• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Parkeer voor 13 euro per uur bij Q-park

Auteur: Wouter, gepost 25 januari 2025 om 06:20 – 12 Reacties

Q-park is duur

Dit is niet echt een advertorial.

Man, man, man. Ik weet het hoor. Het is soms belachelijk duur om je auto ergens te stallen. En we moeten auto’s weren uit binnensteden. Deze Q-park stond overigens op de Zuid-as, een plek waar niets te beleven is als je niet in de financiële wereld werkt. Het is bovendien dichtbij de uitvalswegen. Dat is Funda-speak voor dat je letterlijk op de snelweg kijkt en feitelijk de geluidswal bent voor mensen die op een gavere plek zitten.

Ook daar moet je dus vooral niet met de auto heen. Op straat parkeren kan niet, dus je moet een garage in. En als Q-park je dan binnen heeft, dan schudden ze je helemaal leeg, maar dan ook echt helemaal leeg. De bezettingsgraad in de garage zou ik overigens ook omschrijven als “leeg”. Er stond echt bijna niemand, pas nadat ik had afgerekend begreep ik waarom.

Ik was er iets meer dan een uur en mocht exact 15 europieken afrekenen. Holy schmeck dacht ik nog. Is dit het dagtarief of iets dergelijks? Het bleek niet zo te zijn, ik parkeerde 1 uur en 12 minuten. Q-Park durft

Je vraag je af of het niet goedkoper is om iemand in te huren om rondjes te rijden. Dat is de rekensom wel waard. De echte goedkope krachten kunnen we niet inzetten, we zijn aangewezen op de jongvolwassenen met een rijbewijs. Het minimum jeugdloon is € 7,03 bruto per uur.

Kijk, dat gaat de goede kant op. We hebben dus nog een kleine zes euro over voor het benzineverbruik. Dat is een litertje of drie, met een rustig rondje halen de meeste auto’s zeker 40 km. Prima te doen dus.

Elektrische rijders zijn helemaal spekkoper: per euro kan je op stroom een stuk verder rijden.

Andere voordelen: nooit meer een parkeerplek zoeken, altijd weer in een warme en warmgereden auto stappen en je houdt de jeugd aan het werk. Win-win-win! Bedankt Q-park.

Voor mensen met een parkeerfetish: op Autoblog Spots hebben we heerlijk veel foto’s van geparkeerde auto’s.

Ook interessant!

  • Parkeren in één gemeente Nederland goedkoper geworden
  • Pas op voor al die beginnende bestuurders op de weg!
    Rijles niet meer te betalen: 80 euro per uur
  • Parkeer niet meer in Parijs! Ik herhaal...
  • Gratis parkeren bij een ziekenhuis? Dat is verleden tijd
    Gratis parkeren bij een ziekenhuis? Dat is verleden tijd

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, parkeergarage, parkeren

Vorig bericht: « Autoblog Podcast #93: Elon Musk + Max is er klaar mee
Volgend bericht: Autoblog Garage: Mazda 6 Sportbreak van Loek update »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattr zegt

    25 januari 2025 om 07:48

    Bonnetje van 24 januari? Op vrijdagen is er inderdaad geen hond, maar de rest van de weken graaien ze bakken met geld binnen met die Qpark

    Login om te reageren
  2. Flutterbear zegt

    25 januari 2025 om 07:58

    Tegenwoordig kost een deelauto per dag minder dan parkeren. Als ik naar Amsterdam ga dan pak ik gewoon de trein (eerste klas om te werken) en als ik de volgende dag weer naar Amsterdam ga rij ik naar huis met een deelauto.

    Deelauto’s zonder vaste parkeerplek komen trouwens ook met stadsbrede parkeervergunning.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      25 januari 2025 om 09:59

      En station Amsterdam Zuid ligt op 300 m. van Symphonie. Just sayin’…

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    25 januari 2025 om 09:07

    Dus een jong volwassene die stage loopt op de Zuid As betaalt per uur veel meer aan parkeren dan deze verdiend?
    Voor mij geldt al langer Q-park alleen als het niet anders kan. Het zijn vaak extreem dure garages met ingewikkelde tarief structuren, krappe plekken en onlogische rijrichtingen met onduidelijke borden. B kwaliteit, gemeentelijke garages zijn vaak veel beter.

    Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    25 januari 2025 om 09:15

    Als iedereen met de auto naar de zuidas komt, dan kunnen ze nog wel een paar parkeergarages bijbouwen. Je moet er gewoon lekker met het OV heen, of de fiets, of met een Birò die je wél gewoon op straat mag parkeren.

    Of je parkeert bij Gelderlandplein en pakt daar het pendelbusje naar Station Zuid.

    Login om te reageren
  5. bietje zegt

    25 januari 2025 om 09:57

    Mocht je rond de spits over de A10 langs NS Station Zuid rijden, zie je de perrons ramvol staan… dat doet 99% van de mensen die daar werken namelijk en het is duidelijk waarom.

    Tenzij je dus een bezoeker of executive bent, is de grote gele limousine jouw grote vrind…

    Login om te reageren
  6. R zegt

    25 januari 2025 om 12:31

    13 euro per uur, dat gaat toch nergens over / een parkeergarage onder een toren is het goedkoopste bouw onderdeel van het gebouw. De eigenaar van die garage lacht de ballen uit z’n broek. In hartje centrum München , wat qua vastgoedprijs m2 een van de duurste locaties van Europa is (2de na Zürich) volgens mij, kost parkeren 4 euro per uur in de Marienplatz garage , en sta je midden in de stad .

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 januari 2025 om 17:44

      Nou, dan parkeer je toch daar? Zie voor het verschil maar eens in Amsterdam te komen..

      Login om te reageren
  7. Habanero zegt

    25 januari 2025 om 18:07

    Ik heb met dit soort van bedrijven al wel iets meegemaakt. Leugenachtige goedkope tarieven, met allerlei voorwaarden. Maar ééns afgerekend, werd het toch een ander soort van tarief, alle korting meteen terugverdiend en geen enkele discussie mogelijk (zoek maar eens een e-mail of andere mogelijkheid om te contesteren). Met een algemeen parkeerverbod voor niet residenten, auto-luwe en lage emissie-zones, of gewoon door alle andere parkeerplaats te elimineren dwingen burgemeesters alsmaar meer bezoekers, klanten en werknemers in dit soort van peperdure valkuilen. Los het maar op met het openbaar vervoer, de fiets of zelfs te voet, alsof dat voor iedereen een haalbare optie is. In realiteit vertaalt dit zich haast automatisch in faillissementen van kleinhandel in stadsomgeving, kijk maar naar de groeiende leegstand omdat klanten wegblijven.

    Login om te reageren
  8. bostonsdaf46 zegt

    25 januari 2025 om 22:48

    Bij Qpark vorige week zondag. 2,5 uur staan €34,- betaald. Gaat echt helemaal nergens over in Amsterdam.

    Login om te reageren
  9. n54coupe zegt

    25 januari 2025 om 23:47

    Avondje Concertgebouw, parkeren onder Museumplein, parkeerkosten €56,- Fijn hoor, dat Amsterdam.

    Login om te reageren
  10. M3 comp. zegt

    6 februari 2025 om 06:48

    Standaard een snoerloze slijptol in je auto. Bij uitrijden slagboom omslijpen en weg vervolgen. Probleem opgelost.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North