• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Overheid gaat meebetalen aan je laadpaal op de zaak!

Auteur: RubenPriest, gepost 23 september 2024 om 09:47 – 3 Reacties

RVO subsidie

Waar de ene RVO subsidiekraan stopt, gaat er een andere kraan met subsidie open.

Die nieuwe of gebruikte elektrische auto moet uit je eigen zak komen vanaf 2025. Waar de particulier geen extra zakcentje krijgt voor de overstap naar elektrisch, helpt de overheid wel het MKB. Er komen namelijk twee subsidieregelingen om het bedrijfsleven een handje te helpen met de overstap naar elektrisch vervoer. Dat heeft de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) bekendgemaakt.

SPRILA

Laten we de regelingen eens ontleden, shall we. De eerste is de SPRILA. Dat is geen nieuwe geslachtsziekte, maar de afkorting voor Subsidieregeling Private Laadinfrastructuur bij Bedrijven. Wat het concreet betekent is dat de overheid mee gaat betalen aan een laadpaal op je zaak.

Ondernemingen op een bedrijventerrein of voor een distributiecentrum kunnen onder voorwaarden een deel van de kosten vergoed krijgen voor de aanschaf en het plaatsen van laadpunten. Voor het MKB komt het neer op een vergoeding tot 40 procent van de kosten. Grote bedrijven krijgen tot 20 procent vergoed.

Daarnaast kan er nog een aanvullende subsidie aangevraagd worden voor het plaatsen van een stationaire batterij. Zo’n batterij is handig wanneer er onvoldoende netcapaciteit is, maar je wel de elektrische bedrijfswagens wil opladen. Ten derde kun je als bedrijf zijnde subsidie aanvragen voor het inwinnen van extern advies als het gaat om het aanleggen van laadpunten op de zaak.

SPULA

Dan de tweede subsidieregelingen voor het bedrijfsleven. Dat is de SPULA, wat weer staat voor Subsidieregeling Publieke Laadinfrastructuur Zwaar Vervoer. Met deze regeling kunnen bedrijven subsidie aanvragen voor de aanleg van publieke laadpalen voor zwaar wegvervoer.

Dat betekent dus geen laadpalen op een afgesloten terrein, want ze moeten toegankelijk blijven voor al het zware elektrische verkeer. Met deze subsidie hoopt de overheid bij te dragen aan de laadinfrastructuur voor de transportsector. Voor deze subsidie van de RVO is 15 miljoen euro uitgetrokken.

Ook interessant!

  • Overheid gaat je alarmeren als je een schoolzone binnenrijdt
  • Subsidie elektrische occasion gaat weer hard
  • Overheid gaat zich er hard voor maken dat je overal kunt laden
  • OM gaat veel meer flexflitsers plaatsen!
    OM gaat veel meer flexflitsers plaatsen!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

laadpaal, oplaadpunt, subsidies, trucks

Vorig bericht: « Fatbikes zorgen voor meer ongelukken
Volgend bericht: TechArt viert 50 jaar 911 Turbo net zo flauw als Porsche »

Lees Interacties

Reacties

  1. waterisnat zegt

    23 september 2024 om 10:29

    De overheid gaat nergens aan meebetalen. De “buurman”, ergo de 15-20% van de NL-ers die netto belastingbetaler is, gaat meebetalen aan de paal, of mocht u zelf netto-betaler zijn, dus krijgt u een beetje van uw geld terug (excl de kosten van de bureaucraten in de tussenliggende molen).

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      23 september 2024 om 11:22

      Al die bedrijven zijn doorgaans ook gewoon (flinke) netto betalers hoor, dus meer een sigaar uit eigen doos.

      Login om te reageren
    • padoempats zegt

      24 september 2024 om 14:19

      Ok Thierry

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North