• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Photoshop du jour: Renault Mégane RS oogt heet

Auteur: Author, gepost 8 januari 2016 om 12:59 – 36 Reacties

Renault Mégane RS photoshop


Sacre bleu, niet slecht!

Renault is in elk geval qua vormgeving lekker bezig. De Talisman is dan misschien wat aan de drukke kant wat betreft lijntjes en fopjes, evenals de kakelverse Mégane, maar het oogt allemaal wat minder bedaagd dan bijvoorbeeld de laatste generatie Laguna. Een auto die je maar bar weinig op de weg tegenkomt.

In de battle om de officieuze FWD-Nürburgring-trofee komen de Fransen weer met een hete RS-versie van de Mégane op de proppen. Slechts nieuws: hij komt als 5-deurs en met automaat. Niet bepaald de ingrediënten voor een hete hatch die ook op het circuit z’n mannetje staat, maar wie weet blaast Renault Sport de wereld wel compleet van z’n sokken met een geweldig scheurijzer. In oktober wordt de auto onthuld in Parijs.

Impressie via Motor1

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

geel, megane, megane-rs, photoshop, Renault

Vorig bericht: « Man (20) rijdt met 130 km/u door de Bijlmer
Volgend bericht: Veilingsnoep! De Porsche 911 Strosek Mega Speedster »

Lees Interacties

Reacties

  1. steef2 zegt

    8 januari 2016 om 13:00

    Gaaf!

    Login om te reageren
  2. leemster zegt

    8 januari 2016 om 13:02

    Hahaha automaat?? Gekke Franse

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      8 januari 2016 om 14:27

      @leemster: Juist wel gaaf dat ze er défèque aan hebben! Clio rs bak is niks mis mee, al snap ik je gevoel.

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        8 januari 2016 om 14:48

        @fmgarcia: Ja top man die versnellingsbak.. man, man, man

        https://youtu.be/q463n63FzC8

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          8 januari 2016 om 14:51

          @Mika_Hakkinen: Snap jouw gevoel dus ook.. Al vind ik zelf flippers voor dagelijks gebruik echt meer dan prima.

          Login om te reageren
    • flos zegt

      8 januari 2016 om 17:50

      @leemster: ja haha, ook die f1, wtcc, f3, wrc en de rest van motorsport met automaten(niet). Hebben ze goed gezien daar in frankrijk, top.

      Login om te reageren
    • Lotus zegt

      8 januari 2016 om 19:06

      @leemster: De Clio RS verkoopt nu veel meer dan de vorige RS’jes zonder automaat. Erg jammer maar de (kopende) consument wil gewoon een gemakkelijke power delivery en niet al te veel moeite doen.

      Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    8 januari 2016 om 13:04

    Mooi ding. Maar ik denk eigenlijk dat de voorbumper een stuk wilder of aggressiever gaat worden. Dit ding is nogal subtiel sportief, waar de RS-jes van Renault doorgaans allesbehalve subtiel zijn.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      8 januari 2016 om 13:36

      @potver7: Kijk eens naar de huidige Clio RS.

      Ik vind de ‘standaard’ RS modellen trouwens vrij bescheiden en subtiel ogen over het algemeen. Alleen de heftigere versies zijn een stuk uitbundiger behangen met plastic en stickers.

      Login om te reageren
  4. arii zegt

    8 januari 2016 om 13:09

    Wat een lelijk ding

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    8 januari 2016 om 13:13

    Laatse Laguna maar bar weinig tegenkomen? Ik zie hem regelmatig, en terecht. Is een van de meest betrouwbare auto’s ooit gemaakt. Ze hebben toen echt enorme stappen gezet tov de eerste generatie, wat een rampenbak was.
    Ben benieuwd naar de nieuwe RS, hopelijk blijven ze wel echte hard-core Hot hatches maken.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      8 januari 2016 om 13:29

      @trustmeiamanengineer: betrouwbaar?
      Als mensen op een feestje zeggen dat er geen slechte auto’s meer worden gemaakt, dan raad ik ze altijd een Renault aan.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        8 januari 2016 om 13:32

        @janjansen: je hebt de occasion video gemist? http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-laguna-iii-occasion-video-aankoopadvies-82618

        Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        8 januari 2016 om 13:46

        @janjansen: ja en dat is precies het probleem, die verjaardagsklets bestaand uit vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn.

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        8 januari 2016 om 15:55

        @janjansen: jij roept zeker ook dat Duits betrouwbaar is?

        Login om te reageren
      • mrs250 zegt

        8 januari 2016 om 16:54

        @janjansen: in 8 jaar 2 nieuwe RS’en gehad. Behalve een startmotor na een jaar in 300.000km nooit een noemenswaardig mankement gehad.

        Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      8 januari 2016 om 13:30

      @trustmeiamanengineer: en hij heeft (zéker na z’n facelift) een ontzettend mooi neusje!

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      8 januari 2016 om 15:24

      @trustmeiamanengineer: Je bedoelt de tweede generatie neem ik aan?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        8 januari 2016 om 15:31

        @phaeton: Ohja inderdaad! Ik was de eerste generatie even vergeten. Dat was best een goed ding volgens mij.

        Login om te reageren
        • prod zegt

          8 januari 2016 om 15:33

          @trustmeiamanengineer: en dan bedoel je waarschijnlijk de phase 1. De phase 2 was al een enorme verbetering tov van de eerste.
          bron: rijd zelf een phase 2 dCi, inmiddels 270dkm en loopt nog steeds als een zonnetje.

          Login om te reageren
          • henkhupelschoten zegt

            9 januari 2016 om 14:53

            @prod: Lekker houden en gewoon doorrijden!

            Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      8 januari 2016 om 20:54

      @trustmeiamanengineer: Ik heb vandaag in de nieuwe Talisman gezeten, ik zeg als MB-liefhebber dat die auto er van binnen en buiten 10X beter uit ziet dan de gevestigde Duitse orde! Wat een bak, stuur verwarming, stoel verwarming/verkoeling, vol leder, 4Control, massage, led koplampen en alle technische poespas erop (initiale paris) 19″ velgen, Hallo VW, BMW, Audi en Mercedes? Waar zijn we? En dat voor €46000. Echt een schitterende wagen! Troeft de Passaai op alle vlakken af. Leuk feitje, de Talisman is samen ontworpen met Mercedes. In de smart ruil stond dit ook vast dus kwalitatief en technisch zal alles tiptop in orde zijn!

      Login om te reageren
  6. reistje zegt

    8 januari 2016 om 13:13

    Zonde als er geen 3 deurs coupe komt, de huidige Megane RS vind ik heel erg mooi. Maar goed daar staat tegenover dat de nieuwe 5deurs Hatchbak wel mooi is in tegenstelling tot de huidige.

    Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    8 januari 2016 om 13:17

    Zeker niet slecht, hij komt alleen wel wat zwaar over.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      8 januari 2016 om 23:46

      @sketcher: De nieuwe megane is even zwaar als zijn voorganger (1180kg).

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    8 januari 2016 om 13:18

    Ik vind de huidige mooier. En dan bij voorkeur die van voor de facelift.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      8 januari 2016 om 22:39

      @dutchdriftking: idem hier…

      Login om te reageren
  9. edjehaze zegt

    8 januari 2016 om 13:18

    Nice

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    8 januari 2016 om 13:25

    Mehh… Geen driedeurs vind ik wel een gemis. Er zijn maar weinig hatchbacks die er als vijfdeurs beter uitzien dan hun driedeurs-broertjes. Vooral op het sportmodel vind ik het beter staan.

    Wat betreft de automaat; ik zou liever een handbak opteren in een hete hatch. Maar de Mégane is geen kleine jongen meer. In die Clio is de automaat echt dé reden waarom ik die niet zou kiezen, maar bij een klasse groter wordt het een ander verhaal. De concurrentie biedt immers ook allemaal automaten aan, al dan niet als optie.

    Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    8 januari 2016 om 13:31

    5-deurs met een rolkooi achterin? Dan houd je echt van je kinderen.

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    8 januari 2016 om 13:34

    Is het dan iig een DCT met flippers?
    Ik was eerst ook ‘tegen’ een automaat op je sportieve bakkie, maar aangezien ik geen mooie versie met handbak kon vinden op mn M3, ben ik voor een DCT gegaan. En ik moet zeggen; het is errrrrrg vet; ik ben om! Gevoel is echt instant. Je krijgt een subtiele klap in je rug en het is nog een lekker geluid ook.

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      8 januari 2016 om 14:49

      @gregorius: subtiele klap in de rug is altijd fijn toch….

      Login om te reageren
  13. RazorHead zegt

    8 januari 2016 om 15:28

    Zal ongetwijfeld sneller zijn maar niet leuker om te rijden. Dit zal het zelfde verhaal zijn zoals met de Clio, sneller maar helemaal niet leuker om te rijden.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      8 januari 2016 om 16:50

      @RazorHead: wat is wel leuk om te rijden dan volgens jou?

      Login om te reageren
  14. hollandsemarokkaan zegt

    8 januari 2016 om 16:18

    Meer sacre yellow, am i right? Am i right?

    Login om te reageren
  15. crusader zegt

    8 januari 2016 om 23:43

    Het probleem voor een RS rijder is niet de DCT maar een slechte DCT bak. Huidige clio met DCT is waardeloos, zo traag, gewoon slechtste DCT op de markt, dan liever de vorige clio rs met handbak. Een megane RS verdient een DCT zoals in M3/M4 of RS3… Porsche GT3 heeft overigens ook dual clutch…maar dan wel de beste die er is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North