Je zou het bijna niet geloven maar Lada is bezig met een facelift voor de inmiddels als stokoude 2107, toch wel het oer-model Lada (naast de Niva natuurlijk). De roots van dit model gaan terug tot de Fiat 124 die in 1966(!!) op de markt kwam. Maar blijkbaar vond Lada het zelf ook hoog tijd worden om het design een beetje up-to-date te brengen en de 2107 klaar te maken voor de 21e eeuw.
Persoonlijk had ik altijd wel een zwak voor de oude 2107, niet dat ik er ooit eentje zou kopen, maar deze facelift is in mijn ogen niet echt geslaagd. Het is ook nog niet helemaal zeker of het hier gaat om een prototype of alleen maar een designstudie. Dus het zou zomaar kunnen dat we nooit meer iets horen over dit gedrocht. Bij Lada zijn ze namelijk nogal goed in het tonen van prototypes die vervolgens nooit in productie gaan. Maar misschien verrast Lada ons er wel mee in Genève ;) .
De 2107 zoals die momenteel nog geleverd wordt in Rusland
het zou me niks verbazen als dit de officiele persfoto’s van lada zijn ;)
ik zie eerlijk gezegd nog liever het “oude” model.
Ok, dat moet wel een echte prijspakker worden, willen ze die dingen hier in Nederland ook verkopen. Ongeveer de prijs van een pakje boter dacht ik zo.
Staat deze week een leuk stukje in de Autoweek over een Lada dealer :)
Sinds +/- 2000 worden er nog maar 50/75 Lada’s per jaar verkocht…
50/75 gekken per jaar die een Lada kopen?
Of zijn het allemaal Niva’s?
dit artikel: http://www.autoweek.nl/magazineorder.php?ID=10832
@Armada
En zelf dan wordt het waarschijnlijk nog geen succes…
Er is een versie die ik wel zou willen hebben en dat is de lotus modified versie…
http://news.caradisiac.com/IMG/jpg/lotus_lada_1.jpg
Deze Lada is ook wel ok: http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/13/lada_110_wtcc_uitvoering
Nooit meer iets van gehoord trouwens :)
Ahhh wat een super auto, is er ook een RS versie met 60+ pk verkrijgbaar.
Dat dit serieus nog gemaakt wordt, jat dan gewoon een ontwerp van een bestaand automerk ‘ofzo’. Dit gaat werkelijk buiten alle proporties.
Is dit de nieuwe M3 zonder camouflage?
@ robbie
‘… designstudie…’ LOL
De oude is veel beter; tijdloos, dat zeg ik!
Maar ze zijn wel eerlijk, ze hebben achterop wel netjes Classic-2 gezet.
Geweldig! Ongelovelijk dat er nog steeds mensen in NL zijn die een lada kopen.
Lada is vet/ als je tenminste gewoon lol wilt maken en een beetje gaat stresstesten zoals topgear met de toyota hilux of hun toybota. dan is het een goede auto. Hij zal er niet lelijker uit gaan zien na een paar botsingen.
It’s a Nissan Sunny :D
Werkelijk hufterproof -> een vandaal kan er weinig aan verknoeien….
Wat een kansloos voertuig zeg….
ziet er niet uit!! :(
Vind het altijd wel leuk als autobouwers een oud concept verbeteren. Zie hier de 2107M, bij mercedes de G-Klasse of de defender van Landrover
@ Robin.
Dat is dat ding wat ze in Top Gear een keer hebben aangepakt. Dat is dan inderdaad nog wel een tof ding.
is er al iets bekend over de motoren?
Voila nu is bekend wie die 50/75 gekken zijn: top gear die ze ondertussen al allemaal verknoeid heeft !
Waneer de woonplaats Siberië of in de beurt van Mongolië is, dan rij jij liever zo een Lada, of een Niva. Autovisie heeft laatste jaar nog een mooie story geschreven over met een oude Lada 2104 naar Tschernobil. Hoezo voor deze rit een Lada gekozen is, beschrijft Autovisie heel goed.
Lada: lelijk en specs van 0,0 maar echter heel eenvoudige techniek die langer/beter meegaat dan al die electronica die vantegenwoordig in elke wagen zit.
Denk dat hiermee beter door Siberia kunt dan met een X5 ofzoiets…
De titel zegt alles…
http://bg-tuning.net/clasacia/images/Ca_lada1L.jpg
Lang geleden dat ik nog een Lada heb zien rijden eigenlijk…
Huh?! Is dit ding nog te koop? Dat mensen die nog kopen, zeg. Ook al ben je een arme Rus, dan nog… Koop er dan één tweedehands of zo… De voorkant van dit ding doet me denken aan Amerikaanse Fords en de (Europese) Fusion. (en niet alleen door het merktekentje! :P )
Geloof dat ze echt op de kosten letten bij lada en een kind van 6 dit ontworpen heeft.
Onderschat zo’n auto nou niet hè… 0 tot 100 in 16 seconden met de 1.6!!!!!!
Ik kan me nog herinneren dat de oude van 30 jaar terug er 30 seconden over deed, dus zeker een vooruitgang in de loop der jaren.
En nu met de nodige aerodynamische aanpassingen zoals op de foto te zien is, zal ‘ie toch zeker 15,8 seconden redden.
Mooi vind ik hem zelf niet. Misschien rijdt het wel lekker. Wie van de bezoekers hier hoort tot die beruchte meute van 50/75 mensen en wil zijn ervaring es meedelen?
En als die wagen tijdens de Siberische winters prima start… wat wil je nog meer dan? Volgens mij zit die groep mensen niet uit te kijken naar een mooi design, maar is het al lang goed als de wagen ’s morgens start.
D’r is zelfs een echte Lada Club in Nederland: http://www.ladaclub.nl
wel hier een van de die 50/75 gekken die een lada heeft als dagenlijkse auto. ideaal grote auto voor weinig geld
net als de lelijke eend van vroeger. maar dan beter.
de foto’s van het nieuwe model spreken mij wel aan.
een lada is er om droog van A naar B te komen. zonder gezeik over luxe vorm geving enz. een lada is gereedschap. goed gereedschap gaat lang heel lang mee. zo ook mijn lada vorige week net 19 jaar geworden. en 3x kokje rond. elke dag starten en lopen zo als het hoort.
kijk mensen, we moeten gewoon respect hebben voor dit modellejte, wie kan zich nou niet herinneren het oude model? het is gewoon nostalgisch, ik kan me niet de wereld indenken zonder dat ding. en dan te bedenken dat een zeer goede vriend van me vanm de oude lade een waar racemonster heeft gemaakt, door een mercedes v8 te plaatsen en de assen van een porsche te gebruiken.. briljant gewoon
Komt er nog een M3 versie van?
Mijn ouders hadden een rode 1200 (Zelfde model, alleen met ronde koplampen. echt de Fiat 124), geërfd van mijn opa. Deed het altijd.
Had zelfs een lichtje in het handschoenenkastje (Fantastisch simpel, je drukte met het deurtje een metalen piefje weg en dus was er geen verbinding.). Dat had de Mitsubishi Lancer (Onze andere auto) niet…
Daarna, omdat de Lada zo goed beviel… een Lada Safira gekocht. Dat was een maandagochtend modelletje, die russen hadden allemaal nog een kater van het vodka gevulde weekeinde. In één jaar 6 keer in de garage geweest. Toen toch maar een 2e hands Renault 19 gekocht.
Mijn ouders hadden een keer een aanrijding met de 1200. Misschien 15 km/u, maar de andere auto lag helemaal in elkaar. De Lada had wat krasjes op de bumper… Kreukelzone? Wat is dat?
Anyway, ik vind dit redesign maar niks. Doe mij dan maar de klassieke 1200 or 2100.
@Werner
neeh, anders zou je de datum van de polaroid zien in de hoek v/d foto’s ;)
Ik verbaas me er altijd over dat mensen er zich over verbazen dat er ook mensen bestaan niet niets geven om status en zich liever verplaatsen in een (goedkope) auto die hen gewoon VERPLAATST (waar auto’s uiteindelijke voor bedoeld zijn!) i.p.v. dan 10.000 MEER te moeten betalen voor een auto waarin je zogenaamd GEZIEN moet worden. Doe mij maar een rechtoe-rechtaan wagen die goedkoop (in gebruik) is, het altijd doet, geen poeha heeft (dus er ook weinig stuk kan gaan) en lang meegaat. Voor mij is de Dacia Logan of een (nieuwe) Lada een welkome gast op de autowegen! Laat maar komen, die bak!
Ja ook ik heb 3 lada’s op de oprit. 2 keer een samara en een 1200S voor de hobby. Leuk om met zo’n oldtimer rond te rijden en de reactie’s van de mensen te zien en vaak horen. Iedereen kent wel iemand die ooit een lada heeft gehad of zelfs nog steeds hebben. De meeste mensen herkennen de nieuwe lada modellen niet eens meer. Deze zijn zo verwesterd en modern. De russen moeten wel met de tijd mee want anders zouden ze geen lada meer exporteren. Europa met hun strenge EURO-normen wat betreft de auto’s. Voor de onwetende mens zou ik zeggen typ bij een zoekmachine eens LADA in en zie wat je allemaal vind. Er bestaat ook een heuse ladaclub in nederland , en overige (euro-) landen.
Ik vind het erg spijtig dat mensen niet op hun eigen mening en bevindingen afgaan maar juist op die van een ander, en die ander doet hetzelfde. Ga naar de LADA-dealer in de buurt en maak eens een proefrit en vertel dan nog maar eens wat je er van vind. Het model zoals hierboven wordt geen productie auto. Het is gewoon leuk om eens een oud type om te bouwen naar een zogenaamd modern model, wees toch niet altijd te serieus. Voor nu veel succes!!!
Ik reed vroeger ook Lada 2105/ 2107 wat me jarenlang veel rijplezier gegeven heeft , de enige reden dat ik nu geen Lada meer rij is dat de dealers in deze regio er allen mee stopten. Er is nu weer hoop , nieuwe dealers én nieuwe modellen – ik overweeg zo’n leuke Kalina . Alhoewel deze 2107 Classic zou ik ook gerust weer kopen , laat maar komen- voor € 7.495,- ben ik de eerste die er eentje bestelt ! Dit is nog een échte auto , leuker dan al die eenheidsworst !
Dacht ook altijd Lada, kan nooit wat wezen, totdat ik onlangs in een buitenlandse rally (Finland) een 2105 Groep B langs zag stormen. Deed me denken aan een Fiat Mirafiori Abarth in Groep 4 uitvoering. Schreeuwen dat ding, ging werkelijk als vergif. Op servicepark even met die gasten een babbeltje gemaakt. Bleek een 1600 cc te zijn 240 PK (nooit problemen mee) en altijd dwars. Als dat het beeld van Lada blijkt te zijn, dan zeg ik DOE MIJ DIE MA !
Groet Mike
Ik vind hem wel veel cooler dan het oude model. Dat ze dat oude model nog mogen maken trouwens!
tja, dit ‘ding’ is nog altijd populair in Russia. Ik durf wedden dat ze met dit ‘nieuwe model’ nog zeker 20 (ja TWINTIG!) jaar verder kunnen gaan in het thuisland en China.
Hello I’m here to Brazil’s request is unclear if possible send me things on the 2107M encapsulated, for example: power, fuel consumes about everything you can mandar me.
Thank you very much