• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 3: meer dan 500 pk voor 96k

Auteur: RubenPriest, gepost 12 oktober 2022 om 19:00 – 26 Reacties

Polestar heeft officieel het doek getrokken van de 3. Het is een behoorlijk ding geworden.

Zo vaak als je de Polestar 2 ziet rijden, zo zeldzaam zal de Polestar 3 worden. Tenminste, het is een feit dat de nieuwste elektrische telg uit Zweden niet voor iedereen bereikbaar zal zijn. Zeker met de door de jaren heen strengere bijtelling. De 3 is volgens het merk de eerste SUV die ze maken. De Polestar 2 zien ze zelf vooral als een liftback.

De nieuwe Polestar 3 komt in eerste instantie in twee uitvoeringen op de markt. De focus ligt op achterwielaandrijving. Je hebt de Long range Dual Motor en de Long range Dual Motor met Performance pack. Ongetwijfeld volgen er op termijn voordeligere varianten, maar dit is waar je het voorlopig mee moet doen. De specificaties zijn op papier in elk geval lekker.

Als je een caravan hebt zit je met de Polestar 3 goed. De elektrische auto heeft een trekgewicht van 2.200 kg. Dat is dik voor elkaar en zie je niet heel vaak bij EV’s. Je kunt het ongeveer vergelijken met een Tesla Model X.

Polestar 3
Polestar 3
Polestar 3
Polestar 3

Performance (pack)

De Long range Dual Motor levert 489 pk en 840 Nm koppel. De SUV sprint in 5 tellen naar de honderd en heeft een topsnelheid van 210 km/u. Kies je voor het Performance pack dan krijg je 517 pk en 900 Nm koppel. De topsnelheid blijft hetzelfde, maar met 4,7 sec naar 100 km/u gaat het allemaal net een paar tienden sneller.

Het Performance pack geeft je naast extra pk’s onder andere een aangepaste chassis afstelling, Swedish gold ventieldopjes, 22-inch multispaaks velgen en Pirelli P-Zero banden.

Interieur

Net als de nieuwste Volvo- en Polestar-modellen is ook bij de Polestar 3 sprake van een Google integratie. Het systeem is te bedienen op een groot 14,5-inch centraal display. Via over-the-air updates (OTA) kan de software op afstand van updates worden voorzien.

Bereik en snelladen

De Zweden beleven een belangrijk debuut. De Polestar 3 is de eerste auto van het merk die op twee continenten wordt geproduceerd. De SUV is gepositioneerd in het hogere segment. Dat zie je onder andere aan het grote accupakket van 111 kWh. Het voorlopige WLTP-bereik ligt op 610 kilometer. Aan de publieke lader kun je met een max van 11 kW opladen. DC snelladen gaat met een max van 250 kW. Prima!

Modellengamma

De Polestar 3 is een SUV en in 2023 volgt er ook een SUV Coupé die 4 gaat heten. Eigenlijk hetzelfde trucje wat je Volkswagen ziet doen met de ID.4 en later de ID5. In eerste instantie produceert Polestar de EV in Chengdu, China. Een jaar later gaat ook de productieband in Ridgeville in de Verenigde Staten van start.

Prijs en beschikbaarheid

De eerste leveringen staan gepland voor het vierde kwartaal van 2023. Een Nederlandse introductieprijs is al bekend. Het begint bij 89.900 euro. Het Performance pack heeft een meerprijs van 6.600 euro.

Vanaf vandaag is het mogelijk om een online bestelling te plaatsen voor de elektrische auto. Een Polestar 3 in zakelijke lease is verkrijgbaar vanaf 1.135 euro per maand via Mobility Service op basis van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar. Kies je voor het Performance pack dan komt de berekening uit op 1.214 euro per maand.

Ook interessant!

  • Instap-Polestar heeft nu meer range en meer pk's
  • De Polestar 2 is er nu als dikke 'sportsedan'!
  • Officieel: eerste blik op de sexy gelijnde Polestar 5
  • Polestar update
    Polestar update: 68 pk voor 1.000 euro!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

ev10daagse-2022, goodwood-2023, Polestar, Polestar-3, Video

Vorig bericht: « BMW M2 met M Performance Parts is aanslag op je netvlies
Volgend bericht: Maak je geen zorgen: Chinese auto’s zijn hartstikke veilig »

Lees Interacties

Reacties

  1. rulefollower zegt

    12 oktober 2022 om 19:18

    Mooi…
    Alleen het leasetarief bij 10.000 km/jaar lijkt me een beetje fors.
    Wellicht een hoog rentepercentage en een lage opbrengst na die 60 maanden.
    Mijn zwitserse etron 55 is goedkoper op een 4 jarig contract met 20.000 km/jr.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    12 oktober 2022 om 19:44

    Zeer fraaie auto, maar hoe groot is ‘ie? Moet ik dit zien als Polestar’s XC60 of meer als Polestar’s XC90?

    Login om te reageren
    • Sander zegt

      12 oktober 2022 om 19:58

      Te vergelijken met de XC90, dus een heel stuk groter dan de Polestar 2.

      Login om te reageren
      • Hotpants zegt

        12 oktober 2022 om 20:04

        EX90 wordt groter en een 7-zitter

        Login om te reageren
  3. rc1990 zegt

    12 oktober 2022 om 19:57

    Is er al iets gezegd over de mogelijkheid van bidirektioneel laden? Dat zou het een stuk interessanter maken als volgende auto, over een jaar of 4 als jong gebruikt model.

    Login om te reageren
    • leonlampe zegt

      12 oktober 2022 om 22:35

      Alle versies hebben bi-directioneel laden

      Login om te reageren
  4. lambo350gt zegt

    12 oktober 2022 om 20:04

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    12 oktober 2022 om 21:07

    Kan deze aandrijflijn niet gewoon in een V60? Dan zijn we klaar toch?

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      12 oktober 2022 om 21:57

      Dat lijkt mij een prima idee!

      Login om te reageren
    • Jagris zegt

      12 oktober 2022 om 22:21

      Kijk, jij denkt in oplossingen. Lijkt me een veel betere auto dan.

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    12 oktober 2022 om 21:47

    Mooie auto maar wat een verschrikkelijk interieur. Kale Tesla stijl met een lelijk rond frutsel midden op het dashboard om je elke kilometer aan te ergeren.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      12 oktober 2022 om 23:10

      Het stoort me hier toch veel minder dan Tesla. Materialen, kleuraccenten en ontwerp zijn toch net iets gezelliger en warmer. Maar het is ook net wat te minimalistisch naar mijn smaak.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 oktober 2022 om 08:21

        De stoelen ogen beter (niet zo plastic als bij Tesla) maar het dashboard is vrijwel hetzelfde, een stuk plastic met onzichtbare ventilatiesleuven, een groot scherm en een stukje “hout” om het wat sjeu te geven.
        Zo’n knullig instrumentencluster als dit past al niet in een ID.3 maar in een Polestar 3 van bijna een ton is het een schande. Zeker omdat de Polestar 2 dat al beter heeft.

        Login om te reageren
  7. lecomte zegt

    12 oktober 2022 om 21:56

    Ziet er niet verkeerd uit, al zou ik hem graag ook in het echt willen zien.
    Wederom weer jammer van de weinige en saaie 6 exterieurkleuren, die je ook bij Volvo kan kiezen. Dat vind ik een gemiste kans bij Polestar om zich te onderscheiden. Andersom ook.

    Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    12 oktober 2022 om 22:44

    1,36 per km. En dat als je precies de 10k aan tikt.

    Login om te reageren
  9. Robert zegt

    12 oktober 2022 om 23:21

    Volvo limiteert de topsnelheid van z’n modellen tegenwoordig tot 180 km/u en omdat er een Polestar badge op staat mag -ie wel 210? Hypocriet.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      13 oktober 2022 om 06:40

      Nee joh! De marketingafdeling van Geely heeft bepaald dat Volvo staat voor Veiligheid en Polestar voor Performance.

      Login om te reageren
      • alpacatje zegt

        13 oktober 2022 om 07:40

        Maar waarom is mijn P2 dan gelimiteerd op 160? :(

        Login om te reageren
        • v70t6r zegt

          13 oktober 2022 om 10:42

          Lease ipv koop? Mijne (gekocht) loopt wel ruim 200km/h.

          Login om te reageren
          • alpacatje zegt

            13 oktober 2022 om 20:13

            Nee, 100% eigenaar. Die limiet is blijkbaar nieuw en voor alle P2 modellen. Ik dacht voor de « veiligheid », maar gezien de P3 210 mag heeft dat ook niet veel sense

            Login om te reageren
  10. ar75track zegt

    13 oktober 2022 om 08:38

    Weer die Google integratie. Mijn Volvo dealer wilde mijn V60 graag inruilen als ik een nwe T8 bestelde. Dagje met dat Google gebeuren gereden en dat wordt hem niet. Heb het niet zo op Google en veel functionaliteiten van mijn huidige V60 zijn verdwenen. Dashbord met lelijke graphics als halfronde snelheids meter en toerenteller. Apple Carplay was tijdens de testrit niet een beschikbaar.

    Login om te reageren
  11. joki zegt

    13 oktober 2022 om 08:42

    Uit Zweden… Tja, interesse weg…

    Login om te reageren
  12. Van As zegt

    13 oktober 2022 om 10:08

    Bedoeld u dan dat alle versies van de Polestar 3 bi-directional kunnen laden ?

    Login om te reageren
  13. dree16v zegt

    13 oktober 2022 om 10:34

    Mooi? Ik vind het een lelijk hok, terwijl ik fan ben van de Polestar 2. Dit wordt hem niet voor mij

    Login om te reageren
    • leefvrij zegt

      13 oktober 2022 om 10:58

      Helemaal mee eens. Dit lijkt net een 13 in dozijn Chinees product. Als het Xpeng had geheten, had ik het ook geloofd. de Polestar 1 en 2 zijn erg geslaagd. Dit is vreselijk.

      Login om te reageren
  14. nootdorp015 zegt

    13 oktober 2022 om 12:46

    Mooi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North