• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pikes Peak record blijft in handen van Tajima

Auteur: CasperH, gepost 29 juni 2010 om 10:00 – 31 Reacties

Jeff Zwart in zijn recordbrekende GT3 Cup


Afgelopen weekend werd de heuvelklim van Pikes Peak verreden en hoe hard Rhys Millen het ook probeerde, het record bleef in handen van “Monster” Tajima.

Rhys Millen had moeite met het vinden van tractie en had daarnaast flinke tractieproblemen. De Hyundai PM580 was daardoor niet in staat om de hoogste trede van het podium te behalen. Met een tijd van 11:06:208 werd Millen derde op bijna een minuut afstand van de winnaar, Tajima. Deze realiseerde een tijd van 10:11:490 en was daarmee bijna een halve minuut sneller boven dan de nummer twee, Paul Dallenbach (10:39:534).

Voor Millen was er nog meer slecht nieuws want het record dat hij zette met de Genesis Coupe in de 2WD Time Attack klasse werd met ruim een halve minuut verbeterd door Jeff Zwart in een Porsche 911 GT3 Cup. Het nieuwe record staat nu op 11:31:095. Werk aan de winkel dus voor Millen, better luck next year!

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model S bijzonder snel op Pikes Peak
  • Motorfietsen nu definitief uitgesloten op Pikes Peak Hill Climb
  • Extreme Bentley Continental is klaar om Pikes Peak te bestormen
  • Getunede Plaid
    Getunede Plaid gaat Pikes Peak onveilig maken

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

GT3, Jeff-Zwart, nobuhiro-tajima, pikes-peak, Porsche, Racing, rhys-millen, Suzuki, sx4

Vorig bericht: « Maserati gaat groen met een stop-start systeem
Volgend bericht: Wat vrouwen in een auto willen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maarten SLR zegt

    29 juni 2010 om 10:01

    Het niet vinden van tractie valt toch onder tractieproblemen?

    Login om te reageren
  2. Tomaaas zegt

    29 juni 2010 om 10:01

    haha lekker voor ‘m

    Login om te reageren
  3. Dino2400 zegt

    29 juni 2010 om 10:01

    ‘Rhys Millen had moeite met het vinden van tractie en had daarnaast flinke tractieproblemen.’

    Zo, dat was dan dubbel lastig!

    Login om te reageren
  4. anything zegt

    29 juni 2010 om 10:04

    Ik denk dat moeilijkheden met het vinden van tractie en tractieproblemen hetzelfde is niet?

    Login om te reageren
  5. NLBUURMAN zegt

    29 juni 2010 om 10:06

    waar reed Tajima dan in? wel jammer voor Millen, maar ja :P

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    29 juni 2010 om 10:08

    Jammer dat Tajima weer niet onder de 10 min grens is gekomen, maar nog steeds een nette tijd. Die gozer wint wel altijd Pikes Peak heb ik het idee.

    Login om te reageren
  7. Larrs zegt

    29 juni 2010 om 10:15

    En hij had nog zo vertrouwen in die auto. :roll:
    .
    Maar een derde plek is zo slecht nog niet. :)

    Login om te reageren
  8. John zegt

    29 juni 2010 om 10:21

    Heeft hij wel nog een tractatie gekregen?

    Login om te reageren
  9. ZwerverRoodbaard zegt

    29 juni 2010 om 10:27

    Helaas voor Miller, maar omdat zijn vader een koning was daar wil nog niet zeggen dat hij dat ook is. Tractieproblemen :S Gast de helft is zand…

    @Vraag naar Tajima
    Dat is dat apparaat van Suzuki :) -> http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/25/suzuki-wint-86e-pikes-peak-international-hill-climb

    Login om te reageren
  10. StijnB zegt

    29 juni 2010 om 10:29

    En dan zijn er nog mensen die durven twijfelen aan de kwaliteiten van een 911. Dit 2WD record werd gereden van een (inmiddels oude) 997 GT3 Cup, niet een of andere racewagen à la Hyundai Genesis die niets meer gemeen heeft met de originele wagen, maar een wagen die dicht bij de wegversies (zeker tegen de GT3) aanleunt…
    Combineer dit met betrouwbaarheid, gebruiksgemak en een geheel eigen karakter en je hebt nog steeds de beste sportwagen op de markt.

    Login om te reageren
    • Markus zegt

      29 juni 2010 om 11:06

      @StijnB: knap dat je hier meteen een heel Porsche PR verhaal van maakt… ik zou bijna denken dat je een fanboy bent.

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      29 juni 2010 om 18:46

      @StijnB: en hoeveel porsches moet je van de maand nog verkopen van je baas ?

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      29 juni 2010 om 18:49

      @StijnB: en hoeveel porsches moet je van de maaand nog verkopen van je baas?

      Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    29 juni 2010 om 10:59

    haha, dat zuigt voor hem, maar wel goed geprobeert teminste :)

    Login om te reageren
  12. martinus zegt

    29 juni 2010 om 11:07

    Zon Suzuki met Gigantische voorspoiler rij je niet zomaar voorbij natuurlijk.

    Login om te reageren
  13. Fout zegt

    29 juni 2010 om 11:34

    “Rhys Millen had moeite met het vinden van tractie en had daarnaast flinke tractieproblemen.”
    En daarnaast lukte het niet goed om tractie te vinden?

    Login om te reageren
  14. Fout zegt

    29 juni 2010 om 11:36

    En ik was niet de enige die het opmerkte… Btw, er gaat niets boven die Suzuki Escudo Pikes Peak uit GT4

    Login om te reageren
  15. Simpson zegt

    29 juni 2010 om 11:44

    oh? de 2wd is niet onderverdeeld in FWD en RWD?
    je zou toch zeggen dat je met rwd in het voordeel bent hier qua…eh…tractie (sorry)

    Login om te reageren
  16. StijnB zegt

    29 juni 2010 om 11:54

    @ Markus
    Niet echt een PR-verhaal, eerder een visie. Aangezien Porsche hier toch altijd zo negatief wordt afgeschilderd moet je soms al wat weerwerk bieden.

    Als we toch stigmatiseren, mag ik ook gokken tot welke categorie jij behoort?

    Login om te reageren
  17. Acacio zegt

    29 juni 2010 om 11:57

    http://www.youtube.com/watch?v=TKgeCQGu_ug

    Need i say more?

    Login om te reageren
  18. Svensson zegt

    29 juni 2010 om 12:03

    Hier is de onboard video in de 997 GT3 Cup in HD:

    http://www.youtube.com/watch?v=q5djWO2oCSo&fmt=22

    Login om te reageren
  19. MDA zegt

    29 juni 2010 om 12:13

    Zo’n 2WD GT3 porsche die het goed doet op een rally doet me heel hard denken aan dat filmpje met Francois Dellecour en Chris Harris met een GT3 in Z-Frankrijk. Ook hij zei dat porsche weer rally’s moest gaan doen…

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      29 juni 2010 om 12:15

      @MDA:

      Meesterlijk filmpje was dat ja. Vind het nog steeds jammer dat ze geen forward facing onboard beelden hebben gemaakt.

      Login om te reageren
  20. Rodnet zegt

    29 juni 2010 om 12:33

    Sinds ik Rod Millen twee keer met een gepimpte Toyota op het Goodwood Festival of Speed tegen de heuvel op heb zien brullen ben ik een grote fan van de Millen family. Het was absoluut verbijsterend om te zien hoe die vent tekeer ging. Die mensen gaan er volledig voor en wat mij betreft hadden ze het record mogen pakken.

    Login om te reageren
  21. KimiNL zegt

    29 juni 2010 om 13:00

    heel duidelijk waarom dat RWD record verbroken is. kijk naar hoe Zwart rijd en Millen vorig jaar. Millen doet niets anders dan driften etc zwart rijd gewoon asfalt gedeeltes erg clean.

    Login om te reageren
    • jp zegt

      29 juni 2010 om 14:59

      @KimiNL: helemaal mee eens. Die auto van Millen is denk ik veel meer voor onverhard afgesteld, en vandaar dat ie overal drift met zijn veel te groot vermogen. De auto van Zwart is zenuwachtiger op het onverhard maar maakt dat ruimschoots goed op het verhard.

      Dat driften ziet er geweldig uit, maar in de racerij/rally is het uit angst geboren. Driften is een stuk veiliger dan nose-first. Strakke lijnen takes balls en echte kunde, getuige ook de tijd.

      Login om te reageren
  22. i-love-suv zegt

    29 juni 2010 om 13:14

    Wil ik ook wel een keer doen.Met een Porsche Turbo, stukje veiliger voor mij door de 4wd. (zelfkennis!!) DRive happy

    Login om te reageren
  23. Simpson zegt

    29 juni 2010 om 13:32

    @ilovesuv ik wel op een quad. 50cc lijkt me wel genoeg. en een kalender ipv een stopwatch.

    Login om te reageren
  24. Ganryu zegt

    29 juni 2010 om 15:13

    De Cayman heeft een betere wegligging dan de 911.
    Dikkere motoren in een Cayman begint Porsche niet aan; stel je voor dat je overal Caymans ziet rondscheuren op circuits ipv de 911…Zou zonde zijn van de 911 die nu als melkkoe fungeert voor Porsche.

    Login om te reageren
  25. rider zegt

    29 juni 2010 om 15:32

    eigenlijk best bewonderenswaardig dat zo’n vlakdak kever zo allround inzetbaar is. en snel op de straat, snel op een circuit en snel op gravel/asfalt van pikes peak. dat ik dat nog eens zou schrijven als doorgewinterde ferrari fan!
    maar die Tajima is echt en klasse op zich.

    Login om te reageren
  26. StijnB zegt

    29 juni 2010 om 21:08

    @ Ganryu
    Vergelijk de prestaties (ook op circuit) van de Carrera GT (übermiddenmotor) dan maar eens met die van een 911 die ongeveer dezelfde pk’s heeft…

    @ bpc
    Iets minder dan dat jij reacties moet dubbelposten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North