• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kg

Auteur: Author, gepost 27 mei 2016 om 15:52 – 11 Reacties

Afbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kgAfbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kgAfbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kgAfbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kgAfbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kgAfbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kgAfbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kgAfbeelding Peugeot L500 R HYbrid: 500 pk en 1.000 kg

Peugeot concept
Een hete Peugeot-concept om de week mee uit te zwaaien.

Dan trappen we ook maar meteen af met een wist-je-datje. Het is op 30 mei aanstaande namelijk precies 100 jaar geleden dat Peugeot de Indy 500 won. De winnende auto was een L45 en aan het stuur zat Dario Resta. Deze geboren Italiaan reed de wedstrijd destijds met een gemiddelde snelheid van 135 km/u, helemaal niet slecht op The Brickyard. Voor wie iets gemist heeft: komende zondag zal hét Amerikaanse motorsportevenement weer verreden worden.

Om nog eens stil te staan bij de overwinning van 100 jaar geleden, komen de Fransen nu op de proppen met de L500 R HYbrid; een conceptcar van één meter hoog, 1.000 kg zwaar en een 0-100 tijd van slechts 2,5 tellen. De staande kilometer zou zelfs in 19 seconden achter de rug moeten zijn, ongeveer 1,5 seconde langzamer dan een Porsche 918 Spyder. Dat alles dankzij een PHEV-aandrijflijn bestaande uit twee elektromotoren en een benzinemotor à 270 pk. Het gecombineerd vermogen komt uit op ruim 500 pk.

Peugeot concept

Door naar de hoogtepuntjes in de cockpit van deze rappe jongen die we nooit op de weg zullen zien. Het stuurwiel is, zoals we van kleinere Peugeots gewend zijn, nogal zuinig qua afmetingen. Verder krijgt de bestuurder alle vitale info op zich afgevuurd via twee hologrammen en is er slechts plaats voor één persoon in het interieur.

Qua vormgeving kun je het beste naar de plaatjes kijken. Niet superboeiend want het meeste kennen we al van de talloze Gran Turismo-concepts, maar het kontje vinden we dan wel weer leuk. Doet inderdaad denken aan die klassieke, vooroorlogse racers die aan de achterzijde gek genoeg wél aerodynamisch gevormd waren.

Ook interessant!

  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Peugeot 9X8
    Exclusief op Autoblog, de Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar
  • Ford Puma Hybrid Rally1
    Ford Puma Hybrid Rally1 heeft 500 pk en AWD

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, concept, Hybride, indycar, Peugeot

Vorig bericht: « Jenson Button: Red Bull gaat winnen in Monaco
Volgend bericht: Deze V10 ligt in jouw droomoccasion »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    27 mei 2016 om 15:58

    Ziet er tof uit en slechts 1 meter hoog. De gallery doet het hier trouwens ook alweer niet.

    Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    27 mei 2016 om 16:10

    Leuke cijfers. Jammer dat dit zelden tot nooit in productie wordt genomen.

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    27 mei 2016 om 16:24

    Leuk concept, maar ik zou liever zien dat ze zich niet met dit soort onzin bezighouden en gewoon lekker die 308 R HYbrid gaan bouwen. Een überhatchback die er zo tof uitziet als de 308 en dan ook nog eens 500pk heeft? Laat maar komen, al is het maar in beperkte oplage.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      27 mei 2016 om 17:20

      @Edge: schei nou toch uit met die haaibrietmeuk; kost iedere Nederlander klauwen met geld aan subsidies en het levert per definitie niks op

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        27 mei 2016 om 18:46

        @406_v6: Het ging mij er meer om dat dit gewoon lekkere vreemde eend in de bijt zou kunnen zijn, als C-segmenter hatchback met 500pk zijnde. Of die 500pk nou uit een verbrandingsmotor, accupakket of combinatie van die twee komt interesseert mij niet zo heel erg veel.

        Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    27 mei 2016 om 16:33

    Als je wacht tot deze in productie komt heb je wortel geschoten

    Login om te reageren
  5. kris911 zegt

    27 mei 2016 om 16:34

    Eerste zin: om de week mee uit te zwaaien…
    Nee nee, om dit tafelblad mee uit te zwaaien?

    Login om te reageren
  6. martijn11 zegt

    27 mei 2016 om 16:49

    Kan het nog lelijker

    Login om te reageren
  7. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    27 mei 2016 om 17:05

    Wat raar dat Peugeot mee deed aan de indy 500. Waarom adverteren in een land waar je niet bestaat?

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      27 mei 2016 om 17:06

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: oh kut, ik las per ongeluk dat ze 10 jaar geleden gewonnen hadden i.p.v. 100

      Login om te reageren
  8. timoangelo zegt

    27 mei 2016 om 17:18

    Lekker scherpe foto’s weer…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North