• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pininpaddo’s: Sintesi concept, deel 2 van 5 [updated]

Auteur: RubenBaeten, gepost 5 februari 2008 om 18:45 – 22 Reacties

Pininfarina Sintesi

Pininfarina heeft altijd wel wat leuks in petto voor Genève, maar deze keer zijn ze wel heel dromerig bezig. Zoals we al eerder berichtten nemen ze dit jaar de Sintesi concept mee naar Zwitserland, maar wat dat dan precies is, daar doen ze een beetje mysterieus over.

Pininfarina SintesiHet enige wat ze er op het moment over kwijt willen is het volgende:

Liquid packaging is a metaphor that expresses the possibility of fragmentation of once compact, solid parts which now, almost like a liquid, can occupy spaces never used before. In this way the designer can create increasingly fluid, free shapes.

…riiiight. Klik even door voor nog wat wazige plaatjes en teksten in het Sintesi Magazine, dat ons elke week op de hoogte gaat houden over deze concept tot de autoshow van Genève begint…

UPDATE 12-02-2008: omdat we niet elke week over deze auto gaan schrijven heb ik een korte newsflash, de Sintesi krijgt de beschikking over diverse brandstofcellen en elektrische motoren. Door al deze kleine aandrijvingen neemt de flexibiliteit van het design toe. De brandstofcellen zijn een resultaat van een joint-effort tussen Pininfarina en het Britse Nuvera Fuel Cells. De Sintesi krijgt een geschat vermogen van 700pk!

Ook interessant!

  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, geneve-2008, pininfarina, Techniek

Vorig bericht: « Ik mis de file
Volgend bericht: Volkswagen viert miljoenste DSG-bak »

Lees Interacties

Reacties

  1. jakob_147 zegt

    5 februari 2008 om 18:48

    hmm, een vloeibare auto? let maar op dat hij niet verdampt in de zomer dan :p

    Login om te reageren
  2. Juppe zegt

    5 februari 2008 om 18:48

    Hebben ze een workshop TRIZ gehad daaro? :)

    Login om te reageren
  3. Lada zegt

    5 februari 2008 om 19:04

    Vraag me af hoe veilig zoiets dan wordt wanneer je daarin zit bij een botsing omringd door accu’s of waterstof?

    Login om te reageren
  4. hendrik zegt

    5 februari 2008 om 19:08

    en als die nou lek gaat?

    Login om te reageren
  5. DAT zegt

    5 februari 2008 om 19:13

    “Therefore rather than creating a car around a composition of the different mechanics such as the engine, the definition of the volume of the car starts from the inner space we wish to create around the user.”

    Oftewel, je hoeft niet te designen rond een motor of een versnellingsbak e.d maar om de gebruiker zelf heen. Al de toekomstige technieken kunnen overal in de carrosserie worden verstopt.

    Login om te reageren
  6. DAT zegt

    5 februari 2008 om 19:16

    @ Lada
    Precies, je hebt ook een tegenwoordig een nieuwe brandstof. Die heet benzine, het heeft heel veel power, maar is jammer genoeg heel onvlambaar. Dus dat zal nooit wat worden.

    Login om te reageren
  7. RubenBaeten zegt

    5 februari 2008 om 19:35

    @DAT: Maar dat is op zich helemaal niet nieuw…

    Login om te reageren
  8. Lada zegt

    5 februari 2008 om 19:40

    @DAT,
    Maar je wilt toch niet dat dat nieuwe vloeistofje door jou hele carrosserie ligt te klotsen?

    Login om te reageren
  9. N!SS@N zegt

    5 februari 2008 om 19:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  10. DJD zegt

    5 februari 2008 om 20:08

    dit belooft wel iets heel high-techs. ben benieuwd… hopelijk is ie ook mooi…

    Login om te reageren
  11. sjaaky zegt

    5 februari 2008 om 21:14

    mooi makkelijk, deukje? vul je toch gewoon wat water bij zodat ie weer goed staat!

    Login om te reageren
  12. Thibaut zegt

    5 februari 2008 om 21:18

    uhuu.. dit word wel heel raar..
    mag in hetzelfde rijtje als die BMW Arc Car, even geschift!
    waarom geen leuke conceptwagen ofzo?

    Login om te reageren
  13. DAT zegt

    5 februari 2008 om 21:45

    @Ruben Baeten
    Nee, inderdaad. Het was ook een citaat van Pininfarina zelf. Ik denk ze dat idee ook weer een beetje hypen om weer enthousiast verder met dit concept te gaan. Dat is wel nodig want behalve die Hy-wire is er op dit gebied niet veel gebeurd.

    Login om te reageren
  14. DAT zegt

    5 februari 2008 om 21:48

    @Lada
    “Liquid packaging is a metaphor”
    Een metafoor, dus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Metafoor

    Login om te reageren
  15. DAT zegt

    5 februari 2008 om 21:50

    @Thibaut
    Dit is toch een concept.

    Wat is trouwens de BMW Arc Car?

    Login om te reageren
  16. Lada zegt

    5 februari 2008 om 22:12

    @DAT
    Duh, dat was wel duidelijk. Vroeg me alleen af hoe het met riskantere componenten zit indien verwerkt door de hele carrosserie. Je wilt bijv toch geen bezine opgeslagen hebben in je A-stijl?

    Login om te reageren
  17. DAT zegt

    5 februari 2008 om 22:20

    @Lada
    Benzine in je A-stijl lijkt me inderdaad geen al te beste plek.

    Login om te reageren
  18. Carabo zegt

    5 februari 2008 om 22:53

    Moet zeggen dat het als concept best interessant is en ook realiteitszin heeft. Hoewel sommige dingen in dit prototype wel wat ver lijken doorgevoerd. Maar goed op een bepaald punt moet nieuwe technologie toch geintroduceerd worden en daarvoor zijn prototypes als deze perfect geschikt.

    Wat me bij zo’n geintegreerde aanpak wel lastig lijkt is het onderhoud. Met de technologie die op ik weet niet hoeveel plaatsen in de auto verborgen zit is het lastig servicen.

    @thibaut, jij ziet liever de 1000ste 30 cm hoge supercar? Daar worden we wat wijzer van.

    Wat is er trouwens zo moeilijk aan metaforen Ruben?

    Login om te reageren
  19. sebastian zegt

    5 februari 2008 om 23:22

    op deze manier kun je zwaar wegende onderdelen nog meer centreren naar het midden, en lichtgewicht naar buiten. op het chassis kunnen opslagsystemen en generatoren in het centrum, bekabeling en veiligheidstoepassingen rond het centrum…

    Login om te reageren
  20. Frank deH zegt

    6 februari 2008 om 10:25

    Er is al een afbeelding vrijgegeven, klik hier onder en dan zie je hem!
    http://b2b.effegistudio.it/images/prodotti/vilac/VI5800.jpg

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    12 februari 2008 om 19:05

    Omdat we niet elke week over deze auto gaan schrijven heb ik een korte newsflash; de Sintesi krijgt de beschikking over diverse brandstofcellen en elektrische motoren. Door al deze kleine aandrijvingen neemt de flexibiliteit van het design toe. De brandstofcellen zijn een resultaat van een joint-effort tussen Pininfarina en het Britse Nuvera Fuel Cells. De Sintesi krijgt een geschat vermogen van 700pk!

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    12 februari 2008 om 19:06

    @Frank: dat design is zwaar futuristisch! Wat een bak! ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North