BMW gaf bij de lancering aan dat de nieuwe 4 Serie Cabrio pas vanaf de zomer verkocht zou worden, maar hij wordt nu al regematig gespot. Hoog tijd voor de aftermaketsector om hun wiel- en vermogenspr0no aan te bieden dus!
Naast diverse wielsets in 19 of 20 inch kan je bij de Duitsers ook terecht voor snelmaak-kitjes, opdat er maar veel gewonnen mag worden bij het stoplicht:
- de 435i (225 kW / 306 pk) krijgt 362 pk @ 5660 rpm en 480 Nm @ 2950 rpm
- voor de 428i (180 kW / 245 pk) ligt een kit met 286 pk @ 5100 rpm en 410 Nm @ 2700 rpm klaar
- dieselaars krikken hun 420d (135 kW / 184 pk) op naar 218 pk @ 4000 rpm en 450 Nm @ 1800 rpm
De pas onthulde M4 Cabrio is nog niet opgenomen, maar de vingers van de BMW-tuners jeuken ongetwijfeld om daar mee aan de slag te kunnen.
Regel 1 op de ontwerpafdeling van BMW is kennelijk om een misplaatse vouw op de zijkant van de auto te tekenen.
@ridder te voet: Nu je het zegt ja, die lijn slaat echt helemaal nergens op
@ridder te voet: die vouw bij de deurklink benadrukt de lengte, de deuk onder in de deur dat BMW teveel mensen op de design afdeling heeft zitten.
@mashell: bij Mercedes hebben ze daar ook een handje van. Gezien de verkoopsuccessen hebben alleen mensen die ze niet kunnen betalen er moeite mee ;-)
Ik zag er vanochtend nog eentje met een M-sport pakket, zag er heel mooi uit.
Stalen klapdak.Ik snap je niet.
@sydney: ik wel. Veel beter dan zo’n stoflap.
@sydney: Ik rij sinds afgelopen zomer een E93 325d. Geloof me, voor een daily driver is zo’n klapdak echt een zaligheid!
Vind de neus maar niks. Ziet er ingedeukt uit.
De velgen zijn niet echt een verbetering naar mijn mening, de 2e velg lijkt wel goedkope optie op je winterbanden.
Gewoon orgineel BWM, hoe mooi sommige tuners ook te werk gaan.
Bmw, Bmw, bmw, krijg je als je 2 dingen tegelijk wil doen.
De echt serieuze vermogensupgrades zijn er nog niet. :/ zat te kijken voor een 125i-kit. Die is er niet. Alleen de 114, 116, 118 en M135i kunnen een kitje krijgen (wat de benzinemotoren betreft). Zo ook bij de 3 en 4 serie. Daar is er niks beschikbaar voor de .20i
Tsjah, waar kan een club als Hartge zich tegenwoordig nog mee onderscheiden in dit Turbo tijdperk?
Vroeger! Toen kocht je voor veel geld een echte motor upgrade waar middels echte Hartge nokkenassen, echte Hartge zuigers en drijfstangen, ja zelfs een echte Hartge lange slag krukas een echt eigen karakter geboden kon worden.
Maakt het tegenwoordig nog uit waar je je ‘chippie’ laat om-programmeren?
•voor de 428i (180 kW / 245 pk) ligt een kit met 286 pk @ 5100 rpm en 410 Nm @ 2700 rpm klaar
Het 28i blok levert standaard op RON98 al rond de 265pk dus ik vraag me af wat er gebeurt als je een paar duizend kostende Hartge tuning op de bank gaat. Dan zou 286pk wel mager zijn…