoon

    Login om te reageren
  32. Scarface zegt

    1 maart 2007 om 01:36

    Komt er nog een M3 versie van?

    Login om te reageren
  33. Tephlon zegt

    1 maart 2007 om 04:16

    Mijn ouders hadden een rode 1200 (Zelfde model, alleen met ronde koplampen. echt de Fiat 124), geërfd van mijn opa. Deed het altijd.
    Had zelfs een lichtje in het handschoenenkastje (Fantastisch simpel, je drukte met het deurtje een metalen piefje weg en dus was er geen verbinding.). Dat had de Mitsubishi Lancer (Onze andere auto) niet…
    Daarna, omdat de Lada zo goed beviel… een Lada Safira gekocht. Dat was een maandagochtend modelletje, die russen hadden allemaal nog een kater van het vodka gevulde weekeinde. In één jaar 6 keer in de garage geweest. Toen toch maar een 2e hands Renault 19 gekocht.

    Mijn ouders hadden een keer een aanrijding met de 1200. Misschien 15 km/u, maar de andere auto lag helemaal in elkaar. De Lada had wat krasjes op de bumper… Kreukelzone? Wat is dat?

    Anyway, ik vind dit redesign maar niks. Doe mij dan maar de klassieke 1200 or 2100.

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    1 maart 2007 om 16:53

    @Werner
    neeh, anders zou je de datum van de polaroid zien in de hoek v/d foto’s ;)

    Login om te reageren
  35. BrotherLouie86 zegt

    3 maart 2007 om 14:30

    Ik verbaas me er altijd over dat mensen er zich over verbazen dat er ook mensen bestaan niet niets geven om status en zich liever verplaatsen in een (goedkope) auto die hen gewoon VERPLAATST (waar auto’s uiteindelijke voor bedoeld zijn!) i.p.v. dan 10.000 MEER te moeten betalen voor een auto waarin je zogenaamd GEZIEN moet worden. Doe mij maar een rechtoe-rechtaan wagen die goedkoop (in gebruik) is, het altijd doet, geen poeha heeft (dus er ook weinig stuk kan gaan) en lang meegaat. Voor mij is de Dacia Logan of een (nieuwe) Lada een welkome gast op de autowegen! Laat maar komen, die bak!

    Login om te reageren
  36. Ladafanaat zegt

    3 maart 2007 om 19:44

    Ja ook ik heb 3 lada’s op de oprit. 2 keer een samara en een 1200S voor de hobby. Leuk om met zo’n oldtimer rond te rijden en de reactie’s van de mensen te zien en vaak horen. Iedereen kent wel iemand die ooit een lada heeft gehad of zelfs nog steeds hebben. De meeste mensen herkennen de nieuwe lada modellen niet eens meer. Deze zijn zo verwesterd en modern. De russen moeten wel met de tijd mee want anders zouden ze geen lada meer exporteren. Europa met hun strenge EURO-normen wat betreft de auto’s. Voor de onwetende mens zou ik zeggen typ bij een zoekmachine eens LADA in en zie wat je allemaal vind. Er bestaat ook een heuse ladaclub in nederland , en overige (euro-) landen.

    Ik vind het erg spijtig dat mensen niet op hun eigen mening en bevindingen afgaan maar juist op die van een ander, en die ander doet hetzelfde. Ga naar de LADA-dealer in de buurt en maak eens een proefrit en vertel dan nog maar eens wat je er van vind. Het model zoals hierboven wordt geen productie auto. Het is gewoon leuk om eens een oud type om te bouwen naar een zogenaamd modern model, wees toch niet altijd te serieus. Voor nu veel succes!!!

    Login om te reageren
  37. Peter zegt

    3 maart 2007 om 20:44

    Ik reed vroeger ook Lada 2105/ 2107 wat me jarenlang veel rijplezier gegeven heeft , de enige reden dat ik nu geen Lada meer rij is dat de dealers in deze regio er allen mee stopten. Er is nu weer hoop , nieuwe dealers én nieuwe modellen – ik overweeg zo’n leuke Kalina . Alhoewel deze 2107 Classic zou ik ook gerust weer kopen , laat maar komen- voor € 7.495,- ben ik de eerste die er eentje bestelt ! Dit is nog een échte auto , leuker dan al die eenheidsworst !

    Login om te reageren
  38. Mike zegt

    11 maart 2007 om 18:44

    Dacht ook altijd Lada, kan nooit wat wezen, totdat ik onlangs in een buitenlandse rally (Finland) een 2105 Groep B langs zag stormen. Deed me denken aan een Fiat Mirafiori Abarth in Groep 4 uitvoering. Schreeuwen dat ding, ging werkelijk als vergif. Op servicepark even met die gasten een babbeltje gemaakt. Bleek een 1600 cc te zijn 240 PK (nooit problemen mee) en altijd dwars. Als dat het beeld van Lada blijkt te zijn, dan zeg ik DOE MIJ DIE MA !

    Groet Mike

    Login om te reageren
  39. Luuk zegt

    27 juni 2007 om 12:34

    Ik vind hem wel veel cooler dan het oude model. Dat ze dat oude model nog mogen maken trouwens!

    Login om te reageren
  40. Esprit_de_Flandre zegt

    14 augustus 2007 om 20:53

    tja, dit ‘ding’ is nog altijd populair in Russia. Ik durf wedden dat ze met dit ‘nieuwe model’ nog zeker 20 (ja TWINTIG!) jaar verder kunnen gaan in het thuisland en China.

    Login om te reageren
  41. Bruno zegt

    28 juli 2008 om 04:51

    Hello I’m here to Brazil’s request is unclear if possible send me things on the 2107M encapsulated, for example: power, fuel consumes about everything you can mandar me.

    Thank you very much

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North