• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pirelli laat dikke bandjes opnieuw testen

Auteur: nicolasr, gepost 6 september 2016 om 20:54 – 29 Reacties

Welke is de oude?


En dat deed de Italiaanse bandenboer met twee teams, op twee circuits, in twee landen. Jaja, ze pakken het groots aan!

Dat er volgend jaar flink wat gaat veranderen in de Formule 1, is voor helemaal niemand een geheim. Of eigenlijk, het is voor helemaal niemand een geheim die de F1 een warm hart toedraagt, doch dit kleine detail volledig terzijde. Naast grotere vleugels, een ‘mooier uiterlijk’ en wat veranderingen aan de motoren, zijn ook de banden wat dikker dan die van dit jaar. Is ook geen geheim.

Dat die dingen getest moeten worden, is, vul maar in, inderdaad, alwéér geen geheim. Sowieso niet, want Pirelli zette het zelf op Twitter. Maar goed, als je nieuwe spullen niet test, is de kans groot dat het helemaal misgaat als je ze gaat gebruiken. Dus Ferrari en Mercedes zijn er door Pirelli op uitgestuurd om rondjes te gaan rijden met het nieuwe rubber. De teams zijn met een speciale opdracht de baan opgegaan; zorg ervoor dat de testwagen 10% meer downforce levert dan normaal, want dat is ook een beetje de extra druk die de auto’s van volgend jaar gaan leveren. Zo kan worden getest of de banden niet ploffen met die krachten erop. Vrij essentieel.

Mercedes testte op het Franse circuit Paul Ricard met Pascal Werhlein achter het stuur. De man die normaal gesproken bij Manor rijdt testte de droogweerbanden voor 2017. Voor Ferrari was Kimi op pad gestuurd, ook hij testte de slicks. Dat deed hij op de baan van Barcelona. je weet wel, waar Max Verstappen zijn enige, doch niet minder heroīsche zege boekte… (Zo, is Max ook weer even genoemd, graag gedaan hoor!)

Mercedes zal morgen en overmorgen ook nog testen met Wehrlein in de auto, Ferrari test alleen donderdag nog en dan met Vettel achter de knoppen.

Banjes testen

Ook interessant!

  • Verstappen baalt als een stekker en gooit schaduw op Pirelli
  • Formule 1 krijgt mogelijk een dikke turboboost
  • Pirelli onderzoek: er was niets mis met de banden
  • Nederlandse coureur twijfelt aan toekomst Formule E

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, Ferrari, Formule 1, Kimi Räikkönen, Mercedes, Pascal Wehrlein, pirelli, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Mentale Fransoos gebruikt auto als wapen
Volgend bericht: Altijd al een Batmobiel willen hebben? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dawwg zegt

    6 september 2016 om 20:59

    Zo, eindelijk weer F1-waardige (achte-)rbanden; ik kan niet wachten !

    Login om te reageren
  2. martinus zegt

    6 september 2016 om 21:06

    Voor wie wil weten wat de coureurs die niet bandjes aan het testen zijn aan het doen zijn:

    Lil’Lewis is trouwens op zijn vrije dagen naar de NY fashionweek en maakt een interview met Ellen de generous.

    Max Verstappen was gisteren te gast in de Ziggo Talkshow.. heeft er iemand daar nog een fragmentje van?

    Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    6 september 2016 om 21:07

    Zijn flinke sloffen voor 2017

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    6 september 2016 om 21:17

    Ziet er toch wel gaaf uit. Maar gaat zwaar werk worden voor de mannen die ze erop moeten hangen, zeker de achterbanden. Denk dat het geklungel in de pits de eerste paar races dan ook wel iets hoger is, is wel vaak goed voor een beetje extra spanning.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      6 september 2016 om 22:30

      @trustmeiamanengineer: krijgen ze ook naar betaald neem ik aan. Je weet wel: ik werk zo hard als dat de baas betaalt.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      7 september 2016 om 04:32

      @trustmeiamanengineer: een F1 band met velg weegt nu ongeveer 10kg dus dat zal wel meevallen

      Login om te reageren
  5. jerry zegt

    6 september 2016 om 21:18

    Op den duur is het meer band dan wagen…

    Login om te reageren
  6. tragepater zegt

    6 september 2016 om 21:25

    Zonne grote band jonguh

    Login om te reageren
  7. caraddict7 zegt

    6 september 2016 om 21:25

    Toch een heel stuk breder ;

    https://pbs.twimg.com/media/Crror1iXEAASh9_?format=jpg&name=large

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      6 september 2016 om 21:31

      @caraddict7: zijn ze bij de F1 ook weer rijkelijk laat mee. Zag een paar jaar geleden al een trekker op het Franse platteland die zo’n opstelling had ;)

      Login om te reageren
    • kapitein187 zegt

      7 september 2016 om 12:53

      @caraddict7: dubbellucht

      Login om te reageren
  8. ko4n zegt

    6 september 2016 om 21:27

    Lekker!

    Login om te reageren
  9. 8cylinder zegt

    6 september 2016 om 21:44

    Wauw. Dit ziet er zó veel beter uit, lagere en bredere dimensies maken de wagens tien keer aggresiever en stoerder.
    Je vraagt je af waar Bernie zo lang over gedaan heeft, deze nieuwe banden nu een paar keer gezien hebbende vind ik de huidige wagens helemaal smal en suf…

    Login om te reageren
    • Mielie zegt

      6 september 2016 om 22:37

      @8cylinder: dit staat los van Bernie, is het werk van de FIA en wellicht nog zo’n bond. Sterker nog, hij heeft vaker aangegeven verandering te willen zien.

      Login om te reageren
  10. laurensodb zegt

    6 september 2016 om 21:47

    Ziet er dik uit! Leuk om ook dit soort updates te krijgen over de F1 op autoblog

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    6 september 2016 om 21:49

    Een paar jaar geleden reden ze nog met de riggels in de banden. Zijn ze toch qua banden een hele andere kant op gegaan.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 september 2016 om 22:18

      @pomoek: Joh; doe jij ff verder terugkijken naar de 90s en 80s. Toen had je nog dikkere slicks dan die van 2017; je zou juist kunnen zeggen: we gaan full-circle …

      Login om te reageren
  12. technopatat zegt

    6 september 2016 om 21:50

    Is dat een hashtag die 5 seconden snellere tijden belooft?

    Login om te reageren
  13. Klojum zegt

    6 september 2016 om 22:13

    Dat wordt nog flink tillen voor de monteurs van de achterbanden.

    Login om te reageren
  14. macready zegt

    6 september 2016 om 22:43

    Ferrari rijdt met de 2105 neus.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      6 september 2016 om 23:17

      @macready: je kan er.maar beter op tiid bij zijn met testen

      Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    6 september 2016 om 22:44

    Tjonge wat mooi! Maar mogen die krengen arbo technisch wel? En het liefst zag ik net als vroeger 2 leveranciers van banden…

    Login om te reageren
  16. Fruitcake zegt

    6 september 2016 om 23:16

    Eindelijk een brede achtervleugel zoals voor 2009, ziet er weer F1 waardig uit. Beetje 80-90s look :)

    Login om te reageren
  17. skinnybmw zegt

    6 september 2016 om 23:53

    Mooi allemaal, maar de regels blijven grotendeels hetzelfde en dat maakt juist de F1 ‘kapot’. Weg met fuel-save en banden sparen…tanken en alles geven, dat hoort F1 te zijn. Niet na de start op 80% coasten, zoals Lewis zegt…

    Login om te reageren
  18. mrmiyagi1982 zegt

    7 september 2016 om 06:11

    @ skinnybmw +1
    Racen is tot de max gaan van start tot finish.

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    7 september 2016 om 07:54

    Achter de knoppen..

    Login om te reageren
  20. bassx zegt

    7 september 2016 om 08:33

    Leuk plaatje op F1.com ter vergelijking
    http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/9/mercedes-and-wehrlein-sample-2017-tyres/jcr:content/articleContent/manual_gallery/image1.img.1536.medium.jpg

    Login om te reageren
  21. beemerc zegt

    7 september 2016 om 09:09

    Wat gebeurt er als ik deze units onder m’n 7-serie zet?

    Login om te reageren
    • Nerekop zegt

      7 september 2016 om 09:51

      @beemerc: 5 sec. sneller? ?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North