• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel verdienden Alonso & Co met de Indy 500

Auteur: Author, gepost 30 mei 2017 om 15:00 – 26 Reacties

Zoveel verdienden Alonso & Co met de Indy 500


Rondjes rijden tot je er tureluurs van wordt: schuift dat nog een beetje?

Fernando Alonso heeft sowieso al niet te klagen, want de Spanjaard beurt bij McLaren nog steeds een fijne 40 miljoen eurootjes per jaar. Alles wat daar nog bij komt is dus mooi meegenomen, maar we gokken dat ze in huize Alonso geen foldertjes uit zitten te spitten op zoek naar de laatste aanbiedingen.

Ondanks dat Alonso’s race er al voor het einde op zat toucheert de Spanjaard nog steeds een fijne 305.805 USD. Fernando kwam dan niet aan de finish, maar hij was wel de rookie van het jaar. Ook wordt het feit dat hij de GP van Monaco liet schieten door de Amerikanen op waarde geschat.

Nog iemand die de finish niet haalde maar die wel aardig beloond werd: Scott Dixon. Deze coureur klapte er ongenadig hard af (video), terwijl hij van pole position was vertrokken. Voor het behalen van de eerste startplaats krijgt Dixon 446.629 USD.

Dan de mannen die de finish wél haalden, met bovenaan winnaar Takuma Sato:

  • Takuma Sato, 2.458.129 USD
  • Helio Castroneves, 770.629 USD
  • Ed Jones, 535.629 USD
  • Max Chilton, 484.129 USD
  • Tony Kanaan, 438.129 USD

Niet slecht, voor een (half) middagje rondscheuren!

Ook interessant!

  • Indy 500 2021: tijden en wat je moet weten
  • Waarom Max Verstappen nog niet in de Quote 500 staat
  • Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash
    Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash
  • Uitslag IndyCar: Indianapolis 500 2021

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, geld, indy-500, indycar, lijstjes, Takuma Sato

Vorig bericht: « Pirelli geeft Mercedes flinke sneer na GP van Monaco
Volgend bericht: Zeldzame Tesla Model X doet een wallride »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    30 mei 2017 om 15:04

    Niet slecht. Maar ik denk niet dat ‘ie een Shelby F150 gaat kopen van die $300k…

    Login om te reageren
  2. spykerboy zegt

    30 mei 2017 om 15:04

    Tja, wij als klootjesvolk doen er tig jaar voor werken wat zij in een quali verdienen zoals scott dixon (okok een kwart race ook)

    Login om te reageren
    • futse zegt

      30 mei 2017 om 15:24

      @spykerboy: Tsja, iedereen heeft een bepaald talent. Alleen kan de ene goed tegen aan bol schoppen, de ander goed aan een stuur draaien, en wij kunnen gewoon andere dingen goed. Vul zelf maar in wat. En weet ook wat er het best betaald wordt… ;-)

      Login om te reageren
      • kritisch zegt

        30 mei 2017 om 15:38

        @futse: ethisch gezien is het een moeilijk punt. Ambulance broeders redden levens, coureurs entertainen. Het lijkt me duidelijk waar je er meer van wilt hebben. Echter is het salaris er niet naar. Er zullen ook andere personen goed kunnen rijden, wellicht ben ik net zo goed als M. Verstappen. Maar heb ik geen kansen gehad die hij heeft gehad om coureur te worden. Wat de meeste goed kunnen wordt niet zo vergoed als bijv. Coureurs. Het leven draait natuurlijk niet volledig om geld. Ik denk ook dat het voor Alonso niet meer geldt.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          30 mei 2017 om 16:00

          @kritisch: wat dat betreft is de maatschappij sowieso oneerlijk. De mensen die we het hardst nodig hebben, belonen we het minst. De wereld kon heus wel zonder voetballers en coureurs. Het zal iets saaier zijn, maar het is geen noodzaak dat ze er zijn. Toch verdienen deze mensen het meest. Oneerlijk wat mij betreft. Helaas werkt de wereld zo.

          Login om te reageren
          • meneer zegt

            30 mei 2017 om 16:17

            @berlinetta: @kritisch: etisch boeit niet in een vrije markt.

            voetbalverenigingen en autoraces verdienen bakken met geld, niet alleen voor de coureurs/voetballers, maar ook alle support van monteur tot beveiliger. zolang dit soort organisaties winst maken gaan duizenden mensen er op vooruit. laat er dan maar een paar hun zakken vullen.

            als je dat niet wilt moet je nooit meer kijken. wij zijn tenslotte allemaal de bron van de inkomsten.

            Login om te reageren
            • kritisch zegt

              30 mei 2017 om 18:00

              @meneer: De markt is niet vrij. Logisch ook. Ethiek is niet te onderkennen, uit ethiek komt het recht. Bij Tesla speelt dit bijv. een zeer grote rol. Stel er springt een kindje voor de auto. Rijdt de auto dan het kindje dood of stuurt hij de bestuurder dood waarbij die om komt. Ik pleit niet voor meer gelijkheid, dat vind ik hypocriet. Andere meer gunnen is zelf meer inleveren.

              Login om te reageren
              • sabrerator zegt

                30 mei 2017 om 19:56

                @kritisch:
                Daarvoor zijn de belastingschijven uitgevonden. Meer verdienen=meer bijdragen aan de algemene voorzieningen.
                Helaas hebben de échte rijken zo’n goede toegang tot belastingconstructies, dat die bijna niks betalen. Maar ja, als je daar iets van zegt ben je een vuile linkse socialist.

          • viezefreddyw zegt

            30 mei 2017 om 16:20

            @berlinetta: Dat die mensen minder verdienen. Ja, dat is zo. Maar wat ik nog het ergste vind is dat bijvoorbeeld ambulancebroeders tegenwoordig moeten oppassen voor hufters terwijl ze aan het werk zijn.

            Respect voor deze hardwerkende mensen is tegenwoordig mijlenver te zoeken.

            Login om te reageren
            • autoriteit zegt

              30 mei 2017 om 18:08

              @viezefreddyw: van mij krijgen ze des te meer respect, al is dat een schrale troost

              Login om te reageren
            • ger_dekker zegt

              30 mei 2017 om 18:56

              @viezefreddyw: die ambulance werkers zijn ook die mensen die de grootverdieners uit hun gecrashte auto,s halen en levens redden. Het klopt ergens niet op deze aardbodem. Ik ben absoluut geen communist maar het kapitaal bepaald.

              Login om te reageren
          • slickrick zegt

            30 mei 2017 om 18:22

            @berlinetta: de maatschappij is super eerlijk, zo eerlijk dat degene die zijn hersens gebruikt daarvoor beloond wordt. Ga je echter iets doen wat honder duizend andere mensen ook kunnen dan moet je geen riant salaris verwachten.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              30 mei 2017 om 19:34

              @slickrick: Ik wist niet dat voetballers hersens hebben ;)

              Maar je hebt deels gelijk. Eenvoudig werk hoeft ook niet fors te worden beloond, maar vaak is eenvoudig werk wel hard nodig. Zonder schoonmakers en vuilnismannen zou de wereld een stuk ellendiger zijn dan zonder voetballers en coureurs.

              Login om te reageren
              • slickrick zegt

                30 mei 2017 om 20:13

                @berlinetta: je hebt helemaal gelijk hoor, ik respecteer dan ook al die hardwerkende (en vaak onderbetaalde) mensen in de maatschappij (conducteurs, verplegers, schoonmakers en zelfs politie agenten etc) ze zijn zeker hard nodig. Gelukkig zijn er nog mensen die een beroep kiezen voor hun hart en niet puur voor het geld.’

                Maar als geld je drijfveer is en je denkt gezond na , dan kan je me toewijding en hard werken zeer goed verdienen.

          • dare2think zegt

            31 mei 2017 om 11:46

            @berlinetta: Ik denk zelf dat het gaat om de mate waarop je ‘risico loopt’ of ‘uitzonderlijk talent hebt’ Profvoetballer of coureur of professor worden alleen de keiharde doorzetters, het is echt niet zo dat ze alleen maar ingegaan zijn op kansen die voor het oprapen lagen. Intelligentie of een sterk lichaam zijn factoren die meehelpen, maar dan hoeft het nog steeds niet per se te lukken om op zo’n positie te komen. Voor beroepen als vuilnisman of automonteur volg je toch veel meer de gebaande paadjes en die afwezigheid van risico merk je dan ook in je inkomen.

            Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        30 mei 2017 om 16:56

        @futse: tja alleen weet niet iedereen wat zn talent is ;) ik ben 23/24 (2 weken nog) en zou het bij god niet weten waar ik nou echt talent voor heb, racen was ik wel goed in maar had het geld niet om echt mee te kunnen doen helaas ….. deze jongens hebben het geluk dat wel te hebben en er ook op in hebben kunnen spelen.

        Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    30 mei 2017 om 15:27

    2uur rondjes rijden en 2.4 miljoen verdienen dat doe ik niet in 2uur

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 mei 2017 om 16:01

      @rob5nismo: Ik kan zoveel rondjes rijden als ik wil. Het kost me alleen maar geld ;)

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        30 mei 2017 om 17:38

        @berlinetta: hahaha ja idd bekend probleem

        Login om te reageren
  4. peug206 zegt

    30 mei 2017 om 15:39

    Ik heof niet met hem te ruilen. Als ik daarvoor zo hard moet crashen… dan rijd ik liever in de f1 optocht mee.

    Login om te reageren
    • bakboord1 zegt

      30 mei 2017 om 17:37

      @peug206: de mooiste crash in F1 vorig seizoen staat op zijn naam!!

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        30 mei 2017 om 17:46

        @bakboord1: als je Australië bedoelt: dat haalt het niet bij de heren in de indy.

        Login om te reageren
  5. volvokaj zegt

    30 mei 2017 om 17:39

    Daar naast mag Alonso ook z’n Indycarcar houden voor in zijn museum

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    30 mei 2017 om 17:49

    Ik blijf het jammer vinden dat zijn motor plofte, ik had hem echt tot aan de finisch mee willen zien doen, hij had een serieuze kans om te winnen.
    Ik vond het heel imponerend wat hij liet zien voor zijn eerste deelname.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    30 mei 2017 om 18:31

    Er zijn dagen dat ik minder krijg

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    30 mei 2017 om 23:13

    Vaak moeten coureurs wel nog wat delen met de monteurs van zijn auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North