• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekker

Auteur: RubenPriest, gepost 24 september 2018 om 07:39 – 24 Reacties

Afbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekkerAfbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekkerAfbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekkerAfbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekkerAfbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekkerAfbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekkerAfbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekkerAfbeelding Peugeot 508 en 3008 gaan aan de stekker

Peugeot
De Franse autofabrikant introduceert een reeks nieuwe plug-in hybrides.

In aanloop naar een volledige elektrische auto kiezen de meeste autobouwers voor een tussenweg in de vorm van (plug-in) hybrides. Zo ook Peugeot en het daarom introduceert men vandaag nieuwe plug-in hybride motoren.

De motoren komen beschikbaar op de Peugeot 3008, 508 en 508 SW. Het gaat om twee varianten. De 1.6 liter PureTech benzinemotor is de basis van dit verhaal, gekoppeld aan één of twee elektromotoren. De plug-in hybride is te krijgen met 180 pk in combinatie met voorwielaandrijving (HYBRID), of met 225 pk en vierwielaandrijving (HYBRID4). Beide hybrides komen standaard met de nieuwe e-EAT automaat met acht versnellingen. De elektrische motor levert 110 pk in dit geheel en is verantwoordelijk voor een koppel van 60 Nm.

De Lithium-ion (300V) accu zit verstopt onder de stoelen van de achterpassagiers. De capaciteit bedraagt 11,8kWh met de HYBRID en 13,2kWh met de HYBRID4. Je kunt maximaal 50 kilometer (WLPT) volledig elektrisch rijden met de nieuwe plug-in hybrides van Peugeot.

Er komt tevens nog een 3008 GT Hybrid4. Deze variant krijgt een PureTech-motor met 200 pk en twee elektromotoren op de voor- en achteras. Het systeemvermogen komt uit op 300 pk. Een sprintje naar de honderd is in 6,5 seconden gedaan.

Met een 3,3 kW, 8A-lader duurt het zeven uur om de batterij te laden. Met een 3.3 kW 14A lader is het klusje geklaard in vier uur. Het snelste gaat met een Wallbox. Dankzij de 6.6 kW 32A lader is de batterij in slechts 1 uur en 45 minuten helemaal vol.

De HYBRID en HYBRID4 Peugeot 3008, 508 en 508 SW zijn vanaf herfst 2019 verkrijgbaar. Je hebt dus nog dik een jaar de tijd om te dagdromen over je nieuwe leasebak. Prijzen en exacte beschikbaarheid volgen in een later stadium.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

3008, 508, 508-sw, Hybride, motor, Peugeot, plug-in

Vorig bericht: « Komt er ook een CUPRA Tarraco?
Volgend bericht: Porsche Maastricht getroffen door grote brand »

Lees Interacties

Reacties

  1. tortuga zegt

    24 september 2018 om 08:07

    50km rijbereik vol elektrisch is bijna evenveel als de E-Tron

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 september 2018 om 08:48

      @tortuga: die 50km zal in praktijk misschien nog maar 30km zijn

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        24 september 2018 om 10:18

        @kennone: volgens mij is WLTP cyclus wel bij normaal gebruik… er wordt namelijk daadwerkelijk op de openbare weg gereden met zo’n auto!

        Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        24 september 2018 om 10:29

        @kennone: 50km volgens de WLTP, dus het verschil zou als het goed is, wat minder groot moeten zijn. Maar meer dan 40 zal t wel niet zijn.

        Login om te reageren
  2. cloverleaf zegt

    24 september 2018 om 08:15

    50km is net te weinig eigenlijk. Verdubbel het en je hebt een viervoudige markt.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      24 september 2018 om 09:38

      @cloverleaf: dat denk ik niet. Juist met die 50km dek je de grootste behoefte. Er werken beduidend meer mensen 40km

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        24 september 2018 om 09:41

        @sjonniedeluxe: mmm bepaalde leestekens worden gefilterd, waardoor mijn bericht niet goed doorkwam. Anyhow boodschap was denk ik duidelijk

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        24 september 2018 om 14:01

        @sjonniedeluxe: dan moet je wel de mogelijkheid hebben om EN thuis EN op het werk op te laden. Dat is een issue. Verdubbel het en hij hoeft maar 1x per dag aan de prik.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          24 september 2018 om 17:22

          @cloverleaf: het gemiddelde is 32 km per dag. Maar is geen enkele financiële stimulans om een PHEV te rijden. Het is een beetje de nadelen van twee aandrijflijnen combineren.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            24 september 2018 om 18:35

            @flutterby: waarom zou je het stimuleren als men toch veruit de meeste km’s op benzine rijd terwijl je extra kilo’s batterijen meezeult. 50km is gewoon niet praktisch

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              24 september 2018 om 19:06

              @cloverleaf: ik ken voorbeelden die bijna 100% elektrisch rijden met hun Outlander. Blijkbaar slaat de brandstofmotor enkele keren per maand aan ongeacht het batterij niveau.

              Maar we moeten geen ICE in wat voor vorm gaan stimuleren. Het was een leuke tussenstop, maar nu 5 jaar later staan we aan het begin van het echte werk.

              Login om te reageren
  3. sjonniedeluxe zegt

    24 september 2018 om 08:19

    Oh nog maar een jaar. Ze zijn zeker net begonnen met de autocad schetsen.

    Login om te reageren
  4. peug206 zegt

    24 september 2018 om 08:33

    Die 508 blijft toch een mooie auto in het wit.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    24 september 2018 om 08:35

    Vreemd dat zoiets nog een jaar moet duren. Zeker nu diesel steeds minder gekozen wordt, heb je een vervangende aandrijving nodig voor de leasemarkt. Daar waren deze versies geschikt voor.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      24 september 2018 om 10:04

      @berlinetta: Eerst moet de normale versie nog op de markt komen. Wellicht dat ze daar dan ook nog even de kinderziektes uit willen halen voordat er een nog complexere versie op de markt wordt gebracht.

      Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    24 september 2018 om 08:42

    Wat een enorm complexe aandrijflijn is het toch zo’n hybride, ik verbaas me elke keer weer.
    Meningen over gewicht, duurzaamheid, uitstoot, verbruik, milieu enz zijn er al genoeg, laat ik jullie daarmee niet vermoeien.

    Login om te reageren
    • krisp zegt

      24 september 2018 om 09:25

      @janjansen: Dat ben ik volledig met je eens, liever heb je een volwaardige EV als het dan toch duurzaam moet. Maar toch: deze auto’s kunnen een groot deel van de tijd op de (elektro)motor remmen, wat veel fijnstof scheelt. Bovendien is zo’n elektromotor vrij effectief in de stad. Dat is een plek waar je liever geen fijnstof hebt. Er zit dus wel een groot voordeel aan, maar dat is niet direct zichtbaar in de WLTP-cyclus.

      Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    24 september 2018 om 09:24

    Dit zijn dus de eerste hybrides van Peugeot? Gaat lekker met die verduurzaming dan. 80 jaar na de 1e Prius.

    Login om te reageren
    • krisp zegt

      24 september 2018 om 09:27

      @pomoek: Nee, Er was van de vorige generatie al een HYbrid4 variant, gekoppeld aan een dieselmotor. Dezelfde technologie zat in de Citroen DS5 HYbrid4. Vanwege de 14% bijtelling zijn die nog best goed verkocht in Nederland.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        24 september 2018 om 09:29

        @krisp: bedankt voor de update, ik neem mijn woorden terug!

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      24 september 2018 om 11:04

      @pomoek: vorig type 3008 en de vorige 508 hadden hybride aandrijving icm 4 wiel aandrijving.
      Citroen op de DS5 idd. Qua tech best ingewikkeld en duur bij reparaties.

      Login om te reageren
  8. lebeaunl zegt

    24 september 2018 om 09:29

    1:45:00 voor het opladen van een ~11KwH accu? Get real

    Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    25 september 2018 om 22:32

    3,3kW 8A en 3,3kW 14A daar klopt iets niet denk ik …

    Login om te reageren
  10. drommedaris zegt

    26 september 2018 om 13:26

    Hmm dus nu gaan alle senior lollieverkopers en senior hondenbrokkenverkopers over op dit elektrisch hok?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North