• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 3 Performance is een dikke bak met 519 pk

Auteur: machielvdd, gepost 13 januari 2023 om 13:27 – 17 Reacties

Er is een nieuwe poolster aan het firmament: de Polestar 3.

We hadden de Polestar 1, we hadden de Polestar 2 en nu is het tijd voor Polestar nummertje 3. Bij Polestar dachten ze: we gaan niet moeilijk doen met namen die corresponderen met het formaat, daarmee kom je vroeg of laat toch in de knoop.

Het getal zegt dus niks over het formaat, maar de Polestar 3 is toevallig wel de grootste Polestar tot nu toe. Dat kun je waarschijnlijk ook wel zien op deze foto’s vanuit Brussel. Daar staat de gloednieuwe Polestar momenteel te shinen op de beursvloer.

Je kijkt hier naar een auto die 4,9 meter lang is en daarmee gaat de Polestar 3 qua formaat in de richting van de Volvo XC90. De Polestar is wel een stukje lager. Voor de schaal hebben we er Wouter even naast gezet.

De accu is ook een flinke jongen, want de Polestar 3 beschikt over een 111 kWh accupakket. Daarmee kom je 610 km ver (volgens de WLTP) als je voor de Long Range-versie gaat. Met 489 pk en 840 Nm koppel is het ook een aardig rappe auto.

Wat je hier ziet is de Performance-versie, die maar liefst 519 pk heeft en 910 Nm koppel heeft. De accu is hetzelfde, alleen komt de Performance 540 km ver op één lading. Ook goed om te weten: deze Polestar mag 2.200 kg sleuren, iets wat van niet veel EV’s gezegd kan worden.

De Nederlandse prijzen zijn ook al bekend. Deze Polestar 3 Performance kost je €95.200. Vanaf €88.600 heb je de Long Range.

Ook interessant!

  • De Polestar 2 is er nu als dikke 'sportsedan'!
  • Polestar 3
    Polestar 3 heeft eigen gezicht
  • Instap-Polestar heeft nu meer range en meer pk's
  • Polestar 3: meer dan 500 pk voor 96k

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2023, Elektrisch, Polestar, Polestar-3

Vorig bericht: « Tesla Model 3 instapper nu ook met subsidie
Volgend bericht: Lamborghini Huracán Sterrato staat stoer te zijn in Brussel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2023 om 13:29

    Zijn Polestar modellen ook begrenst op 180km/h? Dan kon dit wel eens de auto zijn die het snelst vanuit stilstand op zijn topsnelheid zit.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      13 januari 2023 om 13:41

      Nee, deze kan 210. Maar je zit alsnog vrij snel op je topsnelheid.

      Login om te reageren
  2. florisje zegt

    13 januari 2023 om 13:41

    Mooi ding, ben benieuwd wat deze design taal met een sedan of station wagon zou doen

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 januari 2023 om 13:46

      Dan krijg je dus de Polestar 2.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        16 januari 2023 om 13:48

        Staat te hoog op z’n poten

        Login om te reageren
  3. Robert zegt

    13 januari 2023 om 13:54

    Da’s een beste dode hoek, daar achter die C-stijl…

    Login om te reageren
    • Henk O zegt

      13 januari 2023 om 17:24

      Daar hebben ze een tijdje geleden de spiegel voor uitgevonden. Of kijk jij nog steeds over je schouder tijdens het inparkeren???

      Login om te reageren
  4. RAW zegt

    13 januari 2023 om 13:58

    Is het niet logischer om qua formaar te verwijzen naar de Volvo EX90 ipv de XC90?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      13 januari 2023 om 14:23

      Het gaat even om de beeldvorming en een EX90 heeft nog niemand in het echt gezien

      Login om te reageren
  5. c-ad zegt

    13 januari 2023 om 14:01

    Eindelijk weer eens een compacte, betaalbare elektrische auto…
    … oh nee… wacht… 🤦‍♂️

    Login om te reageren
  6. erce zegt

    13 januari 2023 om 14:46

    Jammer dat ze de cleane look van de Polestar 2 los hebben gelaten. Wat een hoop frutseltjes en extra onnodige lijntjes. Wellicht is hij in het echt beter te pruimen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 januari 2023 om 15:26

      Hoezo? De koplampen zijn wat scherper gevormd (minder Volvo) maar aan de flank is hier geen deuk zoals bij de 2. Aan de achterkant een minder ingewikkelde vorm van de achterlichten. Ik vind de 3 cleaner dan de 2. Wel vind ik de 3 een Renault Espace uitstraling hebben.

      Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      13 januari 2023 om 16:05

      Eens. De Polestar 1 en 2 waren allebei Volvo-concepts. Dus gaan ze nu bij de 3 (en verder) allerlei geforceerde spastische trucjes uithalen om er een ‘eigen’ designtaal van te maken.

      Login om te reageren
  7. mc96 zegt

    13 januari 2023 om 15:27

    Ik vind het design fraai. Maar ik vraag me wel af of dit nu de juiste weg is. Enorme accupakketten met een enorm gewicht om een range te krijgen die je. Behalve op vakantie helemaal niet nodig hebt.

    Login om te reageren
    • Oscar zegt

      13 januari 2023 om 15:51

      Ben het met je eens, maar als deze net als de EX90 V2G gaat ondersteunen is het opeens best interessant. I.c.m. alle zonnepanelen overal tegenwoordig heb je je eigen thuis batterij voor op de oprit staan.. die je ook nog eens van A naar B kan brengen.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        13 januari 2023 om 18:53

        Wat je eigenlijk wilt zeggen, is overdag opladen op kosten vd werkgever en savonds daarmee je huis voorzien van stroom ;-)

        Login om te reageren
  8. martijnev zegt

    13 januari 2023 om 16:56

    Erg fraai. Nu ik het design van de 3 ‘wat dichterbij’ zie, vind ik hem qua design eigenlijk de perfecte 21e eeuwse opvolger van de oer-Volvo P1800 ES.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North