• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pirelli geeft Mercedes flinke sneer na GP van Monaco

Auteur: Author, gepost 30 mei 2017 om 13:27 – 24 Reacties

Pirelli geeft Mercedes flinke sneer na GP van Monaco


De GP van Monaco was opzienbarend en dan vooral omdat Mercedes voor het eerst in jaren niet echt een vuist kon maken tegen de concurrentie. Een bandenissue zou hieraan ten grondslag liggen, maar van vals spelen en Italiaanse onderonsjes wil Pirelli niks weten.

Toto Wolff heeft na de race in het Prinsdom gezegd dat het volgens hem een “Italian mystery” is dat Ferrari wél met de nieuwe Pirelli’s overweg kan en Mercedes vooralsnog niet of in elk geval minder goed. Zoals bekend hebben de banden een vrij beperkte operating window. Een klein temperatuurverschil kan er al toe leiden dat de grip afneemt, terwijl het rubber harder slijt. Wie de banden het beste op temperatuur kan houden heeft dus ook de beste papieren voor de race of misschien wel voor het kampioenschap.

Pirelli-capo Marco Tronchetti Provera heeft gisteravond op de Italiaanse televisie z’n zegje gedaan over de kwestie:

“The tyres are the same for everyone. Perhaps Mercedes, have been used to lots of success and now face an uphill task, but they will come back. However, with engineers that have worked like a team, Ferrari has done something that no-one expected. You have to give them credit and you have to be satisfied by the work of an Italian team.”

Ferrari en Vettel krijgen nog een paar extra veren in de bips. De volgende quote heeft betrekking op de eerste tests met de banden voor 2017.

“It was a very serious piece of work on the part of Vettel and Ferrari. Vettel was always ready with humilty, to test when others were ‘not available’ and the results are the fruit of a lot of passionate work from a team that is totally focussed on winning.”

Met andere woorden: Ferrari nam het testwerk voor 2017 serieuzer dan Mercedes en daar plukken de Italianen nu de vruchten van.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Aston Martin Safety Car
    LOL: politie in Monaco houdt Formule 1 Safety Car aan

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Mercedes, monaco, pirelli, Racing, Toto Wolff

Vorig bericht: « Deze bom was bijna afgegaan in hartje Amsterdam [updated]
Volgend bericht: Zoveel verdienden Alonso & Co met de Indy 500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Breinstein zegt

    30 mei 2017 om 13:39

    Ondanks dat ik van mening ben (als MB fan) dat Toto zich beter niet op deze manier kan uitlaten lijkt het erop dat Pirelli hen nog gelijk geeft ook:
    1. We moeten trots zijn dat een Italiaans team deze successen haalt (waarom?)
    2. Ferrari heeft zich geweldig gepresenteerd tijdens tests waarvan een andere concurrent (Red Bull) heeft aangegeven dat ze compleet nutteloos waren voor een goede voorbereiding. Had Ferrari/MB hier echt wat uit kunnen halen, of heeft RB gelijk, kon MB er niks uit halen en blijft het toch een Italian Mystery?

    Login om te reageren
    • basvspr zegt

      30 mei 2017 om 13:47

      @Breinstein: ik denk dat we het woordje “Mystery” wel weg kunnen laten. Dan wordt t:

      The Italian Job

      Login om te reageren
  2. elemento zegt

    30 mei 2017 om 13:43

    Italianen…. ferrari pirelli… zie we de verband he… italianen fransen allemaal.nationalisten

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      30 mei 2017 om 13:57

      @elemento: Duitsers niet?

      Login om te reageren
      • doublechevron65 zegt

        30 mei 2017 om 14:30

        @fanboy: precies!

        Login om te reageren
      • marinepower zegt

        30 mei 2017 om 14:33

        @fanboy: nooit geweest ook!

        Login om te reageren
    • futse zegt

      30 mei 2017 om 14:54

      @elemento: das inderdaad wel the point van dit artikel, bedankt captain Obvious :-)

      Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      30 mei 2017 om 15:44

      @elemento: verband..n

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    30 mei 2017 om 13:48

    Boem! Heerlijk om de Merc-boys met de handen in ’t haar te zien en de twee rode wagens vooraan!

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    30 mei 2017 om 13:51

    Zo zie je maar. Ook als het even tegenzit bij Mercedes zijn dat ook gewoon slechte verliezers.

    Al moet ik zeggen dat Hamilton mij alles meeviel nadat hij P7 pakte afgelopen zondag. Hij was er oprecht blij mee en ‘nam de punten maar gewoon mee’. Na afloop was hij nog vrolijk ook.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      30 mei 2017 om 14:00

      @viezefreddyw: Dat zal ook wel komen omdat de strategen van MB hadden gezegd dat p10 het maximaal haalbare was voor de zondag. Dan is een P7 een dikke meevaller.
      Net als voor Max P3 in het vizier lag en dan is P5 een dikke tegenvaller. :)

      Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      30 mei 2017 om 14:06

      @viezefreddyw: Hamilton valt dit seizoen reuze mee, maar lijkt hiermee ook zijn winnaarsmentaliteit te verliezen. Rijdt niet meer met het mes tussen de tanden lijkt het, en dat heb je nu net wel nodig als het even tegen zit.

      Login om te reageren
      • olivierc zegt

        30 mei 2017 om 14:10

        @breinstein: Maar hij rijdt nu net wel met het mes tussen de tanden. Vorige seizoenen reed hij op zijn gemak want niemand kon hem belagen. Nu komen ze onder druk en maken ze ook fouten.

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      30 mei 2017 om 14:12

      @viezefreddyw: Daimler wilde in 2013 het Britse raceteam verkopen. Dat ze Slechte verliezers zijn hebben ze al eerder aangetoond.

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    30 mei 2017 om 14:05

    Man man man, ze komen een keertje niet mee en meteen de Italianen betichten van valsspelen. Vettel en Ferrari hebben hun huiswerk gewoon veel beter gedaan. Ik hoorde gisteren dat Lewis helemaal geen simulator werk doet en ook nooit tests wil rijden, dan krijg je dit.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      30 mei 2017 om 14:20

      @trustmeiamanengineer: Hamilton zit wel in de simulator maar de simulator van Mercedes is niet heel erg goed. Hamilton heeft zelf aangegeven dat de simulator meer gericht is voor de ontwikkelingen van de auto dan als coureur de baan te e testen. Daarnaast zei Hamilton dat de kwaliteit van rijdersgevoel in de simulator hetzelfde niveau heeft als een racesim op een console, wat hij wel veel speeld, ook vlak voor de race. Voor de race van Baku vorig jaar heeft Hamilton wel heel wat uren in de simulator gezeten. Simulator van McLaren was volgens hem veel beter.

      Login om te reageren
  6. benniebenz zegt

    30 mei 2017 om 14:09

    Het is even wennen dat winnen niet meer vanzelfsprekend is. Niet zeuren, maar concentreren op de volgende race. Leuk dat de spanning terug is!

    Login om te reageren
  7. breakingpoint zegt

    30 mei 2017 om 14:16

    Hoe kan je beweren dat een band ontwikkeld is voor een bepaald team? Alle auto’s zijn toch grosso modo gelijk… wat een gelul

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      30 mei 2017 om 14:23

      @breakingpoint: Vrij simpel. Als Ferrari aangeeft dat hun auto bepaalde karakteristieken heeft en Pirelli de bandencompounds zo ontwikkelt dat ze daar goed bijpassen heb je het al. Andersom kan natuurlijk ook, dat Pirelli banden ontwikkelt en dan Ferrari veel vroeger en veel meer informatie geeft zodat Ferrari bij het ontwerpen van de auto een groot voordeel heeft.

      Ik geloof trouwens niks van Toto’s bewering, ik probeer enkel aan te geven hoe Pirelli en Ferrari elkaar zouden kunnen helpen.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        30 mei 2017 om 14:56

        @Edge: ja zo’n idee had ik ook, maar het lijkt me sterk. Allemaal achterwielaandrijving, zelfde grootteorde PK’s (Mercedes en Ferrari toch), zelfde gewicht… Je begrijpt mn punt wel. De aerodynamica zal wel een verschil zijn, maar zo groot dat je een band met een eigen karakter voor 1 bepaald team kan ontwikkelen?

        Login om te reageren
        • bakboord1 zegt

          30 mei 2017 om 17:27

          @breakingpoint: eigenlijk is iedere auto dus precies hetzelfde als je het zo stelt..
          De legende gaat dat Schumacher ooit bij een test aangaf andere banden te hebben dan bij een vorige test. Dit werd ontkend. Schumacher hield vol en uiteindelijk werd het bevestigd dat hij gelijk had. Met dezelfde auto merkte hij dus verschil. Dus ik mag hieruit opmaken dat het op dat niveau wel degelijk kan uitmaken. De RB kan dit jaar ook niet lekker overweg met de softs.

          Login om te reageren
          • breakingpoint zegt

            30 mei 2017 om 18:55

            @bakboord1: Dat maak jij ervan. Ik denk gewoon dat de langere wielbasis en aero van Mercedes minder past op Monaco. Die banden hebben er mss wel iets mee te maken. Maar kijk eens naar een vergelijkingstest van banden, daar komt de beste band over het algemeen voor alle voertuigen ook beter uit…

            Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        30 mei 2017 om 14:58

        @Edge: Precies wat je zegt. Paar mannetjes van Pirelli en Ferrari gaan op een secret place met een notitieboekje om de tafel zitten kletsen met Spaghetti en een goede fles Italiaanse wijn erbij en nobody knows. Tja, na de ontwikkeling van de banden is het logisch dat Pirelli dan zegt, “iedereen krijgt dezelfde banden dus niet zeuren!”

        Login om te reageren
  8. koeckenbacker zegt

    30 mei 2017 om 18:15

    Meh, ik kan me nog wel een race herinneren die alonso won in spanje, en daarna werd om veiligheidsredenen ook die zwarte kauwgombal weer aangepast. En toen kwam de rode brigade er niet meer aan te pas. Dus zo veel voortrekkerij is er niet denk ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North