Pakketjes komen binnenkort direct naar je Audi-kofferbak

Auteur: , 45 Reacties

Waar hebben we dat eerder gezien...

Pakketten van autoblog!

Als je tegenwoordig onderweg pakketten wilt scoren, dan geven we je de grootste kans bij een willekeurige taxichauffeur. Wie echter graag iets legalers ontvangt komt binnenkort ook aan zijn trekken, want in navolging van Volvo – dat als eerste met het idee kwam (credits where credits are due) – meldt nu ook Audi dat het de samenwerking met Amazon en DHL aangaat, en pakketjes rechtstreeks naar je kofferbak bezorgt.

Zo werkt het

Het noemt de dienst Audi connect easy delivery, en het werkt als volgt: na een online bestelling geef je DHL eenmalig sleutelloos toegang tot je bagageruimte. Dit geldt voor de afgesproken tijdspanne die voor de aflevering van het pakket staat. Zodra het pakketje is afgeleverd en de bagageruimte weer wordt gesloten, vervalt de mogelijkheid tot toegang. Een volgende stap is het verzenden van brieven en pakketjes. DHL kan brieven en pakketjes in de bagageruimte oppikken en doorsturen naar het afleveradres – dit kan uiteraard ook de bagageruimte van een Audi zijn (na P2P krijgen we dus ook T2T – trunk-to-trunk).

'Well hello there, mr DHL man'

Kofferbakhandel was nog nooit zo legaal, maar met dit soort vrijblijvende taferelen is het tevens wachten op de eerste schijtlollige DHL-bezorger die op 1 april een dode hoer in je kofferbak schuift (‘jk‘).

We worden allemaal mobieler, en bezorgdiensten spelen daar handig op in. Naast bovenstaand initiatief wordt ook volop getest met bezorging per drone, zowel door de grote multinationals als door lokale postbedrijven in o.a. Duitsland en Zwitserland.



45 reacties

Leuk als de auto in een (al dan niet betaalde/afgegrensde) parkeergarage staat..
@lebeaunl: dan gebruikt dhl vanaf de ingang de benenwagen. Het was nog nooit zo simpel ;$
@jag00: mijn auto staat nogal vaak op schiphol :-)
@lebeaunl: haha lekker zoeken dan voor de berzorger
De wereld wordt steeds luier!
Dooie hoer hahaha
@s62b50: Er is niets grappigs aan dode dames van lichte zeden. Dat zijn ook mensen.
@sir_smokalot: inderdaad…
@sir_smokalot: …die bij regelmaat te maken krijgen met het ergste pluimage van onze samenleving…
@e1000bmw523i:

Ach, er zijn ook beleefde politici.
Dode hoer, cokeuh jongeuh
Is dit niet alleen handig bij auto’s met aparte kofferbakvergrendeling? Het lijkt me dat de gehele auto geopend wordt bij centrale vergrendeling.
@berlinetta: welke moderne 4-wieler heeft dit niet? Vanaf mijn Volvo uit 88 tot mijn Ford uit 2008 heb ik altijd een aparte knop gehad voor de kofferbak.
@berlinetta: je auto moet zoieso al geprogrammeerd zijn voor deze service.. anders kun je zoieso al niet de kofferbak openen zonder sleutel ( dan wel apparatuur uit Tsjechië) en het bijbehorende tijdspan
DHL flikkert die pakketjes nu soms ook al in je kliko als je niet thuis bent, dus dan kan in een Audi ook wel.
Ik voorzie Jackass-stunts. Je kofferbak volduwen met boze wespen of 10 bunzings en dan de DHL-man filmen.
@sir_smokalot: hahaha, je bracht me zojuist op een idee… :)
@sir_smokalot: beetje zoetigheid aan het handvat.
@sir_smokalot:
Ik voorzie juichende drugsrunners….
The world’s gone mad. :|
Je coke door dhl’ers uit je kofferbak laten pikken en t r bij een ander in laten schuiven. Is dit nu legaal?
Mijn auto staat thuis in een garage waar ie niet in kan komen. Ok, werkt niet daar.,
Mijn auto staat op werk in een garage weer ie niet in kan komen. Hmmm.
Mijn auto is een station; kan ie dus alle dingen van waarde uit mijn auto meejatten.

Ok; idee gaat bij niet werken.
@gregorius: Als je thuis bent, kun je ook even de deur open maken he?
@berlinetta: inderdaad, maar dan heb ik liever dat ie t gewoon aan mjin voordeur brengt ipv in mijn achterbak dumpt.
@gregorius: ik schat zo in dat @berlinetta ook de voordeur bedoelt. Niet de deur van je station.
@gregorius: Het is net zoiets als succes: het is een keuze.

Ik gebruik het systeem al jaren: Voorste auto op de oprit, niet afgesloten. Gooi d’r maar in meneer de pakket-besteller. Die drukt ’t knopje vervolgens naar beneden en gooit de deur dicht.

I-dee-aal. Auto is verder leeg, en kan niet worden weggehaald omdat a) barrel en b) er staat een auto strak achter.
Waarom is dit handiger dan bijvoorbeeld een kast in je voortuin?
@piebepost: sommige mensen, zoals mij, hebben wel een kofferbak maar geen voortuin.
@mashell: “zoals mij”?!
Juni, juli, augustus,…
@e1000bmw523i: april, mei, juni, juli? Mijn vader neemt vaak de telefoon op “met mij”, ik reageer dan meestal “met jullie” want zeggen “met Augustus” zou arrogant zijn.
We worden inderdaad allemaal mobieler.
Hoop wel dat ze er een systeem bij ontwikkelen dat het omklappen van je achterbank onmogelijk maakt als alleen de kofferbak is ontgrendeld. Zou me niet verbazen als de bezorger naast het pakketje ooo je VAG navigatie-unit ook ongevraagd meeneemt als extra service.
Ik denk dat het echt wachten is tot een bezorger ”per ongeluk zijn” apparaatje verliest om die dingen te openen.
Kijk eens aan, DHL in de drugs!
Persoonlijk vind ik het risico dat het fout gaat groter dan de toegevoegde waarde maar goed.
Alfa had in de jaren ’60 al een brievenbus editie… Guilia sprint 1600. Mooi ding was dat.
@rovadepo: maar daar gaat zelfs een bol.com doos nog niet met goed fatsoen in… ;)
@e1000bmw523i: in die tijd was er geen Bol, mensen gingen nog naar de winkel .. Ik snapte eigenlijk nooit waarom die motorkap zo gemaakt was.
@rovadepo: extra luchtkoeling.
Laat die pakketjes maar zitten, doe mij die rode S6 avant.
Zit wat in maar lijkt mij een moeilijke implementatie.
3 maanden later dacht ik, wat stinkt het toch in die wagen, doe ik mijn koffer open, ben ik helemaal vergeten dat ik van die Franse Camawattes kaas en Gregoriaanse leverworst had besteld……..
Handig, heel handig, op m’n firmawagen zou zoiets mogen, maar prive zou ik het nooit willen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).