
Een Audi RS6 Avant crashen in Arnhem, hoe krijg je het voor elkaar. Nou..
Hoelang gaan we de collectieve peperdure grap nog gebruiken? Tot alle media ermee stoppen. Afgesproken.
Audi RS’en zijn een stuk makkelijker hard te rijden dan een BMW M of een Porsche. Dit is natuurlijk te danken aan quattro. Zelfs de meest onervaren knuppel kan hard gaan met een Audi RS. Maar er zijn altijd grenzen natuurlijk. Zoals met deze Audi RS6 in Arnhem afgelopen nacht.
De bestuurder was rond middernacht met vermoedelijk een flink tempo onderweg vanaf park Sonsbeek richting de Schelmseweg. Totdat het bij kasteel Zypendaal grandioos misging. De man miste een bocht, ramde een boom en ging vervolgens met zijn Audi RS6 op z’n dak. Letterlijk. Want dat is ook een kenmerk van een quattro GmbH product. Als het écht te hard gaat is rechtdoor gaan nog maar de enige uitweg.

De crash had natuurlijk een oorzaak. Drank, goh. De politie liet de bestuurder even blazen en, verrassing, hij had te veel op. De RS6-rijder werd aangehouden en meegenomen naar het bureau voor een bloedproef.

De bestuurder liep slechts een bloedneus op. De gecrashte Audi RS6 in Arnhem had wat meer dan een bloedneus. De auto lijkt volledig afgeschreven en werd door een bergingsbedrijf afgevoerd. Maar je weet maar nooit. Er is altijd weer een creatieveling die dit soort auto’s toch weer leven weet te geven. Binnenkort op een okkaziesite bij u in de buurt.

De gecrashte Audi RS6 in Arnhem heeft aan de voorzijde de meeste schade. De complete voorophanging ligt in de kreukels. Ook zijn de airbags geploft. Omdat de auto over de kop is gegaan is er rondom schade te betreuren. Waaronder een ingedeukt dak. Een aftermarket verlaging hoeft ook niet meer te gebeuren.
Alcohol en autorijden gaan gewoon niet samen, hè Tom. En als je dan toch per se je RS6 wilt slopen, doe het dan maar op een circuit. Of doe het gewoon niet.
Foto’s: Persbureau Heitink





De oorzaak was drank? Geen vluchtgedrag na een plofkraak? Heeft de politie ook even in de kofferbak gekeken?
Hoe zit dit verzekeringstechnisch?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik mag toch hopen dst de verzekering niets uitbetaald na rijden onder invloed.
In dit soort gevallen betaalt de verzekeraar de schade van de gedupeerden uit zodat zij niet hoeven te lijden onder het aso-gedrag van zo’n, eh, aso, om het vervolgens te verhalen op de aso zelf.
Nou : https://weblog.independer.nl/autoverzekeringen/autoverzekering-verzekerd-alcohol-achter-stuur/
TLDR:
– schade aan de tegenpartij wordt vergoed
– eigen schade wordt niet vergoed
– de verzekeraar heeft het recht om je te royeren
– sommige verzekeraars hanteren een clausule waarbij de geclaimde schade wordt doorberekend
– na een royement wordt een verzekering moeilijk of duur
Peperduur moet prima blijven kunnen hoor, alle nieuwe auto’s zijn tegenwoordig wel aardig buitenproportioneel duur.
De verzekering zal schade aan anderen vast wel betalen, maar daarna ook weer verhalen op de bestuurder. Er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen net boven limiet en straalbezopen, geen idee waar deze amateurcoureur onder valt, maar sowieso niet handig om met een slok op ook nog als een idioot te gaan rijden. De grenzen liggen toch best ver weg bij zo’n RS6, als je er eenmaal bij in de buurt komt gaat het ook wel serieus hard.
jahoor er is weer een auto van boven modaal gecrashed, snel we moeten in de titel wel “peperduur” of ” peperdure” meenemen….
Ik snap oprecht niet waarom er altijd peperdure bij moet staan? kan iemand mij die triestheid van journalisten uitleggen?
petroldrinker; Misschien voor jou goedkoop,maar voor de meeste echt peperduur !
Nou dat is nogal simpel. De reden dat mensen zo’n auto aanschaffen is juist dat die peperduur is, en ze daarmee indruk kunnen maken op al die arme sloebers om hen heen. Soms houden ze ook van hard rijden, maar dat lukt ook met modellen die aanzienlijk minder kosten.
Dus dan moet je niet gaan lopen piepen als mensen de waarde van die auto in herinnering brengen als je er iets idioots mee uithaalt. Hoogmoed komt voor de val, enzo…
Ik weet dus niet of je serieus bent of niet. Wat voor persoon neemt nou aanstoot aan het woord peperduur. Dan heb je ze niet allemaal in het kratje.
‘Peperduur’ is typisch een kreet, die bij elke oto met een prijs boven twee keer modaal in de Telegraaf staat. Zou niet weten waarom je je daarmee als gerespecteerd weblog zou willen meten. Kortom : door het putje met dat kneuzenadjectief !
Kijk, kniesoor snapt het tenminste… Tis niet aanstoot gevend maar snap oprecht niet wat de prijs er toe doet als een auto crashed, of die nou een dagwaarde van 500 of 500,000 euro heeft…
Het is inderdaad een Telegraaf kop.
Is toch mooi, weer een stuk VAG schroot minder op de weg.
Wellicht brengt de klap de bestuurder na zijn rij ontzegging te hebben uitgezeten tot verstandigere keuzes🤣
Arme boom…
Rij daar regelmatig, is een weg door het bos. Vrij scherpe bochten, goede drempels ook, vooral in het 30 stuk. Daar kan je echt niet veel harder dan dat overheen.
Dat was een dure borrelpartij. Verzekering zal niet uitkeren bij all-risk en eventuele schade die aan derden moet worden uitgekeerd gaan verhalen op de beschonken bestuurder. Dat geldt overigens ook als je schade rijdt terwijl je mobiel gebruikt of drugs hebt gebruikt. Staat inmiddels bij bijna alle verzekeraars in de polisvoorwaarden. Ik ken iemand die persoonlijk failliet is gegaan omdat de verzekering meer dan € 1M moest uitkeren wegens letselschade en blijvende invaliditeit en dat bedrag ging verhalen. Dag eigen huis, dag spaarcentjes…van een lekker leven terug gevallen naar bijstandsniveau…uiteindelijk dus ook: dag vrouw en kinderen. Simpele les: drinken en rijden gaan niet samen!
https://www.aldi.be/nl/p/zwarte-gemalen-peper-3005065-1-0.article.html
En peper is helemaal niet zo duur… spotgoedkoop zou ik zelfs durven zeggen.
Die oefent alvast voor zijn graden. Bankoverval volgt.
Het lijkt me sterk dat die schade niet tíjdens de crash is ontstaan.
Volgende week te koop bij jetcars, en nu echt €50,- extra voor de velgen want er moeten wel nieuwe op