• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Parkeergeld Amsterdam wordt gebruikt voor ‘linkse hobby’s’

Auteur: nicolasr, gepost 13 oktober 2022 om 15:00 – 29 Reacties

En die terminologie ‘linkse hobby’s’ hebben wij niet verzonnen hoor. Dat heeft de Wakkerste Krant van Nederland gedaan. Die overigens ook in Amsterdam zetelt.

Het is altijd vermakelijk als de Telegraaf opkomt voor de belangen van de hoofdstedelijke automobilist. Dan weet je namelijk dat er gestrooid gaat worden met termen als ‘linkse hobby’s’ en dat het zittende College een flinke veeg uit de pan krijgt. Zo ook deze keer.

De krant pakt namelijk flink uit met een artikel waarin staat dat de parkeermiljoenen die Amsterdam jaarlijks ophaalt niet meer ten goede komen aan de infrastructuur in de stad. En dan maakt het niet uit in wat voor bewoordingen je het opschrijft, het is -wederom- een dikke middelvinger voor de automobilist in Amsterdam.

Parkeergeld Amsterdam naar ‘linkse hobby’s’

Vandaag vond er in de hoofdstad een debat plaats over de besteding van het parkeergeld. Zoals je wellicht weet is dat een flinke bron van inkomsten voor Femke Halsema en haar vriendjes (M/V/X/§), omdat een uurtje parkeren in het centrum al gauw 7,50 kost.

Tot voor kort gingen de baten direct terug naar de personen die ze opbrachten; te weten de weggebruikers. De vele euro’s kwamen namelijk in het Stedelijk Mobilieitsfonds (het SMF) terecht. En de naam zegt het al, dat fonds was er om de mobiliteit in de stad op peil te houden. Maar het SMF bestaat niet meer.

Reden genoeg voor partijen als JA21 en de -voor Amsterdamse begrippen uiterst rechtse- VVD om daar eens flink over los te gaan in het debat met het College. Waarvan akte.

‘Geld naar genderneutrale toiletten?’

Die partijen vrezen namelijk dat het vrijgekomen parkeergeld in Amsterdam nu naar -in hun ogen- linkse hobby’s zullen gaan. Iemand van JA21 vatte zijn zorgen als volgt samen:

Dat genderneutrale toiletten belangrijker zijn dan een weg aanleggen naar een woonwijk. Ik vind dat heel erg zorgelijk.”

JA21, altijd pragmatisch en nooit kort door de bocht

Volgens de meer linkse partijen is dat overigens onzin. Die zeggen namelijk dat het parkeergeld ten goede gaat komen aan de algemene reserves en algemene investeringen in de stad. Als er dus een keer een nieuw laagje asfalt moet worden aangelegd in Amsterdam, kan het daar vanaf.

Maar goed, daar nemen VVD en JA21 vanzelfsprekend geen genoegen mee. Die dienen een motie in waarin ze vragen om een kader waarbij er toch zicht blijft of parkeeropbrengsten nog steeds naar infrastructuurprojecten gaan.

En of dat zo blijft, gaan we binnenkort zien. Maar ga er niet vanuit.

En dat is goed nieuws voor iedereen die graag meer regenboogbankjes ziet in Amsterdam Nieuw-West of Zuidoost…

Ook interessant!

  • Amsterdammers doen zich voor als gehandicapten om te parkeren
    Amsterdammers doen zich voor als gehandicapten om te parkeren
  • Koop deze Amsterdamse parkeergarage voor 7,85 miljoen euro
  • Gratis parkeren steeds minder normaal
    Gratis parkeren steeds minder normaal
  • De beste parkeerapps op een rij

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, d66, femke-halsema, geld, parkeren, vvd

Vorig bericht: « Zo hard knalt de nieuwe Porsche 992 GT3 RS over de ‘Ring
Volgend bericht: Eindelijk: dit is de allerlaatste Lamborghini Aventador [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    13 oktober 2022 om 15:07

    Ik durf te wedden dat de populisten van ja21 ook gewoon genderneutrale toiletten thuis hebben.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      13 oktober 2022 om 15:39

      U bedoelt een emmer?

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      13 oktober 2022 om 19:22

      Populisten? Je diskwalificeert hiermee direct je reactie.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 oktober 2022 om 21:37

        Sorry maar als je gender neutrale toiletten (kosten verwijderen symbolen €50) op één lijn zet met een ontsluitingsweg (meerdere miljoenen) dan is dat maar één ding: populisme.
        Vreemd dat je dat niet herkend had. Genoeg oefenmateriaal tegenwoordig.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          13 oktober 2022 om 22:39

          Denk nog even terug aan deze reactie als er straks volwassen mannen, die zich identificeren als vrouw, 14 jarige meisjes lastig vallen op jouw genderneutrale toiletten.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            14 oktober 2022 om 07:52

            Van mannen die zich als vrouwen identificeren hebben die meisjes weinig te vrezen, van mannen die zich als stoere mannen identificeren des te meer. Maar die moeten ze helaas overal vrezen. Als jij dat acceptabel vindt zolang ze zich maar in het damestoilet veilig kunnen voelen dan is er iets ernstig mis. Ze mogen nergens lastig gevallen worden, de plaatjes op de toilet deur maken daarvoor niet uit.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              14 oktober 2022 om 11:21

              Meeste dames voelen zich op het toilet met een man-die-zich-als-vrouw identificeert net zo onveilig als bij Johnny Bravo. Gender neutralen gewoon het gehandicapten-toilet geven; dat is het ‘mooiste’ toilet trouwens, maar – omdat ze blijkbaar zelf negatief denken over fysiek gehandicapten – willen ze dat dus niet. Wat mij betreft dikke pech; ik zie niet in waarom er onevenredig veel geld of aandacht besteed of rekening gehouden met zou moeten worden aan 0.1% van de bevolking, tenzij ze overduidelijk zorgbehoevend zijn ; wat ze niet zijn volgens hun eigen visie, dus ….

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                14 oktober 2022 om 17:30

                Gender neutrale toiletten zijn speciale geen toiletten voor gender neutralen maar gewoon geen onderscheid meer maken tussen dames- en herentoiletten. Dus net al als thuis, gewoon geen poppetje meer op de deur.

            • techniekmeneer zegt

              14 oktober 2022 om 18:34

              Waarom eromheen draaien en recht lullen wat krom is? Je hoeft niet áltijd te willen deugen he?

              Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2022 om 15:43

    En ik maar denken dat Q-park die €7.50 per uur nodig heeft om de parkeergarage in de lucht te houden.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      13 oktober 2022 om 22:10

      Door de oorlog in Oekraïne is beton duurder geworden, ook zijn de stookkosten van het parkeervak hoger.

      Login om te reageren
  3. rwdftw zegt

    13 oktober 2022 om 15:46

    Amsterdam… Daar moet je je gewoon als toerist gedragen. Transferium bij de A2 en voor 5.5 euro sta je de hele dag geparkeerd en heb je de metro naar het centrum.

    Er wonen (hoi eeuwig durende erfpachtbelasting) is alleen voor mensen met veel geld en een fiets.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      14 oktober 2022 om 11:30

      Amsterdam, daar moet je gewoon niet meer voor je plezier heen willen gaan. En ik ben een 020-er in hart en nieren, maar de stad is allang gekaapt door kenniswerkers en politieke gekkies de laatste 10-15 jaar. Van die figuren die nog nooit van hun leven 1 echt baantje hebben gehad en dus niet gehinderd zijn door enige relevantie kennis EN door opportunisten die hun moeder nog zouden verkopen voor macht & aanzien.

      Nadat ik een tijdje in het gemeente huis gewerkt heb (niet-publieke functie) en met de zwakzinnigen denk-tanks (en een aantal politieke figuren) heb moeten samenwerken, ben ik letterlijk naar Friesland verhuisd !

      Login om te reageren
  4. Jagris zegt

    13 oktober 2022 om 15:57

    Hier hebben VVD en JA21 wel een beetje gelijk in. Parkeergeld dient gewoon gebruikt te worden voor een goede infrastructuur en niet voor allerlei projectjes van Halsema.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 oktober 2022 om 16:31

      Waarom? Waarom dient parkeergeld voor infrastructuur gebruikt te worden? Wordt loonbelasting voor salarissen gebruikt, wordt BTW voor het toevoegen van waarde (dat moet wel kunst zijn) gebruikt? Parkeergeld wordt gebruikt om parkeren te ontmoedigen en dat geld kan prima naar de algemene middelen. Je kunt aannemen dat de VVD nooit gelijk heeft en ja21 helemaal nooit gelijk zal hebben.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        13 oktober 2022 om 19:07

        Jij wil je wel erg graag profileren als ” de deug mensch”. (Vergeet niet je bakfiets op de stoep te parkeren)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 oktober 2022 om 21:41

          Heb ik net gutmensch op mijn bakfiets geschilderd moet het weer deug mensch zijn. Het zou fijn zijn als we normaal gedrag weet gewoon normaal gedrag zouden kunnen noemen. Dan zet ik wel oerend hard op mijn bakfiets.

          Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        13 oktober 2022 om 22:42

        Parkeren ontmoedigen?

        In de grote boze mensenwereld zijn er nou eenmaal parkeerplekken nodig.

        Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar de meeste beroepen die daadwerkelijk wat bijdragen in dit land zijn direct of indirect afhankelijk van vervoer. Vervoer wat om logistieke redenen vaak niet per OV of fiets kan plaatsvinden.

        Login om te reageren
        • Otua zegt

          14 oktober 2022 om 03:17

          In de “grote boze mensenwereld” geldt er in Amsterdam al sinds 2008 dat er, afhankelijk van de afstand tot het dichtstbijzijnde treinstation station, maximaal 1 parkeerplaats per 125m2 of 250m2 vloeroppervlakte kantoorruimte mag worden gerealiseerd. Als dat geen ontmoedigen van parkeren is poept een beer ook niet in het bos

          Login om te reageren
          • techniekmeneer zegt

            16 oktober 2022 om 18:28

            Amsterdam is dan ook totaal verloren. De rest van Nederland zal helaas volgen.

            Login om te reageren
      • dawwg zegt

        14 oktober 2022 om 11:33

        Omdat dat de randvoorwaarde was waarop de parkeertarieven elke keer verhoogd werden, keer op keer ! Omdat de lokale politiek haar beloftes dus niet nakomt en er geen eerlijk debat VOORAF over heeft, maar haar eigen visie gewoon doordrukt. Het gaat om de betrouwbaarheid van de politiek, niet wat jij of zij er moralistisch van vinden !

        Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    13 oktober 2022 om 16:35

    Aan mijn studenten merk ik al dat zij weinig interesse meer hebben in Amsterdam.
    Zij gaan voornamelijk naar Den Haag of Rotterdam. De huizenprijzen zijn er nog te doen en hebben dezelfde voorzieningen maar dan zonder alle toeristen. Dit is ook te zien in de groei van het aantal startups (A’dam 5% en Rotterdam 9%)

    Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    13 oktober 2022 om 16:57

    JA21 en de VVD gebruiken die gelden natuurlijk veel liever voor rechtse hobby’s. Belastingverlaging bijvoorb… oh wacht…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 oktober 2022 om 21:49

      Hoho rechtse hobbies is het geld eerlijk verdelen tussen bevriende ondernemers en de eigen zakken…

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        14 oktober 2022 om 11:35

        Ik heb liever dat het geld naar lokale corrupte ondernemers gaat dan naar buitenlandse corrupte ondernemers ….

        Login om te reageren
  7. Benny_Weisz zegt

    13 oktober 2022 om 18:07

    Amsterdam……Nederland’s trots die beheerd wordt door linkse rakkers, vol kotsende toeristen waar niemand meer Nederlands spreekt en alles vies, kapot of tegen veel te hoge prijzen aangeboden wordt…..
    Gelukkig kom ik er nooit in dat k|_|tdorp!

    Login om te reageren
  8. monsieurleloure zegt

    13 oktober 2022 om 22:22

    Heeft Halsema de legalisatie van cocaïne er al doorheen geduwd?!
    Wat een stad blijft Amsterdam toch en ik toch draag elke maand zo’n 900 euro middels parkeerkosten.

    Login om te reageren
  9. VerArie zegt

    14 oktober 2022 om 08:22

    Amsterdam

    Als ik door het centrum loop
    of door iedere andere buurt
    en ik zie de kleine woningen
    die te duur worden verhuurd.

    Als ik langsloop bij zo’n koffiezaak
    die overstroomt van hippe lui
    als ik ruim een uur in de tram zit
    vanaf centraal tot aan het spui.

    Of als ik kotsende toeristen zie
    met twintig jointjes in hun hand
    als er meer mensen op de dam staan
    dan op het Scheveningse strand.

    Of als ik van die hipsters hoor
    met van dat inhoudsloos gezwam
    kan ik maar één ding concluderen:
    gelukkig woon ik niet in Amsterdam.

    Login om te reageren
  10. e36thuglife zegt

    14 oktober 2022 om 11:30

    Van parkeermonnies moeten nieuwe parkeerplaatsen worden gebouwd. Ik werk hard voor me monnie dus die bomenlikkers moeten met hun vieze tofoe vingers er vanaf blijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North