• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Paniek! De benzine is bijna op…

Auteur: autoblogger, gepost 21 december 2010 om 17:37 – 43 Reacties

Empty...

Ja, dat is toch wel effe zuur. Tankstations langs de snelweg worden wel bevoorraad, maar langs de rest van de wegen is het een ander verhaal. Verschillende tankstations langs lokale wegen in de regio hebben een brandstoftekort. Nieuwe brandstof kan niet worden geleverd door de gladheid.

Afgelopen vrijdag konden tankauto’s niet vertrekken vanaf de brandstofterminal uit Amsterdam, aldus een woordvoerder van BP. Westonline.nl schrijft dat sneeuw en gladheid voor een onveilige situatie zouden zorgen. Wel typisch dat juist die tankwagens zich netjes aan de regels houden, terwijl het gros van de andere truckers vol gas door het land gaat.

Gelukkig rijden de treinen nog…

Ook interessant!

  • Record: een liter benzine was nog nooit zo duur
  • BREEK: brandstofaccijns al over paar weken omlaag!
    Tankstation Eindhoven laat klanten benzine tanken voor 1,45 euro per liter
  • benzineprijs boven 2 euro
    Benzineprijs BOVEN 2 euro per liter!
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

sneeuw, tanken, trucks, Verkeer

Vorig bericht: « First! Carlsson doet de CLS
Volgend bericht: Nissan Leaf Aero Style – de sport-EV van de toekomst »

Lees Interacties

Reacties

  1. 135i zegt

    21 december 2010 om 17:39

    Bij het tankstation waar ik werk komt nog gewoon benzine..

    Login om te reageren
  2. Brutus zegt

    21 december 2010 om 17:41

    Ach.. zolang het maar niet overal helemaal op is ben ik al blij zat :)

    Login om te reageren
  3. TDI-goeroe zegt

    21 december 2010 om 17:42

    pfew, gelukkig heb ik de TDI net afgetankt :D

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      21 december 2010 om 17:49

      @TDI-goeroe: de benzine is op niet de diesel

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        21 december 2010 om 18:00

        @Flamingo: Volgens mij bedoelen de heren van AB er brandstof mee.

        Login om te reageren
  4. NicoLauda zegt

    21 december 2010 om 17:42

    Ik zag dat het brandstofpeil bij 1 van de pompen hier in de buurt al aardig laag kwam te staan.(ze waren net aan het peilen)

    Maar inderdaad, alle vrachtwagens die gevaarlijke stoffen vervoeren hebben een rijverbod bij slecht weer…

    Login om te reageren
  5. laurensje zegt

    21 december 2010 om 17:44

    Tankwagenchauffeurs houden zich altijd aan de regels, alle gevaarlijke goederen lieden overigens. Ik denk dat ze zelfs al ESP achtige systemen aan boord hebben.

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    21 december 2010 om 17:48

    ik fiets wel.

    gaat op het moment véél sneller dan de auto en is een stúk betrouwbaarder dan ’t OV. dus.

    of ik ben gewoon blij met m’n 80L tank en rij nog ff door…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      21 december 2010 om 22:20

      @Alwood: Alles is betrouwbaarder en sneller dan het OV… Een blinde manke met een oriëntatieprobleem geraakt sneller en efficiënter op bestemming dan het OV…

      Login om te reageren
  7. Gideon zegt

    21 december 2010 om 17:48

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    21 december 2010 om 17:49

    nou en ..

    in Nederland boycotten we BP al sinds de ramp in de golf ..

    daar zijn NLers heeeeel consistent in ..

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      21 december 2010 om 18:52

      @lincoln: haha, scherp!

      Login om te reageren
    • Vince zegt

      21 december 2010 om 21:50

      @lincoln: Als je daar consistent in bent kun je wel stoppen met tanken…

      Login om te reageren
  9. brandstofchauffeur zegt

    21 december 2010 om 17:50

    Ik werk dus als chauffeur in de brandstoffenbranche,en idd,wij mogen wettelijk niet rijden bij slecht weer,dwz zicht minder als 200 mtr en gladheid door sneeuw en ijzel.
    Dit heet de slechtweerregeling in het ADR.
    Tevens is het zo dat de brandstofmaatschappijen erg hoge eisen stelt aan de chauffeurs,je bent verplicht rijcursussen te doen,zoals defensief rijden,kantelcursus,brandbestrijding en nog een paar.
    Ook mag er niet harder gereden worden dan 80km/u,en de begrenzer is bij 83 km/h.

    Terugkomend,en een kleine tip,zorg altijd dat je tank in de winter goed gevuld is,want als er sneeuw ligt is er geen bevoorading!

    Login om te reageren
    • laurensje zegt

      21 december 2010 om 19:34

      @brandstofchauffeur: dank voor al jullie goede werk! PS: ESP, zit dat al op trekker en oplegger?

      Login om te reageren
  10. Jokkebrok zegt

    21 december 2010 om 17:53

    Ja, doe mij de fiets maar!

    Login om te reageren
  11. Flamingo zegt

    21 december 2010 om 18:02

    dan maar zo
    http://www.youtube.com/watch?v=6iL_SUpIMsQ

    Login om te reageren
    • Truttenschudder zegt

      21 december 2010 om 18:34

      @Flamingo: Hoe werkt dat dan? Kolen/turf en water ofzo?

      OT: Jammer maar helaas, het is ook gewoon leeeeeeeevensgevaarlijk om met zo’n tankwagen te gaan rijden bij deze omstandigheden.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        21 december 2010 om 23:24

        @Truttenschudder: In het eerste geval: Houtvergassing. In het tweede geval (de Traction :D ): Rijden op gas. Ze moesten wel in de oorlog.

        Login om te reageren
        • Truttenschudder zegt

          22 december 2010 om 01:03

          @Citrofiel: Bedankt voor de toelichting.

          Schitterende auto is dat trouwens, die Traction. Wel een beetje jammer dat ie zo veel door Nazi’s gereden wordt in ‘de films’, maar dat toont maar weer aan wat voor degelijk apparaat het wel niet is.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            22 december 2010 om 18:07

            @Truttenschudder: Het is een auto waar tegenwoordig nog vrij makkelijk aan te komen is, dus voor dat soort films leent hij zich goed. Destijds reden ze er ook echt in. En de Traction was ook voor de oorlog al een bandietenauto, door de bedrijfszekerheid en de goede wegligging.

            Login om te reageren
  12. Pro-normaal zegt

    21 december 2010 om 18:08

    “Wel typisch dat juist die tankwagens zich netjes aan de regels houden”

    Typisch? Ik zou ook netjes rijden met 30.000 liter benzine op minder dan 3 meter achter mijn rug!

    Login om te reageren
    • brandstofchauffeur zegt

      21 december 2010 om 18:23

      @Pro-normaal:

      maak er maar iets meer van,47.000 om precies te zijn,en diesel iets minder,want dat is zwaarder,0ng 42.000 ltr.
      En dat we erg rustig rijden heeft te maken met het feit dat we al bij 25 km/h kunnen kantelen,vloeistoffen bewegen nl in zijwaartse richting,waardoor zomaar het zwaartepunt een meter naar links of rechts kan gaan

      Login om te reageren
      • Truttenschudder zegt

        21 december 2010 om 18:39

        @brandstofchauffeur: Diesel is niet zwaarder, diesel heeft een hogere dichtheid. Maar gaat het om de massa waardoor je niet de hele tank kunt benutten? Want als er 47.000 liter benzine in de volledige tank gaat, moet er ook 47.000 liter diesel in gaan.

        Login om te reageren
        • Chris zegt

          21 december 2010 om 18:50

          @Truttenschudder: Misschien iets te maken met maximum gewicht dat die dingen mogen trekken?

          Login om te reageren
          • Truttenschudder zegt

            22 december 2010 om 00:56

            @Chris: Daar vraag ik dus naar.

            Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          21 december 2010 om 18:51

          Een liter benzine weegt 700-740 gram, een liter diesel 840 gram. 47.000 liter brandstof levert dus een gewichtsverschil van tussen de 4.700 en 6.580 kg op lijkt mij.

          Login om te reageren
        • brandstofchauffeur zegt

          21 december 2010 om 20:38

          @Truttenschudder:

          volgens mij zeg ik het toch echt goed,42.000 ltr diesel is net zo zwaar als 47.ooo ltr benzine,door de dichtheid die hoger is,is het product diesel zwaarder per liter.kortom,het totaalgewicht bij deze hoeveelheden is dan van de combinatie 50 ton,welke het maximum is in nederland.
          Zoals sir smokealot al zegt,de dichtheid van benzine is ong 0,740 en diesel 0,840.
          Dit is dus echt wel een verschil qua gewicht he.
          Alle wat geladen word in Nederland gaat in tonnage,behalve benzines,want het zijn accijnsgoederen.
          En daarbij zegt de wet ook,als je in liters laad,moet er ook in liters gelost worden over een geijkt instrument,wlke elk jaar gecontroleerd moet worden door een erkend installateur,en deze kan weer gecontroleerd worden door het voormalig ijkwezen.

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            21 december 2010 om 22:36

            @brandstofchauffeur: …boeie…kga maar n’s naar bed… :lol:

            Login om te reageren
          • Truttenschudder zegt

            22 december 2010 om 00:58

            @brandstofchauffeur: Niet gewicht, maar massa is de grootheid die je zoekt. Iets wat op aarde 50 kilo ‘weegt’, ‘weegt’ op de maan iets heel anders.

            Evengoed bedankt voor de toelichting. ;)

            Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        21 december 2010 om 23:26

        @brandstofchauffeur: Leuk om eens wat ervaringen te horen. :)

        Login om te reageren
  13. Bob zegt

    21 december 2010 om 18:51

    Straks nog maar ff volgooien, stel je voor dat we niet naar schoonmoeder kunnen met de Kerst.

    Login om te reageren
  14. fant zegt

    21 december 2010 om 19:02

    Met mijn 2/3e tank red ik het makkelijk de rest van de vakantie en het schijnt binnenkort weer te gaan dooien hoorde ik, dus niet zo’n groot probleem. Wel vreemd hoe ontregeld ons landje raakt door een klein beetje gladheid. Misschien leren ze het volgend jaar eens en gaan ze zich voorbereiden.

    Login om te reageren
  15. the-budel-guy zegt

    21 december 2010 om 20:00

    dan hebben wij een probleem de duister verbruikt 1 op 10.

    maar zolang het langs de snelweg nog niet op is zitten we goed

    Login om te reageren
    • MJ zegt

      22 december 2010 om 10:15

      @the-budel-guy: De duister? Een dacia duster uit Duitsland? ;-) :-P

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        22 december 2010 om 21:00

        @MJ: zeker weten :P :P

        Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    21 december 2010 om 22:33

    Echt hoor….het nieuws is h-e-l-e-m-a-a-l OP….helemaal opperdepop…geen nieuws….gewoon niks…

    Login om te reageren
  17. porsj zegt

    21 december 2010 om 22:43

    @truttenschudder: je hebt gelijk. Volume is iets anders dan gewicht.

    Login om te reageren
    • Truttenschudder zegt

      22 december 2010 om 01:00

      @porsj: Jep, en massa is iets anders dan gewicht, en zo blijven we bezig xD.

      Login om te reageren
  18. JDz06 zegt

    22 december 2010 om 00:23

    ik werk ook op bij een pomp en heb voor de zekerheid gebeld met pernis. niks aan de hand we komen gewoon leveren hoor!
    dus weer paniek om niks.
    geen snelwegpomp btw.

    Login om te reageren
  19. q-oekje zegt

    22 december 2010 om 05:42

    ik ben van mening dat door zulke media de brandstofprijs omhoog schiet bedankt autoblog kunnen jullie teminsten mooie auto’s van oliesjeik’s op je blog zetten

    Login om te reageren
  20. Henk zegt

    22 december 2010 om 09:35

    Is dit soms een trucje om de prijzen weer om hoog te doen.

    Login om te reageren
  21. majinstar zegt

    22 december 2010 om 13:20

    Benzine op ? BP heeft onlangs nog miljoenen vaten kunnen redden met ruwe olie en Shell pompt nog steeds miljarden liters uit Nigeria.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North