• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Politiebond: Flitsers zijn onbetrouwbaar en moeten weg

Auteur: nicolasr, gepost 25 januari 2016 om 07:50 – 30 Reacties

Onbetrouwbaar-kreng


Om de maandagochtend maar eens positief te beginnen.

Radarcontroles zijn onbetrouwbaar en totdat ze dat hebben opgelost moet ermee worden gestopt. En dat zeg ik niet, dat zegt de politiebond in een groot artikel in het AD. Er worden aantoonbaar flinke fouten gemaakt en dat kan natuurlijk niet. Het gaat voornamelijk mis bij de grotere voertuigen, als trucks en bussen. Bij lijnbussen zouden snelheden tot 185 kilometer per uur worden gemeten. Trucks rijden volgens de apparatuur op 80-kilometerwegen soms met snelheden van 240 kilometer per uur, zegt de politiebond. Natuurlijk bestaan er snelle bussen, maar ik vraag me af hoe vaak deze op de Nederlandse wegen rondrijden.

De politiebond is in deze zaak niet te spreken over de korpsleiding. Die doet niks met de klachten en de zorgen van de agenten die met de apparatuur werken. “Als professionals aangeven dat zij twijfelen over de techniek waarmee ze moeten werken, dan moet er een pas op de plaats worden gemaakt. Er zijn trouwens ook signalen over problemen bij de vaste flitspalen.” De techniek achter trajectcontroles is op zich ok, alleen daar spelen weer andere problemen.

Voor de automobilist is dit natuurlijk goed nieuws, (we kunnen dubbel doorrijden) voor de overheid wat minder. Want na de politie-acties van vorig jaar, dreigt er nu weer een enorm gat in de begroting te komen.

De fouten ontstaan overigens doordat de radarbundels weerkaatsen tegen andere auto’s die op het moment van flitsen langs een radar rijden. Of omdat ze omwaaien. Kan ook.

Ook interessant!

  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting
  • Politie deelt vanuit de bus voor 7 ton aan boetes uit
  • Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
    Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
  • Man tegenover politie: "Ik reed harder!"
    Man tegenover politie: "Ik reed harder!"

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, flitsen, politie

Vorig bericht: « Merkentrouw is dood: de millennial en diens autokeuze
Volgend bericht: Deze automerken werden in 2015 het meest gejat »

Lees Interacties

Reacties

  1. olivier420 zegt

    25 januari 2016 om 07:55

    Goh, wat typisch.

    Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    25 januari 2016 om 08:10

    Die zag ik niet aankomen!
    Ik hoop dat ze nu wat meer gaan rondrijden ipv gaan flitsen. Dan pakken ze de gevaarlijke gekken er wel uit.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      25 januari 2016 om 09:40

      @lekbak: iemand die het snapt!

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    25 januari 2016 om 08:36

    Fijn! Maar ik neem aan dat wanneer alles weer goed is er een inhaalslag zal worden gemaakt met bekeuringen?

    Login om te reageren
  4. AM zegt

    25 januari 2016 om 08:39

    Sjoemelsoftware?

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      25 januari 2016 om 08:57

      @AM: nee, marters.

      Login om te reageren
      • basta zegt

        25 januari 2016 om 19:56

        @Carreza: Steenmarters welteverstaan

        Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    25 januari 2016 om 08:40

    Ik zou pas echt ongerust worden als gezegd zou worden dat de apparatuur 85 km/u meet ipv 80 km/u.

    Extreme snelheidsmetingen kan je relatief eenvoudig weerleggen, maar dat is bij kleine overschrijdingen niet mogelijk.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      25 januari 2016 om 10:13

      @escort77: Een grote overschrijding wordt gelijk opgemerkt een kleine wellicht niet.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        25 januari 2016 om 12:09

        @sketcher: dat bedoel ik ook. Echter, die woordvoerder van de politievakbond had het alleen over die extreme afwijkingen. De vraag moet dan vooral zijn of het ook fout gaat bij normale metingen of lichte overschrijdingen.

        Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      25 januari 2016 om 11:19

      @escort77: Dat is het ‘em nu juist :). Wie weet doet die falende apparatuur dat al wel, maar valt het niet op vanwege wat jij schetst.

      Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    25 januari 2016 om 08:57

    Hier in België enkele keren geflitst geweest met mijn mazda 323 diesel intertijd tegen onwaarschijnlijke snelheden, van de acceleraties kon ik maar enkel dromen, helaas dacht de rechter er anders over… toen was ik niet slim genoeg om een expert te nemen. Nu weet ik wel beter…

    Login om te reageren
  7. bmwalpina zegt

    25 januari 2016 om 09:03

    Ik ben voor!

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    25 januari 2016 om 09:07

    Oh….ze bedoelen de apperatuur….

    Login om te reageren
  9. eddythedriver zegt

    25 januari 2016 om 09:43

    Trucks die soms 240 km/h rijden?
    Oeps…, zal mijn valse kenteken van een vrachtwagen afkomstig zijn?

    Login om te reageren
  10. alfaitak zegt

    25 januari 2016 om 09:48

    Maakt VAG tegenwoordig ook al flitsers?

    Login om te reageren
  11. robert110 zegt

    25 januari 2016 om 09:52

    Je verwacht het niet. Of eigenlijk was het wel te verwachten, maar dan vanuit een andere hoek.

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    25 januari 2016 om 09:58

    Bij dit soort berichten denk ik altijd: het lijkt me een prima baan om door de staat ingehuurd te worden als consultant om een dergelijk probleem op te lossen.
    En dat is waarschijnlijk ook gedaan. De consultant heeft het vervolgens een duur-maar-verouderd systeem aangeraden; maar door zijn contacten en door de schaal kon de staat het met korting krijgen. Ondertussen heeft hij tig kickbacks ontvangen van elke schakel in het proces.
    De verantwoordelijke ambtenaar die verantwoordelijk is voor het project, spreekt nog altijd van een succes en gaat de schuld geven aan een ander team.
    Op dit moment zal dezelfde consultant weer aan een ander probleem werken bij de staat; want ja, zijn laatste project was ook een succes.
    Zou ik er ver vanaf zitten?

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      25 januari 2016 om 10:21

      @gregorius: Zoals wel vaker met overheid en I(C)T: Spot on!

      Login om te reageren
  13. astra zegt

    25 januari 2016 om 10:30

    Het viel me de afgelopen weken al op dat het aantal flitscontroles weer gigantisch is gestegen. En wederom niet op de gevaarlijke plekken, maar alleen daar waar geld te halen valt.

    Ben overigens wel benieuwd of de periode van zeer weinig flitsen eind vorig jaar nou ook tot meer verkeersongelukken heeft geleid..?

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      25 januari 2016 om 17:04

      @astra: het feit dat inkomsten uit mobiele flitsers überhaupt worden opgenomen in de begroting zegt al genoeg over de intenties.

      Login om te reageren
  14. dwersbongel zegt

    25 januari 2016 om 10:43

    Gebruiken alle korpsen dan dezelfde apparatuur? Ik dacht dat dit per regio (oid) verschilde en dat ze bijvoorbeeld in het noorden sinds een jaar nieuwe (mobiele) flitsers gebruiken.

    Iemand een idee of dat klopt?

    Login om te reageren
  15. petrolicious zegt

    25 januari 2016 om 11:10

    Het is hen pas beginnen dagen toen ze onwaarschijnlijke snelheden zagen voor zware vrachtvoertuigen. Ik wil niet weten hoeveel foutieve bekeuringen ze dan uitschrijven voor wagens waar de foutief gemeten snelheid wel in de Vmax range zit.

    Login om te reageren
  16. genesis zegt

    25 januari 2016 om 12:09

    Haha, dit verhaal klopt.
    Ik ben ook geflitst op de A4, ik reed met een truck (lzv nog wel!) en kreeg een bekeuring voor 250km/uur!!
    De truck kan niet harder dan 85km/uur…??vroommmmm

    Na gebeld te hebben met de Politie, is de bekeuring ook geseponeerd.

    Login om te reageren
  17. clioracing zegt

    25 januari 2016 om 12:40

    Haha. Hoe hoog was de bekeuring?

    Login om te reageren
    • clioracing zegt

      25 januari 2016 om 12:41

      @clioracing: @genesis

      Login om te reageren
    • genesis zegt

      25 januari 2016 om 12:52

      @clioracing: moest voor komen…maar dat is nooit gebeurd

      Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    25 januari 2016 om 14:12

    Goed nieuws zover dus, jammer dat het wel even heeft moeten duren voordat er in wordt gegrepen…

    Login om te reageren
  19. clarkson zegt

    25 januari 2016 om 20:19

    Ik schrik me altijd helemaal kapot als er weer een trucker met 240 langs komt. Tuig dat het is!

    Login om te reageren
  20. bombaliali zegt

    25 januari 2016 om 23:43

    Ik stel voor om alle maximum snelheden op de snelweg, zo mogelijk, te verwijderen. Heb je hier ook geen last van en kun je een beetje fatsoenlijk doorrijden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North