• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk: Lancia Ypsilon Sport by MomoDesign

Auteur: robbie, gepost 28 februari 2007 om 11:15 – 32 Reacties

Lancia Ypsilon Sport by MOMO design


Enige tijd geleden hadden we al een filmpje van de nieuwe Ypsilon Sport, maar nu heeft Lancia eindelijk de foto’s naar buiten gebracht.

Deze nieuwe variant van de Ypsilon heet dan wel Sport maar de 150 pk van de concept zijn er helaas iets minder geworden. Er is namelijk keuze uit een 1.4 benzine met 95 pk en een (nieuwe) 1.3 diesel met maar liefst 105 pk. De Ypsilon Sport by MomoDesign is te herkennen aan zijn matzwarte dak en buitenspiegels en rest van de auto kan gespoten worden in zwart, grijs, wit, geel en natuurlijk oranje.

Lancia Ypsilon Sport by MOMO Design

Ook interessant!

  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Lancia is springlevend en wordt premium
  • Lancia gaat Mercedes kopiëren
    Lancia komt terug en gaat Mercedes kopiëren
  • Duimpjes omhoog, de Kimera Lancia 037 is officieel

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, geneve-2007, Lancia, ypsilon

Vorig bericht: « Paupers rijden niet door…
Volgend bericht: Opgewarmd lijk: Lada 2107M »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chief_S5 zegt

    28 februari 2007 om 11:22

    Ik d8 eerst dat het een Sangyongg (ofzow) was…
    Wat rijden jullie van autoblog trouwens??

    Login om te reageren
  2. JLJ zegt

    28 februari 2007 om 11:24

    105 pk uit de 1,3l multijet, het begint er op te lijken. Helaas is de 90pk versie al bijna onrijdbaar vanwege het grote turbogat onder de 2000 toeren, dat zal hier nog wel erger zijn. Het wordt tijd dat Fiat met de (reeds aangekondigde) 1,6 diesel komt. Het gat tussen 1,3 en 1,9 is nu te groot.

    Login om te reageren
  3. Daniel zegt

    28 februari 2007 om 11:26

    pffff wat een gedrochten toch die lancia’s
    Er is maar ooit 1 mooi gemeaakt en dat is de delta integrale ^^

    Login om te reageren
  4. MrSelected zegt

    28 februari 2007 om 11:28

    Sport met 95 pk? Enig idee hoeveel gewicht die 95 pk moet meenemen? Dat mag je geen sport noemen.

    Login om te reageren
  5. Robin zegt

    28 februari 2007 om 11:31

    Doe eens gewaagd en hang eens ergens een echte motor in….

    Het design is overigens wel erg mooi.

    Login om te reageren
  6. PieterA zegt

    28 februari 2007 om 11:32

    Wat zien die zetels er niet uit zeg, ze geven denk ik evenveel zijdelingse steun als de gemiddelde houten bank.

    Login om te reageren
  7. Florijn zegt

    28 februari 2007 om 11:32

    t ziet er wel mooi uit deze momo design
    toch is het inderdaad wel erg flauw om dit sport te noemen

    Login om te reageren
  8. Robin zegt

    28 februari 2007 om 11:32

    *ow alleen de wielen zijn te klein…

    Login om te reageren
  9. Kevin zegt

    28 februari 2007 om 11:33

    Dat word dan hoogstens Sportief rijden, hopen dat het weggedrag oke is!

    Login om te reageren
  10. Kachel 2.8 q zegt

    28 februari 2007 om 11:33

    @PieterA
    Net of je zijdelingse steun nodig hebt met deze zweefvliegtuigmotoren.

    Login om te reageren
  11. Florijn zegt

    28 februari 2007 om 11:34

    deze 1.5 benzine was al leverbaar erg flauw kom ik net achter en de 1.3 is gewoon geupgraded van 90 pk naar 105

    Login om te reageren
  12. Florijn zegt

    28 februari 2007 om 11:35

    mmm sorry 1.4 benzine

    Login om te reageren
  13. SugarFree zegt

    28 februari 2007 om 11:37

    leuk leuk leuk
    voor pittige vrouwen met smaak die zich willen onderscheiden

    hoewel… ondanks de sportieve looks vind ik dit geen mannenauto
    en eigenlijk… vind ik dan de gewone (two tone!!) ypsilon toch veel beter bij de vrouw passen…
    hmm, lastig

    Login om te reageren
  14. Bennink zegt

    28 februari 2007 om 11:42

    1.4 benzine met 95 pk

    De motor uit de Fiat GP Sport!

    Login om te reageren
  15. Ralph zegt

    28 februari 2007 om 11:43

    gepimpt 45km wagentje

    Login om te reageren
  16. wow zegt

    28 februari 2007 om 11:52

    gangster car hehe

    Login om te reageren
  17. david USA zegt

    28 februari 2007 om 11:57

    Eindelijk??? Zitten we hier op te wachten dan?

    Login om te reageren
  18. F. zegt

    28 februari 2007 om 12:00

    Het lijkt me eerder een sportievere versie dan een sportversie en denk dan ook dat het sportverhaal meer op de look slaat dan op de prestaties. Gewoon een iets mannelijkere Y

    Login om te reageren
  19. davy zegt

    28 februari 2007 om 12:04

    Leuke wagen voor de dames die graag in stijl rijden.

    Inderdaad heeft de 1.3 Mjet motor een turbo gat. Maar, wat betreft fiscaliteit (voor België toch, en ook andere landen) heb je een pluspunt. Ook de kettingoverbrenging zorgt voor minder onderhoudskosten.
    Je kan niet alles hebben hé.

    Login om te reageren
  20. Hansie! zegt

    28 februari 2007 om 12:41

    Lancia is er wel op achteruit gegaan

    neem nou de oude delta of gamma

    dat waren/zijn mooie wagens

    Login om te reageren
  21. Bram zegt

    28 februari 2007 om 12:58

    Deze auto zal lancia ook niet opleveren wat zij hopen als ik het zo zie…

    Login om te reageren
  22. Joris zegt

    28 februari 2007 om 13:40

    LELIJKE EEND

    Login om te reageren
  23. Florijn zegt

    28 februari 2007 om 13:46

    @ Hansie

    toch vergeet je de thesis :)

    Login om te reageren
  24. GerreLekker zegt

    28 februari 2007 om 16:15

    Lancia, italiaanse fluttechniek met een nog slechter design, neen dank u

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    28 februari 2007 om 17:47

    Lancia designt apart, maar ik vind er niets mis mee over het algemeen. Dit ding is te klein, maar dat hoort bij een kleine auto ;) en de Thesis vind ik ook mooi, op de koplampen na. Voor de rest prima. Deze ‘sport’ heeft alleen wel veel te weinig vermogen…

    Login om te reageren
  26. davy zegt

    28 februari 2007 om 18:49

    @ GerreLekker : Italiaanse fluttechniek en slecht design? Design.. oke, dat laat ik je nog terzijde onder het motto : “wat mooi is maak je zelf uit”.

    Maar fluttechniek? Vergeet aub niet dat de direct ingespoten diesel en de common rail techniek uit dat huis komt hé (bedoel dan de FIAT group). Twee dingen die de dieseltechniek toch hebben veranderd.
    Ecologisch/economisch niet onbelangrijk. Veel mensen (die dieselen) rijden toch ook graag met HDi, TDCi, CDI, JTDm, Mjet, … De welke common rail diesels zijn.

    Login om te reageren
  27. June zegt

    28 februari 2007 om 19:21

    Hier op de foto lijkt het wil zo’n mini London cab… ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  28. Mark zegt

    28 februari 2007 om 20:24

    105 pk, zo he! Renault heeft daar 1500cc voor nodig. Ik juig het alleen maar toe. Met goede tuning word ie nog soepeler ook onderin, spreek uit ervaring!

    Okee, de naam sport vind ik overdreven. Lef hadden ze met 1.9 JTD 150pk. Maarja, die wordt toch te duur.

    Login om te reageren
  29. Plaat zegt

    7 maart 2007 om 11:10

    Lancia was voor het laats een beetje populair in 1996.
    Met verkopen zoals bijvoorbeeld Subaru en een marktaandeel van 0,61%
    De Ypsilon kwam in dat jaar binnen op 76e plaats in de verkoop top 100.
    Jaar daarop al weer gezakt naar nummer 80.
    Ze staan nu, 2007, nog op een marktaandeel van net 0,10%
    Als ik dit model beschouw, wordt het allemaal niet beter.

    Die Italianen kunnen best wat, de nieuwe Punto vind ik gewoon oké.
    Onbegrijpelijk dat ze met Lancia niet meer mensen kunnen aanspreken!
    Zelfs als men ‘de Kock’ in een ‘Thesis’ laat rijden zet dit geen zoden aan de dijk!
    Logisch met zulke depressieve koplampen.

    ;-(

    Login om te reageren
  30. thomas zegt

    17 maart 2007 om 12:08

    Wie BOVEN de saaie , grijze massa uitsteekt en anders is dan de anderen , zal door het gros van de mensen nooit begrepen worden . Deze lancia is een kunstwerkje ( oog voor detail , prachtig design , luxe ,…voor een betaalbare prijs ! ) Bovendien is een kleine auto niet perse een vrouwenauto . In Italie rijden er duizenden ypsilons , ook door mannen met kostuum bestuurd . Kortom , een auto voor mensen met smaak , die zich willen onderscheiden . De keuze voor kleine motoren is logisch in deze tijd waar je nergens nog hard kunt rijden . ( file , smogalarm,…) Dit motortje is echt wel pittig !
    Een (echte)mannelijke ypsilonrijder die van zuiderse charme houdt .

    Login om te reageren
  31. Francisco zegt

    26 juli 2007 om 21:02

    Het nieuwe type Ypsilon is erg mooi en apart van design. De snoet heeft veel weg van de Thesis met z’n lelijke ‘ogen’ en vind ik vandaar niet zo passen op de nieuwe Ypsilon. Iets te gedistingeerd van qua uiterlijk.

    En waarom dit altijd een vrouwenauto wordt genoemd is me niet helemaal duidelijk. Oké je moet het wagentje ook niet gaan vergelijken met getuneded vw’s en opel’s. Ik rij zelf in het vorige model en dat bevalt me prima. Prima zit en het 1.2 motortje is vrij pittig. Jammer dat men geen 4-deurs koets heeft fabriceerd.

    Login om te reageren
  32. Carlo zegt

    10 augustus 2007 om 08:50

    Wat een leuke auto! En dat zeg ik niet vanwege de foto’s hierboven maar omdat ik er sinds een aantal dagen in rij. Nee, een giga kanon is het absoluut niet, daarvoor had het apparaatje inderdaad minimaal 130-140 pk gehad moeten hebben.
    Echter… Het onderstel is lekker strak bij de Sport, de zesbak schakeld lekker direct waarbij de 6 ook echt een ‘actieve’ versnelling is en geen overdrive, kortom, ondanks de waarden op papier een vlot rij-ijzertje. De stoelen geven inderdaad niet enorm veel zijlingse steun, zitten daarentegen wel erg lekker.
    De naam Sport doet inderdaad meer prestaties vermoeden. In mijn visie is het gewoon een lekker sportief aangeklede Ypsilon die ook daadwerkelijk wat sportiever rijdt door eerder genoemde zaken en minder stuurbekrachtiging en dergelijke.

    Overigens vind ik de Ypsilon een erg mooie auto, de bekrompenheid van veel Nederlanders uit zich in slechte verkoop van iedere aparte auto, als je maar opgaat in de massa, als je maar een auto hebt die iedereen ‘wel mooi’ vind. Ik rij liever een auto die een paar mensen erg mooi vinden en de rest afstotelijk dan dat ik ‘mezelf’ onderweg 20 keer tegenkom. Zo enorm slecht gaat het overigens niet met Lancia, in Italië verkoopt de Yp bijvoorbeeld als een tierelier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North